Jump to content

Înlocuire baterie e90


Alex413

Recommended Posts

Salut, am un e90 facelift și are bateria originală și tot îmi dă eroare ca se descarcă repede și aș vrea să o înlocuiesc ideea este ca cea originală este de 90ah cu 900a și eu am o baterie pe acasă aproape nouă de 90ah cu 800a , pot să o pun pe aia ? 
(mașina are strat stop care nu funcționează cred ca din cauza bateriei uzate )

Link to comment
Share on other sites

Poti sa pui Banner sau Exide 92Ah 850A AGM, dar trebuie sa o inregistrezi cu ISTA ca baterie noua. Nu trebuie sa o codezi din ce m-am interesat eu. Sunt in aceeasi situatie ca tine si am tot baterie OE 900Ah 900A, iar pe forumurile straine am tot citit ca diferenta dintre 92Ah si 90Ah e prea mica ca sa trebuiasca codare. Oricum si bateriile noi OE tot cu 92Ah si 850A vin, nu mai gasesti sa comanzi dupa codul vechi o baterie de 90Ah si 900A.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, toffefe said:

Poti sa pui Banner sau Exide 92Ah 850A AGM, dar trebuie sa o inregistrezi cu ISTA ca baterie noua. Nu trebuie sa o codezi din ce m-am interesat eu. Sunt in aceeasi situatie ca tine si am tot baterie OE 900Ah 900A, iar pe forumurile straine am tot citit ca diferenta dintre 92Ah si 90Ah e prea mica ca sa trebuiasca codare. Oricum si bateriile noi OE tot cu 92Ah si 850A vin, nu mai gasesti sa comanzi dupa codul vechi o baterie de 90Ah si 900A.

Ideea e dacă pot să o pun pe asta pe care o am ? 90ah 800A , originala este 90ah 900a ( daca contează atât de mult diferența de 100A (curent de pornire) ) de înregistrat o înregistrez cu un tester Delphi 

2 hours ago, srb_alex said:

Cred ca Start-Stop a fost dezactivat din tester. Cu siguranta a mai fost schimbata bateria, vezi ce baterie trebuie. Poate bateria a fost inlocuita cu una cu amperaj mai mare.

Bateria este cea originală are inscripția BMW pe ea si in plus mi-a spus fostul propietar ca de cand o are (10 ani ) nu a schimbat bateria , cand am plecat la testdrive cu ea a dezactivat start stopul din obișnuită fapt ce ma face să cred ca nu a fost dezactivat din tester din moment ce-l dezactiva manual 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, srb_alex said:

Indiferent ce baterie pune tot trebuie codata!

Trebuie codata bateria DOAR cand pui alta de alta capacitate, alt amperaj. Asta inseamna sa o codezi, sa modifici capacitatea. Cand se schimba cu o baterie noua de aceeasi capacitate, doar se inregistreaza ca si baterie noua.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Onnix said:

Trebuie codata bateria DOAR cand pui alta de alta capacitate, alt amperaj. Asta inseamna sa o codezi, sa modifici capacitatea. Cand se schimba cu o baterie noua de aceeasi capacitate, doar se inregistreaza ca si baterie noua.

Se fac operatiuni diferite? 

 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, srb_alex said:

Se fac operatiuni diferite? 

 

Da.

Dar din ce spune OP-ul in topic bateria daca are alta capacitate si ACELASI AMPERAJ. In cazul lui nu trebuie codat ci doar inregistrat. Pentru ca masina sau algorirmul se schimba in jurul "amperilor" nu a capacitatii in momentul cand codezi.

Amperii si capacitatea sunt lucruri putin diferite intr-o baterie. D'aia nu e bine sa riscati schimbati tipul de masina pe care il schimbati..

(nici nu stiti ce, cutie a Pandorei tocmai deschideti camd treceti pe electrice.. extrem de greu de controlat (inteles) (pentru ca e o reactie chimica pana la urma ce se intampla intr-o baterie, oricare baterie) de catre posesori fata de un biet ICE.. dar ce stiu eu.. macar de am putea "repara" reactia chimica fara sa schimbam totul..🤭 DAR sa nu divagam, sa nu divagam..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, srb_alex said:

Se fac operatiuni diferite? 

 

Da. Te intreaba in Ista daca bateria noua e de aceeasi capacitate. Daca este de aceeasi capacitate, nu trebuie decat sa o inregistrezi ca si baterie noua.
Daca NU este de acelasi amperaj, te pune sa selectezi noua valoare de amperaj, cea pe care o are bateria noua, se codeaza acea valoare de amperaj iar urmatorul pas este sa o inregistrezi ca si baterie noua.

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, srb_alex said:

Indiferent ce baterie pune tot trebuie codata!

Dacă are aceleași caracteristici (  tip baterie și Ah ), doar o înregistrează ca baterie nouă  (să se reseteze histograma de încărcare iar alternatorul să o încarce ca atare). Dacă schimbă caracteristicile, obligatoriu se codează.

Aftermarket Battery Registration DIY.pdf

Link to comment
Share on other sites

On 2/1/2024 at 6:55 PM, Alex413 said:

Ideea e dacă pot să o pun pe asta pe care o am ? 90ah 800A , originala este 90ah 900a ( daca contează atât de mult diferența de 100A (curent de pornire) ) de înregistrat o înregistrez cu un tester Delphi 

Contează doar când e frig afară. Cat de mult contează nu aș știi să-ți zic, dar dacă ai bujiile incandescente bune nu ajungi în situația în care să dai la automat timp îndelungat. Totuși cum ziceam și mai sus, bateriile originale BMW vin acum în formatul 92Ah și 850A, deci din start ai o scădere de 50A a curentului de pornire și se pare ca cei de la BMW au decis ca nu e nicio problemă. Părerea mea e ca din moment ce ai deja o baterie la dispoziție cu capacitate identică ca cea actuala, și e tot AGM, să o folosești. În cel mai rău caz posibil o să te țină 3-4 ani și aia e, o înlocuiești atunci. Nu văd rostul de a cumpăra o altă baterie, adică bani cheltuiți aiurea pentru un beneficiu marginal.

Link to comment
Share on other sites

On 2/1/2024 at 4:55 PM, Alex413 said:

...originala este 90ah 900a ( daca contează atât de mult diferența de 100A (curent de pornire) ) de înregistrat o înregistrez cu un tester Delphi 

Conteaza in timp pentru ca gradul de degradare (firesc tuturor bateriilor de orice tip..) interna, datorat MODULUI de exploatare a lor... (si ulterior, constructiv - structura interna, tehnologie - poate sa aiba influienta in durata de viata, capacitatea incarcarii unei baterii) poate sa ii scurteze viata, sau sa i-o prelungeasca daca stai dupa ea si o incarci corespunzator, periodic.. pe incarcator.

Da, desigur iarna vei simti cel mai mult lipsa a 100 de Amperi fata de orice alt anotimp. Pentru ca o baterie pe jumatate descarcata altfel porneste una de 400A fata de respectiv 500A, ramasi in ea disponibili. Dar, constructiv stresul intern la una descarcata pe jumatate (dar constructiv mai fiabila) e mai buna ca una cu 500A dar mai slaba constructiv..

(dar o sa o simtim noi diferenta calitatii cand o baterie cumparata de noi nu va tine ca una care e cumparata si fabricata dupa toate cerintele fabricantului ..de teama reclamatiilor)

intelegi ideea.

 

Cat despre inregistrarea cu Delphi, poti sa o faci, dar e bine ca, cu prima ocazie sa verifici si cu ISTA daca inregistrarea a fost facuta.

Se vede in ISTA in istoric cand o baterie a fost inregistrata.

Asta ca sa fii sigur ca chiar a fost inregistrata. Nu se simte in absolut nici o forma schimbarea, decat ca motorul porneste mai usor.

Dar nu, in vreun altfel..

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Viper05 said:

vezi ,daca nu inregistrezi bateria s-ar putea sa prajesti un modul ceva, nu e neaparat probabil dar e posibil

Nu prajeste nimic, doar ca omoara bateria noua mai repede. Daca nu o inregistreaza, IBS-ul si DDE-ul vor incarca bateria noua ca si cum ar fi una veche de 7-8 ani sau cat timp este stocat in DDE de la ultima inregistrare. Practic se aplica o curba agresiva de incarcare (ca pt o baterie batrana), care poate distruge bateria noua mult mai repede, alternatorul va fi cuplat la maxim pe incarcare, carbunii se vor consuma mai repede si consumul va fi putin marit.

Link to comment
Share on other sites

nu neaparat, chestia asta s-a introdus  parca la e65  cu primul idrive si o gramada de module foarte foarte sensibile la nivelul de curent ce il primesc. in teorie cu cat bateria e mai veche outputul e mai mic, si masina stiind cand a fost inregistrata bateria poate sa optimezeze chestia asta cerand de exemplu unei baterii mai vechi un curent mai mare bazat pe o curba de degradare. 

daca nu inregistrezi bateria , masina crede ca bateria e veche degradata , ii cere un output mai mare de unde rezulta un modul prajit

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Viper05 said:

nu neaparat, chestia asta s-a introdus  parca la e65  cu primul idrive si o gramada de module foarte foarte sensibile la nivelul de curent ce il primesc. in teorie cu cat bateria e mai veche outputul e mai mic, si masina stiind cand a fost inregistrata bateria poate sa optimezeze chestia asta cerand de exemplu unei baterii mai vechi un curent mai mare bazat pe o curba de degradare. 

daca nu inregistrezi bateria , masina crede ca bateria e veche degradata , ii cere un output mai mare de unde rezulta un modul prajit

Pai asta am zis si eu… daca dde crede ca bateria e veche, baga curent mai puternic in ea si evident si in instalatie. Da, au fost probleme cu module arse undeva din 2003 pana prin 2006… dupa nu s-au mai prajit asa usor.

Te corectez putin, cu cat bateria e mai veche, cu atat output-ul e mai mare, deoarece dde si ibs considera ca nu se mai incarca in parametrii de nou si are nevoie de mai mult curent ca sa ii mentina starea de “proper charge”.

Edited by Onnix
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Onnix said:

 

Te corectez putin, cu cat bateria e mai veche, cu atat output-ul e mai mare, deoarece dde si ibs considera ca nu se mai incarca in parametrii de nou si are nevoie de mai mult curent ca sa ii mentina starea de “proper charge”.

tot ce e posibil, stiu ca am citit mai demult motivele pentru care trebuie inregistrata

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, srb_alex said:

Din ce am citit dupa codare trebuie si inregistrata bateria! Nu doar codare si atat.

Normal ca daca schimbi capacitatea bateriei, o si inregistrezi dupa. Daca nu schimbi capacitatea bateriei, atunci doar o inregistrezi ca si baterie noua si atat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.