Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

RaYn3

Contributors
  • Posts

    2627
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    26

RaYn3 last won the day on August 16

RaYn3 had the most liked content!

About RaYn3

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Timisoara
  • Interests
    F1, CS

Previous Fields

  • Masina
    BMW 525d xDrive F10 Imperial Blau Metalic

Recent Profile Visitors

20976 profile views

RaYn3's Achievements

  1. Diodele laser se folosesc STRICT pentru functia de High-Beam a.i. sa mareasca "bataia" fasciculului luminos si doar in anumite conditii bine definite. De asemenea, functia de high-beam se realizeaza si cu diodele LED care sunt montate alaturi de cele laser in acelasi sistem optic. Cele laser asadar vin On-Top peste iluminarea produsa de LED-urile pt HB. Sunt f scumpe aceste diode laser, evident ca nr-ul lor este redus in comparatie cu cele LED. Plus ca mai intervin si niste chestii legate de safety. Pe langa pretul ridicat, dar si a conditiilor de safety, din cauza asta s-a si renuntat la modelele prezente la aceste modele cu laser. Castigul pe de alta parte nu surmoneaza dezavantajele, mentionate mai sus.
  2. Pai atunci e clar, nu sunt adaptive, acel AHL. Faptul ca daca rotesti de volan stanga-dreapta se muta fasciculul la fel, stanga-dreapta, asta n-are treaba cu AHL-ul si nici macar cu High-Beam Assistant. Acea functie e realizata de functia de Cornering Lights, sunt niste functii aditionale in far care ilumineaza in stanga si in dreapta farului a.i.sa ai o iluminare optima indeosebi atunci cand parchezi, dar nu numai.
  3. Pai AHL vine tocmai de la "Adaptive Head Light". Cel mai probabil daca nu ai aceasta optiune dpdv fizic pe farurile tale, inseamna ca nu sunt adaptive si pot face doar acel switch automat intre LB si HB, functie care este mai basic si ti-am explicat mai sus ca s-a introdus de ceva timp, functionand inclusiv pe xenon si halogen. Pune seria de sasiu si vedem in lista de optionale ce zice la faruri. Ideea este ca sunt vreo 3 variante de faruri pe G20. Am intrebat pe ChatGPT si uite ce mi-a raspuns: Trei niveluri de faruri LED pe G20 Un utilizator pe Reddit le-a sumarizat perfect: „There were three different headlight options: 1: Halogen were standard (these are the one you have) 2: LED were an option, but were included in some packages 3: adaptive LED were the top of the line headlights” Reddit Astfel rezultă: Halogen (niveau de bază, standard) LED (non-adaptive) – o versiune modernă, mai luminoasă LED Adaptive – top of the line, se adaptează la condiții, fază lungă/ scurtă inteligente Context oficial: variante originale (OE) BMW LED non-adaptive (standard LED) Sunt disponibile ca piesă originală BMW, dar fără funcții adaptive BimmerWorldBavAUTO. Cod OE: de ex. 63118496154 pentru dreapta; nu sunt compatibile cu opțiuni ca AHL (Adaptive) sau Laserlicht BavAUTO. LED Adaptive (AHL) AHL = Adaptive Headlights. Acestea pot regla automat unghiul și intensitatea fasciculului, oferind un iluminat mai sigur în diferite condiții de drum BavAUTO. Laser / LED Laser Style Există opțiuni aftermarket care imită faruri cu tehnologie laser LED (nu confunda cu adevăratele BMW Laserlicht). Sunt variante de tip “Laser Style” sau “Laser LCI Style”, oferind un look agresiv și funcționalitate avansată. Unele versiuni includ schimbare de culoare (white, yellow, dual-color, RGB)
  4. Sunt doua lucruri diferite ce zici tu acilea. Difera fata de ce intreaba initiatorul. Din ce am citit, el vrea sa stie daca se merita acel feature care pana nu demult se numea High-Beam Assistant, feature ce presupune switch-ul automat intre Low-Beam si High-Beam doar, fara ca sa fi tu nevoit sa schimbi manual de pe maneta atunci cand iti vine din sens opus sau ai pe altcineva in fata ta si ai putea deranja daca mergi cu un High-Beam conventional. Al doilea aspect, la care face referire prin acel "con de lumina" e reprezentat de functia de AHL care iti permite sa mergi in exterior cu High-Beam-ul activat tot timpul, fara sa produci glare celorlalti participanti la trafic. Acest lucru se face prin camera din parbriz, dar si a radarului care citeste traficul si modifica distributia luminoasa intr-un mod dinamic a.i. tu sa beneficiezi de iluminare optima tot timpul si nu doar sa comute intre LB si HB asa cum face un far cu xenon la fel de bine ori cu halogen. Sunt doua sisteme separate. Daca-i vorba doar de High-Beam assistant, acel switch automat intre LB si HB, eu zic ca nu prea merita. Zic asta pt ca la F10 am avut doar acest sistem, fara AHL si dadea destul de multe rateuri, in sensul ca primeam destul de multe flash-uri. Avea momente cand functiona bine, dar nu tot timpul. Pe autostrada nu reusea sa detecteze traficul de pe sensul opus cred din cauza parapetilor si TIR-istii cel putin ma flash iau continu. In schimb la G31 avand faruri Full LED Adaptive, au prin urmare si functia de AHL si n-am intampinat pana acum nici un fel de failure, in sensul in care sa primesc flash-uri.
  5. Tot cam acelasi consum il am si eu in exterior cel putin. In extra-urban, fata de fostul F10, 525d, 218CP, la G31 530i am un consum de 7.5 fata de 7. Overall, conform Sprint Monitor am un consum cu 2.6litri mai mare fata de 525d. Intr-adevar, in oras consumul este ceva mai mare, dar de departe sunt mult mai multumit de aceasta motorizare si de acest model fata de F.
  6. Noi suntem o "specie" aparte de oameni. Eu cred ca nu ne intrece nici un alt popor la capitolul parerologie, aia care le stiu pe toate, incepand cu fotbalul ori cu masinile. Majoritatea sunt habarnisti sadea, ei nu stiu cate urechi au in cap, dar stiu ei ca EGR-ul e pus intentionat de producator sa le strice lor cazanele. Pe TikTok e dezastru ce vezi, e raiul sugeranistilor acolo, raiul conspiratiilor, al conspirationistilor, a laudarosilor de tot fel, a c.rvelor, e mama prostilor acea platforma. Nici nu-i de mirare ca un sarlatan precum cg a dat navod acolo si-a prins maxim posibil.
  7. Pai de aia ti-e utila, pt comute-ul zilnic. Asta o stie toata lumea, nu contesta nimeni acest aspect. Problema e ca mai sunt persoane care merg mult in extra-urban sau poate au nevoie de 50:50 urban vs extra-urban si atunci un 30e nu mai e cea mai buna optiune. Range-ul ala electric tine 50Km, dar mai ai si drumuri de sute de km de facut si atunci ramai doar pe termic care evident ca va consuma mai mult decat un termic pur si asta pt ca asa cum stim toti, ai acel balast destul de greu pe care trebuie sa-l traga dupa ea, vreo 200Kg in plus. Performantele de asemenea vor scadea, vei ramane cu ceva sub un 20i. Poate pastreaza totusi ceva rezerve pt un kick-down, dar totusi, nu mai e aceeasi masina daca ma intelegi ce vreau sa spun. AI nevoie de un scenariu X, scenariu cunoscut si acceptat de toata lumea ca este cel optim, nu ma mai repet. Eu cu siguranta n-o sa merg pe un hibrid, fie pastrez termicul pentru drumuri lungi si mai iau un electric mic de oras, pt comute-ul zilnic, fie o sa raman doar la un electric mai potent pe care sa ma pot baza pe el si la drumuri mai lungi aka autonomie. Asta, in curand dupa ce finalizez cu casa, montez panouri si o sa ma pot baza pe electricitate la un pret bun.
  8. Pai hibridele sunt o struto-camila scoasa pt fleet-urile de company-car-uri. Companiile se bucura ca nu platesc mult cu taxele, intretinere scazuta pe perioada garantiei, dupa care imediat scapa de ele pt ca si costurile sar in aer. Din cauza asta e si plina piata SH de 30e-uri, cel putin de G30-uri si G20-uri, tocmai ca li s-a terminat perioada de garantie. Tot din cauza asta sau datorita acestui aspect, sunt si mai accesibile, dar si cele mai larg raspandite. De asemenea, datorita acestor power-train-uri, BMW reuseste sa-si mentina cota de poluare in limitele stabilite de catre UE. Mie nu mi se pare nimic deplasat din ce spune Matt, e realitatea. Sunt utile daca ai nevoie sa faci naveta zilnica pe distante scurte si neaparat sa stai la casa si s-o pui la incarcat zilnic. Altfel, devine useless daca nu te mai poti baza pe componenta electrica pt ca, consumul de benzina sare in aer. Este un powertrain de tranzitie pana cand majoritatea vor migra catre full-electric.
  9. Pt EVO in Download Manager este 2025-2, am facut zilele trecute update la ID6. Ciudat ca n-au dat drumul si aici la 2025-3. Poate are o mica intarziere totusi.
  10. Felicitari pt achizitie!
  11. Pt clima noastra temperat-continentala, 5W30. Merge si un 0W30, desi asta e recomandat mai mult pt zonele mai reci din nordul Europei. Daca ai hibrid atunci neaparat fie 0W20 sau 0W30 datorita modului de functionare a motorului termic in tandem cu cel electric.
  12. Cel mai probabil s-a busit modulul electronic din faruri, celebrul TMS la care corodeaza traseele de pe PCBA. Posibil sa fi avut ceva spike de tensiune atunci cand ai schimbat bateria totusi, dar cel mai probabil acest modul s-a defectat. Este o problema comuna la F10/F11.
  13. Eu n-am mai auzit lucrul asta si recunosc ca nici nu l-am mai intalnit, desi ultimele 3 masini, toate BMW, le-am achizitionat eu insumi. In cazul ultimelor doua am fost personal in DE sa le cumpar si nicidecum n-a fost locul cu cele mai ieftine masini. E relativa treaba asta oricum. Daca pui lucrul asta ca si unic criteriu, nu stiu ce sa zic, poate da, poate nu. La noi mi s-au parut tot timpul mai ieftine, gaseai cu dotari, "km putini" in comparatie cu alte modele din DE, doar ca la noi asa cum stim e o piata "deformata" care nu reflecta deloc realitatea. Pe de alta parte eu sincer n-am mai intalnit persoane care sa-si cumpere pe persoana fizica, adica un pasionat de cele mai multe ori, cea mai ieftina troaca. Adica daca doar de una din asta ai bani, eu cred ca ai plecat din start total gresit.
  14. Indiferent de model, cel mai probabil s-a desprins folia de etansare din interiorul usii. Este o problema comuna cam la toate generatiile. In fond e aceeasi solutie. In timp, adezivul cu care se lipeste folia de tabla usii isi pierde proprietatile si in felul asta etansarea nu se mai realizeaza. Se da fata de usa jos si se aplica adeziv nou aka un mastic special.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.