Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/08/21 in all areas

  1. A sosit vremea sa ma despart de dric. Este un E91 330d xDrive de culoare "Black Sapphire Metallic" cu o sumedenie de optiuni si upgrade-uri. Momentan il pun doar aici pe forum in speranta ca il vand cuiva pasionat de marca. Daca intr-o saptamana nu se vinde aici pe forum, o sa il pun pe Autovit/Olx/etc. - VIN: WBAUW91080A201879 - 2009.12 - 262k km reali (detin vreo 3 rapoarte diferite) - ITP valabil pana in 07.2022 - Motor N57 3000 245CP - Cutie automata - Achizionata din Germania in Aprilie 2018 (de fostul proprietar) Dotari: - Pachet M de fabrica interior-exterior - Plafon negru - Faruri cu bixenon, adaptive si spalalatoare - Volan M sport multifunctional, cu padele - Scaune sport electrice, cu memorie, reglaj lateral si incalzire pe 3 nivele - Interior piele Dakota culoare sattelbraun - Navigatie profesionala (cu streaming audio prin bt) cu usb si 16gb stocare - Oglinzi rabatabile electric - Comfort access (keyless go & keyless entry) - Trapa panoramica - Incalzire auxiliara programabila cu telecomanda (webasto) - Asistenta la faza lunga - Pilot automat - Sistem audio HI-FI Professional DSP (13 difuzoare) + Logic 7 - Oglinda interioara electrocromata - Tetiere rabatabile - Pachet lumini - Senzori de parcare cu afisaj - Senzori de lumina/ploaie - 1 cheie Comfort Access + 1 cheie normala + cheie webasto Upgrade-uri: - Soft Stage 1 de putere BPro Remaps (~320cp/~700nm) - Soft cutie de viteze Stage 2 xHP - codat afisaj Digital Speedo - Downpipe (am si DPF-ul original, inclus in pret) - Intercooler upgrade - Traseu evacuare 76mm (am si intermediara + finala originala, incluse in pret) - Frane 335d (discuri Zimmerman ventilate + placute EBC Yellow Stuff fata-spate) - Arcuri Eibach Pro Kit - Amortizoare Bilstein B4 - Unitate multimedia Andream MMI atasata la navigatia originala si ecranul original (calitate mult mai buna decat navigatiile chinezesti) pentru Apple CarPlay si Android Auto (Waze, Google Maps, Spotify, etc) Istoric intretinere 2018-2020: - Bujii + releu bujii - Fulie motor - Service cutie viteze (ulei + filtru) de aproximativ 20k km - Ulei + filtre schimbate in Februarie 2020 - Curatat EGR - Curatat admisie - Schimbat simering+garnitura+ulei la cutia de transfer - Antena comfort access bara spate - Baterie noua AGM - Intretinere trapa - Demontat instalatie webasto si curatata (merge excelent) 2021: - 2 revizii complete cu Ravenol VMP USVO 5W-30, filtru ulei Bosch, filtru habitaclu carbon activ Bosch, filtru aer Bosch, filtru motorina Mann - schimbat bielete, capete de bara si burdufuri Lemforder Masina functioneaza foarte bine, nu prezinta defecte mecanice/electrice. Estetic prezinta unele zgarieturi (bara fata, prag). Nu am avut accidente cu ea. In masina au fost investiti destul de multi bani pentru upgrade-uri si intretinere... Pret (negociabil doar la fata locului): - 9500 EUR cu jantele Style 193 si anvelope de vara Bridgestone (vizibile in ultima poza) - 9000 EUR doar cu rotile de iarna pe 17" Album poze Masina se poate vedea la Cluj. Contact: +40755058945 (Apel sau SMS/WhatsApp) - Sergiu
    1 point
  2. Da, intretinerea la orice masina recenta, care nu mai are garantie, e loterie. Dupa cum spun si colegii, poti sa ai noroc si cativa ani sa nu dai niciun ban sau poti sa ai ghinion sa pice ceva scump in primul an. De-asta am recomandat masini noi, daca e posibil, chiar daca sunt din gama de pret mai jos. Sau informeaza-te la Bavaria in ce conditii poti sa cumperi extra-garantia lor, pe cat timp, cat costa si ce acopera si vezi daca iti convine.
    1 point
  3. Cand am aflat pretul de 1200lei doar manopera de lipire / dezlipire / polish / etc + pretul lupelor China am zis sa nu ma complic. Am dat 4800lei pe 2 faruri adaptive Hella noi
    1 point
  4. Salut. Personal, as prefera mai multe optiuni decat un brand. Mai ales daca tin masina mai mult de 3 ani. Dar asta bineinteles este parerea mea. M-as uita si la Superb liftback/Combi, ambele variante is spatioase. Poate una putin rulata cu 3 garantie.
    1 point
  5. Mai poti incerca la dealeri Bmw,poate au vreo masina de drive test de vanzare,un g20 nou,benzinar,318 i pleaca de pe la 34000e.
    1 point
  6. nu ziceai tu mereu ca vrei piese oem bmw direct de la reprezentanta? si nu aftermarket care e mai ieftin,dar de calitate, de la magazine?
    1 point
  7. Super, mersi mult pentru sustinere si sfaturi domnilor. Urmeaza in 10 Decembrie sa le inlocuiesc si revin cu before/after sa vedem daca merita investitia. Spor maxim tututor pana atunci!
    1 point
  8. Da...chestia asta cu range anxiety ma tampeste, iar eu am motor de 2 litri si tot pun spre 75litri daca ma straduiesc la pompa. Cu g30-ul birjaream de nu ma depasea nimeni, acum ii las sa treaca. Am tras de ultimul plin de nu am mai putut. 770km cu 73litri Am mers vreo 250km urban destul de alert. Am avut un drum pana la ramnicu sarat dus/intors 300km si am mers 80-90 prin localitati si 110-120 afara. Am mers la socri la Comarnic si tot ca sa nu birjaresc, am mers pe DN...90-100 in localitati si 120-140 prin afara.220km. Abia am reusit sa ajung acasa sa fac plinul. Spre ploiesti si inapoi nu mai merg pe autostrada, tot ca sa nu consum, iar pretul combustibilului nu ma intereseaza pt ca nu il platesc eu. Doar stresul ala de a merge la pompa nu imi place. Cum spunea si WIN. Faceam cu dieselul 900km si o alergam de ii sarea capacele
    1 point
  9. Am pus in postare fix atata aroganta cat sa scoata la suprafata "bimmeristii", ceea ce am si reusit. Alo, Bimmer si "fratele", lasati jos, astea nu sunt pt voi ! Voi cu manualul, cu teoria, cu link-rile, cu scrisul pe orice topic de dragul bagarii in seama... Stiu ce am scris si nu mai e nevoie de nici o alta explicatie. Acesta este ultimul meu raspuns la agitarile voastre inutile cu care ati umplut forumul.
    1 point
  10. Eu as avea o altfel de abordare, mai neortodoxa. Am urmarit clipurile video, am urmarit si evolutia de tip "update" si am sentimentul ca de la un zgomot specific de saboti frana de mana "imprastiati" ai ajuns acum la "SF". Ma amuza tehnica asta forumistica ..."schimba aia si daca tot asa, atunci schimba cealalta". Serios ? Voi aveti masini ? Asa procedati cu ele ? Apoi, sa ne intelegem, exista piese de masini in diferite grade de uzura si tolerante: - piese noi - piese in stare buna - piese ce prezinta uzuri sau defecte Degeaba vei inlocui piesele aflate in stare buna gasite pe masina cu altele noi ca cica "sa-ti iei un gand" ...ca uite ca nu ti-l iei ! Sau nu intodeauna ! Oricum frustrant sa cheltuiesti atatia bani, drumuri si manopera si problema sa persiste dar din pacate, in problema asta totul depinde de implicarea si "ochiul" celui care se ocupa. Recitind intregul "update" ajung la concluzia ca de la numeroasele interventii pe roata respectiva (si de la multitudinea de maini ce au umblat pe acolo) posibil ca defectul initial sa se fi rezolvat dar peste el s-au suprapus intre timp altele (greseli de montaj piese noi, greseli de reglaj, aplicare de idei personale de tip "las' ca stiu eu", etc.) Sunt prea multe sisteme implicate in dinamica acelei roti si fiecare poate genera simptome ori aparte ori asemanatoare ...de acea eu as lua-o metodic si "babeste". Ma indoiesc ca "oficial" un service ar efectua abordarea mea "neortodoxa" dar uneori exista variante "pe langa", mai ales in cazuri de SF. ...eventual cu ajutorul unui vecin, amic mai priceput si cu un minim-minim de cunostinte si scule. Ce as face eu instant in cazul tau @AdrianHH (nu e nevoie de elevator, rampa sau canal - un cric doar) - suspendat roata in cauza si demontat - demontat etrier/suport etrier (fara deconectare furtun flexibil, lichid, aer, aerisiri, prostii) - demontat disc - demontat intregul sistem frana de mana (saboti, arculete, etc) - asigurat undeva capatul cablului frana de mana sa nu se miste aiurea - montat inapoi disc - montat inapoi suport etrier si etrier - confectionat din 2 bucati de platbanda mai grosuțĂŁ (nu stiu, un 4 mm grosime macar), 2 "lamele" prevazute cu gauri la capete astfel incat sa fie aplicate peste furtunul flexibil si prin strangere cu 2 suruburi cu piulita (M6 sau M8) sa "striveasca" controlat furtunul cat sa nu mai treaca lichid prin el (incerc un desen la final/ lungime vreo 50mm, latime un 20mm, grosime macar 4mm, muchiile rotunjite - ceva micut ...si fixat pe furtun pt obturarea interiorului cu grija sa nu frece in ceva ulterior in timpul mersului) - montat roata si lasat masina pe sol - asezat in interior (habitaclu), peste maneta frana de mana o haina/ceva incat sa nu apuci sa tragi de frana de mana "din obicei". Practic acum, dupa aceste operatii, tot sistemul franei de mana e eliminat din ecuatie, frana "de serviciu" (pedala/lichid) e anulat - si asa, cu "frane" doar pe 3 roti iti vezi de ale tale. Nota - in mod normal, franarea e mai eficienta pe rotile fata decat pe cele spate (undeva un 60/40%). Totusi fi precaut, lasa in trafic un 2 m in plus fata de cel din fata, nu rula cu viteze de peste 120, in conditii de rulare cu frane pe o singura roata spate, la franari violente pe drum alunecos exista risc de "rasucire". Oricum ai spus ca mergi "batraneste", deci mari schimbari nu vei sesiza in dinamica franarii. (am rulat in tot felul de astfel de "combinatii" pt a diagnostica alte probleme SF la altii, inclusiv cu frana pe o singura roata) - inainte de montarea rotii asigura-te ca etrierul cu pricina nu primeste lichid - pt test, cateva franari din pedala cu masina pe cric pt a se observa ca placutele nu sunt actionate. Daca au totusi o tendinta de actionare, mai strange putin "strangularea" flexibilului din dispozitiv. - inainte de a lasa masina pe sol, asigura-te ca roata se invarte lejer. Si acum: - iesi pt test pe un drum mai liber si parcurge distanta pe care o sti ca iti facea probleme la roata sa vezi daca se mai incalzeste ...sau circuli asa cateva zile sa "prinzi" toate situatiile - si daca "tot asa", te orientezi spre rulment sau alta surpriza (nu am o explicatie inca pt acel "clank" de care pomeneai invartind de roata infranata cu frana de mana) - in cazul in care totul e ok, demontezi blocarea furtunului flexibil si rulezi normal cu sistem franare activ pe toate cele 4 roti (daca nu ai desfacut conducta/flexibil, nu e nevoie de aerisire sau alte interventii - doar demontezi "strangularea") Daca fenomenul de supraincalzire apare acum din nou, te orientezi spre montaj placute si etrier/repartitor/pompa centrala de frana. - daca fenomenul nu apare si e totul ok dupa cativa km/zile de test, treci la montarea sistemului de frana de mana si vezi pe mai departe. PS - pt confectionarea dispozitivului strangulare furtun, e nevoie doar de un flex pt ati procura/debita platbanda la lungime, tot din flex i se pot rotunjii marginile (sa nu taie la strangere flexibilul) ...o bormasina uzuala si un burghiu pt gauri ...si 2 suruburi minim de scurte + piulite pt strangere. Orice amic/vecin mai harnic ti-o poate confectiona in 30 min, nimic sofisticat. Sau mai este varianta demontarii furtunului flexibil, obturarea lui si montarea lui asa obturat dar e mai complicat ulterior cu scoaterea "dopului" + aerisire. In principiu cred ca ai prins ideea - eliminarea sistemelor complementare si reintroducerea lor pe rand dupa un test prealabil. La final, dupa rezolvare, poti trece si la inlocuirea lichidului franare daca tot zici ca are o culoare ciudațicĂŁ. Tot asa, pt linistea ta. Bafta !
    1 point
  11. G.popovici, E important ce iti ramane in buzunar dupa ce iei masina. Poti avea ghinion cu ea, important este ca reparatii de 1000 euro pe an sa nu reprezinte un salariu lunar. La seria 5, un set de discuri si placute fata/spate au fost 7000 lei cu tot cu manopera. La reprezentanta. La seria 3 probabil sunt 6000. Doar placutele fata/spate, fara discuri, manopea inclusa, au fost 3000 lei. Evident, reparatiile si consumabilele nu sunt musai sa le faci la reprezentanta. Indicat este sa faci Casco la masina asa noua. Cheltuielile se aduna...imi dau seama din ce postezi ca iti e frica de ele, de asta in achizitia ta trebuie sa intre si ratiunea, nu doar emotiile
    0 points
  12. Ai facut readaptarea senzorului? Valoarea masurata variaza (sau va varia) intotdeauna dupa valoarea turatiei pentru ca asta e si functia lui principala. O poza face cat multe cuvinte: Engine Speed rpm 826 Air Mass kg/h 51 Engine Speed rpm 1525 Air Mass kg/h 112 Engine Speed rpm 2651 Air Mass kg/h 190 In Ista nu stiu unde se vede cum/cand variaza. Poate pune careva un screenshot.
    -1 points
  13. Consumul e ft bun pentru barca aia frumoasa. E totusi un motor de 2000 benzina care trage 1600de kg. 7% sau 8% nu cred ca o sa scoti cu ea decat daca mergi in panta P.S.: vezi ca nu se vad pozele
    -1 points
  14. Terminati prostiile. 530xi are peste 1750kg. Ca exemplu, aprox 200 kg in plus au 750xi, S500 4matic si panamera 4S fata de greutatea declarata. Nu am sa inteleg niciodata aberatiile pe tema asta de pe site-urile producatorilor. Vedeti foto
    -1 points
  15. Este irelevant ce spune autodata cat si ce spune bmw. Important e ce spune cantarul. Pusesem pe pagina anteriora print screen cu S klasse, seria 7 si panamera. Toate aveau 150-200kg in plus fata de cifrele oficiale. La masina mea spune 1780 kg site-ul audi cu sofer de 75kg in ea si 57 de litri in rezervor. Fara sofer si cu doar 50 litri are 1780kg. Ceva kg reprezinta optionalele. Rezerva are 10kg, rotile de 20 inch sunt mai grele etc. Dar nu se aduna 80kg. Si chiar si asa, 150-200kg nu au de unde sa se adune la masinile din clasa mai mai mare. Nu inteleg nicicum discrepantele astea. Uite 520d, doar tractiube spate 1744kg. Cu xdrive se duce la peste 1800kg. E drept ca la facelift a aparut si sistemul 48V care mai aduce 10-20kg fata de varianta fara. Cred ca si 520xd-ul meu se apropia de 1.8 tone...nu avea 48V. 530xi fara 48V, tinand cont ca motorul pe benzina e mai usor, are 1770-1780kg. Varianta cu facelift si 48V, 530xi are probabil 1.8 tone In fine, mortii lor de harburi. Important e sa se invarta roata.
    -1 points
  16. Salut, caut scaune sau interior complet pentru seria 5 e34 berlina
    -1 points
  17. Nici eu nu stiu ce sa mai zic. Asta am gasit pentru tine de inteles ( :hyper: ) "Check to see if calipers are sticking. Not necessarily caliper on wheel that is hot. I had it on my 328. Rear right was hot but it was front left caliper that was sticking. When it sticks, it heats the brake fluid which expands and pushes back to other caliper which then applies and creates friction therefore heat." https://www.driftworks.com/forum/threads/e36-rear-wheel-getting-warm-probably-bearing.216709/
    -1 points
  18. Eu te-am intrebat daca l-ai vazut cum lucreaza in diferite regimuri de turatie? La mine cel raposat a aruncat o eroare specifica de MAF defect. De aceea l-am schimbat cu un SH tot bosch, dar care merge pe jumatate, dar merge.. in ture. De fapt a mers fara eroarea ciudata, de care nu am chef sa ma ocup.. dar isi schimba valoarea si in ziua curenta, cu raportarea in functie de ture. Iti arat mai tarziu doua capturi sa le vezi daca nu ma crezi. Fara eroare clara data din partea ISTA sau altceva dedicat bmw, eu l-as lasa in pace.. Cred ca la toate debitmetrele daca le scoti mufa motorul va trage mai bine. Dar cu eroare..
    -1 points
  19. Masina noua sau aproape noua nu inseamna ca nu apar cheltuieli. Am avut seris 5 g30 pt 93.000km, am vandut-o fratelui iar acum masina are 105.000. Am shimbat EGR de 2 ori, de fiecare gratis, fiind problema recunoscuta de bmw. Pe la 70k km si 100k km. Un burduf la o planetara, un semering la diferentialul spate, un tampon de cauciuc la evacuare si un soi de piesa metalica captusita cu cauciuc(nu mai stiu cum se numeste) la transmisie. Toate astea au costat aprix 6000 lei parca, la reprezentanta. Masina a avut doar 2 ani garantie. Altfel, primele doua se schimbau gratis, deci garantia extinsa ar fi meritat a fi platitta in momentul comenzii masinii. Cred ca pana in 100.000km, cheltuielile cu reparatiile sunt minore, insa apoi te poti astepta la orice. Adica de la 100.000 la 150.000 poti cheltui pe reparatii 1000 euro sau poti cheltui si oeste 5000, depinzand de noroc. Personal, si eu prefer tapiseria bej. Imi pare masina mai luxoasa si nu vreau sa vad negru sau culori inchise decat in mormant. Recunosc ca am fost atent la haine etc. La mine in masina nu se urca nimeni si nu cobora batand cu picioarele precum bati in tramvai. Dupa ce am schimbat G30-ul, tot pe bej am mers
    -1 points
  20. Iata o postare mai veche sa vezi ce am vrut sa zic: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/189659-air-mass-test-bmw-e90/page__view__firndpost__p__2515360
    -1 points
  21. In primul rand nu inteleg de ce ii dati - acestui om. A oferit informatii folositoare. Da, costurile astea de reparatii mi se par pari. Casco e cam obligatoriu. Nu e neaparat vorba de frica, dar consider ca masina e un bun zilnic, pe care trebuie sa ti-l permiti si nu sa devina o povara. Imi fac niste calcule. Traiesc intr-un oras in care 99% din oamenii care au BMW nu au venituri mari si ma tot intreb cum reusesc sa le tina. Da, multumesc de sfat. Nu m-am documentat de celelalte deozrece prima pe lista de preferinte e G20.
    -1 points
  22. Sunt unii flamanzi si prosti pe aici, care nu mai incap de mine. Istorii mai vechi. Pai e simplu cum reusesc aia si astia sa isi tina masinile. Placute fata si spate insumand 500 lei, anvelope sh sau china, etrierii vopsiti in rosu, dpf off etc. Repet, nu spun ca vei scoate mii de euro din buzunar. Dar poate in primul an scoti 500, in anul 2 si 3 cate 100 iar in anul 4 scoti 3000 si in anul 5 vei scoate zero. Trebuie sa fii pregatit sa suporti anul in care poate vei scoate 3000 euro din buzunar. Poate nu va fi cazul, dar daca aia 3000 te pot impinge spre o depresie acuta, mai bine spune pass. Evident, poti face sa se invarta roata scotand din buzunar maruntis, important este cine esti tu cand te uiti in oglinda.
    -1 points
  23. https://www.workshopcarmanuals.com/BMW/cat5720334_4280843.aspx Manuale service PDF Email delivered.
    -1 points
  24. Personal as alege seria 3 sedan. Imi place f mult cum arata. Toyotele alea sunt amarate rau...mai bine cu autobuzul. Skoda superb si passat sunt modele vechi, depreciate moral. Ori 20k pe o Octavia, ori daca platesti aproape 30k, ia seria 3 sau poate A4. Cam atat am avut de spus aici.
    -1 points
  25. @tkd 1595kg are seria 1 xdrive. Eu ti-am aratat cat cantaresc in realitate masinile puse pe cantar. Am cantarit si eu a6-le cu motorizare echivalenta 530xi si avea 1780kg cu 50 de litri de combustibil in rezervor. Seria 5 ,nici 520i fara awd, nu coboara sub 1700kg
    -2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.