Jump to content

bujii


Recommended Posts

Am decis ca e timpul sa imi schimb si eu bujiile si oscilez intre NGK si Beru. Am gasit modelul NGK care se potriveste pe masina mea, insa ma gandesc ca nici Beru nu sunt de lepadat :blink: . Cine e furnizor oficial de bujii pentru BMW ? :)

 

 

* am aflat NGK BKR6EQUP :) Am o oferta pentru 73 RON/bucata. Ce ziceti, pot gasi mai ieftine ?

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am decis ca e timpul sa imi schimb si eu bujiile si oscilez intre NGK si Beru. Am gasit modelul NGK care se potriveste pe masina mea, insa ma gandesc ca nici Beru nu sunt de lepadat  :blink: . Cine e furnizor oficial de bujii pentru BMW ? :)

* am aflat NGK BKR6EQUP :) Am o oferta pentru 73 RON/bucata. Ce ziceti, pot gasi mai ieftine ?

158875[/snapback]

 

 

din ce imi amintesc eu le-am luat ceva mai ieftine... parca erau vreo 500 de mii si ceva dar a fost acum vreo 3 luni...

Link to comment
Share on other sites

Dar bujiile BOSCH nu sunt bune? Eu am fost la un magazin, le-am dat talonul si mi-au dat BOSCH cu 2 electrozi. Cand le-am schimbat am observat ca aveam NGK tot cu 2 electrozi. Sa le schimb pe astea BOSCH?

159723[/snapback]

 

 

nu te-as sfatui sa pui Bosch... NGK sau Beru sunt mai bune (si mai scumpe insa)... chiar si Champion sunt mai OK...

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt indicate. Cauta NKG PLATINIUM LASER 4 electrozi 57 ron/buc.

159731[/snapback]

Mi-a spus cineva ca bujiile cu un electrod sunt mai bune pt ca dau scanteia intr-un singur loc si cica daca sunt 4 electrozi se pierde din puterea scanteii. Nu prea am stiut ce sa cred dar oricum am sa incerc "NKG PLATINIUM LASER 4 electrozi 57 ron/buc." daca ziceti ca nu sunt bune cele BOSCH.

Link to comment
Share on other sites

Mi-a spus cineva ca bujiile cu un electrod sunt mai bune pt ca dau scanteia intr-un singur loc si cica daca sunt 4 electrozi se pierde din puterea scanteii. Nu prea am stiut ce sa cred dar oricum am sa incerc "NKG PLATINIUM LASER 4 electrozi 57 ron/buc." daca ziceti ca nu sunt bune cele BOSCH.

159737[/snapback]

 

patru electrozi nu inseamna 4 scantei ci inseamna 4 posibilitati ca scanteia sa se declanseze si ea se va declansa pe cel mai optim traseu din cele 4 ceea ce inseamna ca timmingul de declansare a scanteii este perfect si nu exista intarzieri in asta ceea ce inseamna ca functionarea motorului este mai lina pentru ca explozia are loc exact cand trebuie... concluzia este ca 4 electrozi sunt mai buni decat 1 sau 2 in functionarea unui motor...

Link to comment
Share on other sites

patru electrozi nu inseamna 4 scantei ci inseamna 4 posibilitati ca scanteia sa se declanseze si ea se va declansa pe cel mai optim traseu din cele 4 ceea ce inseamna ca timmingul de declansare a scanteii este perfect si nu exista intarzieri in asta ceea ce inseamna ca functionarea motorului este mai lina pentru ca explozia are loc exact cand trebuie... concluzia este ca 4 electrozi sunt mai buni decat 1 sau 2 in functionarea unui motor...

159780[/snapback]

 

Chris,

Dupa ce le-ai schimbat ai simtit schimbari la consum si la vibratii la relanti?

Link to comment
Share on other sites

Chris,

Dupa ce le-ai schimbat ai simtit schimbari la consum si la vibratii la relanti?

160689[/snapback]

 

nu...

 

masina merge rotund, adica motorul, iar vibratii deloc... eu avema inainte tot NGK acelasi model... am descoperit cand le-am schimbat...

 

de consum nu pot zice nimic ca nu sunt foarte atent la el si oricum am rotile mai mari decat standardul si asta dauneaza... o sa-mi dau seama la un drum lung...

 

per total insa parca imi tragea mai bine mai bine motorul pe turatii joase...

Link to comment
Share on other sites

nu...

 

masina merge rotund, adica motorul, iar vibratii deloc... eu avema inainte tot NGK acelasi model... am descoperit cand le-am schimbat...

 

de consum nu pot zice nimic ca nu sunt foarte atent la el si oricum am rotile mai mari decat standardul si asta dauneaza... o sa-mi dau seama la un drum lung...

 

per total insa parca imi tragea mai bine mai bine motorul pe turatii joase...

160740[/snapback]

 

Eu am motor in 6 M54B22 si vreau sa-ti spun ca e nebunie curata. Am foarte mici vibratii in schimbator dar nesesizabile in comparatie chiar cu un 320i nou(4 cilindri) si cred ca o data cu inlocuirea bujiilor vor disparea complet. Am fost la munte weekendul asta si la -7 grade C a pornit in 5 cred dar imediat si-a revenit si asta cred ca e din cauza bujiilor pe care tre sa le schimb peste 4000 asa cum a scris neamtu. Si eu voi lua tot NGK de la Bavaria.

Ce consum ai afara fara sa mergi economic?

Link to comment
Share on other sites

Eu am motor in 6 M54B22 si vreau sa-ti spun ca e nebunie curata. Am foarte mici vibratii in schimbator dar nesesizabile in comparatie chiar cu un 320i nou(4 cilindri) si cred ca o data cu inlocuirea bujiilor vor disparea complet. Am fost la munte weekendul asta si la -7 grade C a pornit in 5 cred dar imediat si-a revenit si asta cred ca e din cauza bujiilor pe care tre sa le schimb peste 4000 asa cum a scris neamtu. Si eu voi lua tot NGK de la Bavaria.

Ce consum ai afara fara sa mergi economic?

160772[/snapback]

 

eu cu 4 persoane in masina si bagaje clima pornita pe autostrada cu viteza medie 130 si cu unele sprinturi de 200 consum cal 7.9 la suta de kilometri... in oras, mers usor agresiv (altfel nu se poate cu BMW-ul), ajung inspre 12 dar am rotile putin mai mari... oricum, o sa simti cu siguranta diferenta cand pui bujiile noi... garantat... o sa traga motorul mai frumos in ture joase (parca e putin mai elastic)...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Cu ajutorul lui chrisjohn am gasit NGK BKR6EQUP - 523.000 ROL / bucata .

160818[/snapback]

 

am fost pe la ei chiar dupa ce sunase-i tu si le-am zis ce pret aveai tu si faceau misto de mine ca e un pret bun...:blink: sa fiu sincer mi-a fost jena sa te intreb la ce pret ti-ai luat si de unde pentru ca nu mai imi aminteam cat a fost la ei setul dar stiam ca in jur de 2 milioane 4 bucati... ma bucur ca esti fericit... le-ai luat? le-ai montat?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
M-am tot uitat sa gasesc o explicatie vis-a-vis de alegerea bujiilor si pana la urma am ajuns la concluzia ca mai bine intreb pe aici pentru ca in mod sigur ati multi dintre voi ati schimbat bujiile de mai multe ori...

 

Deci, cum ne alegem bujiile si ce naiba sa urmarim la ele.?.. Ajuta sa dam bani mai multi pe bujii mai bune (NGK, Beru, etc.)? Daca punem bujii noi la ce sa ne asteptam?

 

Lumea ma sfatuieste sa pun NGK... OK dar de care NGK? Iridium? Cu 2 capete, cu 4 capete, balaur? Habar nu am si sper ca deja vre-unul dintre voi a verificat asta si stie despre ce e vorba... unii zic ca bujiile scad consumul altii ca doar e placebo...

 

eu am e46 motor 1895 cmc 4 cilindrii...

 

Cel mai important parametru al unei bujii de MAS este cifra termica. Aceasta cifra exprima cat de bine poate respectiva bujie sa disipe caldura (sau cat de expus este electrodul astfel incat sa se incalzeasca mai mult sau mai putin). Ideea este ca bujia sa ajunga la asa-zisa temperatura de auto-curatare si sa se mentina acolo. Daca temperatura este mai mica apar depuneri pe bujie iar daca temperatura este mai mare bujia se inroseste si produce detonatie.

De obicei aceasta cifra este inclusa cumva in codul bujiei. De exemplu la bosch F7LDCR. Aceasta cifra (comuna pentru BMW) este undeva la mijlocul scarii. Cu cat numarul este mai mare cu atat bujia este mai "calda". Bujiile calde se folosesc in motoare mai putin performante (compresie mica) iar cele reci in motoare de performanta ridicata.

Acum legat de anumite pareri:

Aspectul bujiilor dau o informatie foarte precisa despre starea unui motor. Unii schimba bujiile si se gandesc - ce bine ca le-am schimbat, uite ce rau aratau. Motorul va merge bine cateva zeci de km dar pe termen lung NU ajuta cu nimic bujii noi pe un motor care nu merge in parametrii, in cateva sute de km bujiile noi vor arata la fel cu cele vechi. In schimb un motor mai uzat poate beneficia de folosirea unei bujii mai calde (cu o cifra maxim 2) decat cea recomandata de producator. De asemenea un motor tunat va beneficia de o bujie mai rece decat normal pentru ca evita supraincalzirea acesteia.

Marca din nou este mai putin importanta, personal Bosch mi se par bune dar asta nu inseamna nimic.

Cu 2 "capete" cu 4 sau cu 7 e mai putin important. Din experienta spun ca n-am simtit nici o diferenta intre 1 si 4 electrozi. Evident pot fi diferente dar sunt foarte mici si nu merita luate in seama.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Cu ajutorul acestor fotografii puteti diagnostica rapid eventuale defecte in functie de culoarea shi aspectul bujiei. Sper sa va fie de folos

Multam fain,sint excelente pt noi astia cu masini mai vechiutze aceste poze :)

 

Da tu ai vazut ceva poza ca eu nu ? Apropo si eu am un e36 316i pe benzina din 94 cam ce bujii imi recomandati ca acuma cum a venit frigul cam face figuri si nu stiu cand a fost schimbata ultima data ca eu am cumparat masina de un an !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.