Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Probleme electrice bmw seria 3 e92 n47 automat


Recommended Posts

salutare , de ceva timp intampin o problema cu bmw seria 3 e92 2008 2.0 diesel cu codul motor n47

masina merge o perioada de timp dupa care da martor galben de service, servodirectie si mai nou un martor cu piciorul pe pedala, toate cu galben. In momentul acela pierd servodirectia, cutia intra intr-un fel de protectie si intra in treapta a 3-a. Tin sa mentionez ca sare din modul adela doar daca trec de a 3-a, si nu cupleaza 1 si 2. Masina nu raspunde in acel moment la modul manual si nici la sport, oarecum daca sunt deja in aceste moduri ea sare si indiferent de viteza ii da 3.

Ultima data cand am oprit-o dupa cum am mentionat, a dat martor cu un picior pe frana si simteam oarecum cate un soc mic in schimbator, ca si cum cutia incerca sa faca ceva.

Masina tot avea caderi de tensiune dar de data aceasta, cu alternatorul schimbat, a rulat ultimii 30 de km in 13.8 constant iar in momentul in care m am oprit aproape pe loc, a inceput sa dea erori. Pe tester masina da eroarea CF-07 parca sa zic, cu denumirea Transmission Control module.

Daca cineva s a confuntrat cu asa ceva sau are vreo idee, cel mai mic sfat este apreciat

multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Nikosw said:

Masina pierde din nou tensiune, momentan merge constant in 12.1, iar la decelerare creste in 14.5

Bateria in ce stare este? Verifica la bonele din fata/spate cat incarca alternatorul. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Faptul că pierzi servodirecția (care este electrică), iar cutia de viteze intră în protecție (un modul extrem de sensibil la fluctuațiile de tensiune) este un indiciu clar. Toți martorii aprinși simultan pot fi derutanți, dar ei semnalează de fapt că modulele respective nu mai primesc tensiunea corectă sau nu mai pot comunica între ele. Pentru a înțelege ce înseamnă fiecare simbol în parte și de ce aprinderea lor în masă indică o problemă de fond, un ghid vizual ca cel de pe martori bord este foarte util.

Acum, legat de problema ta specifică, iată câteva puncte cheie:

  1. Tensiunea de încărcare: Faptul că în mers ai 12.1V este anormal și critic. În acel moment, mașina funcționează exclusiv pe baterie, care se descarcă. Alternatorul tău nu încarcă în sarcină. Tensiunea de 14.5V la decelerare este normală pentru BMW-urile cu Efficient Dynamics și senzor IBS (Intelligent Battery Sensor) – mașina încarcă bateria prioritar în frână de motor pentru a economisi combustibil. Dar în mers constant, ar trebui să ai undeva la 13.5-14.2V, niciodată 12.1V.

  2. Cauze posibile:

    • Alternatorul "nou": Chiar dacă a fost schimbat, este posibil ca piesa să fie defectă din fabrică (mai ales dacă nu este un producător de top gen Bosch/Valeo) sau să nu fie modelul corect pentru mașina ta.

    • Senzorul IBS: Acesta este un mic modul aflat pe borna negativă a bateriei. Dacă este defect, el nu mai comunică corect cu computerul motorului (DDE) și nu mai "comandă" alternatorului să încarce atunci când trebuie.

    • Cablaje principale: Aici aș insista cel mai mult. Verifică cablul gros de masă care leagă caroseria de motor/cutia de viteze (cum a sugerat și @HitmaNLive). De asemenea, verifică cablul gros de plus care pleacă de la alternator. O altă problemă comună este conectorul mic, de obicei albastru (linia BSD), de pe alternator. Dacă acesta are contact imperfect, DDE-ul nu mai poate controla alternatorul.

    • Înregistrarea bateriei: Cum a întrebat și @srb_alex, este esențial ca după schimbarea bateriei, aceasta să fie "înregistrată" în sistemul mașinii. Altfel, sistemul de management al energiei nu va ști cum să o încarce corect, ceea ce poate duce la probleme pe termen lung și poate stresa alternatorul.

Eroarea de "Transmission Control Module" este, cel mai probabil, o consecință, nu cauza. Modulul cutiei este prima victimă când tensiunea scade sub un anumit prag. Nu te grăbi să schimbi piese la cutie până nu rezolvi definitiv problema electrică.

Sfatul meu este să mergi la un electrician auto foarte bun, specializat pe BMW, care să știe să verifice în dinamică exact ce se întâmplă cu sistemul de încărcare. Mult succes

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, relbat.ro said:

ceea ce poate duce la probleme pe termen lung și poate stresa alternatorul.

Nu streseaza alternatorul. 

Pur si simplu bateria noua se va incarca dupa algoritmul vechi ( un algoritm adoptat in functie de vechimea/..imbatranirea anticipata a bateriei).

"Streseaza" bateria incarcand-o dupa algoritm vechi (adica incorect si probabil o incarca insuficient) cum am zis mai sus nu dupa un algoritm nou presetat in DDE fata de capacitatea cea noua (..codata deja in memoria DDE).

20 hours ago, relbat.ro said:

mașina încarcă bateria prioritar în frână de motor pentru a economisi (..?) combustibil

Scrie in TIS asta?

Ma indoiesc pentru ca e nerealist. O masina nu prea ruleaza in frana de motor.. Frana de motor fiind exact perioada cand nu accelerezi si masina ruleaza din inertie spre incetinire.. / cum ar fi ca incarcarea bateriei sa se intample preponderent/proritar atunci?  in rest ce se intampla?  Face pauza alternatorul? Asta nu ar incarca bateria cand tu sa zicem mergi noaptea.. cu farurile aprinse.. consum mult marit.

O baterie de 12V se incarca pur si simplu cand tensiunea la bornele ei scade. Unui alternator pur si si simplu i se taie curentul de incarcare cand i se "spune' de catre IBS.. ca nu sunt consumatori sau ca bateria e incarcata suficient.

Functionarea acestuia nu introduce nici un stress mecanic.. , forte de sens opus.. (fie cand incarca, fie cand nu incarca bateria) pentru ca motorul sa traga mai greu.. Nu exista asa ceva.. prin comparatie cu, compresorul AC care chiar reprezinta un efort pentru motor cand acesta impinge freonul prin sistemul de racire..

Numai cei care nu stiu sau isi imagineaza sau le spun altii care "stiu" (care de fapt nu inteleg cum functioneaza un alternator.. dar isi dau cu parerea..) ..cred ca motorul TRAGE mai greu daca alternatorul incarca. Sau ca daca masina are LED-uri consumul e mai mic sau a salvat planeta.. Nu exista asa ceva. Exista, ca farul tau cu LED sa te coste mai mult cand se strica fata de celelalte! Asta nu face decat sa adauge inca un client  (credul) la un cost marit fara ca aceasta sa aiba habar de realitate.

In schimb EXISTA ca bateria sa nu se incarce suficient pentru ca alternatorul e prea mic in curentul generat.. dar asta deja e alt subiect.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, George said:

Poate vrei sa spui ca diferenta la consum este neglijabila . Sau alternatorul produce curent din nimic?

Ca sa accept ce spui trebuie sa definesti neglijabilul in contextul dat si sa vii cu o valoare.

Dupa cum daca tu crezi ca, curentul iese din nimic atunci ar trebui sa explici nimicul ca sa avem un punct de plecare.

Eu doar am explicat in linii mari cum trebuie intelese lucrurile in ansamblu, pentru intelegetea celui ce nu e specialist si nu ii trebui.. "sa priceapa si trecatorul di pi zebra" dupa un  contemporan..

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.