Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/29/19 in Posts

  1. Cum discutia a deviat off-topic, vreu doar sa punctez un aspect foarte important: de "situatia" din Romania suntem noi insine direct vinovati si responsabili: eu personal, mik15, Stefan, edit, Boaska si toti ceilalti, de pe forum si din afara lui. Noi insine, pentru ca nu ne implicam si nu facem (mai) nimic, nici individual si nici in grup, pentru a schimba lucrurile in bine. Stam pe margine si comentam, ne vedem de viata personala in mod egoist, si tot asteptam "sa se faca", "sa se dreaga". Dar nu ne asumam nicio initiativa si niciun risc: nu dam in judecata institutiile statului pentru ca nu aplica legea, nu "ne bagam" cand intalnim pe strada indivizi necivilizati, nu (prea) ne ducem la vot, nu ne implicam activ in politica, nu iesim in mod organizat si consecvent in strada pentru a schimba lucrurile in bine, si tot asa mai departe. Multi romani performeaza in alte tari (pe care le tot dam ca exemplu) numai pentru ca oamenii din acele tari au construit in timp o societate superioara, iar cei care pleaca din Romania devin acolo o picatura intr-un mecanism care merge bine datorita altora, si nu au alta solutie decat sa se integreze in mecanism sau sa se intoarca. Insist, tara si societatea este de c*cat pentru este in fapt creatia noastra, pe care am mostenit-o de la parintii nostri. Incepand cu mine si continuand cu toti ceilalti care citesc acest post.
    4 points
  2. Vad pe aici tot felul de caractere...lupi moralisti care tipa din toti rarunchii ca nu toti trebuie sa aiba masini, se dau pe ei insusi exemple cum s-au chinuit dar acum sunt realizati si isi permit o masina euro 6. Atata ura n-am vazut, nu mai empatizam cu semenii nostrii. Voi astia care va permiteti euro 6 si ii urati pe aia cu masini non euro sau mai sus, V-ati pus ma in pielea lor sa vedeti cum e in 2019 sa te chinui? Nu mai latrati ca niste caini turbati ca pana la urma o sa va muscati de limba. Politicul dezbina societatea, prostia dezbina societatea...noi romanii desi suntem crestini, popor ortodox, in prostia si ingamfarea noastra suntem mai catolici decat Papa. Orice initiativa legislativa trebuie sa aiba la baza un studiu de impact bine realizat, bazat pe nivelul de trai al societatii in care se doreste aplicare. Colegi nu este cazul acestei taxe de oxigen din Bucuresti, stim ff bine despre ce vorba...
    4 points
  3. https://www.replicaonline.ro/protest-in-fata-parlamentului-chiar-in-ziua-in-care-ministrii-lui-orban-intra-in-focuri-407129/ Ca tot vorbim de poluare, mai bine incepem cu padurile, cu padurarii, si cu incetarea furtului 6 padurari morti 650 batuti si 650000ha in prag de taiere Lasa ca fac o ancheta cu mici si bere, acolo unde nu s-a taiat nimic si 3 km unde e desert nu mai avem timp, ca noi suntem ocupati cu pomeni, aniversari si comemorari patriotice
    3 points
  4. si 520 e necinstit ? ) Intre 3 si 5 e o diferenta de comfort capitala , dinamica si alte aspecte care evident ca nu le iei in calcul .Lasand la o parte ca folosim masinile 80-90 % in oras unde si el si eu cu 313 hp ardem gazul la fel .Si daca avea 500 hp era exact la fel , in schimb te bucuri de alte aspecte .Cred ca generatia G e ceva mai reusita ca si comportament motor fata de F . Si la aia cu audi e la fel ..comfort , bagaje , scaune etc ..n-ai cum sa intelegi din 3 cum e un scaun de 5 , chestii de astea de finete , jenante
    3 points
  5. tu poate aveai 20 de ani, fara copii si fara alte nevoi, ia sa vezi cum e cu copiii pe care trebuie sa ii duci la gradinita sau scoala si nu ai alta alternativa ca fie nu ai mijloc de transport, fie nu ajunge aproape de scoala, samd. E usor sa zici nu iti lua masina daca ai salariul asta, dar trebuie si el sa traiasca cumva cu un minim de confort, iar masina la noi nu e chiar un moft din pacate, e o necesitate in lipsa alternativelor reale. Atata timp cat omul ala munceste pentru cei 2000ron are tot respectul meu si merita sa isi duca si el viata cat de cat decent, iar tu vii si-i zici ca asta e, sa nu-si mai ia nici masina aia . Nu merita ala poate care e un putoi, freaca menta si isi ia ultima cazatura de E90 si apoi o eviscereaza ca e mai bine decat sa o repare.
    3 points
  6. Motivul pentru care am pus intrebarea de mai sus este ca, in forma adpotata, hotararea CGMB are ca victime colaterale masinile cu cea mai mare probabilitate de a deveni vehicule istorice. Asa-zisele masini "youngtimer", bine intretinute si foarte putin utilizate, care inca nu pot fi inregistrate ca istorice intrucat nu au 30 de ani vechime si care sunt in cel mai bun caz Euro 3. Consecinta este ca se vor pierde multe exemplare interesante, unele chiar valoroase. Ma gandesc aici la modele precum E39 M5 si 540i, E46 M3 si 330i, Z3 si multe altele. De aceea, eu consider ca acest efect colateral este o greseala. Masinile istorice nu apar nici din neant, nici din masini care au stat intepenite in garaje sau parcari subterane ani la rand, asteptand sa implineasca vechimea legala de 30 de ani de la fabricatie. In forma actuala, taxa Oxigen distruge procesul prin care s-ar fi generat noi vehicule istorice in Bucuresti. @edit: eu incerc sa fiu cat se poate de atent cand scriu un post -dar poate acum am gresit. Te rog sa detaliezi prin ce logica ai tras tu concluzia, din ceea ce am scris in postul anterior, ca mie mi s-ar parea absurd ca masinile mai vechi de 20 de ani sa fie interzise de tot.
    2 points
  7. Da, e90 era mult mai sportiv... Astazi am fost la recall pentru egr coller la Cobalcescu, se pare ca prezinta putine depuneri si urmeaza sa fie schimbat cand vine pe stoc(1-2luni). Eu am stat linistit ca nu am observat sa pierd antigel, era la nivel. Cu ocazia asta m-am dat si cu g20, voiam sa merg cu 330i dar nu aveau asa ca m-am multumit si cu 320dxdrive. Mi-a placut, pare un pas inainte fata de f30, suspensie mai ferma, frane mai bune(la f30 mi se pare moale pedala). Poate gasesc si 330i, as vrea benzina urmatoarea masina. Sent from my Mi 9T using Tapatalk
    2 points
  8. era normal ca USR si PNL sa voteze impotriva PSD . Ei oricum voteaza impotriva si pana sa auda despre ce e vorba atata timp cat vine de la PSD nu poate fi de bun augur . Asta este o reglementare locala adoptata de o administratie teritoriala, poate fi lejer combatuta in instanta de un avocat mai iscusit, nu are putere de lege, asta trebuie facut, sa se asocieze lumea, sa isi declare un reprezentant si apoi sa comisioneze o casa de avocatura sa ii reprezinte.
    2 points
  9. @edit Tu mereu ai un stil asa de a cataloga oamenii, dupa cat castiga, ce fac, ca daca ala are F10, stai ca are sosete rupte (ceva de genul ai scris pe topicul tau). Verisorul asta al tau putea f bine sa aiba un golf IV (si atunci era vizat de taxa), pur si simplu se intampla. Eu de exemplu am un golf 4 mostenit de la taica-meu, care e de aproape 10 ani in familie acuma. Nu inteleg de ce s-o dau daca e buna? (1.9 de pe ele sunt printre cele mai bune motoare). Are scaune incalzite si tot ce trebuie. Daca iau un golf VI-VII, tot asa fac cu ea 8000km pe an, si tot asa sta pe strada si primeste zgarieturi si asa mai departe. Doar ca sa fie Firea multumita.
    2 points
  10. Gusturile nu se discuta. G30 este o masina foarte reusita! Daca eu sau altcineva prefera seria 3 in detrimentul seriei 5, este o chestiune strict subiectiva . Fiecare isi cumpara ce isi permite si ce ii place, sau cel putin asa ar trebuii. Toate masinile noi, G-urile, sunt cu mult peste fratele lor F . Distanta foarte mare, asta am vazut la mai multe masini in care am intrat. Felicitari! Sa o stapanesti sanatos si drumuri fara evenimente neplacute!
    2 points
  11. Absolut. Mie ĂŽmi place și mi se potrivește perfect
    2 points
  12. asa cum am mai zis, eu vad problema foarte simplu, nu trebuie inventat nimic, doar luat si aplicat un model care functioneaza. De ce plm in Germania langa Euro6 si masina de 100k vezi foarte bine si un Golf 2 sau 3 sau Opel Astra din 2000, si toate au acces in centru daca au placheta verde? Nu e absolut nicio discriminare atata timp cat masina corespunde tehnic. Asta trebuie facut si la noi, e atat de simplu si atat de greu in acelasi timp pentru ca spagarii nu mai pot sa-si faca vile si sa isi ia X6 din banii furati de la prostii care dau cu mandrie spaguta ca sa le treaca rabla inca 1 an, si in timp ce ei peste 1 an tot cu rabla aia vin iar sa dea spaga, "smecherii" au deja urmatoarea generatie de X6 si si-au mai luat si un apartament la mare. Concluzia e ca tot sclavul ala sarac alimenteaza piramida din care se nasc parvenitii astia dar el nu pricepe asta si continua ca din putinul pe care il are sa dea spaga doar sa o mai lungeasca 1 an samd. E bolnava societatea asta, asta e din pacate concluzia si dintr-o asa societate normal ca una ca Firea sau altii la fel ajung sa ne conduca si sa ia astfel de decizii fara sa le pese de impactul asupra oamenilor de rand. Si nu, nu trebuie aratat cu degetul sau marginalizat, trebuie ajutat omul ala care da spaga aia, sa inteleaga ca nu-i face nici lui bine si sa se orienteze catre altceva. E dreptul lui sa isi o masina, chiar sa fie ea si de 400Eur, nu are importanta, important este ca ea sa fie ok tehnic, conteaza si pentru el si pentru cei din jur. Sincer eu nu ne vad scapati din ciclul asta, nu facem decat sa repetam ca societate acelasi ciclu, stai sa treaca alegerile.
    2 points
  13. mie-mi plac f tare. cineva care are vw caddy era ironic cu mine si spunea sa nu ma simt jignit ca el nu se uita pe youtube la filmulete cu bmw ci doar cu porsche.
    2 points
  14. Aparent trebuie sĂŁ fim toți puși pe piloțealĂŁ Nu știu cum de nu mi-e rușine sĂŁ mai ies din casĂŁ cu așa mașinĂŁ, vai de capul meu MĂŁ duc sĂŁ o vând, gata.
    2 points
  15. ca e 2 sau ca 3, tot prinde lejer mult peste limita legala. Nu mergi zilnic cu 200 si nici nu esti mai smecher in trafic, la aceeasi coada stam toti. Fiecare stie cel mai bine ce motor are nevoie sau ce masina il caracterizeaza. Alte invidii mai ai?
    2 points
  16. Deci imi raspunzi fara sa aduci UN SINGUR argument. As zice ca tu esti pe margine, daca eu sunt in off-side. Nu discut despre cei cu masini neintretinute, personal cunosc oameni care au bagat in bmw-urile lor euro 3 si 4, 10-15.000 de euro. Cred ca alea nu pot fi numite coji. Mai coaja e troaca ta probabil.
    2 points
  17. Era cumva de asteptat, toate orasele mari ale lumii incep sa faca asta. Parerea mea, e ca s-a facut intr-un ritm accelerat si fara ca oamenii sa aiba un anumit timp sa scape de masini. Cred ca in alte tari, s-a anuntat/dezbatut cu cel putin un an inainte. Pe langa asta, mi-as dori sa la nivel de tara, nu doar la nivel de bucuresti, sa fie ridicati toti cu cei DPF OFF. In Timisoara ma intalnesc zilnic cu cazane de BMW (eXX si chiar F) ce lasa in urma lor un nor de fum la cea mai mica apasare de pedala. Recent am vazut un tampit pe national, era afumat spatele de nu ii mai vedeam bine numarul.
    2 points
  18. Ceva distracție în weekend. Am reușit între timp să termin și cu actele pentru înmatriculare. În rest motorină cât cuprinde. E bine să nu mai aud huruiala aia că îmi strica toată pofta de a mă bucura de ea. Și frumos tare cu preșurile pe culoare...dar a naibii să fie dacă rezistă ceva curat în țara asta. Mi-e mai mare mila așa. Le voi pune înapoi la vară, când măcar știu că nu plouă prea des. (Teoretic )
    2 points
  19. Și nu ți se pare absurd ca la mașini de 15 ani sa pui taxa de la 1 ian 2020? Anunțată cu 3 luni înainte? Asta în condițiile în care parcul auto din Ro are 12 ani media de vechime, sau chiar peste? (nu știu exact cifra oficiala). Dar na, burțile celor 45000!!!! de bugetari angajați ai primăriei tre sa mănânce și la anul ceva. LE: vechimea parcului auto în Ro e de 15.4 ani!!! Conform Hotnews : http://mobile.hotnews.ro/stire/23213566 Asta e puterea de cumpărare a tarii...mai clar decât cifrele oficiale nu ai ce sa zici.
    1 point
  20. Revin la amendamentul propus de catre ALDE si aprobat in CGMB: Intrucat nu am gasit nicaieri pe internet forma finala a hotararii vinietei Oxigen (poate nu am cautat suficient) nu mi-e clar daca prin amendamentul de mai sus interzicerea vehiculelor respective actioneaza in orice moment, sau este limitata la intervalul luni-vineri 07:00 - 22:00, cu exceptia sarbatorilor legale. Cu alte cuvinte, - spre exemplu - o masina Euro3 nu va mai avea voie sa circule niciodata in Bucuresti dupa data de 01 ian. 2024, sau nu va mai avea voie sa circule in Bucuresti doar in zilele lucratoare de la 7-22?
    1 point
  21. In Germania ai anumite portiuni pe autostrada unde o poti alerga fara limita de viteza. E greu sa faci naveta si sa mergi 150-180 km constant cu 200 km/h. Cu cat viteza e mai mare, cu atat concentrarea e mai mare, etc . Daca masina ta e buna si nu cere injetoare, turbina,filtru DPF si alte chestii scumpe, las-o in pace. Nu te lega la cap daca nu te doare!
    1 point
  22. vezi ca are un opritor oglinda care nu o lasa sa se dea peste cap, posibil ala sa fie rupt/tocit dar trebuie sa desfaci oglinda sa vezi exact
    1 point
  23. Am trait o perioada de 6 luni in Germania si a trebuit sa fac in fiecare zi naveta de 300 km catre munca si-napoi... 5 zile din 7. 5 zile x 4 saptamani x 12 luni x 300 km = 72.000 km / an si asta numai catre munca si inapoi... Nu mai pui plimbarile din weekend plus vacanta de peste 2.5k pe an.... Masina este din 2006 si pana in 2015 a facut 301k ... Asta inseamna o medie de ~34k / an ceea ce este foarte putin.
    1 point
  24. Poate nu ai auzit de noile legislatii europene in care majoritatea brandurilor de masini se axeaza pe un motor mic cu putere mare, pentru a elimina din noxe si pentru a scadea consumul de carburant.. dar in țara asta dragĂŁ, invidia și prostia e la modĂŁ. On-topic: Mult succes cu masina! Este superba!
    1 point
  25. Degeaba. Unii se rezuma doar la ce vad, nu slefuiesc oleaca acest aspect, mesajele adevarate vor indigna pe cei a caror viziune este conforma cu societatea in care traim. Societate ce este urata, falsa, malitioasa samd, unii o considera absolut normala, fara macar sa cerceteze adevarul. Peste 1an tara o va duce si mai rau, peste 2 si mai rau, peste 3 si mai rau. Dormiti in continuare.
    1 point
  26. Frumoasa masina! Important e sa iti placa tie!!!
    1 point
  27. bai, nu st locuri de munca, toti tb sa vina in orasele mari sa faca naveta ca acasa e liniste pensionari si asistati deci vin oamenii in marile orase sa munceasca, de unde sa aiba bani si de masini noi.... multi se bazeaza pe o rabla daca se strica ai pus-o, transport nu exista, platforma costa cat tot slariul la service nu ai loc nu stiu ce are, si esti pa.... back in stone age in multe judete au scos si sinele de cale ferata, nu mai exista transport, singurul lucru este sa fure si sa fure si mai mult sa vorbim de centura bucuresti? ca sa nu ne mai plangem de poluare dar parcarile concesionate pe 30 de ani unor firme fantoma fara minim de investitie, nici macar automate nu st in stare sa cumpere, Furt calificat, da asta e, Platescu te cheama si nasu tau e Lefterica
    1 point
  28. greu sa estimezi nevoia cuiva de o masina ....mi-aduc aminte ca in facultate tot ce imi doream era ..o masina 4 roti sa aiba , sa conduc , sa-mi duc fata la plimbare in Ac si caldura cand e cazul , chiar asa nu am trecut toti prin dorintele si nevoile astea ? Daca te uiti acum in jurul tau si compari cu ce era acum 20 ani , poate atunci nu aveai nevoie de o masina , la modul real te vezi mergand cu bicicleta sau cu scuterul in traficul asta ?"
    1 point
  29. Si eu care numeam confort faptul ca treceam la 18 de la 20. Bine, ale mele de iarna sunt non-RFT. Sa te poarte fara griji la munte!
    1 point
  30. @cavaliere, din pozitia ta, ai dreptate. Insa este foarte greu sa diferentiezi niste masini, pt ca ar insemna sa le iei pe toate "la mana" si sa decizi ca a ta desi este euro 3 nu polueaza, iar a aluia e distrusa. Legislatia noastra e praf in toate aspectele. In vest daca mergi cu e90-ul cu rotocoale de fum dupa tine, in maxim cateva zile ti-o scot autoritatile din uz si iti dau si o amenda de 1000 de euro. Practic, nici nu ai curaj sa umbli la motor de frica sau, daca ai o problema tehnica dar roata totusi se invarte, tot de frica, nu ai curaj sa iesi cu ea pe strada. Sau nu de frica, ci din bun simt si spirit civic, ceea ce noi nu avem. @later edit. cavaliere, Cand ai 2000 de lei, nu iti iei masina. Nu toti trebuie sa avem masini. La sfarsitul lui 2008, cand a venit criza, am ramas somer pt 9 luni de zile. Am trecut de la Audi A4, masina noua, la tramvai si nu am murit. Apropo, m-am si cacat pe mine in tramvaiul 41 ca m-a prins o problema intre statii. Deci, de la masina premium pe care o porneam si o opream cand voiam eu si unde voiam eu, am ajuns fix ca un boschetar de care ti-e scarba, cacat pe el in tramvai, ca nu era tramvaiul meu sa il opresc acolo unde m-a luat nevoia. si sunt de accord ca nu se va face nimic cu acei bani incasati, ci fie vor fi fie furati, fie vor fi irositi prin investitii fara sens sau in directii spre care nu este cazul.
    1 point
  31. Fara sa te superi, dar scrii precum un troll. Eu am printre altele si niste masini euro0. euro1, euro 2, care mai au intre 1 si 3 ani pana devin istorice. Eu cu acestea circul 1 data pe luna in medie, cand am timp si chef sa le mai dezmortesc pistoanele. Dar ele se afla in stare aproape noua, practic pot sa pun pariu ca sunt in stare mai buna decat jumatate din masinile de pe acest forum de "pasionati". Acum explica-mi tu mie de ce este drept sa imi interzica mie accesul in conditiile in care eu poluez infinitezimal fata de unul care circula zilnic cu o taraba de e90 euro5 cu dpf off. Ca fapt divers, la Rar, de cateva ori cand am fost sa fac cartea de identitate cate unei masini din acestea "Vechi", inginerul spune uite dom'le are noxe de euro4, iar desi masina era euro2 in actele straine, mi-o trece euro0 in cartea romaneasca. Pai despre ce vorbim flacai? Deci tu nu traiesti aici, dar ti se pare absolut normal sa incepem civilizatia cu niste taxe la nivel european. Pai si din banii astia ce se face? Se vor sifona ca si restul prin firme si firmulite, prin borduri, flori plantate evaluate de 10 ori cat fac de fapt, etc. Asadar gandirea europeana a unuia care traieste in lumea civilizata este corecta si ea presupune sa incepem intai cu taxele si apoi om vedea daca se mai face si infrastructura din Germania. As vrea si eu sa ma plang de aglomeratie pe autostrada Bucuresti-Brasov, dar stai, ce sa vezi, ca eu fac asta stand 2 ore la coada intre Comarnic si Sinaia pe non-autostrazi. Mai postati va rog, cei care traiti in lumea civilizata, invatati-ne cum trebuie halite aceste taxe. Si daca aveai un non-premium euro2, sa zicem un Opel Astra, si nu ai face parte din categoria aia de cocalari cu care tot insistati aiurea, si ai avea un venit de 2000 de lei pe luna, ia zi-mi cum ai proceda sa schimbi masina in 2 luni, cu una euro 5? Nu de alta, dar euro3 si 4 urmeaza si ele sa fie taxate si interzise, deci nu ar avea rost sa scapi de euro2 si sa iei euro4, nu? Nu inteleg de ce tot se insista cu cocalarii si parvenitii, cand de fapt marea majoritate a celor ce detin euro3 si 4 sunt oameni normali, cu servicii, cu facturi de platit si cu masini nicidecum "premium", ci marci de volum, diverse, atat cat si-au putut permite. Iar cei ce sustineti ca se poate circula cu mijloacele de transport in comun, as dori sa stiu unul care locuiesti in prelungirea Ghencea si lucreaza in Otopeni, cum ar trebui sa procedeze ca sa nu mai polueze cu masina euro2/3 din dotare? Si daca aveai un non-premium euro2, sa zicem un Opel Astra, si nu ai face parte din categoria aia de cocalari cu care tot insistati aiurea, si ai avea un venit de 2000 de lei pe luna, ia zi-mi cum ai proceda sa schimbi masina in 2 luni, cu una euro 5? Nu de alta, dar euro3 si 4 urmeaza si ele sa fie taxate si interzise, deci nu ar avea rost sa scapi de euro2 si sa iei euro4, nu? Nu inteleg de ce tot se insista cu cocalarii si parvenitii, cand de fapt marea majoritate a celor ce detin euro3 si 4 sunt oameni normali, cu servicii, cu facturi de platit si cu masini nicidecum "premium", ci marci de volum, diverse, atat cat si-au putut permite. Iar cei ce sustineti ca se poate circula cu mijloacele de transport in comun, as dori sa stiu unul care locuiesti in prelungirea Ghencea si lucreaza in Otopeni, cum ar trebui sa procedeze ca sa nu mai polueze cu masina euro2/3 din dotare?
    1 point
  32. uite un oras european ce impune taxa, interzice diesel, samd https://droit-finances.commentcamarche.com/faq/58252-vignette-pollution-2019-a-paris-reglementation-et-sanction https://www.businessinsider.fr/us/cities-going-car-free-ban-2018-12 Romania din multe puncte de vedere, are de recuperat decalaje spectaculoase, de accea unele masuri pot parea dure, nepoulare, insa pana la urma este alegerea cetatenilor romani: doresc o tara conectata la realitatile europene, sau doresc o tara inspirata din "democratiile" latino-americane, sau orientale? Toti vor autostrazi ca in Germania (desi alea sunt pline de ambuteiaje, dar na), sisteme de protectie sociala ca in tarile nordice, salarii ca in UK, soare ca in Italia si Spania, si exemplele pot continua, insa, oricat de dur ar suna, daca vrem, ca tara , sa avansam , avem nevoie de sacrificii, si imi dau seama ca sunt de multe ori inacceptabile( exemplu personal, mi-am facut bagajele si am plecat). Dar sa stii ca am cunoscut, si asta prin natura profesiei, germani care au recunoscut ca mancau cartofi cu tot cu coaja, ca si italieni care au avut doar o pereche de pantaloni, francezi ce plecau cu mancare de la petreceri acasa sa aiba a doua zi, si portughezi ce si-au luat lumea in cap....nimic nu vine gratis sau fara sacrificii. PS accesul la educatie, sanatate, justitie egala, mi se par chestii de bun simt, dar nu trebuie sa aiba toata lumea masina.
    1 point
  33. Încercați sa nu mai duceți discuția tot ĂŽn extreme, ba la cocalari, parveniți sau muritori de foame. Poți sa ai salariul și de 1000-1500 euro (ĂŽn București e relativ ușor) și sa ai copii și alte prioritĂŁți, mașina nefiind una din ele. Gândiți-vĂŁ ca marea masa aici se afla, la euro 3 și 4. Ca atunci când a fost taxa de poluare (2013+). Iar taxa asta de oxigen, nu e pentru oxigen "O2", cred ca e destul de clar pt toatĂŁ lumea.
    1 point
  34. Deci tu zici ca la 500 EUR pe luna nu-ți permiți o mașină, dar la 900 îți permiți o mașină nouă? Fu**ed up logic. Eu vorbesc de majoritatea care au mașini intre 2-5000 EUR. Cum își schimba toți mașina într-un timp relativ scurt? Și dacă tu crezi ca Firea v-a pus taxa asta pt poluare, think again. Tocmai s-a anunțat ca o sa taie pădurea Băneasa. A pus-o pentru a trage bani tot de pe voi, sărmanii locuitori ai capitalei. În niciun alt oraș european nu exista taxa de intrare în oraș. Exista interzicere în centru sau pe anumite străzi, dar e interzicere, nu e pe bani, înțelegi? Dar va urez succes cu duamna, aveți multe de tras. Acum lovește în unii, data viitoare în alții.
    1 point
  35. PIMP, Cand castigam 500 euro, mergeam cu mijloacele de transport in comun, pt ca aveam capul pe umeri si stiam ca nu imi permit masina. Prima masina mi-am cumparat-o in 2007, cand castigam 900 si evident masina era noua. Evident, pt societate eram prost pt ca nu imi luasem seria 3 sau A4 sh. Smecherul din ziua de azi, daca vrea e60 sa afume si sa imbolnaveasca pe altii, atunci sa plateasca. Acum, in principiu, cine are 500 euro salariu si isi ia masina, trebuie ajutat sa gandeasca, pt ca evident, el nu este capabil sa gandeasca pt sine. Cu o astfel de lege, ii transmiti omului ca el nu isi permite masina si ca trebuie sa isi ia mancare. In practica, nu mai lasi prostul sa fie prost, cel putin intr-un aspect al vietii si il mai ingradesti sa mai deranjeze si pe altii. Pe la 700-800-900 euro iti permiti masini euro 6 si nu ai probleme cu legea: logan, entry level de la coreeni, japonezi, skoda, etc.
    1 point
  36. @PIMP - ce drepturi incalca si de ce ?
    1 point
  37. un mare nimic ! ce s-a facut din 1989 - prezent ! (cu taxele) concret ! vedem cu totii ce s-a facut !
    1 point
  38. o mare porcarie !!!! corect ar fi fost diferentierea dupa benzina vs. diesel si capacitatea motorului !!! (strazile din bucuresti arata mai jalnic decat in perioadele celor 2 razboaie mondiale + un mare santier vai mama lui) taxa inutil, taxa mascata pentru ei (cine conduce primaria & Co) banii colectati nnu vor fi "vazuti" de nimeni.
    1 point
  39. Cum poți sa spui ca e ok taxa și ca ar trebui sa se aplice ĂŽn toate orașele? Cum? Ăntr-o tara sufocata de taxe și unde statul nu face nimic pt oameni. Nu mai bine se fĂŁceau drumuri, un program mult mai bun pt a stimula achiziția de noi autoturisme, un itp mult mai aspru(verificarea noxelor la diesel și dpf-ul), etc.
    1 point
  40. Mai bine bagau filtre RAR sa verifice prezenta DPF/Cat pe toate arterele timp de 2 luni pana intra in vigoare. Si la fel, amenzi imense + ridicat talon. Tot vor sa aduca bani la buget, de ce nu fac asta?
    1 point
  41. Cred ca mai fiabila era ideea unei centuri cu 2 benzi pe sens si poduri supraterane, ar fluidiza mult mai mult traficul in Bucuresti, prin diminuarea tranzitarii orasului!
    1 point
  42. Pai te-au prins cu recall si au zis ca daca-ti schimba piesa gratis, macar sa te beleasca de niste bani aiurea. Diagnoza costa enorm, mai mult de 150 ron nu face niciodata iar restul sunt povesti. Intr-adevar poti curata galeria de admisie, dar cu 500 ron maxim la alt service. Resoftarea trebuie sa o faca ei oricum pt ca altfel nu va merge EGR_ul si nu-ti pot da masina inapoi in stare de nefunctionare. Sunt doar niste tehnici de Analfabo$$I care sa te faca sa scoti tu bani. 700 galeria + 400 diagnoza +300 resoftarea = uite cum l-am ars pe fraier de 1400 ron :goodjob: Mi-e sila cand vad atitudine asta de japca. Cere-le cartea in care scrie procedura conform careia EGR_ul se schimba pe recall si NU se resofteaza! Chiar sunt curios! Orice schimbare de piesa are o procedura anume Dupa ce schimbi EGR_ul pe recall la ei, fa un efort si du-le cadou o tava de mici arsi cu 2 borcane de mustar de Tecuci si sa le spui ca atentia aia e pe masura caracterului lor infect. Atata pot ei, atata stiu! Scrie o scrisoare la BMW Romania, BMW AG Germania, plangere la ANPC. Eu am facut plangere la ANPC pt 2 becuri D1S xenon pt ca m-au ars de 34 ron la factura si le-a dat ANPC amenda mult mai mare.
    1 point
  43. Ma indoiesc. Asta ar insemna sa interzica si euro 4-5 in anii imediat urmatori. Totusi mai e pana departe.
    0 points
  44. Oricum e cale lunga pana la aplicare, cu montat de camere, etc...mie nu imi pare fezabil si oricum firea o sa o ia in freza.
    0 points
  45. Se fac proteste incepand de vineri... acuma... cata organizare e, nu stiu. Se vede ceva pe FB. Un aspect (relativ) important. USR (si PNL) au votat impotriva. Oricum asta mai lipsea bucurestenilor, ca in rest aveti de toate.
    0 points
  46. ITP facut ca la carte, controale frecvente in trafic, amenzi mari pentru incalcarea regulilor si penalitati si mai mari pentru autoritati atunci cand incalca procedurile (aka iau spaga). Dintodeauna am spus ca as dezvolta un mic device cu care sa verifici daca DPF este off la un diesel. Verificarea ar dura 5 minute. Sa vezi cum se curata orasele de astfel de cazuri. Si asta este un exemplu cat se poate de mic si la indemana. Am vazut un documentar acum mult timp care analiza cercul vicios in care intri atunci cand tot timpul cumperi produsul mai nou, judecand ca este "eco" (cam sub aceasta umbrela se ascund acum). Pai, problema este ca distrugerea vechiului bun, producerea celui nou consuma mult mai multa energie decat prelungirea vietii celui vechi. Asta se aplica cu atat mai mult la autovehicule. In fond daca obligi oamenii ca la 2-3 ani sa reinoiasca parcul auto, pentru ca asta este mai "eco", facem o mare greseala din punct de vedere al resurselor si a poluarii, rezultul fiind chiar opus. Primul lucru pe care l-as incuraja (cu vorba buna pe de o parte si cu restrictii draconice, as indrazni sa spun) este ca daca detii un autovehicul atunci sa il intretii in parametri in care a fost destinat sa functioneze. Altfel pica ITP-ul si nu mai circula.
    0 points
  47. Daca exista puterea de cumparare de acum, garantez ca era aproape la fel si cand eram noi/voi in facultate/liceu, tot asa isi cumparau masini. Acum daca da mama si tata 1000 de eur, mai strangi si tu din doua trei joburi de vara pe perioada liceului si cand iei carnetul ai masina. Eu n-am avut bani nici de scoala de soferi la 18 ani. Inca ceva, un exemplu, eu sunt din intorsura buzaului, iar acolo avem o strada principala si trei partu stradute printre blocuri. A ajuns sa se circule pe acolo uneori ca pe victoriei. Ei cand au fost ploile alea si inundatii, a cazut un pod de cale ferata care face legatura intre intorsura si brasov, cca 40km. Iar cum 30% lucreaza in Brasov, cu ce sa ajunga ei la munca? Autobuze nu au fost puse la dispozitie, microbuze iarasi nu sunt sa inlocuiasca trenul, iar podul o sa fie facut peste 105 ani pentru ca romania. Uneori vrei nu vrei chiar ai nevoie de masina, alteori e un moft. Cel mai bine aceasta taxa ar fi trebuit sa fie integrata in impozit, iar acesta regandit. Calculat la valoare de catalog a masinii, adaugata taxa pt norma euro si emisiile de CO2. Iar diesel-ul diferentiat de benzina in daca nu are dpf. Baze de date legate intre RAR/Anaf/politie, si pana mea, la un control sumar, ii dai o talpa la masina si daca scoate vantablack iei talonu si trimis la rar.
    0 points
  48. @bimmer90f30 Ce vrei sa zicem, concluziile tale sunt doar ale tale, iti respect parerea, dar nu ti-o impartasesc. In caz ca nu ai citit, am scris mai sus, cand vrei sa iei masuri drastice, pai le anunti dreq cu 5 ani inainte, nu cu 3 luni. Eu nu renunt la 5-arul meu touring din mai multe motive. E o masina de familie in care am investit f mult sa fie perfecta din punct de vedere mecanic, dar si estetic (de 4 ori am avut-o la vopsit doar). Si nu in ultimul rand, imi place inca f mult. Azi cand veneam spre casa, mergeam incet si aveam data muzica putin peste jumate. Si pur si simplu ma bucuram de masina, care inca ma suprinde placut. Dimineata imi porneste webasto, cand intru in masina e bine, dotarile masinii inca fac fata cerintelor 2019. Da, probabil o sa-mi mai iau pe langa inca o masina mica de oras...daca situatia o impune, 2016+, dar care cu siguranta nu va avea confortul si siguranta la asta. Si ce face statul roman cu asta? Imi ia mie 60 de ron impozit (ca evident va avea motor mai mic), si va fi inca o masina care va umple strazile si parcarile. Cu restul sunt de acord, copiii care au o masina in facultate (eu n-am avut), nu fac decat sa ingreuneze traficul si parcarile, neavand o nevoie reala de masina aia.. dar, asta este, nu e comunism sa impunem cine ce sa isi cumpere, si cand sa circule cu ele.
    0 points
  49. se intaresc furtunele....cedeaza 1-2 coliere, sau coturi apa, dar de obicei inainte de faza asta garnitura de chiulasa e deja "ciupita" gandeste-te care ar fi ordine pieselor/furtunelor/colierelor care cedeaza la o masina de peste 15 ani 1
    0 points
  50. Ce e fucked up? De la 500 la 900 e o diferenta de 80%. Da, un logan in rate e alegerea corecta si mai putin costisitoare pe termen lung si iti permiti masina. Dar ce sa mai vorbim de masini, cand omul isi da banii pe mancare ca sa aiba o haina de firma. Cum sa nu vrea si bemveu? Astazi la mall, un gagiu de’asta imbracat in “pijama” hugo boss de strada, ii promitea solemn lu’ iubi ca se intorc saptamana viitoare sa ii cumpere ghetele de le-a vazut, ca intra salarul miercuri. Ghetele valorau 550 de lei. Pai daca ai nevoie sa astepti urmatorii bani sa iti iei o haina, de ce nu te-ar duce capul sa cumperi ceva “mai de buget”? Eu mi-am cumparat primul lucru de “firma” cand eram deja angajat, “mi-am permis” sa dau 230 de lei pe o pereche de adidas. Pana atunci am purtat cu mandrie celebrii VTY de la Dechatlon ce erau 59 de lei. Si nu m-a dat nimeni afara de la facultate sau de la job.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.