Jump to content

Seria 5 E34 1988-1996


WLF

Recommended Posts

Pt cel care nu stie sa se hotarasca intre BMW si W124!

Sincer eu le am pe amnadoua in curte si iti spun ca BMW-u e mai bun decat mertzu de cel putin 100 de ori

K e super fiabil mertzu da nu se compara in rest ca masina si motor!!!!!!!!!!! :blink:

Sfatu meu e "cauta un BMW bun intretinut bn si o sa vezi k nu o sa mai vrei sa o schimbi" !cel putin in cazu meu asa a fost! P

Iar pt cel cu motor alpina de 2.5 192 cp!Sa fim seriosi !nu ex asa ceva e ca si cum ai spune ca a mea e M pt ca scrie peste tot pe ea unde scrie si pe un M!

 

 

Omule cauta tot p-aici pe forum

Eu am cam citit tot ce era de citi despre E34!sigur e un topic despre x !nu erau pareri incurajatoare dar poate te ajuta sa te hotarasti!

 

 

Trecand peste aspectul cu ALPINA sau non-ALPINA...care sunt avantajele, dezavantajele, calitatile acestei masini...cat mai multe date please. :)

din ce-mi aduc aminte pot sa-ti spun ca era ceva de genu k e pretentioasa tare !la piese sunt greu de gasit si numai noi deoarece e un model mai rar!si serie limitata! si avand planetare si pe fata e nasol ca la cele cu tractiune fata pt k pica planetarele

 

 

bineninteles totodata e misto iarna ! si vara ca stabilitate pe viraje!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

SAl All !

Eu am un 525 ix 141 cp automata din 95 .

Cit am mers cu el un an de zile nu am avut probleme grave.

Am schimbat discuri, pastile frina mai des, becuri pe spate care se ard des...

Are 160.000 km reali.

Masina a mers frumos si nu m-a lasat niciodata in drum...zic a mers deoarece acum sta in garaj de aprox un an.

In afara de consumabile nu am schimbat cine stie ce.

O sa enumar citeva aspecte pozitive, respectiv negative si ce probleme am eu cu ea:

Mi-a placut in primul rind cum merge la drum lung,....e foarte relaxant sa conduci o asemenea masina.

Chiar si incarcata + porbagaj la 200 zici k stai pe loc..se aseaza foarte bine pe drum...si nu-mi aduc aminte sa-mi fii stat prea multe masini in fata.

In viraje chiar daca e cam mare , intra chiar strins fata de multe alte masini si f lejer.

Demarajul nu l-am calculat, pleaca putin mai greu fata de seria 3 dar odata ce s-a urnit din loc pe drum drept e ca o racheta.

De la 160-180 parca tot cere sa-i mai dai.

E confortabila, spatioasa, destul de sportiva pentru o masina cu greutatea ei.

Nu convine ...forjarea excesiva pe drumuri cu multe curbe sau unde sunt portiuni scurte de drum.

Face fata ...insa veti resimtii efectele secundare la buzunar...nu doar benzina ci si pastile frina + alte diverse consumabile.

M-a atras iar ca e 4x4 si m-a scos din multe situatii neplacute,...partea proasta e ca are tractiune integrala si controlul tractiunii permanente.

Un dezavantaj ar fii consumul.

La cum mergeam eu nu imi lua mai putin de 10 ..si asta in momentele in care stateam cu ochii pe turometru si pe acul de consum..deci foarte rar :blink:....

Imi consuma si 20 % in functie de situatii, cind mergeam pe sport si cam agresiv...si culmea...odata cind mergeam foarte incet printre munti pe drum de piatra mi-a luat 22 % dar asta a fost o exceptie.

Dak ar fii avut instalatie de gaz s-ar fii simtit cu siguranta diferenta.

Acum....ce probleme am avut :

O centralina la faza scurta pe care nici acum nu am schimbat-o fiind mai greu de gasit la mina a doua.

Odata cind veneam din Italia incarcat , am tras de ea , in general intre 180 si 220 cam tot drumul , iar la intrare in Ro mi-a crapat un furtun de la retur, dar am inteles ca puteam merge asa .

Parca nu mai avea aceeasi presiune in motor si nu mai tragea la fel...dar asta se, simtea numai daca mergeam la limita.

A trebuit sa schimb tot atunci garnitura la motor dar trebuia sa astept 2 zile ca sa ajunga de la reprezentanta si cum ma grabeam am momtat-o pe cea veche inapoi.

Clima automata nu imi mergea cum ar fii trebuit.

Si consuma putin ulei dar cred...dupa cum au zis si altii ca e din cauza garniturii .

La 160.000 nu are cum sa fie motorul mai ales ca merge foarte bine.

Cam astea ar fii in mare problemele care le-am intimpinat intr-un an de zile.

Si mentionez ca am umblat zilnic cu ea si am facut mii de km.

Link to comment
Share on other sites

Acum as vrea sa dezvolt putin.

Cind am luat eu masina, era deja nefolosita cam 2 ani si nu a stat in garaj.

Din acesta cauza au imbatrinit multe furtune, cabluri...cam tot ce e din guma pe la motor.

Cu toate astea nu i-am schimbat mai nimic si a mers bine un an.

Pielea deja are amprentele trecerii timpului....

Masina merge dar ca sa o tin in continuare ar trebuii reconditionata, altfel nu stiu daca merita.

Imi place la nebunie, m-am indragostit de ea...dar sunt cam indecis....are sau nu rost sa mai investesc in ea ?

Nu ma arunca banii afara din casa doar pt a o tine ca o a doua masina ori sa investesc din pasiune.

Cunatu care e si el bolnaz dupa bmw zice ca e cam riscant.

Sa fie boboc , ar trebuii schimbate toate furtunele , cablaraie pe la motor, garnitura...pe urma vazut cum se comporta motorul daca mai pierde sau nu ulei..amortizoarele schimbate ( inca se prezinta destul de bine avind in vedere ca nu a circulat mult in Ro ) ..si ceea ce ma preocupa mai mult cum zicea si el...sa nu am surprize cu instalatia electrica , nu cumva sa fie imbatrinita ca furtunele de la motor.

Mai ales ca e full optional e plina de cabluri, fire...

Altfel masina nu e rea.

Deci riscul cel mai mare ar fii sa pun la punct motorul, sachimb toate furtunele coapte si sa ma trezesc ca tre schimbata instalatia electrica ceea ce e destul de grav...am auzit ca e destul de costisitoare o astfel de operatiune.

Eu as fii indraznit sa o pun la punct, sa ìi pun gaz , roti mai mari, sa refac pielea daca se poate si nu costa prea mult..si cam asta ar fii.

Ideea e...merita sau nu riscul ?

Ce parere aveti ?

Ca alternativa in cazul in care renunt, ma gindeam sa iau un bmw 318 is sau am gasit la 3000 e un 320 i 150 cp in 5 usi din 95 ..sunt bune ca masini...motoare ?

Astept parerile , sugestiile voastre.

Tre sa ma decid daca o radiez sau nu..ca platesc degeaba la ea plus la masina cu care ma dau acum un Opel Zafira.

Bafta..toate cele bune !

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salut .. de curand am achizitionat si eu un 535i din 1989 cu volan pe dreapta .. prima durere e ca nu ii functionare farurile .. nici o faza .. decat flashuri .. si nici absul ...

 

daca ai verificat sigurantele tre sa inlocuiesti modulul de lumini ce se afla tot in cutia de sigurante, abs-ul probabil ai un senzor defect care tre inlocuit.

Link to comment
Share on other sites

salut .. de curand am achizitionat si eu un 535i din 1989 cu volan pe dreapta .. prima durere e ca nu ii functionare farurile .. nici o faza .. decat flashuri .. si nici absul ...

Probleme asemanatoare am si eu cu luminile la faza scurta.

E centralina din cutia cu sigurante.

Eu pina acum nu am gasit aceeasi serie second hand , iar noi de la BMW cred k te-ar costa o caruta de bani .

Poate la a ta se potriveste de la alte modele.

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor celor de pe acest forum,

Sunt nou pe acest forum, asa ca in prealabil imi voi cere scuze pentru unele intrebari neprotivite sau pu-se in acest topic aiurea.

 

Doresc sa-mi aduc din Germania un 520i E34 din 94-96, imi place foarte mult acesta masina, insa mai intereseaza urmatoarele aspecte, in primul rand cum reusesc sa-mi dau seama daca masina este euro 2 mai ales ca am vazut modele categorisite ca avand acesta norma de poluare.....ideea e ca am pus aceasta intrebare si celor de la RAR dar a trecut o luna si nici un raspuns.

Pe langa aceasta prefer 520i si nu 525i deoarece si impozitul si Rca-ul sunt mai mici, nu de alta am putut face diferenta pe propria piele intre Vw Passat 2.8i si alte masini cu cilintdree de pana in 2000 cmc iar cea din urma mi se pare mult mai confortabila din punct de vedere al taxelor platite la stat, nu de alta dar prefer sa investesc in combustibil si placerea de a conduce repectiva masina decat sa cotizez la buzunarul statului.

Este adevarat ca nu-mi este cunoscut deloc acest model si doresc sa aflu mai mult decat norma de poluare.

Ce as dori sa mai stiu sunt urmatoarele....cum se comporta transmisia este rezistenta, tin sa mentionez la aceasta ca ultima masina cu tractiune spate mi-a lasat un gust foarte amar referitor la transmisie si compliactiile acesteia, e vorba de un Ford Sierra din 89, impecabila din punct de vedere al aspectului, si motorului dar la care tramsmisia mi-a produs niste costuri fantastice pretul final al masinii ridicandu-se la 5800 de euro nemai punand la socoteala cutia de viteze care trebuia si aceasta schimbata, insa am vandut-o asa cum era pt ca nu o mai suportam ca masina.Pun aceasta intrebare deoarce la respectivul ford axul cardanic avea un singur rulment intermediar punct de legatura centrare si prindere cu caroseria, dupa sute de vizite la mecanici si rasmecanici un tip cunoscator in BMW mi-a spus raspicat ca cel mai bine sa montez un ax de Cossworth cu 2 rulmenti intermediari cu 2 punte de prindere pt a evita compliactiile la centrarea lui in linie cu cutia si grupul diferential, nu mai conteaza costurile acestei modificari, insa cu stupoare am aflat dupa aceasta ca defapt vibratiile infioratoare pe care le avea in mers plecau din cutia de viteze.

Mai departe cum imi dau seama daca masina are joc in grupul diferential, mentionez ca la Ford acestea se simteau brutal si se propagau in intreaga caroserie...deci usor de diagnosticat, legat de acestea are locuri sau mai bine zis busoane unde se poate vedea nivelul uleiului din cutie si grup, la aceata intrebare as vrea sa mai aflu cate cruci cardanice are axul, la acest model si cate prinderi deoarce sunt speriat rau de aceste probleme cu centrarea, si la fel daca are zone aceesibile pentru a verifica posibile jocuri sau uzuri.

Pe langa acestea cum se comporta masina sa zicem la denivelarile, si sinele de tramvai tipice Bucurestiului, deoarece am avut si un W124 si Sierra chiar si cu amortizoare noi si suspensia revizuita complet plus aduagiri pt intarirea sasiului gen Struttbar la ambele punti si legaturi longitudinale dedesub chiar si asa in ambele masini imi zdranganeau toate plasticele si erau foarte neplacute din punct de vedere al confortului interior.

Si ca o ultima intrebare care sunt regimurile optime de turatie ale motorului, deoarece nu-mi face o deosebita placere sa fac motorul sa urle prefer sa merg cu 100 la ora dar la 2500 rpm in loc de 4000, si cum se comporta un astfel de motor la subturatie sau mai bine zis cum recationeaza in cuplul de jos, la care vreau sa mai adaug cum imi dau seama daca cutia are probleme si cum trebuie sa se comporte schimbatorul si timoneria.

Va multumesc anticipat si sper sa nu fi agasat pe nimeni cu Foiletonul meu de intrebari.

Link to comment
Share on other sites

Eu azi am dat jos cutia de viteze ca sa schimb kitul de ambreiaj (incepuse sa patineze). Nu cred ca ai de ce sa-ti faci griji cu privire la cutia de viteze si cardan, par foarte solide. Flansa de cardan la mine e cea originala si e in stare foarte buna, eu ma gandeam ca poate dupa atatia ani trebuie schimbata. Cardanul are o cruce cardanica la mijlocul masinii, si acolo e prins cardanul de caroserie, sub o protectie pentru caldura degajata de tobe, si mai are inca un punct de prindere de caroserie chiar inainte de a intra in diferentialul din spate. Nu stiu daca te-am lamurit, dar nu vad ce probleme pot sa apara.
Link to comment
Share on other sites

Cutia si transmisia sunt punctul forte al acestui tip de BMW, insa motorizarea de 2000i lasa de dorit, caroseria fiind destul de grea. Referitor la suspensii, este o masina inchegata. Nu trancane, nu bate, daca intretinerea este efectuata corespunzator si la timp. E34 din 1994-1996, motorizare benzina, este euro 2.
Link to comment
Share on other sites

M-am mai lamurit, deci sa inteleg ca nu o sa am probleme ca si cu precedentul ford referitor la transmisie, in legatura cu tabla aceea sau deflector de caldura il avea si sierra si totzi tembelii de mecanici montau tobele dupa care bagau chinuita placa aia de ajunsese complet zdrente si mototolita. Iar legat de suspensii si comfort deaceea mi-am indreptat atentia catre BMW pare o masina mult mai tzeapna si bizuita, e adevarat si Fordul avea anumite valente sa zicem :blink: , era usurica si sprintena, dar cam lipsita de pasiune dupa parerea mea si total necunoscuta ca masina mecanicilor de pe la noi, sper sa nu fie aceeasi poveste si cu BMW-ul.

Oricum va multumesc mult pentru raspunsuri si in viitorul apropiat sper sa devin membru cu drepturi depline pe acest forum. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Problemele comune pentru E34 sunt mai mult de natura electrica si sunt foarte des intalnite.Sigurante care se ard,relee care pica,gadget-uri care refuza sa mai functioneze,delcou si bobine de inductie sensibile,porniri greoaie,descarcari surpriza de baterie,sensori care nu mai functioneaza,conexiuni electrice care se intrerup.

Hai mah frate...si tu iti imaginezi ca cineva dupa ce ar citi asta ar mai avea vreun pic de curaj sa cumpere modelul asta?Cat de nebun trebuie sa fii sa mai ai tupeu sa cumperi un E34 dupa ce citesti asa ceva?Asta e vreun fel de antipublicitate mascata sau ce e?Sa inteleg ca daca iti cumperi un E34 trebuie sa te astepti sa te lase masina cam odata pe saptamana in drum si sa stai cu ea in service cam 20 de zile pe luna sau ce?Platesti pe reparatiile masinii in fiecare luna cam cat ai da pe o rata la un megane luat in leasing pe 5 ani :blink:

Edited by ionutz_ng
Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca daca iti cumperi un E34 trebuie sa te astepti sa te lase masina cam odata pe saptamana in drum si sa stai cu ea in service cam 20 de zile pe luna sau ce?Platesti pe reparatiile masinii in fiecare luna cam cat ai da pe o rata la un megane luat in leasing pe 5 ani :blink:

Nici vorba de asa ceva. Pe mine m-a lasat o singura data intr-un an si 3 luni, din cauza pompei de apa, problema clasica. Si a doua problema ca a inceput sa patineze ambreiajul, cel original al masinii, dar e bine ca a tinut asa de mult. E34 e o masina foarte fiabila.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.