Sfaturi pt cei care cumpara o masina second hand
#21
Posted 09 August 2006 - 14:24
shi imi pare f rau pt k imi doream BMW de f multi ani (aprox 5 ani), am visat ani mii de nopti cum va fii masina mea, cum o sa o modific shi cat de mult o sa am grija de ea, pot spune ca in 1 sapt shi cateva zile cat am avut-o incepusem sa o iubesc mai mult ca pe prietena mea. Dar se pare ca visele pt mine nu exista shi nici fericire, dar asta este viata merge mai departe, iar razbunarea tot o sa fie in mine shi peste 2,3 ani pt simplul fapt k mia distrus un vis ffff mare.
Patind shi eu belea cu masina pot sugera celor care vor vrea sa cumpere masina sa mearga cu ea la RAR (in caz ca o vor p numele lor) sa verifice seriile shi culoarea masinii, apoi sa mearga pana in Candiano Popescu al Furturi auto cu seriile masinii shi sa faca acte neaparat p ele.
#22
Posted 09 August 2006 - 15:06
#23
Posted 09 August 2006 - 15:43
Quote
ai dreptate dar dupa cum am zis la un motor fara compresie asta o poate rezolva vanzatorul cu un ulei mai gros sau cu ceva aditiv in ulei...din pacate se poate elimina problema doar la un schimb de ulei + un engine flush. asta inseamna bani.
dar se poate pune ca si conditie vanzatorului.
faci acest schimb de ulei + filtru + engine flush. daca e totul ok suporti tu cheltuiala si iei masina cu schimbul de ulei facut de tine, daca nu o suporta vanzatorul si sa isi ia trompeta sa se duca cu ea. una peste alta poti sa o suporti tu ca si cheltuiala si macar stii ca ai aruncat 150 RON (sa zicem) decat 15.000 euro pe o masina cu motorul varza.
#24
Posted 10 August 2006 - 11:37
Topicul e pe pricipiul: cine nu casca ochii, casca buzunarul

Referitor la acel aparat de detectare a grosimii...eu am incercat cu o bentita magnetica...avand in vedere ca la bmw e tabla groasa si cu greu gasim sa o indreptam si mai repede, vb de modele mai old, se prefera incarcarea cu chit...
Com spuneam, bentita aia nu e un magnet puternic, daca-i punem si cateva materiale sintetice intre ea si tabla, astfel incat sa fie la limita de lilire...si atunci, cand plimbam magnetelul ala pe o tabla (de aia am si invelit-o in material - ca sa nu zgarie) am constatat anumite portiuni, mai ales muchii ascutite/drepte, unde, de obicei se scoate fata cu chit, unde nu mai se lipea


Oricum, pt un ochi bun, se vad imediat diferentele de aliniere ale diferitelor repere ale caroseriei, ornamente proaspat montate/usor atinse de vopsea..etc.
#25
Posted 14 August 2006 - 09:52

La vama,la intrarea in tara se face tranzitul la masina si in 8 zile sunteti obligat sa platiti taxa vamala la sediul vamii din orasul dvs. daca se depasesc cele 8 zile si nu se plateste vama...se va aplica o amenda de 40 de mil. , in caz ca nu vreti sa dati amenda si nu platiti in cele 8 zile vama...puteti lasa la vama autoturismul si atunci cand platiti vama...va vor restitui masina!


P.S. : tin sa precizez ca am plotat tot ce ati spus in topicul asta .. sigur imi va fi de folos !

V-am pupat! Ciao!
#26
Posted 14 August 2006 - 10:32
10q
#27
Posted 14 August 2006 - 12:42
indicat este ca inainte de a intra in tara sa ai:
-caroseria fara ansamblu fata si spate, motor, scaune demontate...pe un trailer-platforma
-motorul sa fie in alt auto
-pentru fiecare din cele de mai sus sa fie factura cu descriere si eventual serie trecuta. este indicat ca sa fie trecuta pe factura si fraza standard de productie euro sau daca nu certificat euro1 (in caz contrar se plateste vama-30% din valoarea de factura.
-daca doresti ca sa faci mentiuni in CIV este bine sa urmaresti sa ai toate cele de mai sus
-la toate valorile de pe facturi se plateste TVA in vama
Cele de mai sus fac referire la metoda legala 100%.
Important ca motorul sa fie acelasi cod si caroseria sa nu fie mai veche decat anul de fabricatie inscris pe acte.
Pentru recarosare trebuie sa apelezi la unul din service-urile agreate de RAR pentru marca si modelul la care doresti sa faci...
In concluzie tot ce platesti are legatura cu facturile pe care le ai.
#28
Posted 14 August 2006 - 18:54
#31
Posted 19 August 2006 - 14:11
#32
Posted 21 August 2006 - 11:11
Sa fiti foarte atenti cu cine plecati in germania sa va luati masina.... de la pretul de pe net al masini trebuie sa negociezi cu vanzatorul minim 3-4 sute de euro... actele cu numere de zoll sunt vreo 200E. Si trebuie sa aveti cateva cunostinte de limba germana neaparat...pentru ca persoana care vine cu tine te poate fura de bani in fata....si vb de sute de euro. faceti calculele foarte bine de acasa si stabiliti tot cu cel care va duceti inca de acasa... pentru ca pana vii cu masina din germania se mai schimba lucrurile... tranzitul la vama sa scumpit... mie mi-au luat 80E ca sa-mi faca tranzitul cand am ajuns in vama din romania.
Bafta!
#33
Posted 09 September 2006 - 10:48
...legat de km dati inapoi .... cunosc un tip care prin 99' a adus un opel omega si a incercat din rasputeri sa il comvinga pe unul de la un service din Germania sa ai minareasca km'trajul.....si nu a reusit ...... NU spun ca nu se poate .... dar e destul de greu ....
..... legat de cauciucuri uzate .... masina poate avea unghiul prost nu neaparat din motive grave .... iar cel ce a mers cu ea sa nu fi bagat de seama sau sa nu l fi interesat in mod deosebit ...... aceasta problema se rezolva foarte simplu si costa vreo 600 mii lei (pentru bmw)
..... legat de vopsea..... sint foarte multi care din motive estetice si pur estetice ..mai ales cind e vorba de o masina "cu prestantza" .... duc de exemplu masina pt vopsirea unei aripi doar pentru ca a trecut unul pe linga ea si ia tras o "cheie" ...... deci masina NU afost lovita ....
sper sa nu fiu inteles gresit .... dar sa nu trecem in emisfera cealalta si sa "fabricam " scenarii si tot felul de idei vizavi de o masina care saraca' nu are nimic ....
eu de exemplu am mai atins cu masina diferite damburi de pamint pe dedesubt (mai ales cind am fost pe la gratare pe la padure) .... si din dragoste pentru masina am ridicat o pe elevator si am constatat ca pe ici' pe colo' am zgariat terosonul .... si am dat cu putin teroson pe sub ea ...... stau si ma gindesc prin absurd ca daca as vrea sa o dau si vine unul "cu capul mare" o sa mi spuna " domle' masina a fost lovita" ...
DECI DE ACEEA SPUN CA E BINE SA NU DEPASIM O ANUMITA LIMITA ....
SPER CA NU AM DERANJAT ...DAR M AM GANDIT SA NU SE SPERIE FOARTE TARE UNII SI SA REFUZE SA CUMPERE O MASINA DOAR PT CA IL VEDE PE PROPRIETAR STIND CU FUNDUL PE CAPOTA.....

#34
Posted 09 September 2006 - 16:59


Si, pe scurt, iata de ce...primul e34 pe care l-am contactat era numai bun...motor mic-1800cmc, GPL



Asa ca mai bine luati alte masini, ale cunoscutilor sau vecini sau prieteni si verificatile...fara a spune cuvinte dezaprobatoare despre acestea..(nu e greu de dat seama de ce

Nu mai spun ca la primul E34 m-am dus cu acest topic printat...


#35
Posted 09 September 2006 - 17:56
#36
Posted 13 September 2006 - 14:48

Attached File(s)
-
3_4del.jpg (16.49K)
Number of downloads: 140
#37
Posted 19 September 2006 - 14:29
daca intretinerea s-a facut in conformitate cu specificatiile producatorului, 150000km sunt "apa cu pistoale" pentru majoritatea masinilor.
#38
Posted 19 September 2006 - 17:57
#39
Posted 27 September 2006 - 09:38
#40
Posted 27 September 2006 - 22:24
aparatul respectiv functioneaza in felul urmator:
masoara grosimea vopselei de la suprafata de contact a aparatului pana la stratul de metal.
acum nu stiu daca mai tin minte exact cifrele explicate de prietenul meu dar sunt cam asa:
pana la 200 - 250 este vopseaua din fabrica
intre 250 - 500 este revopsire
peste 500 sunt ori revopsiri repetate si stratul de vopsea este foarte gros ori este chit.
valorile dupa cat tin minte sunt in microni.
trebuie retinut ca nici o masina care sa zicem a fost doar zgariata dar in mod repetat nu e chiar ok pentru ca cea mai mica greseala la revopsire poate da nastere unui strat de rugina sub stratul (sau straturile) de vopsea.
bineinteles ca pretul unei anumite masini poate sa reflecte aceste defecte.
Exemplu - gasesti logan 1,6 full option (nu stiu cum ii zice ca denumire) la 7000 euro si are o aripa lovita si un far spart si are 15.000km. pai cand el nou e aproape 9000 sau peste bineinteles ca pretul de 7000 este corect si reflecta si defectiunile avute.
NU veti gasi masini perfecte. veti gasi masini bune care merita cumparate, masini mai putin bune care "mai merg" dar trebuie vazut pretul si exista troace.
Daca am ajutat in acest mod indirect cel putin unul din cei de pe acest forum sa evite o eventuala teapa ....ei bine atunci inseamna ca nu am scris de pomana si chiar ma simt bine.
referitor la cei care dau km inapoi in afara.......atentie mare. NU TOATE TARGURILE CARE VAND MASINI IN VEST SUNT PATRONATE DE NEMTI. sunt foarte multe care sunt ale arabilor.....si cum nu cunosti nativ limba nu iti poti da seama de accent sau poate te intalnesti doar cu un angajat.
dupa cum am mai scris cred ca din punct de vedere al costurilor pentru cineva din romania este mult mai probabil sa gaseasca o masina buna chiar aici in tara.
Quote
nu toate reviziile se fac la reprezentante. se pot face si la serviceuri AGREEATE care au doar emblema BMW. si la cate serviceuri sunt in vest....cina mama naibii stie cum arata in realitate stampilele lor. sa fim seriosi. noi inca avem cumparatori care STIU EI ca MOTORUL ESTE CAPSULAT.

OFF TOPIC: azi la tv a fost columbeanu intr-o reprezentanta din germania sa isi ia un bentley........din cat m-am uitat la emisiunea aia eu nu stiu cum pot vinde aia vreun surub daramite masini. niste inculti si ignoranti.