Jump to content

s-a dus turbina :((


Recommended Posts

io am 190 si ceva ... aproape 200mii si nu a fluierat niciodata... se confunda cu zgomotul motorului... am vazut ca la majoritatea suiera in accelerare... acum nu stiu ce sa zic...

 

e ok sa dai jos o turbina sa o verifici daca nu a facut niciodata figuri ? risti ceva ? sau e chiar indicat sa o dai la meseriasi sa o curete din cand in cand ?

 

Vad ca tu ti-ai resoftat motorul si chiar nu auzi turbina cand schimbi de la 2000 in sus ?? Turbina si aici ma refer la axul turbinei nu se curata pt ca este calibrata in fabrica si meseriasii astia care spun ca reconditioneaza turbine au lucrat majoritatea in turbomecanica bucuresti si stiu ei foarte bine despre ce vorbesc IN TEORIE dar practic doar va ia banii .....axul ala e reglat si trebuie sa aibe un anume joc ....turbinele de VAG + BMW se fac la honeywell B-dul Iuliu Maniu Nr. 244A, 061099. Sector 6, Bucuresti

O sa aveti surpriza sa gasiti pe masini turbine MADE IN ROMANIA

 

mie imi face dupa 2000 un zgomot... un fasait asa... dar discret si e astupat in mare parte de zgomotul motorului. la altii am auzit ca fluiera destul de tare si se aude calumea acel fluierat... la mine nu e asa... fasaie de cand am luat-o fara sa fluiere (de aprox 30mii km)...

Link to comment
Share on other sites

Modul de exploatare a unei turbine defecte nu poate fii decat :

* plecat cu pedala in kick down , facut curse , eu am bmw sunt cel mai tare am turbina am 318/20 DIESEL, am chip SUNT REGELE SOSELELOR

* oprit motorul imediat dupa ce am fost foarte mandru ca am depasit loganul de la semafor sau vecinul cu VAG

* schimbat 4000-5000 ture dat in ea pana iese untul si apoi opresc motorul sa nu consume prea multa motorina la relantii

* mers subturat in sub 2000 ture de frica sa nu consume 9% sa stau constant in 6,5 % in ORAS

 

<_<

Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am reconditionat turbina,dupa montare si pana in prezent imi fluiera destul de tare totusi nu da semne de oboseala.Am cu ea vreo 20000 si nimic pana acum.Inainte sa o reconditionez nu-mi fluiera sau daca imi fluiera era insesizabil
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am mers subturat, am avut mereu grija sa nu opresc brusc motorul dupa ce mergeam mai tare, fara acceleratie blana daca cumva ajungea sa fie subturata, stiam despre toate chestiile astea....si am avut masina de la 52k km....iar la aproape 100k a picat turbina....asa ca e loterie, depinde si cum a fost exploatata de catre ceilalti proprietari...
Link to comment
Share on other sites

Eu nu am mers subturat, am avut mereu grija sa nu opresc brusc motorul dupa ce mergeam mai tare, fara acceleratie blana daca cumva ajungea sa fie subturata, stiam despre toate chestiile astea....si am avut masina de la 52k km....iar la aproape 100k a picat turbina....asa ca e loterie, depinde si cum a fost exploatata de catre ceilalti proprietari...

 

cum faci sa nu opresti motorul brusc?

sa nuzici ca o lasi sa "mearga" la relanti putin dupa ce ai ajuns la destinatie?

Link to comment
Share on other sites

eu stiu ca primul pas este ca incepe sa fluiere.iar cei care au multi km cu masina respectiva cel mai bine este data jos si curatat sau vazut in ce stadiu se afla.turbina te lasa dintr o data nu da semne.

 

Turbina oricum "fluiera", e de rau atunci cand NU "FLUIERA" <_<

 

ce tip de turbina se pune pe e46 320cd si E92 320d ?? VNT 15 / 17 ???

pe E90 320d Âştiu cĂŁ e Mitsubishi, ĂŽnsĂŁ nu Âştiu exact tipul.

 

La turbo, asa se face, fie ca e benzinar, fie ca e diesel, nu-mi spune ca acuma ai auzit prima oara...?

 

Prin lasarea la relanti 1-3 minute dupa mers mai sportiv se raceste uleiul mai repede.

cred cĂŁ motivul pt lĂŁsarea la ralanti dupĂŁ un drum lung este rĂŁcirea paleĂžilor Âşi a axului turbinei Âşi mai puĂžin a uleiului. Altfel se rĂŁcesc forĂžat Âşi se decĂŁlesc.

Link to comment
Share on other sites

Cei de la BV sunt http://www.turbocenter.ro Au preturi foarte faine si lucreaza si bine. O singura chestie nasoala stiu eu (dar care am auzit ca a picat, poti suna sa intrebi) ei nu demonteaza turbina, trebuie sa te duci cu ea in brate.

 

Dar, chiar daca ar avea in continuare politica asta, nu e un inconvenient prea mare, pentru ca sunt localizati chiar poarta in poarta cu service-ul ala mare din BV, "LABELL" http://www.labell.ro/

 

Deci poti lua legatura cu cei de la Labell, sa te programezi la ei pt demontare/montare turbina (cu pauza de rigoare in care astia ti-o reconditioneaza). Asa rezolvi mai usor toata tarasenia.

Link to comment
Share on other sites

cred ca mi-a picat si mie turbo <_<(((( aseara ma invarteam cu ea pe iarba cand am observat ca nu se mai invarte.Am crezut ca a intrat dsc dar cand am ascultat motorul cand il acceleram se auzea turbo cum se aude un motor electric cu un rulment crapat.fum nu-mi scoate...dar nu mai are forta si se aude sunetu ala aiurea...sa mai merg cu ea sau s-o tractez?

cat costa o reconditionare?Se merita turbo sh?pls help sunt terminat :)

Link to comment
Share on other sites

108ooo / 4 ani vechime / revizii si service verificate in service BMW

Ar fi interesant sa expui modul de exploatare al motorului, la tine e un caz fericit si rar ca te-a tinut atat.

 

Nu consider "caz fericit", ci respect fata de masina. Vezi ce a scris mai sus si edy1092.

Link to comment
Share on other sites

turbina se reconditioneaza fara probleme iar unii dau si garantie.Referitor la cost nu stiu sa ti spun pt bmw dar de ex pt mine e cam 400 euro reconditionata (motor VW 1,9 tdi cod alh).Referitor la locul unde poti sa o reconditionezi iti recomand sa arunci un ochi si pe vwforum unde sunt multi care fac asta si nu numai in Bucuresti, personal nu cunosc pe cineva anume dar am vazut topicuri pe aceasta tema(si cred ca nu reconditioneaza numai pt masini VAG)
Link to comment
Share on other sites

Cred ca exploatarea normala a motorului turbo, fie el benzina sau diesel trebuie sa se incadreze in limitele "normalitii".

- Viata turbo-ului este uleiul. Deci ulei de calitate, in conformitate cu recomandarile producatorului. Nu cred in treaba ca daca BMW zice 5w-30, pun eu 0w-50 ca trebuie sa fie mai bun. Daca era mai bun, il recomandau pe ala. Dupa 100k km, se recomanda de exemplu trecerea de la 5w-30 la 10w-30 (asta la masinile care incep sa pape ulei datorita cresterii tolerantelor in ansamblul piston-cilindru). Schimb de ulei la 9-10k. Nu va luati dupa OBC cu 30k... asa il schimba in tarile unde se circula sanatos.

Exemplu din experienta personala. Am facut revizia si dupa un drum de 8000 km, 90% autostrada, la viteza normala, am facut iar revizia. Uleiul era gras la atingere si maro-inchis la culoare. Dupa 8000 km facuti in Bucuresti 60% si drumuri nationale restul, uleiul este apos si negru carbune.

 

- Nu se exploateaza motorul la capacitate maxima pana nu se incalzeste complet.

 

- Nu se sta cu Dieselul oprit in parcare 2-3 minute sa se incalzeasca. L-ai pornit si ai plecat, mergand usor, de preferat pana in 2000-2500rpm pana se incalzeste. De evitat 3500rpm+ pana se incalzeste.

 

- Nu se opreste motorul imediat dupa o exploatare mai sportiva. Nu este neaparat sa stai in parcare cu el la relanti 1-3 minute sa se raceasca... cred ca mai bine, ultimele 5 minute, pana la parcarea si oprirea masinii sa fie conduse ponderat, la turatie mai scazuta, chiar subturat. Se raceste mai bine cand circula si aer prin jurul lui.

 

- Exploatarea corecta a motorului Turbo necesita turatii mai ridicate. Nu trebuie sa va fie frica de zona de sus a turatiilor, un turbo sanatos se simte bine acolo. A nu se face totusi exces; turatii ridicate necesita racire mai buna. Treburile gen burnout si cerculete au un impact mare. Motorul sta in stress mare si nu este racit corespunzator. Nu putini si-au omorat motoarele jucandu-se asa.

 

- Mersul in oras cu Turbo diesel in special si motoare mari (peste 2500cmc) implica de multe ori mers subturat. In momentul ala masina devine lenesa deoarece se depune calamina pe paletii turbinei si poate crea daune. Daca nevoile personale implica circularea in oras, zile in sir, cred ca ar fi bine in weekend sa se iasa putin din oras, macar 20-30km la turatie mai ridicata. Eu personal ies pe autostrada, pana la Fundulea si inapoi. Trec in secvential, treapta a 4-a si merg constant 100km/h pentru aprox 5km, dupa aia 130km/h tot cu a 4-a inca vreo 5km. Dupa tratamentul asta deja masina se simte total diferit, parca pluteste.

 

In domeniul turbinelor m-am documentat destul de mult. Cam astea sunt regulile generale, acceptate de majoritatea. Daca toate astea se respecta si tot pica repede, este ghinion sau defect de fabricatie.

 

Am si eu o alta intrebare: Ce impact are un filtru sport asupra motorului? Este adevarat ce am auzit ca "omoara debitmetrul" sau "la motoare turbo nu ai nevoie"? Nu vorbesc de un filtru de aer sport de provenienta dubioasa. Vorbim K&N, BMC, Green etc si numai drop-in replacement (fara galerie sau tip de filtru schimbat).

Edited by terry81
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.