Jump to content

BMW 335i Xdrive 2011 E92 - greseala sau nu?


minu94

Recommended Posts

Salutare,

In urma unei febre care m-a apucat, fiind mare fan al modelului E92 si simtind nevoia de o masina pe benzina cu motor ceva mai maricel ca sa simt ca mi-am facut si eu baiul, am facut un mic impulse buy de care sunt tare curios daca va fi o greseala sau nu :))

In primul rand, mega multumiri colegului @Wolff cu care am vorbit sa achizitionez masina lui, oferindu-mi toate detaliile si ca m-a suportat dupa ce m-am sucit 😄 un om de nota 1000+

By the way, sunt atat de entuziasmat incat postez pozele pe care le-am primit de la cel care s-a ocupat de adus masina, eu inca nici nu am vazut-o :)) 

Masina in cauza este un E92 din 2011, motor N55 de 3 litri cu cateva lucruri mai speciale:

- culoare individual BMW Azurite Black

- ACC

- hill descent control

- faruri bi xenon adaptive si asistent faza lunga

- senzori parcare fata-spate 

- pachet lumini

- pachet M

- scaunele electrice cu memorii

Ce mi-ar fi placut ar fi fost un sistem audio mai decent, dar cine stie, idee de retrofit.

Ca detalii: masina are full istoric BMW, un sg proprietar, asta m-a si convins sa o iau pe aceasta. Toata intretinerea plus majoritatea bolilor cunoscute ale acestui motor rezolvate la BMW. Pana si tiganiile de badge-uri M sunt cumparate si montate la BMW.

Acum, poze si video: 

1LIey2S.jpeg

xSokuxI.jpeg

 

DPlhUwm.jpeg

 

fvLWWlC.jpeg

ZLp2eNJ.jpeg

u9xc2bA.jpeg

ZJXTYke.jpeg

6rL6ul7.jpeg

v7BPaSA.jpeg

8NwDhMc.jpeg

8DrMBkL.jpeg

Ca si planuri in mare de viitor: 

Mentenanta: schimbat toate filtrele, uleiul, bujii, bobine, ulei cutie de viteze si simeringuri mecatronic

Retrofit: Mi-ar placea un Logic7 ca sistem audio, sa vedem cand se gaseste ceva ok

Modificari: Colantat trimuri geamuri in negru lucios si trimuri interior probabil tot in negru lucios, daca aveti alte idei I'm open to them. Masina are deja chargepipe schimbat. Planuiesc sa mai adaug si un intercooler putin mai mare si sa ii fac un Stage 1+ cu MHD, soft cutie XHP Stage 3 si cam atat.

La mentenanta sigur o sa mai adaug, sa vedem ce mai descopar pe parcurs si revin si aici 😄 

Ah, si sa nu uit, scos toate badge-urile cu M si scos acel eleron hidos de pe portbagaj

Btw, daca cineva are experienta cu acest motor, tare vreau sa aflu ce bujii ar fi cele mai recomandate. Am innebunit cautand pe forumuri :))

Edited by minu94
  • Like 4
  • Love BMW 4
Link to comment
Share on other sites

Merci mult, mult. 

Din pacate, cred ca s-a inteles gresit. Nu am mai apucat sa iau masina colegului 😞 daca o luam de la el, nu imi mai puneam problema de daca era greseala sau nu ca sigur nu era :))

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

Felicitari! Sa o stapanesti sanatos!

Pentru bujii:

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1531734

Legat de trimuri, investigheaza daca ai optiuni sa faci cu hidrotransfer. Eu am luat masina cu trimurile originale s438 dar erau facute un fel de brown carbon cu hidrotransfer, rezista bine si arata foarte ok.

De asemenea la motor, daca nu s-a facut, fiind injectie directa, intereseaza-te de o curatare a carbonului pe partea de admisie/supape.

 

Edited by bogdanx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si un video cu cum merge din interior, se poate observa fericirea de copil la final:))

Ca si constatari ulterioare: trebuie schimbata garnitura baii de ulei, pierde ulei pe acolo si inca ceva, aici caut sfaturi. Cat ne-am plimbat cu masina all good, nicio problema insa cand a stat inauntru, cu motorul pornit, antigelul a inceput sa dea afara si am constatat ca ventilatorul nu mergea la maxim, desi fierbea antigelul. La comanda din tester ventilatorul porneste la maxim fara probleme, insa ma gandesc ce poate cauza acest comportament. Ma gandesc poate la releul de comanda sau poate un fir dus si nu mai da comanda de a porni ventilatia cum trebuie cand detecteaza temperatura inalta?

 

Later edit: plimbarea cu masina a fost facuta pe un drum privat, inchis circulatiei publice. So don’t judge 🙂

Edited by minu94
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Senzorul de temperatură sau releul de comandă de pe ventilator.. dar dacă zici ca funcționează la maxim din tester, țin sa cred ca e vreun senzor de temperatură, el nu știe ca a ajuns apa la o temperatură la care ar trebui să pornească.

Grija sa nu arzi garnitura de chiulasa..

Pe diagnoză nu apare nimic?

Acum am văzut, deci zici ca atunci când stătea pe loc? Totuși ciudat.. asta după plimbarea avută?

 

Ai pus mâna pe furtunuri? Sunt tari?

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

frumoasa masina si e o piesa rara in zilele noastre, personal as fi luat-o manuala dar daca o folosesti mult in oras, merge si asa, desi nu i masina de chinuit prin oras. Daca iti da antigelul pe afara e mai degraba pompa de apa care nu mai duce debitul necesar, nu i de la ventilator problema mai ales ca din tester merge, comanda din tester tot prin ecu se face deci si releul functioneaza. Daca tot dai baia jos sa o resigilezi, verifica cuzinetii, si astea au problema cu invartitul lor din cauza uzurii, asa ca mare atentie la acest aspect. Nu ai zis nr de km, dar daca esti aproape de 200k km, neaparat fa inspectia cuzinetilor!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa o stapanesti sanatos! Care a fost pretul de achizitie? As zice asa la prima vedere in jur de 18k?!

As mai verifica asa:
- garnituri filtru ulei (sunt 2 bucati, usor de schimbat)
- pompa de inalte (HPFP) daca nu ma insel e aceeasi ca la N54 unde crapa
- sistemul de valvetronic (exista un piston care baga ulei si de multe ori acesta se infunda cu diferite depuneri)
- cureaua si rolele de accesorii (asta e evident da am zis sa o trec totusi)
- pompa de apa care se schimba la aprox 90k km daca mai tin bine minte
- mickey mouse flange (https://www.fcpeuro.com/products/bmw-aluminum-coolant-hose-flange-rein-chc0609)
- curatat supapele de depuneri de carbon, cum a recomandat si bogdanx
- vis a vis de bujii eu as merge pe OE, daca vrei doar un stage 1. Daca totusi vrei sa faci upgrade, cele de m3/4

Cam atat din cap. O sa inveti multe despre BMW, piese si mecanici (daca nu iti faci tu singur lucrarile) cu acest motor 🙂 

Edited by quze
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, WIN60 said:

Senzorul de temperatură sau releul de comandă de pe ventilator.. dar dacă zici ca funcționează la maxim din tester, țin sa cred ca e vreun senzor de temperatură, el nu știe ca a ajuns apa la o temperatură la care ar trebui să pornească.

Grija sa nu arzi garnitura de chiulasa..

Pe diagnoză nu apare nimic?

Acum am văzut, deci zici ca atunci când stătea pe loc? Totuși ciudat.. asta după plimbarea avută?

 

Ai pus mâna pe furtunuri? Sunt tari?

Asa tind si eu sa cred, o sa iau la verificat toti cei 3 senzori de temperatura sa vad ce semnal transmit, releul si firele, sa vad ce voltaj transmit in prima faza. Avem grija cu garnitura de chiulasa, sunt deja patit cu alta masina din pacate. Pe diagnoza absolut nimic, totul e clean acum, speram totusi sa fie ceva acolo ca poate reuseam cu un pinpoint direct. Da, dupa plimbarea avuta. Ma gandesc ca in mers isi face racirea ca primeste aer si se raceste iar pe loc nu isi ia comanda ventilatorul sa porneasca cand simte ca creste temperatura.

5 hours ago, mgi said:

Am pățit la alta marca de masina exact același lucru cu ventilatorul, a fost de la un fir întrerupt 

Multumesc mult, verificam 😄

3 hours ago, mik15 said:

frumoasa masina si e o piesa rara in zilele noastre, personal as fi luat-o manuala dar daca o folosesti mult in oras, merge si asa, desi nu i masina de chinuit prin oras. Daca iti da antigelul pe afara e mai degraba pompa de apa care nu mai duce debitul necesar, nu i de la ventilator problema mai ales ca din tester merge, comanda din tester tot prin ecu se face deci si releul functioneaza. Daca tot dai baia jos sa o resigilezi, verifica cuzinetii, si astea au problema cu invartitul lor din cauza uzurii, asa ca mare atentie la acest aspect. Nu ai zis nr de km, dar daca esti aproape de 200k km, neaparat fa inspectia cuzinetilor!

Cuzinetii sunt pe lista, fix asta am zis si eu daca tot dam baia de ulei jos. Nu conteaza uzura, jos si schimbati ca am vazut ca ar fi un punct slab al motorului acestuia.

Si eu as fi vrut manuala insa se gaseau ft greu spre deloc... Problema de care zic de ventilator este ca nu a pornit cand apa era incinsa, asta mi s-a parut ciudat. Deci undeva nu primeste semnal sa porneasca. Senzor etc, verificam.

 

1 hour ago, quze said:

Sa o stapanesti sanatos! Care a fost pretul de achizitie? As zice asa la prima vedere in jur de 18k?!

As mai verifica asa:
- garnituri filtru ulei (sunt 2 bucati, usor de schimbat)
- pompa de inalte (HPFP) daca nu ma insel e aceeasi ca la N54 unde crapa
- sistemul de valvetronic (exista un piston care baga ulei si de multe ori acesta se infunda cu diferite depuneri)
- cureaua si rolele de accesorii (asta e evident da am zis sa o trec totusi)
- pompa de apa care se schimba la aprox 90k km daca mai tin bine minte
- mickey mouse flange (https://www.fcpeuro.com/products/bmw-aluminum-coolant-hose-flange-rein-chc0609)
- curatat supapele de depuneri de carbon, cum a recomandat si bogdanx
- vis a vis de bujii eu as merge pe OE, daca vrei doar un stage 1. Daca totusi vrei sa faci upgrade, cele de m3/4

Cam atat din cap. O sa inveti multe despre BMW, piese si mecanici (daca nu iti faci tu singur lucrarile) cu acest motor 🙂 

Pretul a fost 16.7k euro, 200k km are masina 😄. Legat de lista transmisa de tine, iti multumesc mult. Las aici ce s-a facut deja:

-OFHG schimbat deja

-pompa de inalte verificata ieri, totul pare in regula momentan

-sistemul de valvetronic avea eroare asa ca i-am dat o adaptare sa isi refaca learningul de sus-jos si a disparut eroarea, asa ca tinem sub observatie

-cureaua si rolele deja schimbate acu aprox 30k km

-pompa de apa schimbata de vreo 3 ori deja, ultima data acum 30k km

-flansa aceea va trebui sa o verific, multumesc mult. Nu aveam idee de aceea

-supapele urmeaza si ele, probabil cand voi observa ceva ulei de la capacul de culbutori

-la bujii cred ca pe OE o sa merg, ori Bosch cu terminatia S care ar fi fix spec-urile de producator, inca ma documentez

Nu pot decat sa fiu de acord cu tine legat de invatat despre BMW :)) Va fi un learning curve interesant, plin de plusuri si minusuri dar va fi interesant, mai ales ca imi place sa imi bag mana etc. Pt lucrari mici, 100% le voi face eu, dar pt cele mai mari voi merge la mecanic clar. Din fericire, am o varianta super buna insa la Pitesti dar la el va fi facuta orice operatiune mare, omul stiind cu ce se mananca si fiind mereu deschis sa invete cate ceva nou, mai ales sa diagnosticheze o problema fara sa schimbam piese aiurea.

 

42 minutes ago, petreop said:

pur si simplu... MINUNAT ! felicitari, sa o conduci sanatos si bucuros !

succes si multa bafta ! 👍👋🤩

Multumesc enorm, si eu sper sa fie asa! Masina chiar e o jucarie interesanta, imi va da de furca dar si satisfactia va fi pe masura!

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Azi am adus masina acasa si mai revin cu info.

Luand la puricat toate facturile, masina a avut si garnitura capacului culbutori schimbata, uleiul din cutia de viteze schimbat si pompa de servo cu lichid, deci pana acum chiar pare a fi o masina ft ingrijita.

Legat de antigel, am depistat problema. Vasul este crapat. Masina nu se supraincinge, cand ajunge antigelul la temperatura de 85-90 grade incepe sa dea afara deoarece nu tine presiunea. Am comandat vas antigel, capac vas antigel, antigel si apa distilata si o rezolv cum vine vasul. Iuhu! 

LE: Video si cu antigelul pe stil fantana arteziana : 

 

Edited by minu94
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/9/2024 at 7:04 PM, minu94 said:

Polish. Primele doua poze before, ultima after

welcome to the "b30" club 🤗

Stiu că imi scrisesei când l-am luat eu pe al meu, cel fără melc 🤣

Să o stăpânești sănătos și să-ți aducă multe bucurii!

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, panzi1 said:

welcome to the "b30" club 🤗

Stiu că imi scrisesei când l-am luat eu pe al meu, cel fără melc 🤣

Să o stăpânești sănătos și să-ți aducă multe bucurii!

Clubul celor carora nu le place viata linisitita :))

Merci mult, mult! Sa fie asa, sa ne bucuram amandoi de ele cu cat mai putine incidente si cat mai putine probleme

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Gata, a venit azi si vasul nou de antigel si am trecut la treaba. Iesit si in teste, all good now. Ventilatorul porneste cum trebuie si am facut si un test de presiune pe circuitul de racire si nu pierde deloc ❤️ next step, dat jos alternator si la reconditionat cu dansul+baterie noua

CoAgtAL.jpeg

3KhfO85.jpeg
xy7Hclh.jpeg

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Gata, am dat jos si alternatorul si maine la reconditionat cu el. Tot maine ajunge si bateria noua asa ca this week iesim la plimbari lungi linistiti.

U5xEu9m.jpeg

In alta ordine de idei, am vazut ca burdufurile de protectie de la amortizoare sunt duse complet, asa ca am gasit scuza de a pune coilovere. M-am oprit la cele de la ST Suspension, facute de KW.

Din ce am inteles, sunt 3 game. Low - ap sportfahrwerk, Mid - ST Suspension si High - KW

Edited by minu94
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.