Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Inlocuire termoflot OE cu unul din aluminiu


Recommended Posts

Revin cu o intrebare si poate o soluție pentru cei cu motoarele B48, care vin echipate de fabrică cu carcasa filtru de ulei (termoflot) din plastic. In timp partea care desparte antigelul de ulei , se mănâncă, crapă , de unde incep problemele cu ulei in antigel si invers. O problemă foarte cunoscută, cel puțin pe B48, nu știu dacă si B58 are acelasi termoflot.

De mult timp , am vazut si am auzit de niște carcase din aluminiu care elimină problema pe viitor. Acestea sunt din China din câte am văzut și chiar sunt curios dacă aveti vreounu montat așa ceva in locul celui de plastic.

Am vorbit cu cineva care a montat cuiva așa ceva , si in 40000 km cât are făcuți până acum, nu a avut nici o problemă. 

I just found this on AliExpress: 
RON522.79 | Aluminum ENGINE OIL FILTER HOUSING 11428596283 11428576429 for BMW N47 B48 B47 Engine 1234567 Series E87F20F30F07F10F0
https://a.aliexpress.com/_EQ38m8a

 

Totodată am mai vazut pe youtube la un service dedicat BMW montând pe o mașină așa ceva.

Pareri?

Mă gândesc când intru in posesia mașinii, să încep să schimb ce ar fi necesar la kilometrii pe care ii are.

Link to comment
Share on other sites

La B58 puneau corpul de aluminiu și garnituri originale , personal aș merge pe varianta de fabrica deoarece nu am idee cum va fi acel aluminiu după câteva sute/mii de cicluri răcire încălzire și nu știu cât de aproape este de piesa originala.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, HitmaNLive said:

[...] am vazut si am auzit de niște carcase din aluminiu care elimină problema pe viitor. Acestea sunt din China [...]

@HitmaNLive Un termoflot integral din aluminiu este o idee foarte buna, daca ai de gand sa pastrezi masina pe termen lung. Totul se rezuma insa la calitatea executiei. Este cert ca, desi se gasesc in continuare o groaza de chinezisme de doi bani, in general - si din pacate pentru noi - chinezii au inceput de ceva vreme sa fabrice multe produse de buna calitate.

Cu multi ani in urma am tatonat si eu ideea de a monta un radiator (pentru circuitul de racire) integral din aluminiu - tot fabricat in China. La acea vreme, au fost doua argumente care m-au oprit, in baza review-urilor citite: primul, nu se potrivea exact, trebuia cumva "pacalit" sa se aseze corect, al doilea, calitatea era variabila: unii n-au avut nicio problema, altii au trebuit sa mearga cu ele la un atelier sa astupe cu sudura mici pori.

La termoflot problema calitatii este si mai stringenta: presiunea din circuitul de racire este de max. 2 bar, pe cand in cel de ungere poate ajunge la 5 bar. In principiu, daca gasesti un numar rezonabil de review-uri independente si majoritatea acestora sunt pozitive, probabil ca merita sa incerci.

Altfel, de la cel original BMW te poti astepta, tipic, la o durata de viata de min. 100,000 Km / min. 5 ani. Desi nu e lifetime, este totusi un interval acceptabil pentru o piesa cu o calitate predictibila.

Link to comment
Share on other sites

Prin state am vazut ca schimba multi cu modelul din aluminiu, si mai este un conector tot din aluminiu. Eu unu am schimbat la masina mea preventiv, tot cu unul de plastic, nu curgea la 85 k. Ce pot spune ca la km astia era deformat un pic peretele unde vine garnitura de la antigel, deci cred ca tine cel original undeva la 100k. Modulul cu termostat in schimb era umed.

Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

De schimbat oricum trebuie să il schimb. L-am intrebat pe fostul proprietar dacă l-a schimbat vreodată si a zis că nu. Mașina are 145000 km, adică cam destul pentru acea piesă originală care se știe că e cu probleme. 

Cât despre ținut mașina, probabil cel puțin 5 ani o să o țin. 

@ovy318i, despre ce piesă e  vorba la termostat ? 

Mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

Si-a montat un prieten varianta de la Link-Lock 🙂

Personal nu as vrea sa pun asa ceva pe masina, mai bine OE si daca mai duce inca 100k km este perfect.

Din ce am inteles de la el a trebuit sa mai debavureze putin piesa.

Mno... acum fiecare face cum crede.

4 hours ago, ovy318i said:

si mai este un conector tot din aluminiu

Conectorul Mickey Mouse, uneori este la fel de problematic ca la n54.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, HitmaNLive said:

 

@ovy318i, despre ce piesă e  vorba la termostat ? 

Mulțumesc!

este un corp din plasic, heat management module , nu stiu cum este la motorul tau, al meu are codul B48C, si am mai schimbat conducta de retur antigel,cea care vine de pe blocul motor in vasul de expansiune, este tot din plastic.

500802_z.gif?s=342124152&k=df6fedea0c2b8e21d497234857d0027f

 

Edited by ovy318i
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.