Jump to content

Regenerari foarte frecvente


Recommended Posts

Salut.Sint in alta tara,dar nu sint neaparat interesat sa fiu cunoscut aici,din contra,si cu multa parere de rau,evit conationalii,nu-i vreau de clienti,motivele sint variate.

Poti deschide alt topic,accept invitatia cu placere,si sper sa aduc destula informatie de care nu prea se stie,din pacate,si mai ales pentru mecanici.

Cind zici inregistrarea injectorului,banuiesc ca te referi la codificarea lui,cu noile coduri obtinute in bancul de probe,si daca asa este,raspunsul este NU,nu este nevoie mereu de codificare,un injector bine calibrat,nu va avea nevoie de scrierea noului cod,ba mai mult,uneori o codificare a injectoarelor noi,de fabrica,fac mai mult rau.

Sint unele cazuri mai speciale,in Ford si Mercedes,cind da,este nevoie,dar in 80% din cazuri,eu nu ating masina de diagnoza pentru asa ceva.

Dupa parea mea,si dupa observatiile facute de-alungul timpului,cea mai buna curatare se face cu ultrasunete,atit pentru filtrele de particule,cit si pentru injectoare si pompe de injectie.Cu toate acestea am in dotare si o masina fabricata special pentru filtre de particule,dar randamentul este foarte scazut.

Masinile de ultrasunete functioneaza intre 20 si 40 hz.Solutia chimica este variata,recomandat fiind alcoolul isopropilic,ca find singurul eficient in prezenta ultrasunetelor,dar este scump si periculos datorita gazelor inflamabile,asa ca asta il mai folosim decit in masinile mici pentru curatarea electronicii de automobil.Pentru filtre si restul,injectoare,pompe,chiuloase,etc folosim detergenti speciali produsi doar aici unde traiesc,dar cred ca au si prin Amazon la vinzare.

 

20231123_100408 (1).jpg

IMG-20180115-WA0002.jpg

IMG-20180115-WA0006.jpg

senz+dpf.jpg

Link to comment
Share on other sites

In ce privesc injectoarele si functionarea lor defectuoasa,motiv pentru care produc mai multa cenusa in cilindrii motorului si apoi este eliminata catre filtrul de particule,in realitate,este vorba despre amestecul de aer+motorina,si modul in care acest amestec este pulverizat in cilindrii motorului.

Arderea vaporilor de ulei de motor combinat cu motorina care se injecteaza mai mult lichida in cilindrii motorului,produc acea calamina,parca asa se mai numeste,poate ma insel,si pentru acest motiv se recomanda o motorina de calitate,admisie curata,si o functionare cit mai corecta a injectorului.

Un injector diesel,trebuie sa respecte anumite caracteristici,si anume,sa injecteze o cantitate cit mai precisa de combustibil in functie de sarcina motorului,apoi sa atomizeze cit mai eficient combustibilul,si nu in ultimul rind,sa injecteze intr-un unghi prestabilit de forma constructiva specifica.

Un mic exemplu,un injector Bosch,sau oricare altul,trebuie sa injecteze conform datelor fabricantului la proba de ralentin intre 0,3ml si 3,6 ml de combustibil pe minut,sub forma de gaz,la o presiune de 230 bar,cu o frecventa de 8hz,si un impuls electric de actionare a bobinei,de 0,180 milisecunde.

Frecventa,timpul si presiunea sint controlate de ECU,dar partea fizica a injectorului,mecanica lui,depind de uzura,si alti factori,si in felul acesta nu poate asigura corectitudinea acestor rezultate.

daca am face o grafica pentru a explica acest lucru...

0,3---0,4---0,5---0,6---------2,9---3,0---3,1---------3,6

atunci un injector cu toate ca poate fi considerat in parametrii de functionare corecti,montat intr-un motor cu o anumita uzura,poate functiona mai bine cind injecteaza 0,9 ml decit atunci cind injecteaza 2,6ml sau viceversa.

 

20230731_080908.jpg

Edited by alfa-omega
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 5/11/2025 at 7:09 PM, cosmin_86 said:

Revin cu un update, problema s-a rezolvat prin schimbarea senzorului de temperatura dupa Egr.

Si acum la cati km se face regenerarea dpf urban, rural sau mixt?

Link to comment
Share on other sites

On 8/31/2024 at 2:17 PM, Onnix said:

Incearca senzorul 13 din diagrama atunci. Aceia sunt ce 2 senzori care monitorizeaza temperatura racitorului EGR…

Deci pe acest topic rezolvarea  sugerata de @onix a rezolvat problema lui @cosmin_86.

Felicitari @Onnix!

Putem sa aflam si de unde a venit ideea?

Multumim @cosmin_86 de revenire.

Sefi, se poate stabili solutia problemei din topic?

Link to comment
Share on other sites

On 5/25/2025 at 12:42 PM, cosmin_86 said:

15, recomanda mai intai curarate admisie si racitor egr, care sunt necesare

Salut, cat ai mers cu mufa scoasa la senzorul de temperatura, cum s a comportat masina? Aveai vreo eroare, ceva? Soot mass mai urca asa repede ? Acum ce interval ai intre regenerari?

la cat grame incepe regenerarea ?

ai b47?

multumesc

Edited by trafycante
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare putin off-topic: Fara diagnoza cum pot sa-mi dau seama daca regenerarea este in curs? Stiu ca la VAG-uri relantiul sta crescut la 1000 RPM cand se face regenerarea, dar la BMW cum este? Vreun simptom cand regenerarea este in progres? Ideea ea ca nu vreau sa opresc motorul cand masina este in proces de regenerare.

Link to comment
Share on other sites

@lillejhon doar daca ai noroc sa fie ventilatorul pornit sau sa ai ureche muzicala ( motorul o sa sune mai infundat ) si daca pui mana in spatele evacuarii va sufla aer ffff fierbinte. Semne vizibile ca la vag nu ai.

@cosmin_86

Am curatat galeria de admisie, am verificat senzorul acela de langa egr, am pus 3 senori ( originali, sh ) toti aceeasi temperatura, am scos racitorul de gaze ( avea 400 kg de funingine in el ) l.am spalat cu detartrant pana a iesit apa curata pe la ambele capete, l.am suflat si l.am pus la loc pe masina. Am impresia ca se incarca la fel de repede, dar verific dupa prima regenerare. Valorile la dpf au mirat cativa mecanici. Masina are 230.000 km, dpf are la 830rpm  0.002 bar, la 3200 rpm are 0.03 bar. Nu inteleg de unde se incarca asa repede. 
masina in cauza G21 2.0 b47 190 cp

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Alex313 said:

@lillejhon doar daca ai noroc sa fie ventilatorul pornit sau sa ai ureche muzicala ( motorul o sa sune mai infundat ) si daca pui mana in spatele evacuarii va sufla aer ffff fierbinte. Semne vizibile ca la vag nu ai.

@cosmin_86

Am curatat galeria de admisie, am verificat senzorul acela de langa egr, am pus 3 senori ( originali, sh ) toti aceeasi temperatura, am scos racitorul de gaze ( avea 400 kg de funingine in el ) l.am spalat cu detartrant pana a iesit apa curata pe la ambele capete, l.am suflat si l.am pus la loc pe masina. Am impresia ca se incarca la fel de repede, dar verific dupa prima regenerare. Valorile la dpf au mirat cativa mecanici. Masina are 230.000 km, dpf are la 830rpm  0.002 bar, la 3200 rpm are 0.03 bar. Nu inteleg de unde se incarca asa repede. 
masina in cauza G21 2.0 b47 190 cp

La cati km incepe regenerarea si cate grame are cand incepe ?

Link to comment
Share on other sites

@trafycante

Inainte sa curat galerie si racitor aprox 200 km ( 80 oras, 120 afara ). Acum ramane de vazut dupa curatare ( am ramas blocat ce a putut sa iasa din racitor, prima data am suflat cu compresor cu aer si m-am facut miner ca in desene animate, apoi am renuntat si am spalat cu detartrant )

 

@srb_alex

teava de care spui este cea cu cot, prinsa in galeria de evacuare ?

piesa 9 din poza

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1C71-EUR---F20-BMW-116d&diagId=13_1474

Edited by Alex313
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Alex313 said:

@trafycante

Inainte sa curat galerie si racitor aprox 200 km ( 80 oras, 120 afara ). Acum ramane de vazut dupa curatare ( am ramas blocat ce a putut sa iasa din racitor, prima data am suflat cu compresor cu aer si m-am facut miner ca in desene animate, apoi am renuntat si am spalat cu detartrant )

 

@srb_alex

teava de care spui este cea cu cot, prinsa in galeria de evacuare ?

piesa 9 din poza

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=1C71-EUR---F20-BMW-116d&diagId=13_1474

Multumesc pt raspuns, exact intervalele astea intre regenerari le am si eu. Am schimbat admisia si racitorul pe rechemare si la fel face…o fi de la egr sau de la teava aia ?

la mine intra in regenerare fara sa aiba Request si are 26 grame soot mass, apoi scade pana la 3-4 grame dupa regenerare

Edited by trafycante
Link to comment
Share on other sites

@trafycante

egr este in racitor, posibil sa fi schimbat cu totul. Pe racitor am si eu eticheta cu 2023, dar verific in istoric.

Am intrebat un amic de la bmw care este intervalul de regenerare la b47, astept sa imi raspunda ( multi spun ca euro 6 face mult mai des ). Poate avem noi o problema si nu masinile, posibil sa fie normal interval asa scurt, dar minse pare aberant sa diluez uleiul atat de rau.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Alex313 said:

@trafycante

egr este in racitor, posibil sa fi schimbat cu totul. Pe racitor am si eu eticheta cu 2023, dar verific in istoric.

Am intrebat un amic de la bmw care este intervalul de regenerare la b47, astept sa imi raspunda ( multi spun ca euro 6 face mult mai des ). Poate avem noi o problema si nu masinile, posibil sa fie normal interval asa scurt, dar minse pare aberant sa diluez uleiul atat de rau.

Te rog mult sa imi spui si mie ce zice, am schimbat si dpf, senzorii toti oem, sonde si degeaba, la 80km in oras incepe regenerarea cu 26 gr soot mass, fara sa aiba request. La n47 isi facea la 200-250 in oras…

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, trafycante said:

la cat grame incepe regenerarea?

Nu este relevant la cate grame incepe regenerarea. Poate ca asa te-ai obisnuit sa urmaresti in aplicatie. 

Doar ca nu stii ce variaza (si creste, NU descreste) in timp; acesta este cenusa ramasa in urma regenerarilor. Aceasta nu iese decat la curatarea DPFului.

Si ca atare "gramele" (active/temporar..) acumulate sunt din ce in ce mai mici pana la urmatoarea regenerare! De ce? Pentru ca spatiul ramas acumularii gazelor de regenerat este din ce in ce in ce mai mic. Iar totul, absolut totul in interiorul filtrului este analizat prin diferenta de presiune din filtru si temperatura acestuia. Asta face diagnoza starii filtrului complicata.

Pe de alta parte, regenerarile active, acestea se intampla cand filtrul E PLIN (diferenta de presiune in filtru prea mare!) si atunci DDE decide sa REGENEREZE ACTIV! De urgenta.

Pasiva e regenerarea pe autostra cand masina e condusa predominant extra-urban.

Sper ca acum ai inteles de ce gramele acumulate nu au relevanta decat orientativ.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, bimmer90f30 said:

Nu este relevant la cate grame incepe regenerarea. Poate ca asa te-ai obisnuit sa urmaresti in aplicatie. 

Doar ca nu stii ce variaza (si creste, NU descreste) in timp; acesta este cenusa ramasa in urma regenerarilor. Aceasta nu iese decat la curatarea DPFului.

Si ca atare "gramele" (active/temporar..) acumulate sunt din ce in ce mai mici pana la urmatoarea regenerare! De ce? Pentru ca spatiul ramas acumularii gazelor de regenerat este din ce in ce in ce mai mic. Iar totul, absolut totul in interiorul filtrului este analizat prin diferenta de presiune din filtru si temperatura acestuia. Asta face diagnoza starii filtrului complicata.

Pe de alta parte, regenerarile active, acestea NU se intampla cand filtrul e plin si atunci DDE decid esa REGENEREZE ACTIV. 

Pasiva e regenerarea pe autostra cand masina e condusa predominant extra-urban.

Sper ca acum ai inteles de ce gramele acumulate nu au relevanta decat orientativ.

Multumesc. Eu in bimmerlink am soot mass ( care creste si apoi scade dupa regenerare ) si oil ash ( cel care ramane si tot creste ). Consider ca am o problema cu regenerarile pentru ca vin de la un n47 care isi facea regenerari mai rare, la grame mai multe si defircare data incepea cu request, in schimb la b47, fiecare regenerare incepe fara request si sunt dese ( 80 km de oras ) si nu stiu daca este tocmai ok.

Link to comment
Share on other sites

Just now, trafycante said:

Multumesc. Eu in bimmerlink am soot mass ( care creste si apoi scade dupa regenerare ) si oil ash ( cel care ramane si tot creste ). Consider ca am o problema cu regenerarile pentru ca vin de la un n47 care isi facea regenerari mai rare, la grame mai multe si defircare data incepea cu request, in schimb la b47, fiecare regenerare incepe fara request si sunt dese ( 80 km de oras ) si nu stiu daca este tocmai ok.

Corectiile injectoarelor le-ai verificat? Instaleaza bimmer-tool pentru asta, cu bimmerlink nu le poti vedea.

Trebuie facuta o diagnoza profesionala ca sa vezi ce-ti infunda dpf-ul, ca asa schimbi o gramada de piese si tot nu gasesti unde este problema ( stiu ca este destul de greu de gasit persoana care stie sa interpreteze valorile).

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, srb_alex said:

Corectiile injectoarelor le-ai verificat? Instaleaza bimmer-tool pentru asta, cu bimmerlink nu le poti vedea.

Trebuie facuta o diagnoza profesionala ca sa vezi ce-ti infunda dpf-ul, ca asa schimbi o gramada de piese si tot nu gasesti unde este problema ( stiu ca este destul de greu de gasit persoana care stie sa interpreteze valorile).

 

Da, sunt ok corectiile, cel mai mult am la unul singur +0.45

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, trafycante said:

Multumesc. Eu in bimmerlink am soot mass ( care creste si apoi scade dupa regenerare ) si oil ash ( cel care ramane si tot creste ). Consider ca am o problema cu regenerarile pentru ca vin de la un n47 care isi facea regenerari mai rare, la grame mai multe si defircare data incepea cu request, in schimb la b47, fiecare regenerare incepe fara request si sunt dese ( 80 km de oras ) si nu stiu daca este tocmai ok.

Cred ca merita incercat cel putin schimbarea senzorului de temperatura de la EGR, din discutie cu referire la aceste regenerari dese..

E relativ usor de schimbat.

Si sunt doua variante: fie intervalul  regenerarilor creste si aia a fost cauza, fie nimic nu se schimba si .. ok, ai un sezor de temperatura de rezerva.. (o sa pice cel original, nu-ti face probleme).

Obligat.. eu l-as lua de la dealer.

 

Link to comment
Share on other sites

@trafycante

raspuns de la amicul de la bmw: 

Cam 500-600 km, depinde de stilul de mers si unde se merge, asta e o medie

Probabil ca in oras 200 si afara 500 - 600 

astazi dau jos si teava de la senzorul de backpresure ( poz 9 din linkul trimis de mine) ies la regerare si vad ce se intampla.

Daca face regen tot la 200 km mixt il dau jos cu riscul de a lua tot ce inseamna hate pe forumul asta, nu risc sa distrug un motor bun. 
am mai anulat la un f31 318d si trecea noxele fara nici o problema ( 0,51 eticheta - 0.3 scotea masina ). Catalizatorul a ramas pe masina.

Ma dispera faptul ca dpf.ul este in stare excelenta ( teoretic )

0.002 bar la 830 rpm

0.011 bar la 2000 rpm

0.03 bar la 3250 rpm

 

de ce se umple atat de repede ?

injectoarele mele au LA RECE maxim 0.17 compensare…

turbo verificat - ok

galerie si racitor curatate de mine personal

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.