Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Probleme comenzi si inchidere centralizata usa sofer E39


Recommended Posts

47 minutes ago, pvsilviu said:

Probabil mai e un pin, am o banuiala legata de unul, tot din aceeasi mufa. Il voi schimba zilele astea

Atat timp cat esti (cat de cat) ca nu e corupt driverul modului da-i inainte fara mila, pe cabluri. 👍

Sau invers, asigura-te ca continuitatea din cabluri prin conector spre placa modulului nu-i compromisa..

Link to comment
Share on other sites

Cum spuneam, am o banuiala legata de alt pin. Nu stiu, insa, cat de mult poate influenta, partiala lui nefunctionalitate. Teoretic, in momentul de fata, modulul din usa comunica ok cu GM3 prin firul P-Bus. Ma gandesc ca, daca mai este un pin cu contact imperfect, cumva transmite catre GM3 un mesaj ca e ceva acolo in neregula si GM3 taie comunicarea cu modulul. Nu stiu daca e posibil, e doar o banuiala.

Si, repet, in momentul de fata, nefunctionalitatea este foarte redusa, spre deloc, lucru care ma duce cu gandul ca nu am schimbat pinul respectiv de la P-Bus degeaba. Pana la urma, schimb toti pinii din mufa, 😀.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Azi am facut cateva drumuri prin oras cu e39. 

Ba mergeau toate, ba mergea doar reglaj oglinda stanga si in rest nimic, ba mergea doar geam sofer, etc.

Dupa masa am bagat un drum la Valcea si am luat modulul din usa, compatibil cu al meu.

Deocandata, in parcare, totul functional. Vedem maine dupa cateva drumuri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din pacate face la fel. 

Singura idee care imi vine in minte este ca intra in conflict ceva cu altceva si, dupa un timp, GM3 taie comunicatia pentru protectie. Voi verifica, la mufa unde am schimbat pinul, daca nu cumva este un fir pus in alta locatie sau fire inversate ca pozitie (poate in Germania au umblat si le-au incurcat). Ma voi folosi ca reper de mufa cumparata.

Alta idee nu mai am.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Scurt update: tot nerezolvata problema, 😀.

Ma uitam azi pe yt si am vazut ca, la racordul de cauciuc dintre usa si caroserie, exista o mufa care separa cablurile din usa de cele din habitaclu. Voi desface si voi face niste masuratori plus vizualizare. Daca acolo si in usa totul e ok (cu cablurile) atunci ma voi concentra pe zona de la pasager, din spatele GM3 si sigurante, unde vin toate cablurile de la module (usi, trapa, scaune, ...). Le iau pe rand, cu multa rabdare, si le izolez (pe principiul ca, daca este o problema aleatorie pe circuitul respectiv, izolandu-l, ar trebui sa dispara problema initiala). Oricum, alte idei nu mai am.

Electricieni in Craiova care sa cunoasca si sa aiba rabdare am renuntat sa mai caut.

P.S. Are cineva schema P-BUS de la modulul cu butoane din usa pana la GM3? 

P.P.S. Ca sa aveti idee despre cum se manifesta: aseara, cand am luat borna minus de la baterie (nu o las cuplata de teama sa nu o descarce), comenzile nu functionau. Azi, la pranz cand am fost cu ea pana la un service, totul ok. La service, fiind pauza de masa, am asteptat putin. La o actionare din telecomanda, iar nu functionau. Peste 3 minute, cand sa-i arat electricianului cum face, totul perfect, 😀. Cand am ajuns cu ea acasa, iar nu mergeau comenzile. Preot cred ca-i trebuie, 😀.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/2/2025 at 2:55 PM, rikmh said:

Mie imi suna a fire intrerupte sau aproape intrerupte in burduful de la balamaua usii...

Nu vreau sa fiu ala care zice "ti-am spus eu..." dar era primul loc in care as fi cautat.... e bine ca ai gasit "buba"

  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, pvsilviu said:

Pare sa fie o improvizatie/modificare

Cred/sper, ca aici e buba. Greu de reintregit, nu prea am cablu si pozitie.

Deci iprin conectorul dim usa trecea inca un fir care tinea comunicarea cu modulul? Iar acesta dupa cum vad parr ca a adiugat o sectiune de cablu evitand conectorul..

iar ambele capete ale sectiunii par a avea heatshrink.. pe ele.

Parerea mea e ca de fapt firul "intregit" trecea de fapt prin conector. Cred ca, ceva s-a incercat in ttecutul masinii.. si nu a reusit dar a stricat si sertizarea cablului din fabrica!

Cred ca numai un idiot cu doua maini stangi putea sa faca asta.. Sa se apuce de ceva si sa strice mai rau tocmai in conectorul usiii..

Oricum... daca stii pe cineva care sa aiba o scula de sertizat pentru asa ceva.. gasesti la dealer relativ ieftin conexiuni/pimi pentru mufa aceea. Cauta pe realoem si da-le codul.

Cateodata.. nu ma intreba ca nu stiu cum functioneaza lucrurile la dealeri. Cateodata vand cabluri cu ambele capete sertizate de ei sau cine fac respectivele conexiuni pentru ei.

Mai jos doar un exemplu:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UX31-EUR-06-2008-E91N-BMW-320d&diagId=61_1691

La modelul meu in realoem nu arata conexiuni cu, cabluri atasate si a venit cu sectiune de cablul sertizat in ambele capete. Il tai in doua sau cat iti trebuie sa conectezi/lipesti doar un capat ca celalalt intra in mufa.

Tu poti sa sertizezi un capat iar celalalt capar il cositoresti (izolezi cu banda..) de cabulul masini si il impaturesti daca locul iti peemite. Daca nu te duci in paralel si te lipesti de acelasi cablu unde gasesti loc. La fel si in partea cealalta a conectorului.

Ce, culoare are cablul ala in mufa aia? 

Poti sa te "legi" oriunde ipe acelasi cablu in interiorul masinii fara al taia atat timp cat il izolezi. Doar decojesti foarte putin si te lipesti pe el. Dar asta nu e profesional.. si prea corect..

Asta putea sa incerce si ala inainte fara sa trebuiasca sa distruga sertizarile. Sunt scule care doar inteapa izolatia cablului pentru testari verificari de durata sau nu..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

""Lucrarea"" este facuta cu siguranta intr-un service si nu intr-un parc auto. Mai mult ca sigur este de la primul proprietar, nu de la urmatorul (asta habar nu avea de asa ceva). A rezistat ceva, totusi. Dar, a fost facuta de mantuiala, chiar daca a folosit si tub izolator termocontractil (dupa ce am taiat cablul, am descoperit la unul din capete, lipitura rece).

Acuma, ce pot sa spun: defectul a fost banal, e adevarat. Dar, cand cunostiintele mele erau 0, cand vorbesti cu cel putin 10 electricieni din oras, care-ti dau tot felul de teorii sau iti dau cu flit, ori ai noroc ori cauti de innebunesti. Eu am umblat la racordul respectiv de 2 ori insa fara sa desfac in zona de imbinare in caroserie (abia ieri pe yt am gasit un tutorial si am vazut cum se desface acolo). Doar cine vede masina poate sa ma inteleaga. Totul, la interior, este impecabil. Sigur ca ma gandeam ca in garaj sau afara, in 24 de ani, un sobolan sau raton sau alta jivina ar fi putut roade ceva, dar, recunosc, la ce se vede in poza, nu ma asteptam.

Momentan voi intregi, lipi, izola cu un fir similar (deja am facut probe). Ulterior, voi cumpara de la dezmembrari mufele si voi folosi pinii (la fel ca la modulul din usa). Acum stiu cum se desface o mufa ca sa schimbi un pin. Nu ma apuc de sertizat (are fii-miu scule) fiindca nu e usor si cred ca nici firul nu mai are lungimea necesara (deci, va trebui reintregit oricum).

Link to comment
Share on other sites

Cablul ala P-Bus ar trebui sa fie albastru cu dunga rosie. Este gros de 0,35mm, grosimea sarmei la interior. Deci este cat se poate de subtire. Ar trebui bagat in locatia 11 din conectorul cu 18 pini.

Conectorul acela intra in categoria waterproof din pagina asta a modelului tau:

RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog

Aici sunt tipuri de pini folositi pentru watertight:

RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog

Poti vedea pe cum sunt aranjati pe diferite sectiune de cablu. Tie iti trebuie 0,5-1mm sau mai mici.

Vezi daca poti sa extragi vreunul din cablurile de aceiasi grosime din conector sa vezi ce clema metalica e atasata. Apoi mergi la dealer cu poza si comanda mama si tata.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.