Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 03/30/21 in Posts
-
in limba romana: detonatia senzor de detonatia de la wiki ... detonatia ciclul Otto ciclul diesel4 points
-
Strange bugetul si cauta o masina cu un istoric cat mai cunoscut, de preferat din Germania. De la asta pleaca totul, cu cat e mai ok tehnic cu atat va fi si cheltuiala ulterioara mai suportabila . Vei reusi sa o intretii pana la urma . Nu este necesar sa apelezi la un service de marca pt asta . In cel mai rau caz vei pierde cateva mii de euro la revanzare, decat sa iti iei un GOLF si sa intorci capul dupa F10 de cate ori trece unul pe langa tine . Banii sunt facuti sa circule, tu ii faci pe ei nu ei pe tine . Ai fi uimit sa vezi cati posesori de BMW alimenteaza de 50 RON la pompa...3 points
-
Gata, concluzia ca deobicei e ca ai nevoie de un salar de minim 10k euro pe luna sa cumperi o masina de 10ani, si piesele trebuie neaparat schimbate cand mai au jumate de viata ...pentru ca de ce nu2 points
-
Salutare, Desi am cateva zile bune de cand tot "rasfoiesc" acest forum pentru diverse informatii, azi am decis sa ne si prezentam... Eu un oltean de 33 ani, ratacit prin capitala.... Masina un bmw seria 1 e87, ca aspect o vedeti in pozele atasate, am cumparat-o anul trecut in iulie si a condus-o sotia pentru ca eu abia anul acesta in februarie am reusit sa devin sofer La inceput am zis ca ne trebuie o masina de oras mica sa ne putem "baga" prin spatiile mici de parcare. De aproximativ 1 luna de cand o conduc mai mult eu decat sotia am inceput sa ma indragostesc si mai mult de masina. Ca plusuri am zis ca ne place ca e mica ne putem strecura prin parcari mici, ca minusuri as spune ca portbagajul este foarte mic, am fost la munte si ne-a fost insuficient, am plecat la aeroport ne-a fost mic. Per total este ok ca o masina de mers la serviciu. Pentru drumuri lungi/vacante o sa ne orientam catre inca una mai mare Pana atunci ne bucuram de ea.2 points
-
Saluare, Experianta pe propria piele. In toamna, am schimbat discurile si placutele fata cu ATE (Discuri in 2 materiale la fel ca cele orifinale) --> in Decembrie, dupa nici 2000Km, au inceput sa bata in volan la frane peste 80Km/h. Am schimbat din nou totul cu OE (diferenta de cativa zeci de lei intre ATE si OE). Discurile nu stiu de cine sunt facute, dar sunt mai usoare (le fel ca cele date jos de pe masina cu oarecare difernta), plautele sunt TEXTAR (a nu se onsidera reclama) cu stema si ambalaj BMW. Toate la F11 m-au dus la 2800Ron vs 2600Ron ATE. Manopera nu o pun la socoteala, doar berile consumate de subsemnatul in timpul operatiunii de cate 2h de fiecare data. Drumuri bune.2 points
-
FereascĂŁ...ce tâmpenie. Omul câștiga 3500 RON pe luna, adicĂŁ aproximativ 700€ pe luna. Ti se pare normal sa visezi la mașina premium, ce necesita costuri pe mĂŁsura, cu un venit care abia ĂŽți asigura supraviețuirea de pe o luna pe alta? O factura la telefon + gaz + curent + cablu tv + ĂŽntreținere = 500 RON. Mai rĂŁmân 3000 RON. Din banii ĂŁștia ĂŽncerci sa mai mĂŁnânci și sa te ĂŽmbraci, mai pui pentru asta 700 RON. Mai faci un plin de motorina, au mai plecat 350 RON. Mai ai 1950 RON și ai descoperit ca nu te simți chiar bine și ar fi necesarĂŁ o consultație, dar e cam greu acum la spital, deci te duci la privat....mai pleacĂŁ 500 RON pe o ecografie, niște analize și ceva medicamente. Mai ai cam 1450 RON și deja tremura chiloți pe tine ca nu cumva sa pice ceva la mașina. Uiți de vacante și ieșit in oraș, uiți de cadou de ziua cuiva din familie, uiți de mers la dentist, la frizer, de Casco nu mai vorbim, iar RCA doar la euroins. Iar tu ii dai sfatul ca e ok sa punĂŁ de 50 RON motorina ca doar mai sunt și alți sĂŁraci fuduli cu bmw. Și eu ĂŽntorc capul dupĂŁ multe masini, dar mi le permit? Nu! Nu e musai sa ĂŽți faci pofta cu orice pret, ca de aia au ajuns cei cu bmw sa fie batjocoriți și luati in ras de toatĂŁ lumea, din cauza unora care se ĂŽntind mai mult decât le e pĂŁtura. DacĂŁ tot vrea bmw, maxim sa caute una mai veche, dar accesibila ca pret și ĂŽntreținutĂŁ, undeva la 4-5k €, un e46,e39,e90 și sa se obișnuiascĂŁ cu costurile de ĂŽntreținere, care oricum vor mai scĂŁzute, și mai târziu când ĂŽncepe sa câștige macar 1500€ lunar se poate arunca mai sus.2 points
-
Am atasat graficul cheltuielilor cu al meu F10, 525d, tot motor de 2litri. N-au fost toate lucrarile necesare, unele le-am facut prevenitv, gen ulei in cutie sau altele la care anumite piese aveau uzura dar mai mergeau totusi. E destul de costisitoare si pt acel venit e sac fara fund. Cifrele sunt pentru RON.2 points
-
clar si sigur ... aprindere prin compresie(compimare aer). La motorul cu ardere interna are loc arderea rapida sub forma de explozie (detonatie). De-a lungul timpului au fost enuntate doua teorii despre ciocanit/autoaprindere/detonatie: - teoria autoaprinderii - teoria detonatiei Din engleza, ce-am cititi: Most recent evidence indicates that knock originates with auto-ignition theory. depinde de fiecare ce citeste si isi insuseste. practic, si rata de compresie in camera de ardere si tipul/sursa petrolului influenteaza1 point
-
Stiu ca nu e ce ai intrebat, dar de la F-uri incoace mi se pare pacat sa iei cutie manuala..1 point
-
Am zis si eu,ce te oparesti asa. am mers cu o gioarsa si sarea din a 3 a,,au schimbat sincronu si aia a fost.. La un x3 zic.1 point
-
Schimba-i distributia cu totul, nu doar intinzatoarele. La anii ei si la KM ei, sigur are uzura si lantul si patinele. Eu am tot un E90 M47 la care am schimbat distributia la 185000 km. Acum am 201000 km, si motorul merge foarte bine. Dupa schimbarea distributiei si sunetul motorului a devenit mai silentios, parca mai rotund. Curata-i admisia pentru ca e incarcata, verifica si clapeta de la EGR. Verifica sa fie ok si bujiile incandescente. Verifica discurile de frana, mai ales cele de pe spate (cele de pe fata e posibil sa fi fost inlocuite cel putin odata). Lichidele de servo directie si de servo frana trebuie inlocuite daca nu le-ai schimbat in ultimii doi ani. Verifica daca termostatele (cel principal si cel mic de la EGR) sunt functionale in parametrii. Masina ta are filtru de particule? Daca da, mai e cel original pe masina sau l-ai inlocuit?1 point
-
Dieselu nu da rateuri bre,numai benzina. Citește linku ala in romana sa pricepi odata1 point
-
https://dailydriven.ro/despre-arderea-anormala-a-benzinei-rateuri1 point
-
https://www.thedrive.com/cars-101/35148/what-is-a-knock-sensor ia vezi aici bimmer1 point
-
Ăn primul rand nu e niciun "pre". DetecteazĂŁ detonatiile și jongleazĂŁ cu avansul.1 point
-
@bimmer90f30 aia cu benzina de 95 ca face rau motorului de ai scos-o? :twitch: Mai toate masinile le-am avut pe benzina si nu au sughitat ca merg cu 95, scrie clar in manual ca poti baga asa ceva, de cand e ceva in neregula sa bagi 95? Chiar era un test recent cu comparatii intre benzine si sa stii ca aia de 95 de la Petrom a reiesit ca e mai buna ca una de 98 de la alta benzinarie, sunt o gramada de teste facute cu benzinele si diferentele sunt prea mici sa justifice pretul si nu oricarui motor ii beneficiaza o benzina cu cifra octanica mai mare.1 point
-
Nu-i rost de cearta. Am concluzionat ca nu pot intretine masina dupa cumparare. Imi pun pofta in cui si am sa ma orientez catre alte optiuni mai fiabile si rationale, cu care sa nu am riscul de a ramane in pana de bani. Va multumesc pentru raspunsuri.1 point
-
"Nu e musai sa îți faci pofta cu orice pret, ca de aia au ajuns cei cu bmw sa fie batjocoriți și luati in ras de toată lumea, din cauza unora care se întind mai mult decât le e pătura." Asta e tare de tot...iti strica tie imaginea . :goodjob:1 point
-
Nu fac ĂŽntotdeauna asa, fac doar daca mergi tare si trebuie sa frânezi mai tare, nu auzi foarte des zgomotul, cel mai mult in exterior se intampla. Si textar sunt ok din punctul meu de vedere, ferodo iarĂŁși sunt ok, nu fac zgomot deloc. Am pus OE acum pe astea perforate, nici o diferenta ĂŽntre ferodo de data trecutĂŁ. Tot discurile schimba frânarea cel mai mult.1 point
-
Desigur, sunt oameni care au achizionat F10 cu 10k euro, sunt convins ca sunt oameni care au luat F10 si cu 6-7k cu volan pe dreapta, nu asta e ideea. Dupa parerea mea, bugetul tau nu este suficient nici macar pentru achizitia unui F30. Daca iti place marca BMW cred ca poti incadra la un seria 1. Daca vrei ceva mai mare si mai comfortabil ai putea gasi un Ford Mondeo, Skoda Octavia, Opel etc. Masinile moderne sunt pline de electronica si destul de indoielnic construite, chiar si cele premium. In anul 2002 iti puteai lua un seria 5 din 1992 fara probleme si mai mergea 10 ani, acum treaba asta nu prea mai e valabila.1 point
-
Am avut aceeasi problema cu fostul 535. Ai probleme cu bypass-ul de la turbina mare. Nu mai inchide cum trebuie. Uite un video sa vezi exact cum lucreaza turbinele .1 point
-
am avut discuri EBC si placute Yellowstuff pe masina anterioara, cand sunt reci mie nu mi s-a parut a fi nici o diferenta fata de cele standard, cand se incalzesc, da, e cu totul alta poveste ca daily cred ca o singura data am reusit sa le aduc la temperatura cand ma intorceam de la mare si am mers aprox 20-30km numai 0->100->0 si atunci la o frana brusca cel din spatele meu a tras dreapta de volan1 point
-
A venit primavara, parca mi-a venit chef sa scriu si in topicul masinii, dupa 6 luni. Am ajuns la ~115 km, nicio interventie tehnica din toamna pana acum; clar, se vede diferenta intre masina cumparata 160-170k si masina cumparata la 90-100k - recomand a doua varianta. Am facut cateva ajustari in perioada asta, o sa pun si poze zilele urmatoare: - interior sport Saddle Brown piele - acum arata mult mai bine interiorul - lumini ambientale led in doua culori, destul de usor de montat daca ai deja lumini ambientale pe fetele de usi - praguri m performance iluminate, deasemenea usor de montat, sunt pe baterie - pedale m performance aluminiu (OE) - ceva mai migalos, trebuie gaurita pedala de frana - activare Carplay (face toti banii sa ai waze si integrare cu muzica din tel) si update ilevel In curs de finalizare - subwoofer in portbagaj, in enclosure dedicat stanga spate (sunt niste polonezi care fac, basser.pl, destul de ieftine si ok calitativ); sub 10" JL Audio, alimentat de amp Gladen; cele de sub scaune le pastrez, dar le voi tine 80-120Hz (acum sunt 50-100Hz si cam vibreaza pragurile exterioare la volum mare, d-aia am si pus sub in spate) - evacuare completa Remus; urmeaza sa fie livrata saptamana aceasta, sunt foarte curios cum o sa sune; am incercat rezonator delete, e mai bine (sub 2000 ture) si nu prea (peste 4000 ture); dupa ce montez evacuarea, pe cea stock (dubla stanga dreapta, cu valva) o vand, cred ca se potriveste si pe 320i/330i motor B48; daca e cineva interesat, PM In explorare - resoftare; inca nu sunt hotarat daca sa fac si unde, mai studiez; americanii le fac soft+downpipe la 420-430cp / 550Nm, eu nu as face downpipe, si parca nici n-as sari de 380cp/500Nm (atat are recomandare cutia HP50) - peste 1 an va trebui sa schimb discurile, si parca as pune un set complet discuri+placute EBC Yellowstuff, ceva pareri de la cineva care a avut?1 point
-
@madd, asta spuneam si eu, ca nu ies nicicum calculele si poate el are si alte detalii sa dea oamenilor care discuta pe tema asta. Tocmai de asta ziceam acum cateva ore de sfarsitul anului viitor ca termen, care inseamna 21 de luni, pt ca in 12 luni e utopic. Nu am sugerat ca tu ai insistat sa mearga pe directia aia. Relax, si eu primit diverse "ajustari" in viata de la parinti. Daca te uiti mai sus, face referire la parinti care iti rezolva problema. Aoleu, ma linseaza lumea. 'Prietenei' si nu cum am scris. Imi mai gasesc si aici o scuza, sunt moldovean iar multe 'e' la mine se transforma in 'i'. La a 3-a abatere, ma rastignesc singur1 point
-
Bimmer, El nu o sa ia la 250k. O sa ia la 400k seria 5. E f mare diferenta @daddy, evident ca mie mi-a scapat acest acord @costin, indiferent cum ar fi, din veniturile lui si ale prietenii sa se apuce sa stranga 10.000 pt masina(oricare ar fi ea) mi se pare ca sfatuiti gresiti omul. Aici nu este vorba de a cheltui banii in oras, ci de supravietuire. Sau poate, asa cum ai spus si tu, au alte venituri. Sau poate stau amandoi la parinti si nu platesc nici facturi, nici mancare, nici nimic. Chiar si in astfel de conditii, mi se pare total gresit sa ingropi 10k stransi cu sacrificii intr-o masina care se apropie de juma de mil de kilometri.1 point
-
1 point
-
Nu stiu de ai citit tu, sunt extrem de multe opinii, insa toate sunt aproximativ diferite de a mea. Nu sustin ca am dreptate...e un forum si fiecare spune ceea ce gandeste. Ceea ce sunt axiome azi pe pamantul asta sunt f putine. Poate nu am citi eu cu atentie, insa am remarcat fie ca i se spune sa dea inainte cu f10, sa coboare la f30 la aceeasi bani ca poate o gaseste mai buna la acelasi pret cu f10 si e mai ieftina la intrerinere sau sa isi ia masina de 2-3-4 ani, non premium si sa nu isi bata capul. Ideea este ca oricare din cele 3 variante de mai sus sunt, dpmv, nonsens data fiind situatia lui.1 point
-
E amuzant ca nu ai putut sa-i dai aceste sfaturi fara sa dai in altii. Si inainte sa zici, nu, nu ma simt doar ca mi se pare amuzant cum singura opinie valabila e a ta, iar restu da-i la cacat. LE: chiar daca celelalte opinii au fost asemanatoare.1 point
-
Ia schimba tu toate bratele de la suspensie pe spate arcuri si amortizoare, sa vezi ce fel sta pe strada (dupa aia) o masina de peste 10 (zece) ani! Dar vezi, numai daca nu ai nebunia aia in cap, nu ai cum sa simti.. DIFEEEREENTA!! Tre'sa recunosc ca la momentul respectiv, am gandit ca daca pun arcuri si amortizoare noi pe brate vechi, sigur le va stresa SI MAI MULT SPRE MOARTE.. bucsele deja uzate si imbatranite de 10 ani, asa ca nu putea decat face bine; si iata ca acum am o masina legata la 15 ani de la fabricare. (Si totul a plecat de la un amortizor scurs pe spate si un arc rupt pe fata...) Si, care ar fi pana la urma durata de viata la un brat de suspensie pe spate? Sau un termostat ..(3-4 ani maxim, hai 5 daca ai noroc); dar daca le spui unora aici zic ca esti nebun, ca ai ceva cu ei. Fara doar si poate, daca vrei seria 5 VEI PLATI MAI MULT in intretinere, piese.. decat daca te multumesti cu seria 3!! OP, sa nu gresesti sa crezi ca nemtii nu stiu sa puna preturile CORESPUNZATOR CATEGORIEI masinii.. pe care o fac.. Seria 3 e un fel de VW..1 point
-
Ne pregatim de sezonul cald, mai intai cu un ITP la zi. Se fac vreo 4 luni de cand nu am mai scos masina si aveam impresia ca am cauciucurile "patrate". Cred ca de la stat s-au deformat nitel insa dupa niscai km parcursi se pare ca si-au revenit, ce-i drept ca trebuie sa refac si presiunea in roti.1 point
-
1 point
-
Așa e sunetul lor ,nu mi se pare cĂŁ se aude lanțul . A mea are aproape 500k cu distribuția originalĂŁ ,n-am niciun gând sĂŁ o schimb .1 point
-
0 points
-
Pentru ca motoarele diesel se bazeaza pe detonatie in modul de functionare. O dai in diverse. Raspunde la intrebare: unde vezi tu "pre-detonatie"? Knock e detonatie, knock sensor e senzor de detonatie.0 points
-
Da,mi-e rușine tare. Recunosc cĂŁ viața e prea frumoasĂŁ sĂŁ ĂŽmi pierd timpul cu toate rahaturile.0 points
-
Ai un rĂŁzboi de purtat cu tine ĂŽnsuți vad. Probabil confunzi acest senzor de detonatie cu fenomenul de pre-aprindere. Nu sunt același lucru. Iar motoarele vechi nu aveau acest senzor și totuși funcționau foarte bine, cu RON 95 sau chiar sub. Motoarele moderne se folosesc de acest senzor pentru a optimiza funcționarea motorului ĂŽn funcție de calitatea combustibilului. Sa nu uitam totuși ca ĂŽn cartea mașinii scrie min 95, deci nu e nicio problemĂŁ sa folosești 95. Tu poți folosi ĂŽnsĂŁ RON 105.0 points
-
Unde vezi tu pre? DetecteazĂŁ detonatiile, acest senzor e defapt un microfon.0 points
-
0 points
-
Raspuns prin care te minti singur, parerea mea. Poti continua aici? http://www.bmwclub.ro/forums/topic/191646-senzorul-de-pre-detonare-la-motoarele-cu-benzina/page__pid__2539838#entry2539838 Ca sa lasam topicul omului in pace. ..Ai vrut sa spui minim de performanta, cumva?? Sau "maximul" de performanta din ceva nepotrivit? A, pre-detonatii sunt in permanenta, doar ca tu nu le simti ca senzorul dicteaza DDE-ului sa nu mai dea scanteia cand e normal ci cand e anormal, adica tot timpul ca doar benzina de 95 haleste motoru..; nu DDE e seful, stii ce zic!?0 points
-
Da, sef sunt numa' ca nu am peste cine. Sunt asa "trist" ca nu am cu, cine dezbate.. Cristian, sa stii ca poti chiar tu sa raspunzi la intrebarea, de ce exista acel senzor de pre-detonare, caci chiar asa ii spune. Senzor de pre-detonare = knock sensor. Sau ti-e rusine sa recunosti..?0 points
-
Daaaa,vrem topic separat.. neapĂŁrat!vrem sĂŁ salvĂŁm motoarele, simt cĂŁ sunt așa de neglijate0 points
-
Da, eu am pus plĂŁcute normale pe discuri perforate din acest motiv, pentru ca daca pui plĂŁcute ceramice speciale pentru discuri perforate frânarea este mai proasta la rece decât daca pui orice disc normal si orice placuta normala. Discurile sport ĂŽși fac treaba la frânĂŁri agresive si dese, mers sportiv, merg mai sportiv ĂŽnsĂŁ niciodatĂŁ ca sa am nevoie de astfel de discuri, pĂŁrerea mea este ca frâneazĂŁ la fel, doar ca pe autostrada sau când mergi tare in exterior mi se pare ca frâneazĂŁ mai bine, adicĂŁ o data ce pe incingi puțin. Eu 70% le am luat pentru estetic, dar am constatat mai multe dezavantaje decât avantaje. O sa iau OE si nu ma doare capul. Cine vrea franare mai buna ĂŽși pune discuri de pe 540i, 550i sau 535d, sunt aceleași. Kit ul este relativ ieftin (1500 lei discuri+ plĂŁcute + etrieri fata spate+ tulumba+ pompa frâna ) mproblema este ca discurile si plĂŁcuțele fata spate te costa mult mai mult decât la cele de 520d, dar atunci simți efectiv ca ti se mișca creierul in cap când frânezi ). Majoritatea care vor discuri perforate, le vor pentru ca dau frumos cum se vad printre jante, nu ca e frânarea mai buna, nu are cum sa fie mai buna, ca doar nu folosesc mașina pe circuit.0 points
-
Eu vreau sa o inteleg pe asta: WIN60, eu stiu un lucru si cred ca il stiu foarte bine. Si nu cred ca s-a schimbat prea mult, daca nu deloc: La discuri normale se pun placute normale, pe care ti le da vanzatorul de pe raft. Daca pui discuri mai performante, gaurite, cu caneluri, facute de bl-bla blaa, poti inca sa pui placute normale ca nu ti se vor strica (adica uza, termina) decat placutele muult mai repede. Dar daca iti pui discuri cu striatii si alte baubauri, si pui si placute corespunzatoare lor (e de bun simt..) franarea NU mai e aceiasi. Acestea, placutele rebuie sa fie calzi spre fierbinti, pentru (ca de aia sunt de performanta, nu de alta...) ca sa fie franarea mai eficienta, cel mai eficienta. Restul e can-can. Am spus-o de zeci de ori, discurile normale, ordinare trebuie sa fie tratate termic. Asta trebuie sa va garanteze vanzatorul cand vi le vinde. Altfel trebuie sa le tratati voi pe masina voastra.. unora le iese; MULTORA NU!0 points
-
Asta ai ĂŽnțeles, ca ĂŽmi strica mie personal imaginea? De ce ma mir, ce pretenții sa ai de la unul care recomanda cuiva cu venituri din care abia trĂŁiești decent in țara asta sa ĂŽși ia mașina premium, doar ca sa nu cumva sa ĂŽși luxeze gâtul dupĂŁ masini pe strada. Noroc ca poți seta la pompa limita fix de 50 RON, ca parca te vĂŁd cu datorii ca sa plĂŁtești motorina. Trist...0 points
-
Inteleg ca trebuie sa luam puroaie dar sa le bagam cea mai scumpa benzina si neaparat schimb de ulei inainte de fiecare drum sa le mentinem cu brio in moarte clinica Bag P*** ca de dimineata nu ma simteam chiar asa sarac dar dupa acest comm...tinand cont ca bag numai '95..nush ce sa zic0 points
-
0 points
-
-1 points
-
Vezi ca ai gresit codul pt disc frana fata F10 520d, ceea ce cam invalizadeaza calculul cu diferența de pret: https://www.bavauto.ro/34116896652 Nu ĂŽnțeleg de ce s-a dus discuția spre f10 vs f30 când vorbim de un venit de 3000 RON. La un asemenea venit nu are sens sa te gândești la marca BMW, fiindcĂŁ un model mai nou trebuie ĂŽntreținut și reparat in service-uri specializate, datoritĂŁ complexitatii electronicii, iar un model vechi necesita lunar cate o mica investiție. Oricum inițiatorul topicului a fĂŁcut ceva ce nu mulți fac, și-a pus la modul serios problema dacĂŁ ĂŽși permite mașina dincolo de pretul de achizitie.-1 points
-
@OP ca la orice masina SH ai sanse sa se strice una alta, fiind BMW nu e un etalon la fiabilitate iar preturile la unele repere pot fi mai mari, pe de alta parte fiind BMW ceva mai vechi vei putea gasi in dezmembrari la preturi acceptabile unele piese ( aici ma refer la piese care nu le poti lua noi - ex diferential, cutie viteze, sau motor intreg) Daca esti dispusi sa iti asumi acesti risc mergi mai departe altfel te poti orienta spre alta marca/model.-1 points
-
au trecut cei 10 ani de la vanzarea ultimei masini echipate cu ccc...-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00