Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 07/02/19 in Posts
-
Atunci cand lumea se plange de conditiile mizerabile din spitale, scoli, infrastructura, sa nu uite ca diferenta dintre Romania si alte tari consta si in sumele pe care statele "model" isi permit sa le investeasca in aceste domenii, si ca poate, merita sa aruncam un ochi si pe statisticile dintre sub-dezvoltare si evaziunea fiscala. Iar comertul cu autoturisme uzate in Romania este lipsit de cadru legal, si face de multe ori obiectul unei duble evaziuni: eludarea de la plata TVA, si neinregistrarea si neplata unui impozit pentru profitul pe care acesti "samsari" il realizeaza. Insa obiectivul multor romani este sa aiba "5 butoane" la pret cat mai mic....restul se rezolva cu niste cruciulite atarnate la oglinda.4 points
-
MĂŁ rog, eram ok pânĂŁ la urmĂŁ și cu 270 ĂŁia, dar urĂŁsc campaniile astea miștocĂŁrești și minciuna acunsĂŁ ĂŽn spatele unor steluțe.3 points
-
Crezi ce vrei tu. Dar pui problema greșit. Dacă tot știi bine ce vorbești, dovedește. Accept orice argumentație sănătoasă. Până una alta eu ți-am oferit ceva concret. Dacă te uiți în oferta de la seria 3 de ex. pe Bavaria Used vezi că multe sunt cu dotări destul de slabe. Și e valabil și la alte mărci. Dacă poți da mai mult decât “eu știu ce vorbesc” și ceva concret să știi că îți dau dreptate și sunt dispus să-mi schimb părerea, dacă poți dovedi că știam greșit situația. Până atunci ...2 points
-
Ideea este ca preturile la F30 au scazut destul, mai ales la nfl si euro 5. O fi avand km putini, dar la revanzare in 3 ani iei 8 mii pe el. E plina piata de masini. Sincer, in loc de 18 mii pe o masina cu 100 de mii de km , mai bine iei una cu 150 de mii si dai 4-5 mii mai putin. Oferta e enorma la ora actuala, mai ales la tot ce nu e euro6.2 points
-
Am rezolvat-o intr-un service. La reprezentanta nu prea repara si daca repara te costa mai mult decat un motor nou. Cand am reparat motoru am profitat ca e jos si am schimbat curea cu accessorii, tampoane motor, revizie si alte balarii. Cu tot m-a dus la 12.000 RON! 9000 a fost refacerea motorului si restul ce am platit pe langa. O distractie ... Dar se poate face si mai ieftin. Cei unde am facut eu clar m-au ars ... atat la bani cat si la piese. Ulterior vazand ca mi-au pus si piese SH. Cum ar fi axul cu came (pe factura 4500 RON, din dezmembrari am vazut ca se gaseste si la 1000 RON). Dar sunt dependent de masina (stand in afara Bucurestiului) si la momentul respectiv era singurul service pe care il stiam. Ca un sfat ... este decizia ta ce alegi sa faci. Poate nu stai in cei ~10.000RON si il poti repara in caz de probleme. Dar oricati bani ai investi dupa aceea cand vei iesi intr-un concediu vei sta cu griji ca daca se rupe dinou ... Cu greu iti vei recastiga increderea in masina!2 points
-
E destul de scumpa pentru un seria3 fara facelift, mai ales ca acum exista si un model mai nou. La pretul total platit ar trebui sa gasesti facelift 2016-2017 pana in 125.000km.2 points
-
2 points
-
Brandex - https://www.farcebook.com/zebramotorsportbmw/ Zeky - https://www.farcebook.com/ZEKY2018/ Oricand cu incredere la cei doi !2 points
-
Dupa cum am mai spus prin alte parti am lucrat la o firma care se ocupa cu achizitionarea si vanzarea de masini SH. Din ceea ce am "furat" si eu acolo ca si experienta o sa impartasesc si aici in speranta ca poate unii dintre voi vor evita eventuale tepe. Poate pentru unii este banal ceea ce voi spune aici, poate nu, dar daca va ajuta cat de putin in identificarea vreunei probleme la o masina pe care doriti sa o cumparati consider ca mi-am atins scopul. Sa incepem: - in primul rand insistati sa vedeti masina nepornita si nemiscata. - verificati vizual exteriorul de lovituri, zgarieturi, etc care daca nu au fost mentionate va pot da indicii asupra exploatarii masinii. - pentru a detecta eventuale urme de accidente: cu capota ridicata se verifica lonjeroanele daca sunt drepte, prezinta urme de lovituri, indoituri, etc. se verifica linia aripilor la imbinarea cu contraaripile, suruburile din fabrica vin vopsite si se poate vedea daca a fost umblat la ele. atentie - unii fabricanti nu vopsesc fusta fata a masinii in culoarea caroseriei deci este bine de stiut ca nu reprezinta neaaparat un semn ca masina a fost lovita in fata. - se deschid usile. in functie de kilometrii declarati de vanzator pot functiona mai bine sau mai rau. cu usa deschisa (se repeta la fiecare usa si portbagaj) se trage chederul (cateodata este greu) si se verifica stalpii masini. avand o forma mai complexa daca acestia au fost avariati nu se pot indrepta foarte bine, iar daca au fost schimbati se pot astfel vedea urme de sudura. totodata daca masina a fost revopsita, pe sub cheder vedeti acest lucru deoarece acela este un loc unde vopsitorul si tinichigiul nu isi dau prea mare osteneala tocmai pentru ca este acoperit de cheder. - la portbagaj ridicati si covorase sau aparatori de plastic pentru a observa tabla. - la interior verificati daca kilometrii din bord reflecta starea interiorului. (o masina cu 50.000 la bord si cu volanul ros pana la sarma treuie sa ridice semne de intrebare). se verifica volan, schimbator, pedalier, starea scaunelor, a fetelor de usi, a butoanelor din bord. verificati sa functioneze toate sistemele masinii. (semnale, clima, muzica, stergatoare, plafoniere, becuri in bord, etc.) daca ceva nu functioneaza intrebati de ce. - sub capota: nu va lasati pacaliti de expresii gen: motorul e capsulat domle. nu e capsulat de loc, are doar o aparatoare de plastic sub care este si un insonorizant. unele din ele sunt prinse cu suruburi care se desfac relativ usor, altele intra pur si simplu fortate in camasi de cauciuc, deci pur si simplu se trag afara. verificati scurgeri de lichide. intre _chiulasa_ si motor nu are voie sa fie nimic lichid. (daca motorul este spalat intrebati de ce, cel mai bine este sa vedeti un motor nespalat). ridicati joja. daca este prezent un ulei f gros nu prea e bine deoarece poate insemna aditiv in motor sau punerea unui ulei gros pentru a "astupa" eventuale batai ale motorului iar la primul schimb de ulei sa aveti surprize. la motoarele turbo este posibil sa gasiti urme de ulei pe langa intercooler. nu este o tragedie. de obicei pe la 100.000km se stringe ulei avand in vedere faptul ca turbina are ungere iar vaporii de ulei trec si prin intercooler. pur si simplu se spala. dar atentie este vorba de urme si ceva depuneri nu trebuie sa gasiti acolo juma de kil de ulei. turbina se verifica si ea vizual de ulei. nu trebuie sa fie nimic pe ea. nu trebuie sa existe scurgeri la nici un lichid. (conducte de frana, furtune de servo, furtune de racire, etc) -porniti motorul. la unele motoare mai vechi care nu pastreaza uleiul in rampa este posibil sa fie mai zgomotoase in primele rotatii. la fel si dieselul "rontaie" un pic mai tare cand este rece. motorul trebuie sa porneasca repede mai ales cand este cald. la diesel lasati bujiile incandescente sa isi faca treaba. ascultati motorul si identificati eventualele sunete suspecte. cu motorul pornit scoateti joja si verificati daca scoate fum sau compresie. miscati masina din loc. verificati pe locul unde a stat (daca tineti minte am specificat ca este de preferat ca masina sa nu fie miscata inainte de vizionare) daca sunt urme de lichide pe jos. singurul lichid care are voie sa curga sub masina este condensul de la clima, dar acela are un furtunas si este usor de identificat. verificati daca da fum pe toba si ce culoare este acela. (negru este fum de combustibil, alb este fum de ulei). evitati accelerarea in "blana" cu motorul rece. nu face bine nici motorului nici turbinei (pentru motoarele turbo). rotiti de volan stanga dreapta si verificati functionarea corecta a servodirectiei. totodata verificati si uzura pneurilor. aceasta trebuie sa fie uniforma pe toata latimea cauciucului. verificati si pneurile spate. daca acestea sunt mai uzate poate insemna ca au fost schimbate cu cele de pe fata. -test-drive-ul nu bruscati masina pana nu se incalzeste motorul. verificati daca se incalzeste pana la nivelul indicat de fabricant si daca ramane acolo. (la unele masini este chiar mijlocul gradatiei, la altele este hasurat cu verde la altele sunt indicate gradele). dupa ce s-a incalzit motorul si totul este ok puteti deveni mai brutali in acceleratii pentru a vedea raspunsul motorului. totodata la acceleratii mai bruste puteti vedea daca bat planetarele(la cele cu tractiune fata) sau prin accleratie-frana de motor daca exista jocuri in transmisie. schimbatorul de viteze nu trebuie sa opuna rezistenta la schimbarea treptelor. si nici sa transmita foarte tare vibratiile motorului. dupa citiva kilometrii puneti mana pe tija schimbatorului si observati temperatura acesteia. daca este calda spre fierbinte poate indica lipsa uleiului in cutie. testati franele. nu trebuie sa se auda sunete ciudate(gen harsait) sau sa vibreze volanul sau pedala. pedala va impinge in sus doar daca ajungeti la limita si intra ABS-ul. este recomandat sa verificati ABS-ul pe o portiune cu nisip pentru a nu brusca masina f tare. pe o portine de drum dreapta si nu la viteza f mare luati de volan stanga dreapta si observati comportamentul masinii. daca masina este dotata cu ESP si manevra este violenta se va observa daca ESP-ul mentina masina pe traiectorie si se simte daca "lucreaza" franand rotile. nu va luati dupa consumul dat de computerul de bord. pot exista diferite scenarii si el sa nu indice corect consumul . am vazut dieseluri cu consum de 40% doar din cauza ca era resetat consumul mediu si fusesera pornite si plimbate cu motorul rece 10 m. acum aveti ocazia sa verificati si turometru, kilometraj si toate celelalte componente electronice care se pun in functiune cand masina este in mers. verificati absolut tot. inclusiv claxonul sau bricheta. la motoarele turbo dupa ce veniti din calatorie lasati motorul pornit 2-3 minute sa ajunga si turbina la temperatura. trebuie stiut ca turbina are piese in miscare care pot ajunge si la 190.000 rpm (daca tin bine minte) si se incalzeste f tare iar daca motorul este oprit f imediat o fortati sa se raceasca mai repede. am uitat sa mentionez dar unele masini sunt dotate cu indicator al temperaturii de ulei si voltmetru. temperatura de ulei sta pe la 80-90 de grade iar voltmetru pe la 13,8 - 14,1. Daca aceste date nu sunt exacte rog pe cei ce stiu mai bine sa ma corecteze. se ridica iar capota si se verifica daca sunt scurgeri de lichide dupa ce motorul a fost in sarcina (mai ales daca avem de-a face cu un motor care a fost spalat inainte de vizionare) mai dati un ochi si pe la teava de esapament si acum puteti verifica fumul (ochiometric bineinteles) si calcand acceleratia. am uitat sa mentionez dar este bine de stiut ca daca motoarele aspirate "trag" liniar, cele turbo este normal sa traga mai prost in plaja joasa de turatie (1000-2000 ture) si sa devina mai violente cand intra turbina si motorul incepe sa produca caii care ii declara fabricantul. este iarasi bine de stiut ca un motor turbo care are turbina defecta este foarte lenes. nu are putere de loc. Ex: un motor 1,9 SDI de 60 de cai de la VW este mai vioi decit un 1,9 TDI de 115 cai tot de la VW dar care are turbina defecta. acuma daca totul a fost bine la test drive, ridicati masina pe o rampa. este indicat sa o ridicati pe o rampa care are brate ce se pozitioneaza in locul in care se pune cricul decat o rampa pe care se urca cu rotile. ridicati rampa pana rotile ajung la nivelul pieptului si inspectati vizual amortizoarele. acum e mai usor decat pe sol pentru ca ansamblul arc amortizor se extinde nemaiavand greutatea masinii. amortizoarele nu trebuie sa prezinte urme de scursuri iar arcurile nu trebuie sa fie rupte (evident asta nu?). invartiti roata cu mana. aceasta trebuie sa se invarta usor si nu trebuie sa se auda nici un huruit de la rulmenti. trageti de roti cu mainile pozitionate la ora 12 si la ora 6 (cunoasteti expresia de la scola de soferi :) ) astfel se verifica daca exista joc in pivoti si cu mainile la ora 9 si la ora 3 vreificati jocul in bucsi. inutil sa spun ca cel mai bine este sa nu puteti misca cu mana de loc. ridicati elevatorul astfel incat sa puteti intra sub masina. sub masina .....iar lichidele alea nenorocite....dar trebuie sa verificati daca sunt scurgeri. atentie ca poate fi o urma de ulei pe cutia de viteze dar uleiul sa fie scurs de la motor si din cauza miscarii masinii sa se prelinga mai in spate. verificati urme de lovituri. cele mai importante sunt pragurile, lonjeroanele, baia de ulei si cutia de viteze. vizual inspectati si bucsile. la unele masini care stau de mult timp nepornite trebuie stiut ca bucsile se pot deteriora prin imbatrinirea cauciucului. este perfect normal asa ceva. se inspecteaza si traseul esapamentului si starea tampoanelor de la motor, cutie si esapament. la masinile cu tractiune spate se verifica si scursurile de ulei din diferential. bmw-ul meu are 26 de ani si nu pierde nici un gram de ulei din diferential. deci daca nu cumva va luati ARO la fel trebuie sa fie si acolo. totdata verificati si starea podelei. se observa daca a fost inlocuita vreo parte din ea. daca da ..de ce? cand lasati masina jos de pe elevator este posibil ca rotile sa nu se aseze perpendicular cu solul. nu este o problema si vor reveni la pozitia initiala imediat ce veti misca masina, dar in momentul acelela ea revine de pe o pozitie (in aer :) ) pentru care nu a fost proiectata. acum ceva aspecte teoretice referitoare la procesul de vanzare cumparare in sine si negociere. ascultati ce are de spus vanzatorul. nu il intrerupeti cu fraze de genul "las domne ca stiu eu la ce sa ma uit" in functie de ce defecte observati si ele nu sunt semnalate de vanzator va veti da seama cat de mult va minte si astfel trageti un semnal de alarma....poate sunt si alte defecte nedescoperite. orice defect descoperit si nesemnalat de vanzator poate deveni o "arma" in negocierea pretului. nu va incredeti in cartea de service. in vest se vand cu 10 euro bucata. VERIFICATI CU MARE ATENTIE SERIILE DE PE ACTE SA CORESPUNDA CU CELE DE PE MASINA. daca seria de motor este ilizibila, asigurati-va ca in cartea de identitate a masinii este mentionat "fara serie" sau ceva de genul asta. verificati talonul. aveti grija la ITP. se vand in targ abtibilde pt ITP. cele originale trebuie sa prezinte ceea ce se cheama holograma. adica privita dintr-un anumit unghi se vede inscriptia RAR. (parca....eu nu am pe talon asa ceva....ori cine mi-a facut ITP-ul mi l-a facut pe naspa ori pe vremea aia nu se puneau abtibilde. acum am inteles ca da).tratati cu proprietarul din acte nu cu altcineva. daca nu va pricepeti la masini (nu e nici o rusine nimeni nu s-a nascut invatat si poate unii dintre voi aveti alte veleitati) luati cu voi o persoana de incredere care sa va ajute la identificarea problemelor. mergeti cu masina la testare electronica daca aveti posibilitatea. nici asta nu va spune toate problemele masinii dar este bine de facut. nu in ultimul rand va rog sa constientizati ca veti cumpara o masina uzata. are probleme ei si va trebui probabil sa investiti in ea. (impropriu spus investit pentru ca daca nu scoti bani cu masina nu se cheama investitie si cheltuiala) schimbati consumabilele. TOATE schimbati distributia la masinile cu curea indiferent de numarul de km si daca suspectati in jur de 300.000km la cele pe lant. bineinteles ca am uitat sa mentionez ca trebuie verificate si discurile de frana si placutele si ........frana de mana. totodata daca vi se spune ca masina are vopseaua originala uitati-va si la chedere. e posibil sa gasiti pe acolo urme de vopsea. nu toata lumea da jos geamurile si chederele la revopsire. mai ales daca este una partiala. trebuie sa mentionez ca eu NU am facut nici una din aceste verificari cand mi-am cumparat masina. :blink: vopseaua - cel mai simplu de verificat daca o masina a fost lovita si reparata cu chit si revopsita este sa testati vopseaua cu un mic aparat care se poate purta in buzunar. din pacate nu stiu cat costa, de unde se cumpara si cum se cheama. aparatul indica grosimea vopselei in microni. adica grosimea a ce este intre senzorul aparatului si metal. daca nu este aparatul respectiv..este cam greu de explicat. in principiu verificarea vizuala se face afara cu masina curata si in timpul zilei la lumina naturala. in principiu sub stratul de lac nu trebuie sa se vada bule de aer, impuritati, vopsea scursa, etc. mai uitati-va atent si la alt aspect. o masina de cativa ani (din 2002 sa spunem) daca observati ca are un far nou si vanzatorul spune ca nu a fost lovita, naste semne de intrebare. (ca exemplu am avut un passat din 2001 la vanzare, negru, echipat bine, 130 de cai, 6 trepte care arata impecabil....pana cand ne-am intrebat de ce o avea geamurile, farurile, stopurile, lucasurile si cam tot ce inseamna accesoriu nou pe masina. pana am luat-o la puricat si am gasit ca masina fusese distrusa, reparata si revopsita...destul de prost as putea spune, dar la prima vedere masina parea impecabila) Cartea de Identitate - daca luati masina din Romania si este sa spunem din 1998 si pe carte apare doar un proprietar, este bine sa verificati CAND a fost emisa CIV. de ce spun asta? - pentru ca in Romania dupa 6 proprietari se schimba CIV si poti spune ca iei masina de la primul proprietar cand ea de fapt este la al 7-lea. vreau sa constientizati un lucru. daca starea generala a masini este reflectata in pret, chiar daca are probleme minore, negociati-le la pret si nu refuzati o masina care este 95% buna si 5% defecta sau cu probleme. adica nu ratati o masina care poate fi excelenta pentru ceea ce vreti doar pentru ca are placutele de frana uzate, sau un stop spart. (astea au fost doar exemple dar limitele le stabileste fiecare in functie de ceea ce vrea, ce vede si ce limita are la bani) sfat hotarare diesel vs. benzina multi dintre voi poate aveti deja in minte ce vreti cu motivele voastre. dar doua chestii pe care le-am aflat cu timpul. 1 - un diesel este mai scump de reparat si chiar si intretinut. (vezi filtrul de motorina care pt unele masini costa de ordinul milioanelor) 2 - daca nu faci cam 40.000km pe an nu prea iti scoti investitia in diferenta de bani pe o masina diesel.(se stie ca aceeasi masina este mai scumpa diesel decat benzina) cei care pot si vor sa completeze LA OBIECT ii rog sa o faca. poate am gresit pe ici pe colo. nu sunt atoatestiutor, poate unele aspecte le-am omis de aceea e bine sa existe si intrebari. unii dintre voi sunteti mecanici, unii poate chiar la reprezentante si puteti completa cu date utile. sunt multe care le-am uitat dar puneti intrebari. si nu uitati inca un lucru. dati multi bani. foarte multi. unii dintre voi economiile de-o viata pe un vis, altii poate ii considerati doar bani de seminte. dar sunt bani multi si nu va sfiiti sa intrebati vanzatorul despre orice si cereti sfaturi. nu uitati - luati pe cineva care se pricepe si in care aveti incredere cu voi. platiti-l, datii de baut ce o vrea dar luatil cu voi bafta. deocamdata ma opresc.1 point
-
Nu cred ca a intrebat din punct de vedere al costurilor. Ci din punct de vedere al unui posibil defect fiind diferenta asa de mare fata de ce spune producatorul!1 point
-
Si 3-400 lei pentru un filtru e rezonabil? ) asta in conditile in care e 150-200 lei pe cam toate site-urile care comercializeaza piese OEM.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Sunt 2 variante: 1) Scoti mufele din ele si le anulezi din codare 2) Bagi rezistente in conectorii lor1 point
-
Chestia e ca le-am indreptat de curand la TopWheels (pe la sfarsitul lunii Mai). Ce e drept am facut vreo 4000-5000 Km de atunci. Am si vopsit jantele in camp electrostatic. Daca e vorba sa fie strambate deja tare frica imi e sa nu se fi decalit de la vopsitul in camp electrostatic... Ori asa ori niste gropi pe autostrada minunata din Cehia.. Am 275 35 19 pe spate si 245 40 19 pe fata.. Mersi mult. Macar stiu ca linia e din matrita ca ma panicasem (nu imi explicam de la ce poate sa fie chiar in halul ala). LE: Si pe lateral au aparut ca niste crapaturi https://ibb.co/tHGqCV5 https://ibb.co/nnCsh89 https://ibb.co/HCkZR5F Vi se pare ca pot sa afecteze siguranta astea?1 point
-
Linia aia e din matrita , acolo vine imbinata anvelopa , stai linistit , chiar acum am in fata 20 de anvelope cu acea linie .. Presupun ca ai anvelope mari cu garda joasa nu ? si la cum avem noi o gramada de canale si o gramada de gropi ... ai strambat jantele , pun si pariu ca asa e !1 point
-
Jenant dacă pentru tine , a aduce contra-argumente ca să îți susții o idee, se traduce în a mă cataloga pe mine ca aruncător de noroi. Atâta timp cât un samsar face lucruri ilegale, pentru mine este un alt exemplu de motiv pentru care lucurile merg prost în țară. Nu le mai lua apărarea și nu mai victimiza. Încearcă în același timp să porți o conversație fără să o dai în bătăi cu pumnul în piept, presupuneri sau catlogări puerile. Altfel nu pot lua nimic în serios. Te ocupi cu vânzarea de mașini?1 point
-
nu are legatura linia cu vibratia , aia e din matrita , majoritatea anvelopelor o au , fa o verificare a anvelopelor/jantelor pe un aparat de echilibrat si vezi starea lor ... pe franare poate sa apara vibratii de la discurile de frana sau combinatia intre roti usor ovale cu bucse/amortizoare uzate si eu aveam o vibratie pe fata la un e87 tot asa pe franare la 70-90 km/h si dupa ce am schimbat bucsele fata de la bratele din fata ( cele mari ) vibratia a disparut mai apar vibratii cand ai presiunea prea mica sau prea mare in anvelope1 point
-
sa revenim la topic...... pe centura buc, partea de nord, vibreaza si "tigaia " mea dupa 180km/h , dar cred ca din cauza gumelor ( Continental conti....2014 cred ca le ajunge) desi la ce asfalt e pe centura....portiunea dintre Otopeni-Stefanesti1 point
-
1 point
-
Nu compara cu sămsăriile de pe meleaguri românești, dacă omul nu e samsar. Pare că a fost a lui. Dar de acord că e scump. Am dat eu 21000 pe a mea la început de 2017, așa e, cu 100000km și garanție, la fel cu HUD, navi mare, scaune sport, trapă...șamd Pare însă sigură treaba. Km sunt puțini, uzura ar trebui să fie destul de mică. Am încercat să caut similar pe Gebrauchtwagen Mai bine îți aduci1 point
-
Subscriu la ce a zis colegul Godini: verifica fulia de virbochen. De obicei, ea da socurile astea la oprirea motorului1 point
-
1 point
-
Salut mi.am cumpĂŁrat un BMW 645ci din 2004 și ma intereseazĂŁ dacĂŁ e tentant sa plec cu el din Anglia pana ĂŽn România și cam cât ar consuma ĂŽn 2500km. Mulțumesc anticipat!1 point
-
1 point
-
Si eu am avut pe e60 5% spate si 15% fata (+ parbriz heliomat)timp de 11 ani, si nu am avut probleme,am umblat mult si in Austria si nu s-a legat nimeni de folii.. La masina actuala am 35% toata masina, se vede foarte bine in masina,nu am avut treaba cu politia nici in tara nici in strainatate. Depinde peste cine dai in trafic, si mai important, depinde cum vorbesti cu ei cand esti oprit.Daca te dai smardoi, te rezolva rapid, daca vorbesti frumos s-ar putea sa scapi ..1 point
-
Majoritatea masinilor vin cu transparenta de 70%(minima legala) la geamuri, deci daca mai pui o folie de orice transparenta ar fi ea, risti suspendarea certificatului chiar daca atelierul e omologat, chiar daca iti pune stickerul cu detaliile despre folie si unde a fost montata, nu iti va iesi transperenta *legala*. Eu am avut folii de 35% fata si 5% spate (combinatia cea mai echilibrata si de bun simt, din punctul meu de vedere) si n am fost oprit niciodata, am mers cu masina peste tot in tarisoara noastra si nimeni niciodata nu mi a zis ceva de foliile de pe fata. Desigur, daca dai de un agent mai zelos orice e posibil ) exemplu fiind fratele tau, alex. Stii proverbul *ce leaga un prost, nu dezleaga 10 destepti*. Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
Am mai discutat de folii pe topic. Hai sa nu il mai poluam aiurea. Fiecare face cum considera, preferabil dupa ce se documenteaza cu privire la legislatia aplicabila.1 point
-
Inseamna ca tu iti pui folii din piata, mai treci si pe la atelierele autorizate RAR.1 point
-
La F10 este optiunea S761 - individual sunshade glazing, inclusiv geamurile fata au protectie, se vede o tenta verzuie pe ele si ajuta enorm. Am optiunea asta impreuna cu "climate comfort windscreen" si e chiar printre cele mai misto optiuni de bifat. Practic, chiar daca stai cu mana sus pe rama geamului, in soare puternic, la 30+ grade nu simti niciun disconfort si nici nu te bronzezi ca tractoristii. Chiar nu sunt optiunile astea pe G30 ?1 point
-
Am curatat si admisia Mi a pus garnitura aia cu clapete originala bmw.Acum e curata. Sunt multumita de mecanic si masina nu mi a mai facut probleme. 450 lei mi a luat si 200 garnitura aia care deja scapa ulei pe acolo. Mie nu mi pare rau ca am dat banii. Acum sa mearga bine !! La turbina n am mai facut nimic. O las asa..1 point
-
In reprezentanțĂŁ ĂŽți pun același ulei vĂŁrsat din butoi de 200l..1 point
-
si cum se comporta dupa resoftare? , asa schimba si la mine 6HP19 imi e greu sa cred ca au facut asta din soft gratis1 point
-
Retrofitul de stopuri LCI este un retrofit oficial BMW, nu este afectata nici o garantie.1 point
-
Salut, Sa va spun eu experientam ea cu Filaret: Programat la 8:30....pana la ora 10 masina se bronza in parcare. La ora 10 dupa ce am stat in frig pt ca in cladire e scumpa incalzirea vine consilierul si imi spune ca se face upgrade la tester si sa vin alta data.... Am lasat numarul la receptie sa ma sune "domnisoara" mai tarziu pt.reprogramare si nu a sunat niciodata.... Experienta cu Filaret: combustibil ars aiurea, stat in frig aproape 2 ore, masina nu a intrat in service pt o verificare de 2lei Le dau 5 stele ..... Dupa ce sunt prosti mai arunca si cu pietre1 point
-
Confirm : aia de la tinichigerie si vopsitorie sunt neseriosi, ca sa ma exprim elegant. Mi-au vopsit anul trecut portiera pe dreapta si era prost indreptata, nu mai spun de cum arata vopseaua ca ma aud cu ecou. Portiera nu s-a mai deschis niciodata cum trebuie. Am lasat-o asa, mi-e lehamite. Service-ul perfect ar fi cu vopsitorii si tinichigii de la Bavaria, cu mecanica lui George de la Filaret si sub managementul meu :twoup: .1 point
-
Salutare, Am de cateva luni un BMW G30 530i xDrive. Am facut cu el in timpul asta vreo 7500 km si am constatat urmatoarele: Consum in Bucuresti - sub 14 nu prea reusesc sa scot decat in situatii de weekend. Chiar daca merg pe Eco Pro, tot am consum mare. Media pe Bucuresti cred ca e in jur de 15l Mixt - am pana acum un consum mixt de cand am luat masina de 12.1l, in conditiile in care am mers cam 1/3 din km in Bucuresti si 2/3 in afara Consumul extraurban - in conditii de mers pe autostrada si drumuri nationale in mare parte, consumul mediu este de 9-10l, cu minime in jur de 8.5. Nu-mi fac ganduri ca as putea atinge vreodata consumurile urbane date ca oficiale de BMW, insa mi-as dori sa ma apropii de cele extraurbane. BMW declara pentru modelul meu un consum de 5.2-5.6l. In conditiile in care eu nu am reusit sa scot un consum mai mic de 8.5l. Ce fac eu gresit? Cum trebuie sa conduci masina ca sa atingi consumul asta? Am avut drumuri facute pe autostrada unde am tinut constant 130km/h, am scos consum mediu de aproape 9. Am incercat sa scad viteza la 120km/h, nu a scazut extraordinar consumul. Ajung sa cred fie ca masina mea are o problema de consuma asa mult, fie ca am eu o problema si nu sunt in stare sa conduc economit nici macar cand imi propun asta. Exista cineva pe grup cu acelasi model de masina care a reusit sa se apropie cat mai mult de acel consum? Merci!0 points
-
Arogant ai fost din primul moment. Puteai pune problema altfel și era bine pentru toatĂŁ lumea. Așa, doar ne-am pierdut vremea amandoi.0 points
-
UitĂŁte la Bavaria Used, vezi acolo ce au ĂŽn ofertĂŁ și te lĂŁmurești CĂŁ sunt 1-2 care chiar și le iau pentru ei, da, dar mulți le au luate pentru și pe firme, la flote. Chel-line e suficient așa0 points
-
Totuși mașina are un singur și unic proprietar, garanție și un istoric ireproșabil. Este într-adevăr scump, dar nici (cel puțin din prezentare) beneficiile nu sunt mici, puține sau de neglijat. E și destul de bine dotată, neașteptat de bine pentru o mașină luată de nouă din RO aș spune. Majoritatea pe la noi sunt achiziționate destul de chel.0 points
-
0 points
-
Masina este noua? Adica are doar cei 7500km facuti de tine? Daca da, atunci o sa-i scada consumul. Masinile noi consuma mai mult pana se "rodeaza" bine. Un coleg de munca si-a luat in Renault Megane 1.3 benzina. Pe autostrada avea consum de 18% in primii km, ca mai apoi sa-i scada considerabil dupa vreo 10.000 km. Eu am avut o Bora luata in 2003 de noua, 1.6 16V. Consum urban 25 in primii 2500 km. Dupa 2500, consum de 12 si tot asa a scazut pana la prima revizie (15.000 km) ajungand la 8%. Tare mandru am fost de ea, pe drumul Pitesti - Curtea de Arges ajunsesem sa scot 4.3 in ultima perioada (masina inca o detin si are 220.000 km). Actualul F10 520D nu scoate sub 8 in oras (Pitesti) iar pe autostrada Pitesti - Bucuresti la 130km/h scoate 5 iar Bucuresti - Pitesti, aceeasi viteza scoate 6 (diferenta de altitudine). Oricum, ei cand isi calculeaza consumul, o fac cu toti consumatorii opriti (inclusiv sistemul audio), cu o singura persoana in masina (la vreo 60 kg), cu toate accesoriile scoase din masina (roata de rezerva, cric, etc) pe un circuit inchis. Bine, in cazul nostru, nu e cazul la roata de rezerva sau alte accesorii de genul0 points
-
Nu as fi vrut sa intretin discutia legata de folii, insa tocmai ce au postat cei de la RAR pe pagina de farcebook despre acest subiect: Pe scurt (evident discutam despre folii omologate, montate intr-un atelier autorizat si insotite de certificatele de conformitate si garantie) - luneta + geamuri laterale spate - fara limita de transparenta - geamuri laterale fata - minim 70% transparenta - parbriz: interzisa montarea oricarui tip de folie.0 points
-
Pana acum totul la bForce Motor Squad, fostul Bimmer. Pana acum ma declar foarte multumit, adica im pare ca stiu ce fac acei baieti plus si ca, in cazul meu cel putin, si diagnosticele s-au potrivit 100% cu problema! Plus de asta scriu in istoricul BMW, dau factura fratilor si poti sa stai langa masina. Mie mi se pare ca baietii aia, foarte tineri ce-i drept, stiu ce fac si de ce! Adica nu mi-a parut vreo secunda ca ar ezita in ceva. Pe undeva prin toamna programez si distributia la ei si cred ca si uleiul in cutia de viteza si cea de transfer, pentru ca sunt singurii care au instalatia aia speciala cu care scot tot uleiul din cutie. Chiar am asistat o data fara sa vreau la serivice-area unei cutii de pe un X6. Mie-mi par profesionisti, iar pe mine nu m-au incarcat niciodata aiurea! La ei am facut si curatarea chiulasei cu coji de nuca!-1 points
-
Am achizitionat de curand un 320D F30, am vrut sa fac revizia la Bimmer si am ramas cu un gust amar cand am vazut uleiul varsat si nu la bidon de 1 litru, asa ca am rugat sa-mi dea masina afara din atelier.Voi ce ati fi facut in situatia mea?? Ati fi acceptat acel ulei??-1 points
-
bine punctat MGS...cateva pagini in urma am fost luat la 11 metri cand am spus ca folia montata pe fata + transparenta de 75-85% a geamurilor, din fabrica vor depasii pragul de transparenta permis de lege. Cu toate omologarile, daca vor pune aparatul de masurat transparenta in 99% din cazuri se ridica certificatul de inmatriculare. "ATENȚIE! Multe dintre mașini sunt dotate de producĂŁtor cu geamuri laterale tratate, care au o transparențĂŁ de 75-85%. Luați ĂŽn calcul acest aspect atunci când optați pentru montarea foliilor pe geamurile laterale din fațĂŁ."-1 points
-
Pentru binele tĂŁu, evitĂŁ mașinile aduse din SUA. Ca sĂŁ se poatĂŁ face un profit sĂŁnĂŁtos, mașinile respective au trecut prin "ceva" și erau vândute foarte ieftin.-1 points
-
nu stiu de unde aveti voi ideile astea dar la noi se pun dotari pe masini la care un neamt nici macar nu se uita ))) sunt foarte dotate masinile cumparate de noi din Romania...-1 points
-
Nu exista folii omologate pentru parbriz si geamuri fata pentru simplu fapt ca astea au deja o opacitate si mai mult este interzis. Dar, nah, mai dai o spaga la ITP, mai suni un prieten spagar cand te opreste Politia, mai dai de vreun descult de stie doar Radar si aia e. Apoi te intrebi ce are lumea cu bemveistii.-2 points
-
total de acord, principalele probleme in piata auto sh si nu numai este creata in primul rand de cumparatori si abia in al 2-lea rand de samsarii (de data asta fara ghilimelele de rigoare) care aduc masini lovite si le dau km inapoi si tu cu o masina cinstita trebuie sa "concurezi" cu pretul lor. oricum tocmai cu argumentele si cu contrazicerile astea deschidem niste subiecte delicate si grele de dezbatut pentru ca oamenii sunt diferiti si au pareri diferite cum este si normal. eu nu am vrut sa supar pe nimeni nici sa contrazic pe nimeni dar nu mi-au placut ideile preconcepute niciodata...o idee gen: asa am citit/asa am vazut...bag pe toata lumea in aceasi oala...gata!-2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00