Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

Probleme comenzi si inchidere centralizata usa sofer E39


Recommended Posts

Am schimbat asta seara gm3, nu a fost nevoie de codare doar de imperechere cheie. Nu s-a rezolvat, l-am luat degeaba.

Dar, se pare ca am gasit cauza: un contact imperfect in mufa de la modulul din usa.

Meritul este al fiului meu, eu nu credeam. Tot el a fost cel care a indicat ce fir trebuie sa verificam.

Am masurat continuitatea, nu era ok, dupa care am dezizolat firul, am masurat din nou si, surpriza, totul ok.

Problema este in mufa si, probabil va trebui inlocuita.

20250702_204839.jpg

20250702_204819.jpg

  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/2/2025 at 1:14 PM, bimmer90f30 said:

Ai facut si vreo diagnoza?..

Ai.putea pune VIN-ul, 7 caractere sa ne uitam in comenzile pe ce fire ar veni pentru actuatorul usii soferului pentru inceput.

Fara a ma impauna.. solutia problemei tale a fost data in Mai. 🤩

Nu mai tin minte la ce si unde m-am uitat..

Dar, mai in gluma mai in serios fiiul tau ar putea sa se faca electrician! 😉

Are fler, poseda atentie marita la detalii!

Bravo, multumim ca ne-ai tinut la curent.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, bimmer90f30 said:

Fara a ma impauna.. solutia problemei tale a fost data in Mai. 🤩

Nu mai tin minte la ce si unde m-am uitat..

Dar, mai in gluma mai in serios fiiul tau ar putea sa se faca electrician! 😉

Are fler, poseda atentie marita la detalii!

Bravo, multumim ca ne-ai tinut la curent.

Multumesc pentru ajutor, informatiile primite de la tine i le-am dat de atunci fiului meu.

Lucreaza la Hella, deja de 3 ani, pe IT, pentru client BMW (care altul daca e fan, :)) si, cu contacte imperfecte, si-a mancat o parte din nervi la master. Eu am apreciat in mod deosebit faptul ca aseara, dupa ce am eliminat calculatorul ca nefiind sursa defectului, a stiut exact ce fir sa verificam. Eu, care urasc din facultate instalatiile electrice, ma uitam mult si bine.

Revenind, buba am gasit-o dar nu am remediat-o. Ce solutii ar fi sa nu inlocuiesc mufa? Sunt 20 de fire care intra in ea, taiat/lipit/izolat nu e chiar usor si poate genera si alte probeme. 

Ca defect, sunt 2 variante: legatura intrerupta in mufa sau pinul de la modul nu face contact cu mufa. Azi incerc sa desfac mufa.

Link to comment
Share on other sites

Important e ca ai gasit problema, pentru restul exista master card :)) . Felicitari tie pentru rabdare si fiului pentru rezolvare. Vezi lucrurile simple in general e un pin problema, nu recomand sa te duci mai departe cu schimbare de mufa sau alte nebunii  , am incercat sa fac treaba asta la urs si a iesit rau ( practic am renuntal la oglinzi si geamuri electrice) .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pvsilviu said:

Revenind, buba am gasit-o dar nu am remediat-o. Ce solutii ar fi sa nu inlocuiesc mufa? Sunt 20 de fire care intra in ea, taiat/lipit/izolat nu e chiar usor si poate genera si alte probeme

Exista scule. Nu foarte scumpe adica exista scumpe scumpe care sunt menite sa certifice sertizarile..!

Mufe se gasesc la dealer. Nu sunt scumpe pentru ce fac.

Pot sa iti recomand scule folosite de mine. Am luat ceva din China foarte capabil pentru scos cablul sertizat din mufa. Nu mai umbla cu agrafe niciodata in mufele masinii. Nu ai? mai bine nu faci! Acolo se intra cu ace de cusut.. in cel mai rau caz. De FAPT se uita in prelabil on mufa mama in care se vad pinii (compari grosimea pinilor de acolo cu acele ce le ai la indemana..) si de acolo pleci sa verifici continutati in mufa cu gauri..

Daca tu si oricine altcineva.. baga agrafa in gaura aceea, ca intra.. poti se indoi clema flexibila din interior iremediabil si te-ai ales cu un contact imperfect de toata frumusetea pe viitor..

O sa pun aici poze la ce ti-ar trebui.. Scula de sertizat.. Din pacate nu pot sa ito spun exact ce scula anume intra. Pentru ca ele sunt pe diferite marimi si au diferiti contrapini in ele (mufele)..

Pinii se pot gasi la dealer, si astia sunt ieftini.. Unii vin cu cablu deja sertizat. Cred ca dealerul iti poate spune. cel ptuin la mine asa s-a intamplat cand am pus volan incalzit la E90.. 

Poti sa te uiti in video postat in unul din topicele mele cu un asiatic. Absolut excelent explicat, omul stie ce face, categoric. O sa intelegi multe de acolo.. /ca si eu as spune exact acelasi lucru..

De fapt l-am copiat pe meserias.

😀

Uite aici video cum se desfac mufe la BMW si se sertizeza cu o scula decenta..

 

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Daca vrei sa schimbi plasticul mufei, e treaba foarte usoara. Nu se taie nimic. Scoti pinii pe rand din mufa veche si ii pui in mufa noua. Ai nevoie de un ac sau ceva foarte subtire ca sa ii apesi.

Recomand sa verifici starea pinului, eventual sa ii strangi putin atat la partea de contact cat si la coada pinului unde este sertizat firul.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, v@sy said:

Recomand sa verifici starea pinului, eventual sa ii strangi putin atat la partea de contact cat si la coada pinului unde este sertizat firul.

Nu vreau sa incep vreo contrazicere prea mare.. dar ..ai vazut cum arata un conector mama in interior? Nici cu el in mana si orice ac ai avea nu reusesti sa refaci clema din interior.. 

Asadar m-as abtine de la asa incurajari. Cu un ac nu rezolvi probleme asa delicate. Crede-ma am ars podul ala deja...

Asa ceva ii trebuie.. pentru a nu afecta conectorul.

I just found this on AliExpress: 
https://a.aliexpress.com/_mKvoF4f

Una din 26 se potriveste.

Compara orice ac ai cu o singura scula de acolo si te asigur ca acul e un chin si strica multe pana scoti asa ceva din conector.

Pentru sertizat trebuie asa ceva.

Am incercat alte doua scule mai ieftine dar nu au facut ce fac matritele din setul asta.. ca si calitate a sertizarii:

https://www.engineertools-jp.com/product-page/pad-02-handy-crimp-tool-complete-set

Sculele de la engineer sunt absolut excelente. Fara cea mai mica indoiala!

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am zis si eu mai sus, la fel am facut la urs e simplu scot de acolo pun fac dreg, amicul meu care imi refacuse toata instalatia radea de nu mai putea si imi explica ca nu are rost ca o sa raman cu firele in mana si conectorul praf in final a avut dreptate . Dar da in teorie suna si pare simplu mai nasol e dupa ce desfaci tot si vezi ca ai nevoie de o noua mufa si un nou set de conectori 😄 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Aseara, la final, am realizat si eu ca, folosind agrafa am largit/tutut conectorul mama (agrafa fiind muult mai groasa decat pinul tata). Posibil sa nu mai faca deloc contact acum, dupa atata tutai ce i-am dat (initial ma gandeam la ceva coroziune, oxidare, am si dat cu niste spray de contacte inainte, apa de ploaie probabil).

Varianta cea mai simpla este sa tai firul, sa-l cositoresc si sa-l leg direct in modul. La asta ma gandesc acum, la fata locului nu stiu daca merge.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, alex230ro said:

Important e ca ai gasit problema, pentru restul exista master card :)) . Felicitari tie pentru rabdare si fiului pentru rezolvare. Vezi lucrurile simple in general e un pin problema, nu recomand sa te duci mai departe cu schimbare de mufa sau alte nebunii  , am incercat sa fac treaba asta la urs si a iesit rau ( practic am renuntal la oglinzi si geamuri electrice) .

Mai mult ca sigur voi merge pe varianta master card :). Un electrician auto priceput in Craiova si gata, nu are rost sa ma complic.

Link to comment
Share on other sites

La modul cel mai serios, cumpara-ti un set de pin-uri, ca cel indicat de bimmer. Eu tot de pe aliexpress mi-am cumparat unul identic, fiindca am avut nevoie cand mi-am facut retrofit la nbt. Odata ce ai prins smecheria cum se scot pinii, doar te joci. Cumperi o mufa din dezmembrari sau chiar doua si exersezi. Gasesti si pe emag, costa in jur de 15 ron, cauta dupa: set extractor de pini

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, pvsilviu said:

Aseara, la final, am realizat si eu ca, folosind agrafa am largit/tutut conectorul mama (agrafa fiind muult mai groasa decat pinul tata). Posibil sa nu mai faca deloc contact acum, dupa atata tutai ce i-am dat (initial ma gandeam la ceva coroziune, oxidare, am si dat cu niste spray de contacte inainte, apa de ploaie probabil).

Varianta cea mai simpla este sa tai firul, sa-l cositoresc si sa-l leg direct in modul. La asta ma gandesc acum, la fata locului nu stiu daca merge.

Din poza, nu prea inteleg ce ai vrut sa faci cu agrafa. Apoi, plasticul negru este un capac ce se da jos si apoi ai acces la mufa. Pe partea exterioara mufei vei vedea un fel de sigurante ale pinilor  pe care le poti apasa si tragi pinul din mufa. Nu are ce sa se strice. 

Depinde de indemanarea si priceperea fiecaruia.

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu vreau sa incep vreo contrazicere prea mare.. dar ..ai vazut cum arata un conector mama in interior? Nici cu el in mana si orice ac ai avea nu reusesti sa refaci clema din interior..

 

Am vazut. Vorbesc din experienta si retrofituri destule.

Din poza, colegul nu stie cum sa scoata pinul.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, v@sy said:

Am vazut. Vorbesc din experienta si retrofituri destule.

Ce sa zic. daca experienta ai castigat-o cu acul in mana in retrofituri...    ...fie esti prea abil fie prea ambitios... si refuzi sa dai banii pe ceva profesional care injumatateste timpul petrecut cu un conector in mana.. dar vorba ta e "foarte usor". Eu spun ca nu e.. pentru ca de aia au fost create sculele alea.. dar cine sa stie mai bine? Cine? 😉

...Apoi, de ce nu pui niste retrofituri facute de tine aici pe forum!?

Ai tot spatiul necesar... spatiu DIY e aproape gol... de vorbe in schimb e plin. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.