All Activity
- Today
-
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
RedCap replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
@CosminMihaita dar nu faci si tu un topic de prezentare masinii tale daca tot ai intrebat atat de ce ulei sa ii pui si ne-ai si starnit curiozitatea? -
raulcdg started following Crucea cardanică e87
-
Salutare sunt posesor de BMW seria 1 e87 116i și caut o cruce cardanică. Îmi puteți da seria la piesa.
-
raulcdg joined the community
-
m1lo joined the community
-
GNESG30 joined the community
-
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
bimmer90f30 replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
Cred ca exagerezi putin. Ia-o incet. daca motorul are doar 60k de ce sa schimbi doua cifre..? 5w30 e unde ar trebui sa te opresti. Foarte foarte multi proprietari de BMW pun 5W30. Si foarte putini 5W40.. Eu pun 5W40 la un motor cu peste 500k si am inceput de la 260k sa tot fie.. -
CosminMihaita started following bimmer90f30
-
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
CosminMihaita replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
Am inteles, multumesc! -
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
sskkaa replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
@CosminMihaita pune linistit ulei bmw oe LL04 5w30. -
papuculRebeL joined the community
-
Dacă tot am trecut prin zonă, am zis să facem un ocol și pe la Barajul Siriu. Golden hour la destinație.
-
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
CosminMihaita replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
M-ai lamurit foarte bine acum. Uite de exemplu, pe foaia de la cei de la BMW scrie ca ultima data inainte sa o cumpar s-a pus BMW LL04 5W30. Eu nu vreau sa fac economie pe termen lung cu 0w20, deci pentru Romania si la 60.000 km cat are masina si fiind mild hybrid din 2021 merge perfect 5w40 cel de la BMW produs de Shell nu? -
Da, păi acel 1.8 tsi, am vrut sa il bag pe gât bătrânului, dar i-a fost frică de consumul de ulei si am mers pe 2.0D. Mi-am dat seama că la turbo, trebuie sa mergi in turele nominale pentru ca sa ai boostul necesar depasirilor. Ce e intr-adevar de apreciat e ca poti merge lejer sub 2000 RPM, masina merge fluent, nu ai vibratii, nu se simte subturata. Se apropie intr-adevar de manuala aspirată, unde cu a 5-a puteai merge lejer cu 50 la oră, dar fără pretenții sa ai cuplu. Mi-as fi dorit sa vad cum se simte acel 1.8 TSI pe manuală, dar nu am avut ocazia, batranului i-a fost frică de consumul de ulei.
-
Am uitat sa zic mai sus ceva referitor la turbo lag. Eu as zice ca sa nu iti faci probleme pe partea asta. In sensul ca acest lag e relevant doar cand esti pus in situatia de a face o manevra de accelerare brusca, neprevazuta, ceea ce eu zic ca e foarte rar (exista, dar foarte rar). Pentru ca daca sa zicem ca ajungi pe o portiune de drum unde vrei sa conduci "sportiv", e un lucru voluntar, adica stii ca vrei sa mergi sportiv, si atunci tot ce trebuie sa faci e, asa cum ai zis si tu, sa tii motorul mai turat. Eu mai am un 1.8 TFSI cu soft, de la concurenta (deci stiu ce inseamna benzina turbo), dar chiar si la M57 (btw, ambele cu cutie manuala ), chiar daca am cuplu mai mult decat generos la M57, tot il tin turat (min 2500 rot) atunci cand vreau sa ma duc sportiv. Mai avem in familie inca 2 masini aspirate benzina, deci stiu si ce inseamna lipsa lag. Dar, daca ar fi sa aleg intre lipsa lag Vs prezenta lag dar sentimentul ala cand "intra turbina" si te baga in scaun, ghici care il aleg?
-
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
bimmer90f30 replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
Daca uleiul nu e pus demult si mai tine de o vacanta eu l-as tine ca doar la drum intins (doar nu te duci cu graba in vacanta..) o sa tina. Daca ai si 1 litru de-o rezerva, sa fie.. cand te intorci treci pe ala mai gros.. Eu asa as proceda, daca nu se apropie de termenul limita de km stabilit ca fiind sanatos. -
Nu are din pacate. Eu zic ca e gata cu motorul.
-
Sa stii ca eram cat pe ce sa renunt la idee, avand in vedere ca nu gaseam deloc ce imi doream... Erau niste 440i care erau pe placul meu cu cutie manuala, dar am prefer sa nu imi asum imprezitul la statul Roman, pentru ca deja platesc si o sa platesc suplimentar prin firma. Cel mai probabil urmatoarea va fi seria 8 , dar stiu ca acolo se termina cutia manuala.
-
Foarte frumoasa masina! Felicitari pt ca ai avut rabdare sa gasesti 30i manual, dar in primul rand felicitari ca ai vrut cutie manuala din start (apropo, nu vreau sa dau startul la "cutie manuala vs automata", pt ca avem deja destule discutii momentan despre "ce ulei sa pun" Ce vreau sa spun e ca e de apreciat ca mai sunt si persoane care in aceasta era moderna, inca mai au dorinta de a "mesteca in mamaliga", persoane printre care ma numar si eu).
-
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
ovy318i replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
cine zice ca il schimb inapoi, sau folosesc uleiul pentru o tara? am pus 0w20 deoarece asa a avut uleiul pus la reprezentanta si cred ca 0w30 e mai indicat pentru protectia motorului. -
Vă salut, eu am luat mașina de nouă, adică am comandat o în august 2020. B57 MHEV, 286 CP, genială chestia cu start stop pe curea . Pentru că eu alta nu mai iau am schimbat uleiul, recomandat de ei, 0W30 12 FE la 10-12 mii. Chiar astăzi l am schimbat în curte, că de aia și scriu. Are 77000 km și nu consumă gram. A fost greu să găsesc între reviziile plătite ulei, am sunat la Ravenol, eram în Olanda, si neamțul mi a spus că au FES. Cu ăla am mers. Acum a băgat și Shell ulei pe piața , uleiul oficial al BMW este Shell, dar ei nu l dau la început la liber. Bun și Shell la preț. Când am început cu BMW, acum vreo 25 de ani, am avut e46 coupe M54 325, apoi 320, nu consumau gram. E 46 M3 consuma, dar nu mult la cata talpă a luat. Schimburile dese lungesc viața motorului.
-
45500 RON ! Cu masina se circula zilnic, are 242000 km, urmeaza sa ii schimb debitmetrul de aer.
-
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
bimmer90f30 replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
Cam asa ceva. Scrie chiar sus ca uleiurile din lista sunt cele recomandate in SUA.. e drept ca TIS locul de unde luat tabelul este in engleza si ca atare si tabelul e pentru o tara vorbitoare de limba engleza.. Pe de alta parte.. multe BMW sunt vandute in California spre exemplu.. unde este cat se poate de cald vara.. asadar tabelul se aplica si lor.. Dupa cum iernile americane sunt si ele destul de grele.. dar mai jos e mentionat cu cifra 1 ca tarile unde temperaturile coboara frecvent sub -20... tara noastra sigur nu intra acolo! Nu intra la frecvent decat pe anumite zone.. mici practic ar trebui sa stam tot pe la 5W.. /dar de dragul "economie" sunt manati spre 0W.. Asadar, sa iti faci o idee uleiurile aste subtiri, ca asa se numesc ele.. au fost create pentru masini noi, moderne.. de data recenta.. dar nu sunt obligatoriu si la fel de fiabile sa protejeze uzura notorului cand acesta are peste 120, 150, 170 mii cand iese din garantie.. asdara atunci ..poate ar fi cazul sa pui ceva mai protectiv la rece cel putin! Aceste uleiuri.. scrie chiar in explicatia oficiala a aparitie lor pe piata.. in motoare este pentru a "oferi" o economie de carburant.. economie care pe termen lung (uzura motorului..) NU RAMANE IN BUZUNAR. Trebuie sa inveti sa citesti printre randuri in ziia de azi. Sa intrevezi viitorul ca sa iti fie bine tie.. Eu pun deja 5W30 la un BMW produs pentru o tara in care temperaturile rar scad sub 0 grade! Motor caruia i s-a pus in garantie 0w30. Acum are 120k. Sper ca intelegi logica mea. Pentru mine doua caracteristici trebuie sa aiba uleiul modern de BMW: sa fie LL04 pentru diesel si sa aiba baza uleiului extrasa din gaz natural. Iar unul dintre uleiuri care are caracterul de mai sus e Shell PurePlus Technology. Adica ce recomanda BMW. -
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
CosminMihaita replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
M-am uitat in acel tabel si pentru motorul meu B58C imi arata bifat cu albastru doar LL-17FE+, deci celelalte cu x fara albastru nu sunt compatibile nu? Aici e motorul B58C inconjurat cu rosu si in dreptul motorului apare X cu albastru, doar ala e compatibil nu? -
Un alt vis, o alta dorinta, pe care am reusit sa mi-o indeplinesc, dupa cea cu E92 ( o masina la care si acum zambesc cand o vad pe strada, sau cand ma urc in ea) care a ramas inca actuala ca design si nu isi arata varsta. Am reusit in cele din urma, dupa multa munca, mult stres, multe ganduri, si multe sfaturi, recenzii si pareri , sa imi iau inca o masina pe care mi-am dorit-o dupa ce am reusit sa sparg fundul sacului pe E92. Primul E92 pe care l-am vazut era fix aceeasi culoare cu F32 pe care l-am cumparat acum. ( o culoare la care mereu m-am gandit de atunci) O parte din seria VIN al F32 este identica cu cea al E92. ( coincidenta?, eu zic ca asa a fost sa fie asta masina mea). Dupa cateva luni de cautare atat in tara cat si in Germania, Olanda, Belgia, lucrurile nu aratau prea bine pentru ceea ce imi doream eu, un Coupe benzinar si cu cutie manuala, dar sa aiba si motorul B48. Majoritatea, la cerintele mele erau de 184 cai , variantele 420i, dar foarte foarte rare cele de 252, singurele fiind prin Germania, pe care le numarai pe degetele de la o singura mana. In tara rezultatele au fost mereu 0, nici un F32 dupa cerintele mele. Timp in care mi-am facut cumva un plan de a lua una cu motor de 184 si sa ii fac decompresie, cu inlocuire de pistoane pentru a-l duce la varianta de 252 cai. ( multi baieti de pe aici, au asistat la nebunia mea :)) ) A aparut acum o luna, mi-a placut de la prima fotografie, am lasat in asteptare o saptamana, apoi am luat legatura cu proprietarul, un tanar de 23 ani , din Munchen, trist ca trebuie sa renunte la ea ( motivul unul cat se poate de bun, i s-a oferit de la munca un M3 Competition). Masina a stat la el 5 ani, avand-o de la 18 ani, in care zice el ca a facut totul dupa cerintele BMW ( schimburi etc) si i-a pus folie PPF pe toata fata ( bara fata, aripi, capota si o parte din cupola), i-a montat sistem de incalzire Auxiliar ( Webasto) si de care s-a bucurat in tot acest timp, fiind manuala ( lucru pe care mi l-a mentionat din prima, ca ii pare rau ca o da mai ales fiind manuala). Dupa cateva zile de tatonari si negocieri, masina fiind la pret de listare de 22800 Euro, am reusit sa o scot la 22200 Euro cu un set de jante pe 19" si anvelope de iarna Hankook Winter I*CEPT EVO3 W330 foarte foarte bune ( nici nu arata ca fiind folosite) . Astazi fiind ultima zi in care m-am putut folosi de permis, pentru ca de maine il punem la pastrare 40 zile :)), am zis weekendul asta sa trag o fuga acasa si sa vad ce "tigaie" mi-am cumparat, o fi Tefal sau ceva low cost :)) . Primele impresii: -Se vede o imbunatatire de design, de calitatea materialelor nu am putut sa imi dau seama deocamdata, dar masina e foarte silentioasa, chiar si peste gropi mai mari sau denivelari, nu se aude nimic in interior ( comparativ cu E92 ) , dovada ca insonorizarea este mult mai buna. -Motorul nu se aude din interior, mai ales dupa ce ajunge la toti parametrii ( acelasi lucru ca la E92, N43 este un motor foarte silentios cand functioneaza in parametri, ai impresia ca motorul este oprit, stand pe loc ). -La motor nu am observat nici o scurgere de ulei sau alte lichide, dar am observat ambele faruri schimbate, unul de 2021, unul de 2022. Masina prezinta in urma verificarilor niste daune de 1500-2000 euro de jur imprejur, baiatul mentionand ceva de daune de grindina, care au fost remediate ulterior . -Culoarea arata fenomenal, nu se vad diferente de culoare, nu se vad zgarieturi sau ciobituri. -Acceleratia in Boost e nebunie curata ( comparativ cu un aspirat ), ai impresia ca pleaca masina de "sub tine" . -Ambreiajul mi s-a parut mai tare decat la E92, si intr-adevar cu Rev-Matching, mi-a luat un pic sa ma obisnuiesc, eu fiind obisnuit de la E92 sa apas un pic acceleratia la schimbarea de trepte. -Cutia e foarte bine etajata, dar fiind un turbo, e de preferat sa o tii mereu in peste 2500 ture, ca sa ai turbo boost cat mai repede, altfel nu intra deloc, mergi pe modul "aspirat". -Directia mult mult mai usoara decat la E92 , desi ambele sunt full electrice, e diferenta foarte mare. -Centurile imediat te strang in scaun cum pleci de pe loc. -Interiorul sport piele neagra ( niciodata nu mi-au placut interioarele de piele) , ma asteptam sa fie mai nasol sa stau pe scaun, avand in vedere ca masina a stat toata ziua in soare, dar a fost chiar decent ( in schimb transpiri foarte mult la spate ). -Sunetul o imbunatatire enorma fata de HK de pe E92, e mult mai clar si mai profund, redand melodii de pe youtube, prin Bluethoot ( si setarile in egalizator nu erau inca facute profi, ulterior am vazut) Ce nu mi-a placut: - Bratul care aduce centura, este mai putin "lat" decat cel de E92, si de fiecare data mi-a ramas centura in urma. - Navigatia, desi e ID6, mi se pare destul de limitata in functii. Faptul ca trebuie Iphone ca sa poti avea youtube pe ea, mi se pare un mare minus. - Lipsa camerei Kafas - Lipsa 360 ( chiar mi-ar fi placut sa pot sa vad toata masina din navigatie) - Oricat ar fi de benzinar, tot exista turbo lag, ceea ce nu mi-a placut niciodata la Diesel, nu scap nici aici de el.... Dotari: 01CA Selection of COP-relevant vehicles 01CB CO2 equipment 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PL BMW LA wheel, M double spoke 442 02VB Tyre pressure display 02VF Adaptive M chassis 0302 Alarm system 0322 Comfort access system 0337 M Sports package 03AG Reversing camera 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0465 Through-loading system 0481 Sports seat 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AE Armrest front, retractable 04GA Ash varieg. accent chrome Perlglanz 04NE Blow-by heater 0502 Headlight cleaning system 0508 Park Distance Control (PDC) 0521 Rain sensor 0534 Automatic air conditioning 0544 Cruise control with braking function 0548 Kilometre speedo 0552 Adaptive LED headlight 0563 Light package 0575 Additional 12V sockets 05AC High-beam assistant 05AG Lane change warning 05AL Active Protection 05DA Passenger airbag deactivation 05DP Park Assist 0601 TV function 0609 Navigation system Professional 0610 Head-up display 0688 Harman/Kardon surround sound system 0698 Area-Code 2 for DVD 06AC Intelligent emergency call 06AE Teleservices 06AK Connected Drive Services 06AM Real-Time Traffic Information 06AN Concierge Services 06AP Remote Services 06CP Smartphone Integration 06NW Telephony with wireless charging 06WA Instrument panel with extended scope 06WD WLAN Hotspot 0710 M Leather steering wheel 0715 M Aerodynamics package 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07LF Modell M Sport 07R7 Innovation package 07VB Comfort Package 07XP Navigation package Connected Drive 0801 German version 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf A090 90 Ah AGM battery LEDE Leather equipment Masina a avut doar schimburi de ulei la 30000 KM , fiind pe Germania, lucru care nu prea mi-a placut si oarecum m-a facut destul de reticent si ma pune pe ganduri. Stiu ca B48 si B58 au niste straturi protectoare pe partea de cuzineti, asa ca sper sa nu fie probleme. Ajungand la masina ieri, am bagat degetul pe tevile de esapament si prezentau urme de funingine, masina neavand GPF. Alte modificari la ea sunt triplele , fiind montate unele OLED , cat si evacuare de la Eisenmann ( ambele au acte certificate TUV) , sper sa nu am problemele la RAR. Per total masina mi-a placut, este intr-adevar o evolutie fata de E92, atat ca design, ca antifonare, ca motorizare, ca driving . Masina se conduce mult mai usor decat generatia anterioara, am ramas foarte surprins. Desi am mers cu ea , sincer nu am reusit sa imi gasesc inca pozitia perfecta la volan , cum o am in E92, mi se pare putin diferita pentru ca inca vad capota masinii ( la E92 nu am vazut-o niciodata :)) ) eu avand 1.88 inaltime . Desi regret ca BMW a renunt la aspirate, pot spune cu mana pe suflet ca benzinarele astea turbo sunt mare smecherie . Jos palaria ! Nu am apucat sa fac poze pentru ca am fost axat foarte mult pe cum merge si cum se simte masina, dupa ce iau inapoi permisul , o sa revin cu poze.
-
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
bimmer90f30 replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
Discutia asta se repeta... bine, tabelul din care @ovy318i se inspira e pus de @ebay pe un alt topic dedicat uleiurilor.. Il caut imediat si il expun: @CosminMihaita Click pe sageata din colt te duce direct la doua tabeluri.. ce ai nevoie sa stii pe viitor la ulei acceptat de ORICE BMW. Daca vrei sa afli parerea mea o gasesti expusa acolo in topicul despre uleiuri. Nu ma mai repet aici ca nu are rost. Am destule postari acolo; ai ce sa intelegi.. -
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
bimmer90f30 replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
...pentru Grecia, special.. adica neaparat undelemn de la bunica - sa miroase si grecu' putin marfa romaneasca ca prea ne da cu uleuirile lor peste tot.. Daca nu, poti sa mergi pe orice marca de ulei de maslin. Ofera cea mai buna protectie greceasca. Ceilalti, nu va suparati.. raspund si eu cum imi raspunde si el mie.. Iar el, ma indoiesc ca se supara de data asta.. @Beam We ..e prea inspiranta intrebarea dupa cum e pus@. Am explicat destul.. in stilul'mi caracteristic? si ce faci, il scoti cand te intorci din Italia si pui altul pentru tara noastra? Eu imi tot zic ca prea multa am grija de doua BMW..uri dar sa pun ulei special pentru o tara.. nu m-am gandit.. asta e de nivelul urmator.. -
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
ovy318i replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
0W20 LL 17 FE+ 5W30 LL04 0W30 LL04 0W30 LL12 FE -
Ulei recomandat BMW g30 motor B58
CosminMihaita replied to CosminMihaita's topic in Ingrijire si intretinere
WBA71BJ090CH52753
-
Topics