Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

RaYn3

Contributors
  • Posts

    2637
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

RaYn3 last won the day on September 22

RaYn3 had the most liked content!

About RaYn3

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Timisoara
  • Interests
    F1, CS

Previous Fields

  • Masina
    BMW 525d xDrive F10 Imperial Blau Metalic

Recent Profile Visitors

21021 profile views

RaYn3's Achievements

  1. Aia galbena cu conectare pe RJ45, mufa de retea. Tot pe asta am folosit-o si la F10 cel putin, toti cei ~8ani cat am tinut masina. Ma intrebam cumva sa fie ceva probleme de compatibilitate cu G3X. Daca poate confirma careva, atunci incerc sa cumpar ceva actualizat.
  2. Merci de link. Chiar voiam sa ma uit de o versiune mai noua. Am cred 4.35.20, doar ca imi da ceva erori dupa ce dau Complete Identification la al meu G31. Am folosit versiunea asta la F10, a mers ceva ani, doar ca acum la G31 tot primesc acele erori, posibil sa lipseasca ceva librarii, nu stiu. O sa incerc diseara, sper sa mearga. Multam.
  3. Pai am vzt ca cei de pe G30 sunt facuti de Schrad, aceeasi senzori ii vand si chinezii. Frecventa pe care comunica e importanta, sa fie pe 433MHz. In felul asta nu-i nevoie nici de codare. O sa vad zilele urmatoare ce gasesc.
  4. Salutare. A montat cineva senzori de roti de pe Aliexpress? E o diferenta notabila intre cei OE si cei de pe AE. Cel putin si cei comercializati in China par a fi identici cu cei OE. Cel mai probabil firma care ii produce pt BMW tot prin China ii face si atunci chinezii ii vand si ca piese OEM/AM. Am luat un set de jante care au senzori montati, doar ca dupa ce le-am dat initializare, arata "--" in dreptul fiecarei roti. Ulterior am primit si mesaj ca presiunea e scazuta, desi era ok dupa ce am verificat la o pompa.
  5. Arcul din portbagaj daca zici ca nu-i electric. La F10 era ceva normal sa se duca acel arc. Il schimbi in cateva minute.
  6. Am avut in trecut la F10 la fel, doar la viraj maxim stanga parca si daca tineam acolo o perioada. Era xDrive si mai mult ca sigur venea de la planetara, desi am dat masina. Totusi nu ma deranja chiar atat de tare pt ca erau putine situatiile
  7. Salut. Mai e de actualitate anuntul? As fi interesat de jante.
  8. Pai nu stiu ce impacheteaza in mod negativ unii si altii, ma refer la cei care fac review-uri, teste. Respectivii spun ca nu recomanda cumpararea unui model hibrid daca rulajul este de peste 100k Km si asta pt ca in medie asta este durata de viata a unei baterii si ca sa o schimbi costa destul de mult. Facem exceptie de eficienta unui astfel drivetrain, unde si cand sunt de utilizat, care sunt premisele, etc. Cred ca s-au discutat si rediscutat aceste aspecte. Pe mine sincer ma plictisesc. Sau vrei tu sa spui ca de fapt un pachet de baterii din astea tin 200k-300k Km si costa la jumatate? Ca nu inteleg ce-i gresit in acel test?
  9. Inca un articol sintetizat de cei de la piataauto in legatura cu modelele plug-in hibird: https://piataauto.md/Stiri/2025/09/Un-service-specializat-din-Croatia-a-avertizat-vehement-oamenii-sa-nu-cumpere-masini-hibride-cu-peste-100000-km-parcursi-explicand-si-de-ce/
  10. Am facut si eu revizia la al meu 530i, G31 acum o sapt jumate la 10500Km, iar ca si consum de ulei, am ramas surprins ca doar spre final de interval mi-a scazut un sfert pe marcajul din iDrive.
  11. Pai pare a fi EGR-ul, problema arhicunoscuta cam la orice diesel contemporan de la bmw. Verifica la orice reprezentanta daca nu cumva ti-l schimba pe recall.
  12. Diodele laser se folosesc STRICT pentru functia de High-Beam a.i. sa mareasca "bataia" fasciculului luminos si doar in anumite conditii bine definite. De asemenea, functia de high-beam se realizeaza si cu diodele LED care sunt montate alaturi de cele laser in acelasi sistem optic. Cele laser asadar vin On-Top peste iluminarea produsa de LED-urile pt HB. Sunt f scumpe aceste diode laser, evident ca nr-ul lor este redus in comparatie cu cele LED. Plus ca mai intervin si niste chestii legate de safety. Pe langa pretul ridicat, dar si a conditiilor de safety, din cauza asta s-a si renuntat la modelele prezente la aceste modele cu laser. Castigul pe de alta parte nu surmoneaza dezavantajele, mentionate mai sus.
  13. Pai atunci e clar, nu sunt adaptive, acel AHL. Faptul ca daca rotesti de volan stanga-dreapta se muta fasciculul la fel, stanga-dreapta, asta n-are treaba cu AHL-ul si nici macar cu High-Beam Assistant. Acea functie e realizata de functia de Cornering Lights, sunt niste functii aditionale in far care ilumineaza in stanga si in dreapta farului a.i.sa ai o iluminare optima indeosebi atunci cand parchezi, dar nu numai.
  14. Pai AHL vine tocmai de la "Adaptive Head Light". Cel mai probabil daca nu ai aceasta optiune dpdv fizic pe farurile tale, inseamna ca nu sunt adaptive si pot face doar acel switch automat intre LB si HB, functie care este mai basic si ti-am explicat mai sus ca s-a introdus de ceva timp, functionand inclusiv pe xenon si halogen. Pune seria de sasiu si vedem in lista de optionale ce zice la faruri. Ideea este ca sunt vreo 3 variante de faruri pe G20. Am intrebat pe ChatGPT si uite ce mi-a raspuns: Trei niveluri de faruri LED pe G20 Un utilizator pe Reddit le-a sumarizat perfect: „There were three different headlight options: 1: Halogen were standard (these are the one you have) 2: LED were an option, but were included in some packages 3: adaptive LED were the top of the line headlights” Reddit Astfel rezultă: Halogen (niveau de bază, standard) LED (non-adaptive) – o versiune modernă, mai luminoasă LED Adaptive – top of the line, se adaptează la condiții, fază lungă/ scurtă inteligente Context oficial: variante originale (OE) BMW LED non-adaptive (standard LED) Sunt disponibile ca piesă originală BMW, dar fără funcții adaptive BimmerWorldBavAUTO. Cod OE: de ex. 63118496154 pentru dreapta; nu sunt compatibile cu opțiuni ca AHL (Adaptive) sau Laserlicht BavAUTO. LED Adaptive (AHL) AHL = Adaptive Headlights. Acestea pot regla automat unghiul și intensitatea fasciculului, oferind un iluminat mai sigur în diferite condiții de drum BavAUTO. Laser / LED Laser Style Există opțiuni aftermarket care imită faruri cu tehnologie laser LED (nu confunda cu adevăratele BMW Laserlicht). Sunt variante de tip “Laser Style” sau “Laser LCI Style”, oferind un look agresiv și funcționalitate avansată. Unele versiuni includ schimbare de culoare (white, yellow, dual-color, RGB)
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.