Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

parbriz cu head-up-display


Recommended Posts

Mi s-a spart parbrizul si trebuie schimbat (E61). Am intrebat la bmw si am primit un pret cu montaj de 3400lei, la A.G.E.R. am primit un pret de 800lei cu montaj inclus, fara HUD! mi-au spus ca au mai montat la masini cu HUD si nu au avut probleme cu HUD-ul, se vede aproape la fel. Nu am gasit decit original de comandat. Are cineva experienta cu asa ceva? Edited by 730da
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu , parbrizul pentru masinile dotate cu HUD este tratat cu ceva special pentru a se evita afisarea distorsionata a informatiilor furnizate de HUD. Ma gandesc ca daca vei pune un parbriz normal vei vedea o imagine distorsionata (posibil dublata).Sper sa te fi ajutat informatiile.
Link to comment
Share on other sites

intre timp m-am interesat si prin alte parti cit costa, in HU la Szeged costa ≈3100lei, la un centru de parbrize tot din Szeged costa ≈1800 lei. La A.G.E.R. au acum si HUD+heleomatic, costa 2000lei. Am sa ma programez sa-l schimb la ei saptamina viitoare. Edited by 730da
Link to comment
Share on other sites

  • 16 years later...

Salut 

Am reușit să zgârii interiorul unui parbriz cu HUD , când încercam să-l șterg cu ceasul la mâna (nici nu l-am atins tare , dar ceasul e de titan). 
Pe interior nu se vede tare și nu e deranjantă zgârietura, dar mai am ce-i face? 
IMG_1769.thumb.jpeg.b57567e23a558847791809d615b08ed2.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ar fi doua aspecte de urmarit si/sau considerat d.p.m.d.v:

1. Zgarietura sa nu se transforme in crapatura! Pentru asta asta trebuie urmarit cu, ce lupa.. ca crapatura sa nu se transforme in vreo parte in crapatura cum am zis deja. Poate daca mergi la ceva meseriasi in parbrize ti-ar putea spune mai exact ce e de facut, ce e de urmarit dupa ce analizeaza si ei.

2. Verificarea tehnica ITP, mai jos:

Parbrizul crăpat și legislația românească: Ce trebuie să știi

Conform OUG 195/2002 și Normelor RAR, orice defect care afectează vizibilitatea șoferului este considerat inadmisibil. Iată regulile specifice:

1. Dimensiunea fisurii

Există câteva criterii clare privind dimensiunea acceptabilă a fisurilor:

  • Fisuri mai mici de 10 cm sunt acceptate doar dacă nu se află în câmpul vizual al șoferului (zona de ștergere a ștergătoarelor).
  • Fisuri peste 10 cm sau mai multe fisuri într-o zonă de 40 cm² duc la respingerea ITP-ului.

2. Locația deteriorării

Poziția deteriorării pe parbriz este un factor crucial:

  • Zonele critice sunt cele din fața șoferului. O fisură în partea pasagerului poate fi tolerată dacă nu depășește limitele legale.

3. Tipul de deteriorare

Anumite tipuri de deteriorări sunt considerate mai grave decât altele:

  • Crăpături în stratul interior sau desprinderi ale stratului de laminare sunt strict interzise.

Tipuri de deteriorări ale parbrizului: Care sunt permise?

Există mai multe tipuri de deteriorări care pot apărea la parbriz, fiecare cu propriul său nivel de gravitate:

1. Fisuri liniare

  • Defecte sub formă de linii drepte. Dacă sunt în afara câmpului vizual, pot fi acceptate.

2. Crapaturi în formă de stea

  • Deteriorări radiale care tind să se extindă. Riscul de respingere este mare.

3. Ciobituri

  • Avarii rotunde cauzate de pietre. Tolerate dacă au diametrul sub 3 cm.

4. Crăpături pe margini

Cele care pornesc de la marginea parbrizului sunt periculoase datorită riscului de extindere.

https://itpgo.ro/blog/pot-trece-itp-cu-parbriz-crapat

Link to comment
Share on other sites

Se pare ca aici se răspunde doar aiurea , și nicidecum la ce întreabă omul. Cum să fie fisură sau crăpătură , când e o zgârietură aplicată pe coatingul interior al parbrizului. Orice parbriz cu HUD are un coating, un fel de folie dacă vreți. Imaginați-vă ce ușor se poate zgâria o folie de geam cu ceva metalic. 
Cat despre ITP, n-are cum sa aiba vreo treaba , ea aproape insesizabilă din interior. La fel cum un parbriz cu urme mici și fine pe exterior, nu se văd la exterior, ci din interior, mai ales noaptea când bat faruri din față. Aici e efectul exact invers.
Ori ne dăm cu părerea la subiect , poate cineva a mai avut , ori dacă nu sărim peste. 😊👍

Edited by P.I.M.P.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.