Jump to content

E46 318i Cabrio, sehr schon


pvsilviu

Recommended Posts

Cica daca nu ai avut jucarii cand erai mic, iti cumperi cand esti mare.

Nu cred, mie mi-au placut masinile de cand ma stiu, iar de jucarie am avut destule.

Bun asa, aveam Passat Variant, E46 325xi, ce lipsea? Un cabrio, tot E46. 

Un an si jumatate am cautat, cand ma vedea sotia, ...

Intr-un final a cedat, a zis gata, cumpara sa inchei subiectul (never ending story, a urmat G30, :))) 

Cand renuntasem sa mai caut (aveam un buget mai limitat si nu gaseam nici in Ro - pfff, numai samsarite, nici in Ge), intr-o vineri dimineata pe la 7.30, la birou, am deschis laptopul pe ebay si am vazut-o pe Cenusareasa, sehr schon mi-a sarit in ochi, eram fara ochelari. Placut, trimis mesaj (tot fara ochelari, june ma simteam), primit destul de repede mesaj, sunat dupa sedinta de la 10, batut palma in 20 minute, peste 2 saptamani plecat dupa ea. 19 ore dus, 15 intors, pe roti.

Masina nu era perfecta, in realitate arata un pic mai rau decat in poze: bara fata trebuia clar refacuta (am schimbat-o, pana la urma), scaun sofer cu urme de uzura, jante cam lovite, stanga fata mai rau (motiv pentru care am mers cu 90-100 mai bine de jumatate din drum pana s-a mai reglat un pic din centrifugare). Avea, in schimb reparatii la motor, complete, fara pierderi de ulei sau scos fum, discuri si placute noi. De asemenea, TUV cu 0 probleme in iulie.

Prima problema aparuta in tara, senzor O2, inainte de catalizator, rezolvat prin inlocuire (cum a dat de benzina romaneasca a crapat).

Ce am facut la ea, pana acum: senzor O2, jante reconditionate total, anvelope vara noi, bara fata inlocuita, reconditionare scaune fata, caseta de directie (cea veche cred ca trebuia doar gresata in rest era ok, o am si acum), capete de bara, normal, brate, chit reparatie etrier spate dreapta si pompita spalator faruri care picura. Prelata dedicata, a rezistat 1 ora, a facut-o catelul praf, o alta prelata doar pe softtop si, piesa de rezistenta, garaj nou. A aparut un pic de rugina in aripa dreapta fata, am cumparat deja aripa, probabil la primavara o voi vopsi si monta.

Masina functioneaza perfect, motor si mecanica, interiorul mai are cateva mici imperfectiuni (spatele scaunelor), exteriorul are 2,3 mici imperfectiuni. Una peste alta, dupa 17 ani, masina arata si ruleaza incredibil.

A avut un singur proprietar in Germania, o doamna pe care am gasit-o ulterior pe fb, mare fana de decapotabile ( a fost a 3 a si ultima ei decapotabila, probabil, acum are un e46 325i, sedan, tot negru). Nu a vrut sa-mi raspunda la mesaje (probabil era foarte suparata ca a dat masina), eu nu am luat masina direct de la ea ci de la un minidealer care este posibil sa o fi fraierit (polonez la origini). In schimb, tipul respectiv, cu mine, a fost super sincer si super ok.

In rezent, masina sta in garaj, am reinnoit asigurarea acum 3 zile, o plimb doar in weekend, pe carosabil exclusiv uscat (nu a vazut apa, de cand o am,  decat la spalatorie). Piele hidratata periodic, ceruita lunar, etc, ce sa mai, o rasfatata. Am facut furori cu ea la ITP, in septembrie, patronul innebunise cand a vazut-o. Ceruita si pe dedesubt, asa a zis cand a verificat-o (chiar l-am rugat sa fie sincer cu tot si sa-mi faca itp pe bune).

 

318i2.jpg

c1.jpg

318i3.jpg

5.jpg

c3.jpg

c2.jpeg

  • Like 1
  • Love BMW 3
Link to comment
Share on other sites

Da stiu , oarecum asa am luat si eu 1,8is , odata 2,5urile nu prea se gaseau apoi cautam ceva mai ieftin si uite  asa am luat is . Ma rog planul era de swap la ceva 2,5 dar apoi dupa ce mai multi mi-au zis ca nu are rost am ramas la motorul original .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

e frumoasa masina, sa te bucuri de ea! Imi place cum arata E46 cabrio dar nu mi-a placut cum merge, am avut si eu un E46 Cabrio cu acelasi motor si m-a dezamagit slaba rigiditate a caroseriei, cel putin cu ea capotata  toata structura aia scoate tot felul de zgomote pe drumuri mai proaste, ma facea cu capul. La E93 au facut un salt masiv in privinta rigiditatii, dar daca te plimbi cu ea mai mult decapotata este ok, e o senzatie placuta. Spor la plimbareala cu ea!

Edited by mik15
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ieri, ca tot era frumos afara am vrut sa scot cabrio la plimbare. Dau la cheie, nema. Am pus bateria la incarcat un pic, 11,5 v. De ceva vreme invartea mai greu, nu am verificat voltajul. Ce inseamna drumuri scurte si rare (chiar daca merg 30 km, probabil ca nu se incarca suficient).

Am facut o plimbare cu ea, decapotata, dar, cu o sapca pe cap, preventiv. Cu logo BMW, evident. O placere!

Intrucat am simtit miros de ulei, cand am revenit la garaj, am tras capota si ce sa vezi: un pic de ulei, probabil de la garnitura capac. Am activitate in primavara. 

 

In rest, merge perfect.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Va cer un sfat legat de garnitura de la capac pe care am decis sa o schimb: OEM sau altceva.

OEM este 380 la Bavauto. La Epiesa, Victor Reinz - 277 lei. Parca nu as da atatia bani pe o amarata de garnitura care pica periodic.

Nu ma pricep deloc la brandurile astea care fac garnituri.

Codul este: 

11120032224

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus asta :

Set Elring 318.600 pt 6 cilindrii

Vine si cu garnituri pentru suruburi. Inca se tine ok din 2020.

Vezi daca gasesti echivalent pt motorul tau la ei.

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata m-am trezit cu chef de surubarit si, pana la urma am comandat de la epiesa (am si luat-o), Febi Bilstein, 150 lei. La cat merg eu cu masina ar trebui sa tina.

La Bavauto am asa o retinere, am avut cu ei 2 experiente mai putin placute si nu sunt fanul lor. Cum spuneam, la ei, OE - 380 lei. Daca vor fi probleme asta e, o schimb iar, pe original.

Asa ca, pe seara, sala si mecanica auto. Maine e frumos si trebuie plimbata.

Link to comment
Share on other sites

Mda, nu pierde pe la capac, am cumparat garnitura degeaba.

Curge pe la busonul de umplere.

Mai curge si pe la filtrul de ulei.

Si o mica pierdere pe la furtunul care pleaca din vasul de servo. Sau pierde vasul pe la partea de jos.

PLM, merg 30 km la sfarsit de saptamana, am cam 1500 km din martie 2023 cand am schimbat uleiul si nu pierdea nimic, totul era uscat, atunci.

Link to comment
Share on other sites

pe la busonul de umplere, incearca mai intai sa pui invers garnitura, de obicei rezolva problema pentru o vreme indelungata, apoi iei un buson nou.

La servo, pierde pe la furtun, nu pe la vas, e din ciclul boala lor, au o varsta si toate ajung aici, eu am schimbat toate furtunele si vasul de la servo pentru ca erau umede.

Filtrul de ulei, pierde pe la corp filtru ulei, la fel, varsta, dar nu i un task dificil sa schimbi garnitura.

C'est la vie cu astea vechi, mereu e ceva de facut la ele 🙂 . Faptul ca mai mult sta decat merge nu ajuta, eu incerc sa le plimb cat mai mult pe batranicile mele cand e vremea buna asa ca incerc sa le folosesc pe rand cate o saptamana pe fiecare, luna de luna, plus weekend daca nu sunt plecat. Cu cat merg mai mult cu ele cu atat mi se pare ca merg mai bine, mai ales E46 care zici ca nu oboseste deloc, senzatia asta mi-o da, saptamana asta l-am folosit zi de zi si am facut vreo +300km cu el.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Scurt update:

Azi dupa amiaza, cu chef de munca, am schimbat garniturile de la carcasa filtrului de ulei, OE (le-am luat azi dimineata). Chinul mai mare a fost la demontat. Ce nu am facut a fost sa dau la automat fara bobine cum zicea panzi1, pentru amorsare. Doar cateva porniri scurte de 1 secunda. Sper sa nu fie probleme.

Am intors pe dos garnitura de la buson, vedem daca tine. Comandasem garnitura insa au livrat altceva. Urmeaza sa comand un buson cu totul.

La servo se umezeste bine, in continuare. Asa ca, va ajunge in service, zilele urmatoare. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.