BMWClub: Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D - BMWClub

Jump to content


  • 341 Pages +
  • « First
  • 335
  • 336
  • 337
  • 338
  • 339
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D Rate Topic: ****- 6 Votes

#6721 User is offline   P.I.M.P. 

  • Bmw driver
  • Group: Contributors
  • Posts: 3953
  • Joined: 03-August 08
  • Gender:Male

Posted 26 November 2019 - 13:07

@bmwiosif Ai luat-o de noua? Si ai facut schimburi de ulei la 10-15k km? Daca zici de intretinere?
0

#6722 User is offline   ingineru' 

  • Inginer
  • Group: Members
  • Posts: 2409
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Deutschland

Posted 26 November 2019 - 13:55

Ma lasa memoria sau parca ai zis ca nu esti sigur ca ti a schimbat uleiul ?
0

#6723 User is offline   bmwiosif 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 122
  • Joined: 18-July 19

Posted 26 November 2019 - 14:11

Da aveam banuiala la ulei dar distributia a schimbat-o. Oricum i-am schimbat din nou uleiul. Nu am luat masina de noua dar am stiut ce fel de om a condus-o in ultimii 5 ani. Masina a avut 2 proprietari si ma indoiesc ca primul a luat-o de noua si nu a fost in stare sa o intretina cum trebuie.
0

#6724 User is offline   bimmer90f30 

  • ...Targeting
  • Group: Members
  • Posts: 4188
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male
  • Location:Well..

Posted 26 November 2019 - 14:37

Daca un propietar de bmw cu filtru DPF citeste si intelege (pe jumatate sau sa zicem sfert) dintr-un articol oficial ca in timpul si dupa fiecare regenerare uleiul se contamineaza putin cat putin, credeti ca asta il va determina, AR INTELEGE ca trebuie sa schimbe uleiul mai des!?

Ma indoiesc.
-3

#6725 User is offline   ingineru' 

  • Inginer
  • Group: Members
  • Posts: 2409
  • Joined: 21-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Deutschland

Posted 26 November 2019 - 14:51

Posibile cauze:
Dintii pinioanelor ar fi prea ascuțiți și uzează mult mai repede lanțul.
Aliajul din care este fabricat este de calitate inferioară și de aceea lanțul se slăbește.
Atunci când lanțul nu mai este perfect întins, apare acel cloncănit din spatele motorului.
În timp, din cauza vibrațiilor întinzătorul cedează, apoi lanțul cedează.
Situația este întâlnită în special la mașinile dotate cu START/STOP, pentru că se uzează mai repede
Intervalul de schimb al uleiului la un numar mai mare al kilometri poate avea un efect negativ asupra lanțului de distribuție.

This post has been edited by ingineru': 26 November 2019 - 15:02

-1

#6726 User is offline   bimmer90f30 

  • ...Targeting
  • Group: Members
  • Posts: 4188
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male
  • Location:Well..

Posted 26 November 2019 - 19:07

(Inginerule, chiar esti inginer sau iti place sa fii inginer?)

Nu de alta dar cam orice cauza a unei probleme, situatii, pleaca de la o cauza, hai sa zicem doua. Si aici ma refer la CAUZA PRINCIPALA, nu rezultate/consecinte a cauzei..!

Asadar ulei contaminat, schimbat la intervalele (mari) date chiar de fabricant poate fi o cauza principala.
(Patine care merg cu un ulei contaminat, nu e vina patinei daca ea nu poate fi impinsa corespunzator. E un tip pe youtube care arata cat de urat s-a uzat o patina, cum pistonul a lucrat incorect, si parc si zice ca pierdea ulei.. nu mai tin minte, e de ceva vreme; si nu era mecanic; era curios ;)
La fel si lantul..)

Fenomenul cu Start-Stop, de unde ideea?
Sunt atatea motoare pe lant cu Start-Stop, fara probleme "la distributie"!..
Dupa cum sunt motoare care merg cu AdBlue si nu prea am auzit sa le pice distributia. Dar asta e cam presupunere, recunosc, dar poate nu ma insel..

Desigur, materiale de proasta calitate, sau avand un minimum de aliaje (nu arhi-suficient ca in trecut), o problema bine stiuta de cei care au timp sa observe (au prins vremuri diferite..) si sunt suficient de experimentati.

Vorba aia si proiectantilor li s-a trasat ca traim intr-o lumea a >>consumerismului<< nu?

This post has been edited by bimmer90f30: 26 November 2019 - 19:35

0

#6727 User is offline   f11cluj 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 09-March 19

Posted 30 December 2019 - 10:24

Salutare tuturor, hai ca am citit zeci de pagini si inca nu sunt edificat asupra modalitatii de diagnosticare a unei distributii cu probleme.
Toata lumea zice de sunete de lant, am avut 2 bucati 525 F11 pana acum, una luata la 90k si cea curenta la 158k. Ambele au manifesta sunet de lant, cea luata la 90k am vandut-o cand avea 105k.

La ambele am facut o diagnoza la distributie asa:
- se demonteaza intinzatorul original
- se monteaza un dispozitiv ca un surub, arata similar cu cel original, are capul gaurit prin care se poate vedea cursa intinzatorului original.
- se face o poza montat si vezi cat de mult se deplaseaza pistonasul din interior.
- in functie de asta vezi care e uzura intinzatorului.

Pe ambele masini mi s-a facut diagnoza, am inteles ca asta se face si la dealer. Mecanicul mi-a zis ca e 100% sigura verificare, lucreaza de 20 ani numai pe BMW si nu a dat gres cu asta niciodata.

Nu stiu daca ati inteles procedura, poate descrierea mea nu e 100% clara. Verificarea costa 200-300 lei si dureaza 1-2 ore, nu 3500 lei cat o distributie.

Deci din punctul meu de vedere zgomotul de lant e de multe ori irelevant si nu ar trebui sa fie principalul simptom pentru o distributie uzata.

Ziceti si voi daca aveti alte argumente.
0

#6728 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12248
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 30 December 2019 - 10:27

exista test specializat pentru verificare distributie la reprezentantele BMW, cam pe la aceleasi preturi :popcorn:

#6729 User is offline   wind-3er 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2118
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 30 December 2019 - 10:30

View Postf11cluj, on 30 December 2019 - 10:24, said:

Ziceti si voi daca aveti alte argumente.


stau si ma gandesc: o distributie pe lant...(cazul noustru posesori de bmw/sunt excluse modelele pe curea)...cand derusubezi/detensionez intinzatorul de lant nu se intampla nimic ?
0

#6730 User is offline   Bala 

  • resistance is futile
  • Group: Moderators
  • Posts: 8370
  • Joined: 14-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Ghiroda

Posted 30 December 2019 - 11:21

View Postf11cluj, on 30 December 2019 - 10:24, said:

Pe ambele masini mi s-a facut diagnoza, am inteles ca asta se face si la dealer. Mecanicul mi-a zis ca e 100% sigura verificare, lucreaza de 20 ani numai pe BMW si nu a dat gres cu asta niciodata.


Este o verificare doar pe jumatate. Practic se verifica lantul de sus cand probleme pot fi la lantul de jos...

Ca exemplu pot sa ma dau pe mine: a fost verificat lantul de sus, la reprezentanta, prin metoda descrisa de tine si pe recall a fost inlocuit impreuna cu intinzatorul lui. Zgomotul de lant a ramas.

Am decis apoi sa schimb distributia iar la demontare, lantul de jos era uzat iar o patina era fisurata.

Desigur, dupa inlocuirea completa, zgomotul a disparut.

#6731 User is offline   X X L 

  • drivin'...
  • Group: Moderators
  • Posts: 12248
  • Joined: 20-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 30 December 2019 - 13:40

View Postwind-3er, on 30 December 2019 - 10:30, said:

stau si ma gandesc: o distributie pe lant...(cazul noustru posesori de bmw/sunt excluse modelele pe curea)...cand derusubezi/detensionez intinzatorul de lant nu se intampla nimic ?

ba da... se destinde foarte usor lantul... :laugh: :console:

#6732 User is offline   wind-3er 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 2118
  • Joined: 04-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Buc
  • Interests:BMW

Posted 30 December 2019 - 13:46

View PostX X L, on 30 December 2019 - 13:40, said:

ba da... se destinde foarte usor lantul... :laugh: :console:


la asta ma gandeam si eu.
0

#6733 User is offline   f11cluj 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 09-March 19

Posted 30 December 2019 - 18:44

View PostBala, on 30 December 2019 - 11:21, said:

Este o verificare doar pe jumatate. Practic se verifica lantul de sus cand probleme pot fi la lantul de jos...

Ca exemplu pot sa ma dau pe mine: a fost verificat lantul de sus, la reprezentanta, prin metoda descrisa de tine si pe recall a fost inlocuit impreuna cu intinzatorul lui. Zgomotul de lant a ramas.

Am decis apoi sa schimb distributia iar la demontare, lantul de jos era uzat iar o patina era fisurata.

Desigur, dupa inlocuirea completa, zgomotul a disparut.


Mda, argument pertinent. Si nu exista alta manifestare decat zgomotul de lant?
1

#6734 User is offline   Bala 

  • resistance is futile
  • Group: Moderators
  • Posts: 8370
  • Joined: 14-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Ghiroda

Posted 30 December 2019 - 20:24

La mine a fost doar zgomot. In rest a fost totul ok. Dupa inlocuire a fost totul la fel mai putin zgomotul :pardon:

#6735 User is offline   bimmer90f30 

  • ...Targeting
  • Group: Members
  • Posts: 4188
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male
  • Location:Well..

Posted 01 January 2020 - 12:17

View PostBala, on 30 December 2019 - 20:24, said:

La mine a fost doar zgomot. In rest a fost totul ok. Dupa inlocuire a fost totul la fel mai putin zgomotul :pardon:

Pai nu-i asta toata ideea din topic!?
:wacko: :drunk: ...2020
:vava:

Aia cu lantul care nu facea zgomot, as lua-o cu "pinch of salt.."; adica nu as crede; adica patitii nu a fost unde trebuie si STIE la ascultat lanturi..

La mai putine probleme la motorul N47 in 2020!

This post has been edited by bimmer90f30: 01 January 2020 - 12:25

0

#6736 User is offline   geyer 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 96
  • Joined: 01-March 08
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca

Posted 01 January 2020 - 13:13

La mulți ani!!!

Eu am un N47T de 218cp din 2012, 175000km reali.
La pornire la rece nu suna nimic aiurea dar am fost la o verificare si mecanicul a spus că intinzatorul semnaleaza faptul că lanțul e cam tensionat...
As pune o poza cu intinzatorul dar nu pot de pe mobil.

This post has been edited by geyer: 01 January 2020 - 13:14

0

#6737 User is offline   f11cluj 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 09-March 19

Posted 01 January 2020 - 15:23

Mai jos e o poza cu dispozitivul indicator montat in loc de intinzatorul original.
Vedeti in poza surubul cu mijlocul acela mai inchis la culoare, acela e de fapt un pistonas.
Cursa lui este intre 5mm in afara capului de surub (cand intinzatorul e nou) si 5mm in interiorul surubului (cand intinzatorul e la maxim si riscul de rupere este maxim).

La masina mea e cam la mijloc, la nivelul capului surubului. Masina este F11 din 2013 cu 158k reali.

Attached File(s)


0

#6738 User is offline   geyer 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 96
  • Joined: 01-March 08
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca

Posted 02 January 2020 - 00:39

La mine e intrat cam 3mm in interior....deci e riscantă treaba...
0

#6739 User is offline   geyer 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 96
  • Joined: 01-March 08
  • Gender:Male
  • Location:cluj-napoca

Posted 02 January 2020 - 11:39

View Postgeyer, on 02 January 2020 - 00:39, said:

La mine e intrat cam 3mm in interior....deci e riscantă treaba...

Dar chiar asa, nici la rece, dimineață când pornea masina nu se aude țacanit sau ceva care sa indice ca ar fi probleme...
0

#6740 User is offline   calinus68 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1658
  • Joined: 17-July 16

Posted 02 January 2020 - 14:30

Compenseaza odata cu presiunea de ulei in intinzator il aduce la starea normala, uzura este sigur la patina, cursa pistonasul iti indica cat de uzata e patina.
0

Share this topic:


  • 341 Pages +
  • « First
  • 335
  • 336
  • 337
  • 338
  • 339
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

2 User(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro