Jump to content

mgi

Contributors
  • Posts

    2263
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    53

mgi last won the day on January 21

mgi had the most liked content!

About mgi

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    E90

Recent Profile Visitors

12431 profile views

mgi's Achievements

Veteran

Veteran (13/15)

  • Contributor 2024 Rare
  • Great Support Rare
  • Contributor+ 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

1.1k

Reputation

  1. Mie mi se pare extrem de dragut, in orice context, cand cineva vine si spune ca el are o parere obiectiva. Cand dupa afirmatia asta urmeaza si un puhoi de alte afirmatii cu un grad variabil de adevar, deja incep sa rad. Cand observ si faptul ca persoana nu stie sa scrie corect, lucrurile incep sa se explice si incep sa astept si afirmatii despre adevarurile absolute, scopul vietii si asa mai departe. Da, o masina electrica se devalorizeaza mai mult decat una cu ICE. Dar asta nu e o problema inerenta a tehnologiei. E ceva circumstantial, cauzat de cativa factori, printre care si ca tehnologia bateriilor avanseaza extrem de rapid. Probabil in 5, maximum 10 ani, curba o sa se aplatizeze si pana atunci o sa fie si masini foarte ieftine (cum sunt acum la chinezi), si incarcatoare peste tot. Partea cu incarcarea care dureaza de 9-10 ori mult in 90% dintre cazuri e de-a dreptul aberanta. Pe langa cifrele care nu au sens, ignora total cazurile in care oamenii incarca peste noapte, acasa. Cazuri in care chiar nu conteaza cat dureaza incarcarea, pentru ca in timpul ala dormi. Sau faci altceva, oricum. Afirmatia cu incarcatoarele fast care incarca incet arata ca de fapt nu ai nici cea mai mica idee despre cum functioneaza incarcarea la o electrica, care sunt limitarile si de unde provin ele. Masinile ice nu consuma 15 ce? Dar electricele consuma 15 aceleasi chestii? Amprenta de carbon e mai mica la EV, de fapt. Si o sa fie si mai mica in momentul in care o sa se recicleze bateriile la scara larga. Exista baterii si fara litiu, si fara cobalt. Si oricum cele cu litiu au mult mai putin decat in trecut. Iar, dupa cum spuneam un pic mai sus, tehnologiile avanseaza rapid. Cine face doar drumuri lungi nu-si ia electrica. Pentru ceilalti, intr-adevar merita dpdv economic pentru cine poate sa incarce acasa (sau la munca). Dar nici asta nu e o problema inerenta a tehnologiei, ci a starii curente a infrastructurii. In plus, pretul la energie e in scadere continua de 2 ani incoace, pe cand benzina se scumpeste. Deci in cativa ani TCO la o masina electrica o sa fie clar mai mic. Si ca sa inchei, "descoperirea" ca phev-urile consuma mai mult decat spune fabricantul nu arata absolut nimic. Pentru ca fix toate masinile consuma mai mult decat e declarat, indiferent de tipul de combustibil.. Edit: uite ca tocmai mi-a aparut in feed video-ul asta. Apropo de "ajungi mai greu". De citit si comentariile..
  2. Un alt review care mi se pare onest despre mutarea la ev, din alta perspectiva
  3. Da, vreau sa ies, pentru ca mi se pare ca tu cauti exact sursele de informare (sau dezinformare) care se aliniaza cu ce crezi tu despre chestiunea in cauza. Vezi si cea mai recenta afirmatie, cu electricele care au zero efect asupra mediului, ignorarea faptului ca poluarea scade continuu in US si EU, precum si a faptului ca daca pur si simplu nu vinzi petrol catre tari intregi, asta nu inseamna ca ele o sa polueze mai putin. Din contra, o sa vanda altcineva catre ei si o sa continue exact la fel..
  4. Am inteles, tu ai parerile tale, bazate pe niste filmulete pe care le-ai gasit pe undeva, si te tii strans de ele. Atunci de ce mai discutam, ca nu mi-e clar?
  5. Da, dar la seria 5 e și mai mic, chiar și la break
  6. In alta ordine de idei: fake gearbox + fake engine sound par interesante
  7. Bimmer, tu si citesti ceea ce scrii? Ca tu ai adus in discutie 'ceata mondiala'. Ce e cu adevarat trist e ca tocmai cu Norvegia ai tu o problema, care foloseste banii din petrol ca sa faca ceva bine. Nu cu toti aia care ard petrolul aiurea (Rusia, China, India), nu cu tarile bananiere (cum ar fi a noastra) care au gaze si petrol si degeaba.
  8. Viata se poate vedea cu o aplicație de iPhone sau în log-urile de la ista (nu in aplicație, culmea!). Am scris în alt topic pe aici exact unde. Temperatura nu știu.
  9. Nu e atat de complicat. Cererea de petrol a crescut odata cu cresterea populatiei. Dar cresterea populatiei s-a facut mai mult in tari subdezvoltate (India si China), pe care nu le intereseaza poluarea atat de mult (sau nu le-a interesat in ultimii 30 de ani, dar au inceput sa faca ceva in ultimii 5). In acelasi timp, nivelurile de poluare din tarile civilizate (US si EU) au scazut pentru ca acolo exista politici de protectia mediului. Asta desi productia industriala a crescut si ea.
  10. Norvegia exploatează și vinde de mulți ani petrol. Asta n-are legătură cu politica interna de protejare a mediului.
  11. Chestia cu portbagajul ma doare si pe mine. In rest, la X5 e rezervorul mai mare, dar si consuma mult mai mult pe autostrada. Deci range-ul tot pe acolo o sa fie. Avantajele la X5 sunt portbagajul mai mare si bateria mai mare. Am mai spus si prin alt topic, eu incalzesc manual motorul, nu-l las sa plece blana de la zero.
  12. Dacă făceau 545 break, era exact ce îmi trebuie mie
  13. 11.6 kwh la 545e , 21.6 kwh la x5 45e
  14. Astia nu-s normali la cap?? Sunt curios cum verifica ei temperatura bateriei la toate masinile. La mine la hibrid nu se gaseste informatia aia nicaieri..
  15. Da, 12 km/h e stat la coada la supermarket, nu trafic. Din pacate, am mers si eu de destule ori in asa ceva in Bucuresti..
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.