BMWClub: Sfaturi pt cei care cumpara o masina - BMWClub

Jump to content

  • 18 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Sfaturi pt cei care cumpara o masina second hand

#1 User is offline   COObra 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 642
  • Joined: 02-January 05
  • Location:Bucuresti

Posted 05 August 2006 - 12:47

*
POPULAR

Dupa cum am mai spus prin alte parti am lucrat la o firma care se ocupa cu achizitionarea si vanzarea de masini SH. Din ceea ce am "furat" si eu acolo ca si experienta o sa impartasesc si aici in speranta ca poate unii dintre voi vor evita eventuale tepe.

Poate pentru unii este banal ceea ce voi spune aici, poate nu, dar daca va ajuta cat de putin in identificarea vreunei probleme la o masina pe care doriti sa o cumparati consider ca mi-am atins scopul.

Sa incepem:

- in primul rand insistati sa vedeti masina nepornita si nemiscata.
- verificati vizual exteriorul de lovituri, zgarieturi, etc care daca nu au fost mentionate va pot da indicii asupra exploatarii masinii.
- pentru a detecta eventuale urme de accidente: cu capota ridicata se verifica lonjeroanele daca sunt drepte, prezinta urme de lovituri, indoituri, etc. se verifica linia aripilor la imbinarea cu contraaripile, suruburile din fabrica vin vopsite si se poate vedea daca a fost umblat la ele. atentie - unii fabricanti nu vopsesc fusta fata a masinii in culoarea caroseriei deci este bine de stiut ca nu reprezinta neaaparat un semn ca masina a fost lovita in fata.
- se deschid usile. in functie de kilometrii declarati de vanzator pot functiona mai bine sau mai rau. cu usa deschisa (se repeta la fiecare usa si portbagaj) se trage chederul (cateodata este greu) si se verifica stalpii masini. avand o forma mai complexa daca acestia au fost avariati nu se pot indrepta foarte bine, iar daca au fost schimbati se pot astfel vedea urme de sudura. totodata daca masina a fost revopsita, pe sub cheder vedeti acest lucru deoarece acela este un loc unde vopsitorul si tinichigiul nu isi dau prea mare osteneala tocmai pentru ca este acoperit de cheder.
- la portbagaj ridicati si covorase sau aparatori de plastic pentru a observa tabla.
- la interior verificati daca kilometrii din bord reflecta starea interiorului. (o masina cu 50.000 la bord si cu volanul ros pana la sarma treuie sa ridice semne de intrebare). se verifica volan, schimbator, pedalier, starea scaunelor, a fetelor de usi, a butoanelor din bord. verificati sa functioneze toate sistemele masinii. (semnale, clima, muzica, stergatoare, plafoniere, becuri in bord, etc.) daca ceva nu functioneaza intrebati de ce.

- sub capota: nu va lasati pacaliti de expresii gen: motorul e capsulat domle. nu e capsulat de loc, are doar o aparatoare de plastic sub care este si un insonorizant. unele din ele sunt prinse cu suruburi care se desfac relativ usor, altele intra pur si simplu fortate in camasi de cauciuc, deci pur si simplu se trag afara. verificati scurgeri de lichide. intre _chiulasa_ si motor nu are voie sa fie nimic lichid. (daca motorul este spalat intrebati de ce, cel mai bine este sa vedeti un motor nespalat). ridicati joja. daca este prezent un ulei f gros nu prea e bine deoarece poate insemna aditiv in motor sau punerea unui ulei gros pentru a "astupa" eventuale batai ale motorului iar la primul schimb de ulei sa aveti surprize.

la motoarele turbo este posibil sa gasiti urme de ulei pe langa intercooler. nu este o tragedie. de obicei pe la 100.000km se stringe ulei avand in vedere faptul ca turbina are ungere iar vaporii de ulei trec si prin intercooler. pur si simplu se spala. dar atentie este vorba de urme si ceva depuneri nu trebuie sa gasiti acolo juma de kil de ulei. turbina se verifica si ea vizual de ulei. nu trebuie sa fie nimic pe ea.
nu trebuie sa existe scurgeri la nici un lichid. (conducte de frana, furtune de servo, furtune de racire, etc)

-porniti motorul.
la unele motoare mai vechi care nu pastreaza uleiul in rampa este posibil sa fie mai zgomotoase in primele rotatii. la fel si dieselul "rontaie" un pic mai tare cand este rece.
motorul trebuie sa porneasca repede mai ales cand este cald. la diesel lasati bujiile incandescente sa isi faca treaba.
ascultati motorul si identificati eventualele sunete suspecte.
cu motorul pornit scoateti joja si verificati daca scoate fum sau compresie.
miscati masina din loc. verificati pe locul unde a stat (daca tineti minte am specificat ca este de preferat ca masina sa nu fie miscata inainte de vizionare) daca sunt urme de lichide pe jos. singurul lichid care are voie sa curga sub masina este condensul de la clima, dar acela are un furtunas si este usor de identificat.
verificati daca da fum pe toba si ce culoare este acela. (negru este fum de combustibil, alb este fum de ulei).
evitati accelerarea in "blana" cu motorul rece. nu face bine nici motorului nici turbinei (pentru motoarele turbo).
rotiti de volan stanga dreapta si verificati functionarea corecta a servodirectiei.
totodata verificati si uzura pneurilor. aceasta trebuie sa fie uniforma pe toata latimea cauciucului. verificati si pneurile spate. daca acestea sunt mai uzate poate insemna ca au fost schimbate cu cele de pe fata.

-test-drive-ul
nu bruscati masina pana nu se incalzeste motorul.
verificati daca se incalzeste pana la nivelul indicat de fabricant si daca ramane acolo. (la unele masini este chiar mijlocul gradatiei, la altele este hasurat cu verde la altele sunt indicate gradele).
dupa ce s-a incalzit motorul si totul este ok puteti deveni mai brutali in acceleratii pentru a vedea raspunsul motorului. totodata la acceleratii mai bruste puteti vedea daca bat planetarele(la cele cu tractiune fata) sau prin accleratie-frana de motor daca exista jocuri in transmisie.
schimbatorul de viteze nu trebuie sa opuna rezistenta la schimbarea treptelor. si nici sa transmita foarte tare vibratiile motorului. dupa citiva kilometrii puneti mana pe tija schimbatorului si observati temperatura acesteia. daca este calda spre fierbinte poate indica lipsa uleiului in cutie.
testati franele. nu trebuie sa se auda sunete ciudate(gen harsait) sau sa vibreze volanul sau pedala. pedala va impinge in sus doar daca ajungeti la limita si intra ABS-ul. este recomandat sa verificati ABS-ul pe o portiune cu nisip pentru a nu brusca masina f tare.
pe o portine de drum dreapta si nu la viteza f mare luati de volan stanga dreapta si observati comportamentul masinii. daca masina este dotata cu ESP si manevra este violenta se va observa daca ESP-ul mentina masina pe traiectorie si se simte daca "lucreaza" franand rotile.
nu va luati dupa consumul dat de computerul de bord. pot exista diferite scenarii si el sa nu indice corect consumul . am vazut dieseluri cu consum de 40% doar din cauza ca era resetat consumul mediu si fusesera pornite si plimbate cu motorul rece 10 m. acum aveti ocazia sa verificati si turometru, kilometraj si toate celelalte componente electronice care se pun in functiune cand masina este in mers. verificati absolut tot. inclusiv claxonul sau bricheta.

la motoarele turbo dupa ce veniti din calatorie lasati motorul pornit 2-3 minute sa ajunga si turbina la temperatura. trebuie stiut ca turbina are piese in miscare care pot ajunge si la 190.000 rpm (daca tin bine minte) si se incalzeste f tare iar daca motorul este oprit f imediat o fortati sa se raceasca mai repede.
am uitat sa mentionez dar unele masini sunt dotate cu indicator al temperaturii de ulei si voltmetru. temperatura de ulei sta pe la 80-90 de grade iar voltmetru pe la 13,8 - 14,1. Daca aceste date nu sunt exacte rog pe cei ce stiu mai bine sa ma corecteze.

se ridica iar capota si se verifica daca sunt scurgeri de lichide dupa ce motorul a fost in sarcina (mai ales daca avem de-a face cu un motor care a fost spalat inainte de vizionare)
mai dati un ochi si pe la teava de esapament si acum puteti verifica fumul (ochiometric bineinteles) si calcand acceleratia.
am uitat sa mentionez dar este bine de stiut ca daca motoarele aspirate "trag" liniar, cele turbo este normal sa traga mai prost in plaja joasa de turatie (1000-2000 ture) si sa devina mai violente cand intra turbina si motorul incepe sa produca caii care ii declara fabricantul. este iarasi bine de stiut ca un motor turbo care are turbina defecta este foarte lenes. nu are putere de loc. Ex: un motor 1,9 SDI de 60 de cai de la VW este mai vioi decit un 1,9 TDI de 115 cai tot de la VW dar care are turbina defecta.

acuma daca totul a fost bine la test drive, ridicati masina pe o rampa.
este indicat sa o ridicati pe o rampa care are brate ce se pozitioneaza in locul in care se pune cricul decat o rampa pe care se urca cu rotile.
ridicati rampa pana rotile ajung la nivelul pieptului si inspectati vizual amortizoarele. acum e mai usor decat pe sol pentru ca ansamblul arc amortizor se extinde nemaiavand greutatea masinii. amortizoarele nu trebuie sa prezinte urme de scursuri iar arcurile nu trebuie sa fie rupte (evident asta nu?). invartiti roata cu mana. aceasta trebuie sa se invarta usor si nu trebuie sa se auda nici un huruit de la rulmenti. trageti de roti cu mainile pozitionate la ora 12 si la ora 6 (cunoasteti expresia de la scola de soferi :) ) astfel se verifica daca exista joc in pivoti si cu mainile la ora 9 si la ora 3 vreificati jocul in bucsi. inutil sa spun ca cel mai bine este sa nu puteti misca cu mana de loc.
ridicati elevatorul astfel incat sa puteti intra sub masina.
sub masina .....iar lichidele alea nenorocite....dar trebuie sa verificati daca sunt scurgeri. atentie ca poate fi o urma de ulei pe cutia de viteze dar uleiul sa fie scurs de la motor si din cauza miscarii masinii sa se prelinga mai in spate.
verificati urme de lovituri. cele mai importante sunt pragurile, lonjeroanele, baia de ulei si cutia de viteze.
vizual inspectati si bucsile. la unele masini care stau de mult timp nepornite trebuie stiut ca bucsile se pot deteriora prin imbatrinirea cauciucului. este perfect normal asa ceva.
se inspecteaza si traseul esapamentului si starea tampoanelor de la motor, cutie si esapament.
la masinile cu tractiune spate se verifica si scursurile de ulei din diferential. bmw-ul meu are 26 de ani si nu pierde nici un gram de ulei din diferential. deci daca nu cumva va luati ARO la fel trebuie sa fie si acolo.
totdata verificati si starea podelei. se observa daca a fost inlocuita vreo parte din ea. daca da ..de ce?
cand lasati masina jos de pe elevator este posibil ca rotile sa nu se aseze perpendicular cu solul. nu este o problema si vor reveni la pozitia initiala imediat ce veti misca masina, dar in momentul acelela ea revine de pe o pozitie (in aer :) ) pentru care nu a fost proiectata.

acum ceva aspecte teoretice referitoare la procesul de vanzare cumparare in sine si negociere.
ascultati ce are de spus vanzatorul. nu il intrerupeti cu fraze de genul "las domne ca stiu eu la ce sa ma uit" in functie de ce defecte observati si ele nu sunt semnalate de vanzator va veti da seama cat de mult va minte si astfel trageti un semnal de alarma....poate sunt si alte defecte nedescoperite.
orice defect descoperit si nesemnalat de vanzator poate deveni o "arma" in negocierea pretului.
nu va incredeti in cartea de service. in vest se vand cu 10 euro bucata.
VERIFICATI CU MARE ATENTIE SERIILE DE PE ACTE SA CORESPUNDA CU CELE DE PE MASINA. daca seria de motor este ilizibila, asigurati-va ca in cartea de identitate a masinii este mentionat "fara serie" sau ceva de genul asta.
verificati talonul. aveti grija la ITP. se vand in targ abtibilde pt ITP. cele originale trebuie sa prezinte ceea ce se cheama holograma. adica privita dintr-un anumit unghi se vede inscriptia RAR. (parca....eu nu am pe talon asa ceva....ori cine mi-a facut ITP-ul mi l-a facut pe naspa ori pe vremea aia nu se puneau abtibilde. acum am inteles ca da).tratati cu proprietarul din acte nu cu altcineva.
daca nu va pricepeti la masini (nu e nici o rusine nimeni nu s-a nascut invatat si poate unii dintre voi aveti alte veleitati) luati cu voi o persoana de incredere care sa va ajute la identificarea problemelor.
mergeti cu masina la testare electronica daca aveti posibilitatea. nici asta nu va spune toate problemele masinii dar este bine de facut.

nu in ultimul rand va rog sa constientizati ca veti cumpara o masina uzata.
are probleme ei si va trebui probabil sa investiti in ea. (impropriu spus investit pentru ca daca nu scoti bani cu masina nu se cheama investitie si cheltuiala)
schimbati consumabilele. TOATE
schimbati distributia la masinile cu curea indiferent de numarul de km si daca suspectati in jur de 300.000km la cele pe lant.

bineinteles ca am uitat sa mentionez ca trebuie verificate si discurile de frana si placutele si ........frana de mana.
totodata daca vi se spune ca masina are vopseaua originala uitati-va si la chedere. e posibil sa gasiti pe acolo urme de vopsea. nu toata lumea da jos geamurile si chederele la revopsire. mai ales daca este una partiala.

trebuie sa mentionez ca eu NU am facut nici una din aceste verificari cand mi-am cumparat masina. :blink:

vopseaua - cel mai simplu de verificat daca o masina a fost lovita si reparata cu chit si revopsita este sa testati vopseaua cu un mic aparat care se poate purta in buzunar. din pacate nu stiu cat costa, de unde se cumpara si cum se cheama.
aparatul indica grosimea vopselei in microni. adica grosimea a ce este intre senzorul aparatului si metal.
daca nu este aparatul respectiv..este cam greu de explicat.
in principiu verificarea vizuala se face afara cu masina curata si in timpul zilei la lumina naturala.
in principiu sub stratul de lac nu trebuie sa se vada bule de aer, impuritati, vopsea scursa, etc.
mai uitati-va atent si la alt aspect. o masina de cativa ani (din 2002 sa spunem) daca observati ca are un far nou si vanzatorul spune ca nu a fost lovita, naste semne de intrebare. (ca exemplu am avut un passat din 2001 la vanzare, negru, echipat bine, 130 de cai, 6 trepte care arata impecabil....pana cand ne-am intrebat de ce o avea geamurile, farurile, stopurile, lucasurile si cam tot ce inseamna accesoriu nou pe masina. pana am luat-o la puricat si am gasit ca masina fusese distrusa, reparata si revopsita...destul de prost as putea spune, dar la prima vedere masina parea impecabila)
Cartea de Identitate - daca luati masina din Romania si este sa spunem din 1998 si pe carte apare doar un proprietar, este bine sa verificati CAND a fost emisa CIV. de ce spun asta? - pentru ca in Romania dupa 6 proprietari se schimba CIV si poti spune ca iei masina de la primul proprietar cand ea de fapt este la al 7-lea.
vreau sa constientizati un lucru. daca starea generala a masini este reflectata in pret, chiar daca are probleme minore, negociati-le la pret si nu refuzati o masina care este 95% buna si 5% defecta sau cu probleme. adica nu ratati o masina care poate fi excelenta pentru ceea ce vreti doar pentru ca are placutele de frana uzate, sau un stop spart. (astea au fost doar exemple dar limitele le stabileste fiecare in functie de ceea ce vrea, ce vede si ce limita are la bani)

sfat hotarare diesel vs. benzina
multi dintre voi poate aveti deja in minte ce vreti cu motivele voastre.
dar doua chestii pe care le-am aflat cu timpul.
1 - un diesel este mai scump de reparat si chiar si intretinut. (vezi filtrul de motorina care pt unele masini costa de ordinul milioanelor)
2 - daca nu faci cam 40.000km pe an nu prea iti scoti investitia in diferenta de bani pe o masina diesel.(se stie ca aceeasi masina este mai scumpa diesel decat benzina)


cei care pot si vor sa completeze LA OBIECT ii rog sa o faca. poate am gresit pe ici pe colo. nu sunt atoatestiutor, poate unele aspecte le-am omis de aceea e bine sa existe si intrebari. unii dintre voi sunteti mecanici, unii poate chiar la reprezentante si puteti completa cu date utile. sunt multe care le-am uitat dar puneti intrebari.

si nu uitati inca un lucru. dati multi bani. foarte multi. unii dintre voi economiile de-o viata pe un vis, altii poate ii considerati doar bani de seminte. dar sunt bani multi si nu va sfiiti sa intrebati vanzatorul despre orice si cereti sfaturi.
nu uitati - luati pe cineva care se pricepe si in care aveti incredere cu voi. platiti-l, datii de baut ce o vrea dar luatil cu voi
bafta. deocamdata ma opresc.

This post has been edited by WLF: 06 August 2006 - 02:13

18

#2 User is offline   COObra 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 642
  • Joined: 02-January 05
  • Location:Bucuresti

Posted 05 August 2006 - 15:33

cine e interesat sa nu arunce banii aiurea
daca nu....asta e am mai facut si eu niste posturi.
1

#3 User is offline   Omu 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 39
  • Joined: 11-February 06

Posted 05 August 2006 - 16:29

@COObra, bravos si multumiri, caci urmeaza in 3 saptamani sa plec in Germania, Olanda si Belgia sa imi caut masina (daca stii unde gasesc mai ieftin si nemanarita, te rog zi-mi) si tare bine imi prinde tot ce ai scris aici..chiar o sa imi notez sa nu uit ceva!

@bunilla, nene omul acesta face un bine tuturor care vor sa cumpere o masina, SA DEA ceva banuti pe ea, si totusi sa nu inchirieze o platforma dupa 100km ca sa ajunga cu ea acasa!Si eu am citit tot ce a scris daca chiar asta te intrebi!
0

#4 User is offline   MuadDib 

  • Group: BMW Club
  • Posts: 3134
  • Joined: 23-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Sinaia
  • Interests:Calculatorist

Posted 05 August 2006 - 16:56

Shi eu am citit tot :blink:
0

#5 User is offline   COObra 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 642
  • Joined: 02-January 05
  • Location:Bucuresti

Posted 05 August 2006 - 17:05

in principiu din cate am auzit de la cei ce se ocupau de importuri acolo ca e mai bine (ca bani)de luat din Olanda deoarece au niste taxe la inmatricularile secon hand incat scad preturile si prefera sa isi ia masini noi. asta nu e foarte sigur dar e bine sa te mai interesezi poate asa este.
in Franta pot sa iti spun ca vei gasi numai masini mizerabile si coicnite ca niste oua. nu imi venea sa cred ce gaseam in masinile aduse din Franta.
in Germania sa te feresti de targurile unde auzi vorbind araba sau romana.
repet asta sfatul asta este doar din auzite, nu am fost niciodata sa verific lucrurile astea.
cred ca sunt mai multi pe aici care au fost pe afara si au adus masini si pot da sfaturi, eventual sa iti zica chiar unde sa te duci.
bafta in alegerea masinii.
1

#6 User is offline   WLF 

  • .....................
  • Group: Banned
  • Posts: 8599
  • Joined: 26-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere

Posted 05 August 2006 - 17:09

Coobra, ai avut o initiativa foarte buna. Cand imi vine cheful o sa iti modific posturile in sens estetic, si voi pune topicul asta Pinned sa fie la vedere, ca multi sunt interesati de subiect si este un topic bun. Mai scrie ce idei ai, si le comasez eu intr-un topic mai concis.
0

#7 User is offline   crazydriver 

  • BMW BMW BMW
  • Group: Members
  • Posts: 665
  • Joined: 26-January 06
  • Location:constanta

Posted 05 August 2006 - 17:20

Omu, on 5/Aug/2006, 17:29, said:

@COObra, bravos si multumiri, caci urmeaza in 3 saptamani sa plec in Germania, Olanda si Belgia sa imi caut masina (daca stii unde gasesc mai ieftin si nemanarita, te rog zi-mi) si tare bine imi prinde tot ce ai scris aici..chiar o sa imi notez sa nu uit ceva!

@bunilla, nene omul acesta face un bine tuturor care vor sa cumpere o masina, SA DEA ceva banuti pe ea, si totusi sa nu inchirieze o platforma dupa 100km ca sa ajunga cu ea acasa!Si eu am citit tot ce a scris daca chiar asta te intrebi!
View Post


in belgia sun putin mai ieftine, dar parca mai hartanite si neingrijite, nu pleca cu gandul ca-ti vei cumpara masina ieftina, daca vrei masina ieftina cauta in tara ai mai multe sanse sa gasesti, in germania ai seansa insa sa gasesti masina buna dar ieftina.... sa cam dus vremea.
cat despre posturile lui coobra felicitari pentru rabdare, nu stiu cati dintre noi aveam rabdarea sa scriem atat, si cu toate ca stiam tot ce a scris acolo sa sti bunilla ca am citit tot, macar din respect pentru cel care sa chinuit, felicitari inca o data.
inca o mana de oameni ca tine coobra si poate incepe si tara asta sa mearga.
0

#8 User is offline   COObra 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 642
  • Joined: 02-January 05
  • Location:Bucuresti

Posted 05 August 2006 - 17:32

Quote

in belgia sun putin mai ieftine, dar parca mai hartanite si neingrijite, nu pleca cu gandul ca-ti vei cumpara masina ieftina, daca vrei masina ieftina cauta in tara ai mai multe sanse sa gasesti, in germania ai seansa insa sa gasesti masina buna dar ieftina.... sa cam dus vremea.

din cate am vazut si eu cu masinile aduse de afara si eu sunt de acord aici.
mai bine cauti o masina in Romania si ai toate sansele sa iti gasesti ceea ce doresti. si in Romania sunt oameni care isi intretin masinile (chiar daca nu neaaparat estetic) si merita cumparate ca sh-uri.
si mai are un avantaj: poti urmari istoria masinii mai usor si poti chiar lua legatura cu fostii proprietari din CIV a masinii care iti pot povesti cate ceva despre ea.
1

#9 User is offline   COObra 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 642
  • Joined: 02-January 05
  • Location:Bucuresti

Posted 05 August 2006 - 17:37

Quote

Cand imi vine cheful o sa iti modific posturile in sens estetic, si voi pune topicul asta Pinned sa fie la vedere, ca multi sunt interesati de subiect si este un topic bun. Mai scrie ce idei ai, si le comasez eu intr-un topic mai concis.

intradevar cam haotic acum dar ce sa fac ....le scriu si eu cum imi aduc aminte.
imbatranesc si mai uit cate una, alta :blink:
1

#10 User is offline   WLF 

  • .....................
  • Group: Banned
  • Posts: 8599
  • Joined: 26-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere

Posted 05 August 2006 - 18:07

COObra, on 5/Aug/2006, 18:37, said:

intradevar cam haotic acum dar ce sa fac ....le scriu si eu cum imi aduc aminte.
imbatranesc si mai uit cate una, alta  :blink:
View Post


Scrie scrie, ca le comasez eu.
0

#11 User is offline   Bavaria 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 11425
  • Joined: 20-November 04
  • Gender:Male

Posted 05 August 2006 - 18:14

COObra, on 5/Aug/2006, 11:28, said:

vopseaua - cel mai simplu de verificat daca o masina a fost lovita si reparata cu chit si revopsita este sa testati vopseaua cu un mic aparat care se poate purta in buzunar.
View Post



Costa 300-400$ :blink:

Si aici sunt niste indicatii bune:

http://www.carfax.co.../CR_article.cfm
0

#12 User is offline   turnerbj 

  • gringo
  • Group: Members
  • Posts: 987
  • Joined: 19-May 05
  • Location:Suceava

Posted 05 August 2006 - 19:36

Si eu am citit tot. :blink:
Cate chestii le-am trecut cu vederea cand am cumparat masina... :)
0

#13 User is offline   manole74 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 226
  • Joined: 15-April 06
  • Gender:Male
  • Location:near Pitesti
  • Interests:depinde...

Posted 05 August 2006 - 20:47

Desi inca nu ma gandesc la achizitionarea unei a doua masini, sfaturile tale sunt de bun simt. Te felicit si sper sa-si gaseseaca timp sa citeasca mai ales cei care au nevoie!!!!!!!!! :blink: :)
0

#14 User is offline   WLF 

  • .....................
  • Group: Banned
  • Posts: 8599
  • Joined: 26-December 04
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere

Posted 06 August 2006 - 02:16

Am comasat posturile, am mai eliminat din greselile gramaticale, dar mi-a fost prea lene sa modific inceputul la fiecare fraza cu litera de tipar. :blink:

Topicul este pus sticky pentru cei interesati.
0

#15 User is offline   iulian518i 

  • another bmwlover
  • Group: Members
  • Posts: 3150
  • Joined: 03-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:electronica, IT, BMW

Posted 06 August 2006 - 08:28

Poate daca mai asteptati putintel...se modifica pretentiile la taxele auto aduse de afara...sau sa nu ne asteptam la asta decat la Pastele Cailor :blink:
0

#16 Guest_IulianE_*

  • Group: Guests

Posted 06 August 2006 - 09:01

foarte interesant si util,mai ales ca vreau achizitionez o masina.
Intrebare:ce sunt alea lonjeroane?unde se afla?care este rolul lor?(banuiesc ca sunt destul de importante)
0

#17 User is offline   COObra 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 642
  • Joined: 02-January 05
  • Location:Bucuresti

Posted 06 August 2006 - 09:38

piesele 1 din imagine sunt lonjeroanele.(sau sasiul) si se continua pana in spatele masinii
la unele masini (la bmw de exemplu) fac parte din caroserie. la alte masini (cum ar fi suzuki vitara) este un schelet peste care vine caroseria prinsa in suruburi.
practic sasiul (din care fac parte si lonjeroanele) fac parte din structura de rezistenta a masinii
PS - multumesc WLF - mult mai usor de urmarit acum :blink:

Attached File(s)

  • Attached File  9.JPG (35.75K)
    Number of downloads: 540

This post has been edited by COObra: 06 August 2006 - 09:39

1

#18 Guest_IulianE_*

  • Group: Guests

Posted 06 August 2006 - 09:49

am intreles...sa inteleg ca ajung si se prind in bara.
0

#19 User is offline   d-rive 

  • muhahahahaaaa
  • Group: Members
  • Posts: 3582
  • Joined: 15-April 06
  • Gender:Not Telling

Posted 06 August 2006 - 11:44

super ca ai zis acolo , e mana cereasca pentru nestiutori si crima pentru samsarii de masini ce ai scris acolo :)
B R A V O :) :blink: :)
0

#20 User is offline   GTR 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 385
  • Joined: 28-March 05
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Psihologia BMW

Posted 07 August 2006 - 14:28

foarte foarte foarte bun! cred ca daca poti sa faci tot ce spune acolo sansele sa gresesti sunt minime .
idea este ca vezi masina si... :blink: este destul de greu sa ascunzi incantarea. trebuie sa ai o anumita varsta si sa cauti masina constient ca e o unealta.
nu exista masini ieftine sau scumpe. exista masini la care anul de fabricatie,numarul de kilometri si nivelul de dotare fac pretul.
de exemplu in vest exista publicatii in care gasesti tot. mai precis daca cauti un 320d din 2002 in functie de varianta de caroserie,si pachetul de dotare, avand in vedere ca suntem in 2006, se da valoarea exacta. cum spunea si coobra, un diesel face minim 40000km/an si un benzinar mai putin. exista si excepti dar...foarte, foarte putine si trebuie sa ai noroc.
nu exista minuni in acest domeniu. vreau sa spun ca tot ce inseamna mai ales Germania, Belgia si Olanda este maturat clienti din tot restul lumii. vanzatorul de acolo stie ca daca nu o iei tu vine altul si o da.
recomandari:
-sa aveti bine in cap ce doriti sa cumparati-marca,model,an,varianta,nivel minim de dotare. nu lasati ca nimic sa va schimbe ideea pentru ca exista mari sanse ca intr-un interval de timp foarte scurt sa deveniti nefericit. gandul cu care plecati de acasa sa se identifice cu ce veniti acasa. nu va luati dupa ce spune unul sau altul. este foarte important momentul in care te uiti pe geam sau te apropi de masina.
-daca ai 10000euro nu iti lua masina de 10000euro. indreptati-va spre solutii de finantare(de la caz la caz leasing sau credite pentru nevoi personale) astfel incat sa mai ramaneti cu bani. cumparati un auto second hand si poate sa fie bine,foarte bine, rau si foarte rau. si asta nu pentru ca vanzatorul a ascuns ceva. pur si simplu e vorba de second. cautarea si gasirea unei solutii de finantare va poate crea oportunitatea de a alege nu de a fi voi cel ales. mai exact auto pentru care initial aveati 10000euro, aveti acum poate 10500euro, cu o diferenta de rata de mai putin de 10euro.
-daca doriti economie luati auto cu capacitate sub 2.000cmc pe benzina si aveti in vedere o instalatie gaz. si mai bine daca gasiti cu instalatie montata. daca masina o sa fie importata solicitati montarea instalatiei intr-o tara vestica (spun asta pentru ca nu cunosc deloc situatia societatilor interne agreate sa faca astfel de interventii si pot sa gresesc, dar...."traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"). solicit ca daca cineva are experiente fericite in Romania cu o companie care monteaza astfel de instalatie sa-mi scrie pe PM.
-totul devine foarte dificil cand doriti sa mergeti sa va cumparati direct de afara masina. cum spuneam si mai susn nu va asteptati la minuni. se poate sa veniti cu un auto care sa va iasa la o valoare mai mare si uneori cu mult decat ce ati gandit si asta pentru ca:
1.nu ati avut cunostinta de tot ce trebuie sa luati in calcul
2.va pierdeti ideea pe drum, cel mai adesea din cauza oboseli si plecati cu ceva pentru ca sa plecati
3.daca nu sunteti atent cu cine plecati va duce unde nu trebuie. eventual obtineti cat mai multe recomandari si cu cat mai multe cu atat mai bine.
4.cand sunteti acolo nu va zgarciti la ce nu trebuie. sunati in tara si interesativa daca ce cumparati corespunde legislatiei (nu vreti sa ajungeti in vama cu un auto fara euro3 pentru ca Logan va paste in cel mai bun caz). nu fiti suspicios acolo ca cel care va duce se poate sa castige pe spatele vostru nu stiu cat sau ca vanzatorul e aiurea.
cele mai bune sfaturi:
1.mergeti la o societate de profil si comandati acolo un auto.
2.cel mai bun pret la care puteti lua o masina il gasiti in tara. asta pentru ca o societate de profil are un auto de mult pe stoc si il da cu adaus 0 sau pentru ca un curajos a plecat in vest sa-si ia masina visurilor si a depasit bugetul cu mult, a luat bani imprumut (pentru taxe sau...) si e disperat sa vanda ca sa restituie imprumutul.
UN MARE ADREVAR:
eu nu cred si nici nu am cunostinta ca in vest se dau kilometri inapoi. cel de acolo nu risca libertatea si activitatea lui pentru ca sa vanda un auto cu 300euro mai scump. daca cineva are cunostinta de alte situatie rog sa ma contrazica.

inca o data, foarte buna initiativa lui coobra.

This post has been edited by GTR: 07 August 2006 - 14:28

0

Share this topic:


  • 18 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro