Jump to content

Consum Âşi tracĂžiune spate.


swsws

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu cred,ca poti sa compari tractiunea FWD cu RWD se comporta mai bine FWD chiar daca eu iubesc tractiunea spate,la RWD apar unele chestii mai nasoale,cand e gheata jos pleci cu greutate de pe loc mai ales daca nu ai asc/dsc,si in plus cu tractiunea spate tre sa mangai pedala de acceleratie ca daca ti-a scapat picioru s-ar putea sa te trezesti in sant sau pe cealalta banda de mers,in rest la urcat nu e problema........urca amandoua la fel de bine
Link to comment
Share on other sites

Sunt ilegale in Romania? :twoup: Exista vreun text de lege care reglementeaza ne/utilizarea acestor cauciucuri?

 

100000% sunt ilegale În România ºi În majoritatea Þãrilor din UE.

 

Unde scrie asta?

 

P.S. nu vand, nu cumpar astfel de anvelope ci doar sunt curios unde scrie pentru ca nu am vazut nicaeri scris

Link to comment
Share on other sites

Sunt ilegale in Romania? :twoup: Exista vreun text de lege care reglementeaza ne/utilizarea acestor cauciucuri?

 

100000% sunt ilegale În România ºi În majoritatea Þãrilor din UE.

 

Unde scrie asta?

 

P.S. nu vand, nu cumpar astfel de anvelope ci doar sunt curios unde scrie pentru ca nu am vazut nicaeri scris

Tu mergi pe premiza ca ce nu este interzis este permis:-D

Link to comment
Share on other sites

Nici cu 4X4 nu ai ce face pe gheata. Pe gheata nu te pot ajuta decat senilele... :twoup:

 

Ce sunt domle SENIILE astea? De alea pe care aterizează HELIcopteru' ? :)

 

Glumesc, să fiu on topic: Nu fi aşa pesimist, că nu e dracu atât de negru, ne descurcăm şi pe zăpadă, gheaţă, mai ĂŽmpingem, mai băgăm un lanţ, ne descurcăm , aşa e iarna. Dar nici să fim aşa pesimişti... :)

Edited by Avantgarden
Link to comment
Share on other sites

Sunt ilegale in Romania? :) Exista vreun text de lege care reglementeaza ne/utilizarea acestor cauciucuri?

 

100000% sunt ilegale În România ºi În majoritatea Þãrilor din UE.

 

Unde scrie asta?

 

P.S. nu vand, nu cumpar astfel de anvelope ci doar sunt curios unde scrie pentru ca nu am vazut nicaeri scris

Tu mergi pe premiza ca ce nu este interzis este permis:-D

 

Eu nu merg pe nicio premiza. Stiu ca sunt interzise si cum am spus: nu ma intereseaza astfel de anvelope.

 

Eu intreb unde scrie. Atat. Nu pot sa fiu curios?

 

Pff :twoup:

Link to comment
Share on other sites

TracĂžiunea spate nu este pentru figuranĂži Âşi teribiliÂşti. ÂŞi o femeie, ĂŽncepĂŁtoare chiar, dacĂŁ nu conduce ca o sĂŁlbaticĂŁ, eu zic cĂŁ poate circula fĂŁrĂŁ probleme pe orice fel de drum, zĂŁpadĂŁ, polei, etc.

 

Mai sunt si exceptii , ca de exemplu sora-mea, sambata trecuta :twoup:

 

27112010289_sml.jpg

Link to comment
Share on other sites

Totusi E46-le meu e dA, si am auzit ca nu prea te invarti asa fain cu A :twoup:

 

Si nici cu d :twoup:

te invarti suficient cu d mai ales pe ud iar daca cu A nu merge inseamna ca e foarte bun pentru zapada dar eu cred totusi ca merge.

 

Apropo de asta: fwd + d + ceva putere + zapada (polei) - controlul tractiunii = ia taxiu ca e mai usor de controlat loganu :)

 

ce e D si ce e A? :)

Link to comment
Share on other sites

nasol DSF.. banuiesc ca nu avea casco... ce face ? cumpara alta.. ? Ceva asemantor dar mult mai usor am patit eu cu o mazda RWD, am prins un hop pe portiune de gheata pe macadam.. la 50 de km /h... am facut un triplu axel ca la patinaj si poc in stalp de beton...asa ca se poate sa faci dinastea si cu RWD usor...
Link to comment
Share on other sites

"depinde de o tona de factori, dintre care cauciucurile reprezinta unul dintre cei mai importanti.

Pe drum acoperit cu gheata nici mama cauciucurilor de iarna nu te ajuta cu nimic. Poate daca ai cauciucuri de iarna cu crampoane de metal ascutit gen masina lui James Bond..."

Te contrazic :

 

ce e D si ce e A? :)

 

D= diesel

A= automat

eu le am pe amandoua :twoup:)

Link to comment
Share on other sites

TracĂžiunea spate nu este pentru figuranĂži Âşi teribiliÂşti. ÂŞi o femeie, ĂŽncepĂŁtoare chiar, dacĂŁ nu conduce ca o sĂŁlbaticĂŁ, eu zic cĂŁ poate circula fĂŁrĂŁ probleme pe orice fel de drum, zĂŁpadĂŁ, polei, etc.

 

Mai sunt si exceptii , ca de exemplu sora-mea, sambata trecuta :)

 

post-5623-1291122616_thumb.jpg

Pfff! Drept la tina!!! :twoup: Nasol... :)

Link to comment
Share on other sites

TracĂžiunea spate nu este pentru figuranĂži Âşi teribiliÂşti. ÂŞi o femeie, ĂŽncepĂŁtoare chiar, dacĂŁ nu conduce ca o sĂŁlbaticĂŁ, eu zic cĂŁ poate circula fĂŁrĂŁ probleme pe orice fel de drum, zĂŁpadĂŁ, polei, etc.

 

Mai sunt si exceptii , ca de exemplu sora-mea, sambata trecuta :)

 

post-5623-1291122616_thumb.jpg

 

 

Poate nu vad eu bine...dar poza nu e facuta intr-un parc ?:twoup: Ce cauta sau cum a ajuns cu masina acolo...iesise la off road prin parc...sau a intrat pana-n parc ?:)

Link to comment
Share on other sites

Sunt ilegale in Romania? :twoup: Exista vreun text de lege care reglementeaza ne/utilizarea acestor cauciucuri?

 

100000% sunt ilegale În România ºi În majoritatea Þãrilor din UE.

 

Unde scrie asta?

 

P.S. nu vand, nu cumpar astfel de anvelope ci doar sunt curios unde scrie pentru ca nu am vazut nicaeri scris

Tu mergi pe premiza ca ce nu este interzis este permis:-D

Pai nu ti se pare normal? Daca nu exista un amendament legal in acest sens, mai exact interzicerea acestor cauciucuri ori o restrictionare a utilizarii lor doar in anumite conditii, atunci nu vad de ce sa fie ilegal sa folosesti astfel de cauciuri...

 

Ilegal inseamna contrar legii, care incalca legea, care nu este admis de lege. Pe cale de consecinta, daca nu exista o prevedere legala in acest sens, atunci nu ai cum sa incalci legea. Cum sa incalci o lege care nu exista, hm? :)

 

Si eu intreb acelasi lucru ca si Bala: este prevazuta in vreo lege interzicerea cauciucurilor astea? Daca stie cineva unde, sa imi spuna si mie, eventual sa imi dea vreun link ceva!

Link to comment
Share on other sites

nasol DSF.. banuiesc ca nu avea casco... ce face ? cumpara alta.. ? Ceva asemantor dar mult mai usor am patit eu cu o mazda RWD, am prins un hop pe portiune de gheata pe macadam.. la 50 de km /h... am facut un triplu axel ca la patinaj si poc in stalp de beton...asa ca se poate sa faci dinastea si cu RWD usor...

 

Da e dauna totala, bine ca a scapat ea fara nici o zgarietura. Fata praf facuta , habitaclu nu s-a deformat de loc, airbagul si centura pretensionata au functionat corect.

27112010295_small.jpg

 

Ma uit dupa un 528i, 530i , e39 ( ASR + mai multe airbaguri :twoup: ).

Era fara sansa pe drumul ala acolo, drum de 3 metri latime, cu santuri adanci dreapta, stanga, a nins sambata dimineata , a prins portiunea de langa asfalt cu iarba, s-a turat motorul (automata) si cand a prins asfalt i-a fugit spatele , a redresat-o de 2 ori si a "ochit pomul" ca sa nu sara in canal ( destul de adanc ).

 

27112010294_small.jpg

 

Avea gume de iarna .

Link to comment
Share on other sites

Pe fata la bmw, eu imi pun cauciucurile de iarna invers cu sensul de rotatie decat cel normal...deci imi pun sensul de aderenta maxima pt franare ci nu pt tractiune cum sunt montate cele din spate. In felul acesta, la franare, zapada este indepartata de pe canelurile cauciucului in exteriorul acestuia...cand cauciucul este montat in sensul normal de rotatie, la franare zapada este dusa prin caneluri sub cauciuc la mijlocul portiunii de rulare...:twoup:
Link to comment
Share on other sites

Pe fata la bmw, eu imi pun cauciucurile de iarna invers cu sensul de rotatie decat cel normal...deci imi pun sensul de aderenta maxima pt franare ci nu pt tractiune cum sunt montate cele din spate. In felul acesta, la franare, zapada este indepartata de pe canelurile cauciucului in exteriorul acestuia...cand cauciucul este montat in sensul normal de rotatie, la franare zapada este dusa prin caneluri sub cauciuc la mijlocul portiunii de rulare...:twoup:

 

Interesant ce spui tu acolo cu sensul invers.

Nu am mai auzit pe cineva sa faca asa ceva.

Si chiar da rezultate bune???

Link to comment
Share on other sites

Pe fata la bmw, eu imi pun cauciucurile de iarna invers cu sensul de rotatie decat cel normal...deci imi pun sensul de aderenta maxima pt franare ci nu pt tractiune cum sunt montate cele din spate. In felul acesta, la franare, zapada este indepartata de pe canelurile cauciucului in exteriorul acestuia...cand cauciucul este montat in sensul normal de rotatie, la franare zapada este dusa prin caneluri sub cauciuc la mijlocul portiunii de rulare... :)

 

Pai si nu e mai galagioasa masina,nu tremura directia? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Asa am mers 4 ierni pe invers cu cauciucurile de iarna de pe fata la RWD, si nu-mi vibreaza volanul si nici nu au devenit zgomotoase...de franat, imi franeaza bine, eu sunt multumit...multi prieteni si colegi s-au uitat ciudat la mine, dar le-am explicat ca am nevoie de aderenta maxima, pe care o ofera sensul de rotatie, pentu franare ci nu pe tractiune...e simplu.
Link to comment
Share on other sites

Asa am mers 4 ierni pe invers cu cauciucurile de iarna de pe fata la RWD, si nu-mi vibreaza volanul si nici nu au devenit zgomotoase...de franat, imi franeaza bine, eu sunt multumit...multi prieteni si colegi s-au uitat ciudat la mine, dar le-am explicat ca am nevoie de aderenta maxima, pe care o ofera sensul de rotatie, pentu franare ci nu pe tractiune...e simplu.

Sper sa nu spun vreo prostie dar procentual cam cu cat este mai bine sa ai cauciucurile intoarse pe fata iarna la franare?? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu porneste invers, cand pui frana? :twoup:

 

O roata poate porni invers doar pe puntea motrica si atunci cand masina se afla in frana de motor iar o roata are aderenta foarte buna iar cealalta este pe gheata. In cazul meu nu are cum sa se invarteasca invers pt ca nu am roti motrice pe fata, deci nu exista nici diferential.

 

@swsws, nu iti pot zice procentual, cu cat mai bine imi franeaza masina; oricum, in mare, eu sunt multumit de franele de la e39.

Daca ai FWD, nu se merita sa le pui invers pe fata.

Link to comment
Share on other sites

Sunt ilegale in Romania? :twoup: Exista vreun text de lege care reglementeaza ne/utilizarea acestor cauciucuri?

 

100000% sunt ilegale În România ºi În majoritatea Þãrilor din UE.

 

Unde scrie asta?

 

P.S. nu vand, nu cumpar astfel de anvelope ci doar sunt curios unde scrie pentru ca nu am vazut nicaeri scris

 

 

anvelopele clutate nu sunt interzise in romania (nu inca) asa cum nici cele de iarna nu sunt obligatorii ( inca). spun asta din surse sigure ( prieten de familie mare importator de anvelope). in europa sunt mai multe tari care permit utilizarea lor pe timp de iarna, cateva luni pe ani.

si inca ceva- un principiu de drept spune asa-unde legea nu distinge, nici noi nu distingem. deci daca nu este mentionat nicaieri in mod expres interdictia de a utiliza acest fel de anvelope, atunci ele sunt legale.

anvelopele in cauza se pot utiliza si fara cuie ( neclutate) gaurile in cauza actionand pe gheata ca niste mici ventuze. clutarea lor se face la cerere si se face foarte repede cu ajutorul unui mic cleste ce intra in gaura si o largeste lasand sa cada cuil inauntrul ei, cauciucul strangandu-se singur pe cui dupa scoaterea clestelui.

da, exista riscul sa sara cele cuie daca se ruleaza in viteza pe carosabil uscat. cat despre vibratii , acestea nu sunt de natura sa afecteze comportamentul masinii, numai zgomotul pe carosabil uscat este ceva mai deranjant.

daca acele clute ( cuie) genereaza vibratii, atunci ce sa mai spunem despre lanturile antiderapante?

in fapt exista si anvelope pentru TIR-uri (anvelopele superbalon pentru puntile spate ale semiremorcii) care au aceste mici ventuze pe calea de rulare pentru a conferi o mai mare aderenta la asfalt., respectiv stabilitate pe serpentine.

Edited by benkenobi
Link to comment
Share on other sites

In felul acesta, la franare, zapada este indepartata de pe canelurile cauciucului in exteriorul acestuia...cand cauciucul este montat in sensul normal de rotatie, la franare zapada este dusa prin caneluri sub cauciuc la mijlocul portiunii de rulare...:twoup:

 

Eu cred ca faci o mare prostie, caucicurile sunt facute cu sens de rotatie pentru a da cel mai bun randament atat la tractiune cat mai ales la franare

Ar fi culmea ca producatorii de cauciucuri sa fie interesati de o tractiune cat mai buna, sa prinzi viteza repede (pe zapada) iar la franare "cucu" nu mai avem aderenta asa buna, ne oprim in ceva pana la urma.

 

Legat de ce ziceai cu "canelurile" acelea, asta este rolul lor, de a indeparta cat mai multa zapada de pe drum, pentru ca, cauciucul sa ajunga cat mai aproape de asfalt astfel avand o aderenta cat mai ridicata.

 

Nu stiu daca am fost destul de clar.... Daca le pui invers, zapada (cand e ud, apa) nu va fi directionata atat de bine prin "caneluri" , urmarea fiind adrenta scazuta pentru ca se reduce suprafata de contact dintre cauciuc si asfalt ( acvaplanare ).

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu cred cĂŁ e o idee bunĂŁ montarea inversĂŁ a pneurilor.

 

Cu siguranÞã cã producãtorii de pneuri au avut În vedere ºi frânarea În realizarea profilului, nu s-au gândit doar la tracÞiune.

 

N-am textul de lege, Însã sunt sigur cã anvelopele cu Þinte sunt interzise În România.

 

Unde scrie asta?

 

P.S. nu vand, nu cumpar astfel de anvelope ci doar sunt curios unde scrie pentru ca nu am vazut nicaeri scris

 

Nu stau acum sĂŁ caut, ĂŽnsĂŁ sunt sigur cĂŁ am vĂŁzut un text de lege care stipula acest lucru.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.