Jump to content

Recommended Posts

1 hour ago, Lospaa said:

Hai ca mi am comandat și eu un MXS 5 de la Caranda 575ron. 

Wolf20, m ai făcut curios sa vad în ce stare e bateria mea. 

Are acu colegul exemple de redresoare și ieftine și mai scumpe și originale. Cum ar fi sa fi bateria bună😂.

Rău nu prinde mai ales dacă sta mașina câteva luni sau faci drumuri scurte, mai ales iarna când folosești încălzirea în scaune etc nu are timp sa se încarce bateria. 

Vezi ca pe ebay e 80/90 eur ala de la bmw.

Link to comment
Share on other sites

Degeaba avem incarcator pentru baterie daca nu ii stim sanatatea, nu? Si nu asa.. la orice moment al starii bateriei cu motorul pornit. Masoara si valoarea pe un grafic a curentul tras din ea pana porneste motorul.

https://auto-diagnostic-obd.com/en/product/battery-tester-ancel-ba201/

Il recomand.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu zici rău, eu ma gândeam la un jumper, când cade bateria, o pornire sa ajungi acasă cred ca se poate liniștit. Totuși în 26 ani de când conduc, o singura data am rămas fără baterie, în toiul verii, l am dus pe fiimiu la școală și nu a mai pornit, asa am aflat și eu ca  bateriile agm crapă și vara😂

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, bimmer90f30 said:

. la orice moment al starii bateriei cu motorul pornit. Masoara si valoarea pe un grafic a curentul tras din ea pana porneste motorul

Pentru orice alti parametri,exista diagnoza la orice service bmw,nu e nevoie sa cumperi toate porcariile noname de pe piata..

De fapt,te intereseaza sa incarce ok alternatorul si bateria sa fie buna ,alte balarii nu conteaza daca respecti ce spune mentenanta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, wolf20 said:

Pentru orice alti parametri,exista diagnoza la orice service bmw,nu e nevoie sa cumperi toate porcariile noname de pe piata..

Zi zau,

Deci sa ajung la bmw sa le dau (asta daca au ca ISTA ma indoiesc sa aiba integrator de  masurat CAPACITATEA bateriei si eventual rezistenta interna) 30-40€ sau poate chiar 60-80 euro sa faca o diagnoza?

Hai incordeaza-ti muschii si arata ce poate BMW inainte sa comentezi.

DEGEABA incarca alternatorul daca bateria nu tine curent in ea. Apropo, stiai ca astea sunt amanunte de baza care trebuie stiute inainte sa comentam!? 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Lospaa said:

Nu zici rău, eu ma gândeam la un jumper, când cade bateria, o pornire sa ajungi acasă cred ca se poate liniștit. Totuși în 26 ani de când conduc, o singura data am rămas fără baterie, în toiul verii, l am dus pe fiimiu la școală și nu a mai pornit, asa am aflat și eu ca  bateriile agm crapă și vara😂

Exact pentru asta e facut si ala,la 3/6 luni faci o verificare ,sa nu ramai in drum,nu e mare lucru sa l pui seara,si dimineata te uiti la ce nivel este.

pui si jumper,pui si cheie de 13,si patent…faci o cutie cu scule in portbagaj ca la daciile de fochiști,ca aia aveau atelieru’ in portbagaj🤪

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, bimmer90f30 said:

Zi zau,

Deci sa ajung la bmw sa le dau (asta daca au ca ISTA ma indoiesc sa aiba integrator de  masurat CAPACITATEA bateriei si eventual rezistenta interna) 30-40€ sau poate chiar 60-80 euro sa faca o diagnoza?

Hai incordeaza-ti muschii si arata ce poate BMW inainte sa comentezi.

Astia la bmw sunt satana..🤪 o groaza de bani..ptiu,ptiu.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, bimmer90f30 said:

Zi zau,

Deci sa ajung la bmw sa le dau (asta daca au ca ISTA ma indoiesc sa aiba integrator de  masurat CAPACITATEA bateriei si eventual rezistenta interna) 30-40€ sau poate chiar 60-80 euro sa faca o diagnoza?

Hai incordeaza-ti muschii si arata ce poate BMW inainte sa comentezi.

DEGEABA incarca alternatorul daca bateria nu tine curent in ea. Apropo, stiai ca astea sunt amanunte de baza care trebuie stiute inainte sa comentam!? 😉

Iti arata in Ista ce viata are bateria si starea de incarcare in grafic pe ultimele zile dar si mai detaliat. Deasemenea si Carly stie sa iti arate sanatatea bateriei si starea de incarcare. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Onnix said:

Iti arata in Ista ce viata are bateria si starea de incarcare in grafic pe ultimele zile dar si mai detaliat. Deasemenea si Carly stie sa iti arate sanatatea bateriei si starea de incarcare. 

Starea de incarcare nu e capacitatea bateriei. Starea de incarcare e data de nivelul tensiunii la borne si eventual cat timp s-a bagat curent in baterie. E o gluma ce indica diagnoza si graficele..

NU are treaba cu, capacitatea de pornire a motorului! Care e data efectiv de STAREA INTERNA a bateriei pe care numai un tester dedicat o poate interpreta: pe banc, la pornire..

In trecut se foloseau rezistenta electrica de sute de W, de valoare cunoscuta si sa masura tensiunea la borne, cat descrestea in cateva secunde. Si apoi se uita pe un grafic (incluzand capacitate de fabrica a bateriei) care indica o curba a starii de sanatate/incarcare incluzand o zona unde bateria nu mai corespundea tehnic.

Acum sunt tester destepte care trimit pulsuri prin baterie...

Ehe, alte vremuri.

8 minutes ago, wolf20 said:

Chiar 60 de euro,pfff

Sunt sofer,da.La Ana Pan 😀

Atunci tine volanul bine.. si invata ce e de invatat. Daca vrei.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bimmer90f30 said:

Starea de incarcare nu e capacitatea bateriei. Starea de incarcare e data de nivelul tensiunii la borne si eventual cat timp s-a bagat curent in baterie. E o gluma ce indica diagnoza si graficele..

NU are treaba cu, capacitatea de pornire a motorului! Care e data efectiv de STAREA INTERNA a bateriei pe care numai un tester dedicat o poate interpreta: pe banc, la pornire..

In trecut se foloseau rezistenta electrica de valoare cunoscuta si sa masura tensiune la borne cat descrestea in cateva secunde.

Acum sunt tester destepte care trimit pulsuri prin baterie...

Ehe, alte vremuri.

Atunci tine volanul bine.. si invata ce e de invatat. Daca vrei.

Pai asta calculeaza DDE la fiecare pornire, bre! Stie ca ai baterie sa zicem de 900A la pornire, citeste inainte de pornire valoarea si dupa pornire cat a scazut. Daca a scazut de la 900A la 800A, calculeaza sanatatea bateriei si iti arata. Daca e bateria naspa, scade de la 900A la 500A, atunci arata ca nu mai are mult si e dusa. 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Onnix said:

Pai asta calculeaza DDE la fiecare pornire, bre! Stie ca ai baterie sa zicem de 900A la pornire, citeste inainte de pornire valoarea si dupa pornire cat a scazut. Daca a scazut de la 900A la 800A, calculeaza sanatatea bateriei si iti arata. Daca e bateria naspa, scade de la 900A la 500A, atunci arata ca nu mai are mult si e dusa. 

Omule eu ti-am explicat o data parerea mea. DDE nu citeste mimic la pornire. Singur element care "citeste" bateria este modul de pe borna negativa, ii zice IBS. Iar ala monitorizeaza incarcarea in functie de consumatori. Atat. Iar faptul ca bateria e incarcata dupa un algoritm in timp este dat de capacitatea inregistrata in DDE si de algoritmul preinstalat in DDE. 

Ca sa testeze capacitatea bateriei trebuie ca noi sa fim in cunostinta de cauza a unui echipament dedicat asa ceva, adica integrat. Cand auzi sa ma anunti.

Pana atunci nu mai insista...

17 hours ago, wolf20 said:

Aia la bmw sunt niste săraci,n au sculele lu bimăr.😂

Le mai dam si bani

Nici pana acum nu a inteles ca redresoru ala de la bmw e si tester baterie🤪

Sa o crezi tu ca ala e si tester de baterie.. astept sa imi arati ce testeaza! 

Hai ca am ajuns sa me batem joc de topicul omului.

Wolf, tu le dai bani, nu eu pe testarea unei baterii.. Eu le dau bani cand merita, si te asigur ca cumpar piese de la ei, adica de la dealer, pentru E90 care are 20 de ani, cat nu ai cumparat tu poate la toate cate ai avut.. asa ca nu mai comenta aiurea la adresa mea.. 

Wolf stiu prea bine ca intri aici pus pe misto-uri.. vezi ca te reclam..e a doua oara pe acelasi topic cand bati campii ca eu nu dau bani ca nu platesc ca nu imi permit!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, bimmer90f30 said:

Omule eu ti-am explicat o data parerea mea. DDE nu citeste mimic la pornire. Singur element care "citeste" bateria este modul de pe borna negativa, ii zice IBS. Iar ala monitorizeaza incarcarea in functie de consumatori. Atat. Iar faptul ca bateria e incarcata dupa un algoritm in timp este dat de capacitatea inregistrata in DDE si de algoritmul preinstalat in DDE. 

Ca sa testeze capacitatea bateriei trebuie ca noi sa fim in cunostinta de cauza a unui echipament dedicat asa ceva, adica integrat. Cand auzi sa ma anunti.

Pana atunci nu mai insista...

Sa o crezi tu ca ala e si tester de baterie.. astept sa imi arati ce testeaza! 

 

Ok, tu ai zis cu cateva posturi in urma ca trebuie stiute anumite lucruri inainte sa postam. Hai sa-ti arat ca nu stii despre ce vorbesti.

BMW Intelligent Battery Sensor (IBS)

 
The BMW Intelligent Battery Sensor (IBS) is a mechanical/electronic device which is connected directly to the negative battery terminal.

The IBS contains a micro-processor that is used to monitor/measure various battery conditions such as:

  • Terminal voltage via measurement from B+ to Gnd
  • Charge/discharge current via integrated shunt resistor
  • Temperature of battery acid via integrated temp sensor

    The IBS is able to withstand thermal loads up to 105°C, the chemical effects of the battery acid.
     

    IBS Measuring/Evaluation Function

    The measuring/evaluation function of the IBS electronics, continuously measures the following values under all vehicle operating conditions:

  • Voltage (6V to 16.5V)
  • Current (200A to +200A)
  • Closed Circuit Current (0A to 10A)
  • Starting Current (0A to 1000A)
  • Temperature (-40C to 105C)
  • When the vehicle is stationary, the IBS is programmed to wake up every 14 sec. and makes the required measurements within approx. 50 ms in order to save power. The measured values from the IBS are provided to the DME by way of the Binary Serial Data Interface (BSD) to calculate the State of Charge and State of Health for the battery.

  • State of Charge (SoC) is a calculated condition showing the current charge of the battery. SoC is used during key ”OFF” periods to insure the battery maintains a sufficient charge to start the engine at least one more time.
  • State of Health (SoH) tracks the history of the battery. Charge/dis-charge cycles and times are monitored. SoH helps the DME determine the proper charging rates and anticipated battery life. Internal resistance of the battery is calculated by the IBS from the current and voltage dip during engine start. The values are forwarded to the DME to calculate the SoH of the battery.
  •  
    Software contained in the microprocessor of the IBS utilizes the measured values to calculate the State of Charge (SoC) of the battery during vehicle sleep mode and compares this information with that received from the DME/ECM pertaining to the battery SoC/SoH, during the period of time between engine “OFF” and deactivation of the DME main relay.

    The current SoC/battery data is stored in the IBS every 2 hours over a 6 hour time frame, providing 3-2 hour snapshots of battery SoC information. The stored information/snap-shot data is overwritten every 6 hours. Whenever KL15 is activated the IBS updates the DME with the current closed circuit histogram/battery status information, by way of the BSD. Upon obtaining updated information the DME evaluates the new data and if a closed-circuit current draw is identified a fault will be stored in the fault memory of the DME.

  • A fault code is stored in the DME when the IBS is defective. The DME adopts a substitute value and assumes IBS emergency mode. IBS emergency mode boosts the idle speed in order to sufficiently charge the battery. Direct diagnosis of the IBS is not possible, it can only be diagnosed through the DME. The self-diagnosis function checks the voltage, current, temperature, terminal 15 wake up signal as well as system errors in the IBS.

  • The software in the DME and that of the IBS must match. To ensure this requirement it may be necessary to replace the IBS in connection with a software update.

  •  

Practic, DME prin datele primite de la IBS, fac exact ce face un tester de baterie, asa ca, nu vad nevoia de a cumpara un tester chinezesc cand prin Ista, Carly si alte diagnoze, avem acces la aceste informatii luate din hardware-ul pe care masina il are deja.

Edited by Onnix
Link to comment
Share on other sites

Dar dacă bateria este pe ducă se simte la pornire? Adică eu am zis că am bateria bună că am fost după 2 saptamani in parcare să o pornesc , am apăsat pe START și a luat o imediat . Sau nu este ăsta un indicator bun de a-ți da seama in ce stare este bateria?:))

Link to comment
Share on other sites

Asta s a dezbătut mai sus, ca n ai cum sa știi cât tine bateria, bimmer a pus un model de tester pt baterie, eu am cumpărat un redresor care îți arată starea ei cât de cât, dacă din 8 leduri tu ai doar 4 e clar ca te pregătești de cumpărat baterie, pe mine m a lăsat în toiul verii, am lăsat copilul la școală și n a mai pornit, bine ca eram în oraș, sunt firme care vin ei cu bateria o montează etc. 

Link to comment
Share on other sites

@Onnix dupa tot copy/paste facut unde arata, unde pot sa vad sau putem vedea SoH al bateriei de pe masina?

Eu asta astept sa imi arati. La ce ai facut paste, e stiut demult. Am spus eu in cateva postari mai sus.

Hai mai foloseste o data ambitia si cauta unde arata valoarea SoH a unei baterii pe ICE.

 

(Tu n-ai nici o treaba cu, ce cumpar eu, dupa cum nici eu nu judec ce, cumperi tu! Daca tu crezi in ..starea de sanatate a bateriei prin IBS asta nu inseamna ca e si metoda ideala de a VERIFICA o baterie! Daca a doua afirmatie nu convine, te rog intoarce-te la cea anterioara)

 

 

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, bimmer90f30 said:

@Onnix dupa tot copy/paste facut unde arata, unde pot sa vad sau putem vedea SoH al bateriei de pe masina?

Eu asta astept sa imi arati. La ce ai facut paste, e stiut demult. Am spus eu in cateva postari mai sus.

Hai mai foloseste o data ambitia si cauta unde arata valoarea SoH a unei baterii pe ICE.

 

(Tu n-ai nici o treaba cu, ce cumpar eu, dupa cum nici eu nu judec ce, cumperi tu! Daca tu crezi in ..starea de sanatate a bateriei prin IBS asta nu inseamna ca e si metoda ideala de a VERIFICA o baterie! Daca a doua afirmatie nu convine, te rog intoarce-te la cea anterioara)

 

 

Ti-a aratat @srb_alex mai sus cum hardwareul masinii furnizeaza date catre o diagnoza simpla pe telefon, despre starea de incarcare si sanatate al bateriei. Tu nu ai aratat nimic, ai zis ca masina NU e capabila sa arate/monitorizeze bateria cum trebuie. Eu doar am sustinut ca Bmw a echipat masinile cu hardware de calitate care monitorizeaza constant asta. Si da, ma incred mai mult in ce au pus pe Bmw decat pe o scula chineazeaca care e 10$ pe aliexpres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.