Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/28/21 in all areas
-
Claudiu, eu ma bucur ca inca se mai dezbate aceasta tema. Privind dintr-un prim punct de vedere - din pacate, impartasit de majoritatea soferilor de astazi, probabil ca ai dreptate in ceea ce priveste avantajele cutiilor automate moderne, in comparatie cu cele manuale. Dar mai exista si un al doilea punct de vedere. Al celor pentru care experienta conducerii unui automobil (sau interactiunea sofer - automobil) se realizeaza prin cinci elemente distincte de control: volanul, cele trei pedale si maneta schimbatorului de viteze. Cutia de viteze automata a eliminat 2 din cele 5 elemente. Intrucat a scos din ecuatie si frana de motor, pot spune ca a anulat aproape jumatate din interactiunea cu masina. (Nu, din perspectiva acestui al doilea punct de vedere, cutia de viteze automata cu padele nu este o alternativa nici macar satisfacatoare). Cu riscul de a soca, eu regret pana si lipsa manetei de soc. Cu ce am ramas din placerea de a conduce? Cu o masina pe care doar ne amagim ca o conducem? Apasarea pedalei de acceleratie nu implica o reactie proportionala a motorului, daca ECU-ul este de alta parere. Apasarea pedalei de frana este interpretata si corectata prin sisteme electronice (ex: DSC). Avem inca noroc ca nu s-a ajuns la volan "by wire". Dar nu a mai ramas mult, daca privim in zare se vad zorii masinilor autonome. Iei loc pasiv in masina, poate chiar si cu spatele la drum, iar masina se conduce singura mult mai bine decat ai face-o tu vreodata. Ideal si fabulos, nu? Ferice de tine, ca iti face placere sa conduci astfel de masini moderne. Oricum, acesta este viitorul. Un viitor ce va deveni omniprezent de indata ce masinile cu motor termic vor fi aruncate la groapa de gunoi a istoriei. Se spunea despre BMW E30 M3 ca permitea o comunicare aproape telepatica intre sofer si masina. Din primul punct de vedere, E30 M3 este doar o "vechitura manuala". Din al doilea punct de vedere, are calitati de care niciun BMW din gama curenta nu se apropie. Calitati care sunt cu totul altele decat sute de cai putere, tablou de bord digital, cutie de viteze automata cu 8 trepte, comenzi vocale, iDrive, faruri adaptive, si altele asemenea. Poate ca si de aceea, pentru a cumpara in prezent unul in stare corespunzatoare este necesar un buget ce trece bine de tot de 50.000€. Tema "asta" este complexa. Cel mai bine ar fi sa ne respectam, unii altora, preferintele. "S-a dus vremea" vechiturilor manuale nu pentru ca cele automate ar fi neaparat superioare, ci pentru ca majoritatea cumparatorilor au devenit prea comozi in interactiunea cu masina. Iar oferta a urmat cererea.3 points
-
Salutare. Dupa multe luni de lurking si citit una alta pe forum, in sfarsit pot spune ca ma alatur "cu arme si bagaje" comunitatii. Asa cum spune si titlul, sunt la primul BMW si sunt singur ca am multe de invatat. O sa incerc sa tin un fel de jurnal pe aici si sa facem schimb de pareri cat mai utile. Sunt la primul astfel de topic asa ca...rabdare cu mine. Fiind in cautarea unei masini, stabilisem cateva "finaliste" (Superb, Passat Alltrack, Kodiaq, G31) si am stat cateva luni cu ochii pe siteuri, alternand intre modele si decizia de a cumpara sau de a mai astepta. Chiar in 2020 am fost aproape de a cumpara Kodiaq nou la niste preturi care nu vor mai exista niciodata - chiar la inceput de pandemie - am fost fraier si am ratat ocazia. Pe la mijlocul lui 2021 am inceput din nou sa ma uit. Mai am si o Octavia deci graba nu era mare, cautam ceva "frumos". Am vrut neaparat ceva cu tractiune integrala si alte cateva dotari la care nu renuntam: faruri cat mai noi dpdv tehnologic (matrix led sau echivalent), scaune cu memorie si cat mai multe setari, fara culoarea neagra (nu imi plac masinile negre), etc. Pe la mijlocul lui octombrie a aparut aceasta masina si repede am ajuns la concluzia ca o vreau. Mai ales cand am vazut culoarea...tot ce gaseam acceptabil pana atunci erau fie gri fie albe... Masina in cauza este august 2018 si avea aprox 92.500 la momentul achizitiei. Scriu mai jos cateva din dotarile importante cu cateva comentarii: 223 Dynamic Damper Control 24W 18"lt/aly Wheels D-spoke 634 - cu aceste roti a venit masina, incaltata cu Continental Eco Contact nou-noute, DOT2021, 245/45/R18, runflat; 320 Model Designation, Deletion (asta e o chestie misto, imi place mult aspectul clean look la o masina); 3DS Bmw Display Key - misto de jucat cu ea, total inutila in lumea reala; in mod dubios, primul proprietar nu a ales si comfort access - chiar l-a evitat, avand in vedere ca a ales toate celelalte optionale din pachetul in care s-ar fi aflat si Comfort Access (m-am uitat in brosura Germania 2018); 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable - f importante, cum am zis mai sus; 4HA Seat Heating Front And Rear - iar, in mod dubios, a ales incalzire in scaune spate dar nu si climatizare pe 4 zone...ce-o fi in capul unora nu o sa inteleg... 536 Auxiliary Heating - o dotare pe care o cautam...nu era musai dar ma bucur ca e in aceasta combinatie 552 Adaptive Led Headlight + 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AT Driving Assistant Plus 5DN Parking Assistant Plus 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 688 Harman/kardon Surround Sound System 9BD Businesspackage + alte cateva mai neimportante. Cateva chestii pe care am apucat sa le fac de cand am luat-o: - activat Apple Car Play - f important, in Octavia am varianta cu fir, aici e wirless - merge brici; - cumparat roti de iarna model 618 pe 17 inch cu cauciucuri SH Dunlop 225/55/R17 non run-flat; - folie faruri si proiectoare, folie geamuri spate si luneta, inscriptionat oglinzi; TO DO: folie pe display(uri) - pe cel central neaparat, trebuie sa vad daca se poate si pe "ceasuri"; - am reusit sa gasesc un kit de rezerva compus din roata slim (f greu de gasit pe 18 la un pret acceptabil), cric si cheie; din pacate, masina nu are un locas special - cum sunt majoritatea. Asa ca acum sunt in cautarea unei huse de transport sau, mai greu, varianta in care gasesc la dezmembrari una cu locas de roata rezerva in portbagaj si o convertesc pe a mea. Ca planuri de viitor: - pentru intregirea aspectului Shadow Line, ori schimbarea grilei cu cea de pe MSport (NU de pe M5) ori colantarea celei din prezent; - POATE un stage 1 la un moment dat. Ca prime impresii, masina este tot ce ma asteptam si mai mult de atat. Am apucat sa ma joc si un pic cu ea in zapada, intentia fiind sa ma obisnuiesc cu dimensiunile si inertia (are aproape 2 tone) cat si cu modul de actiune al XDrive. Cam atat momentan, las cateva poze si sper sa reusesc sa updatez topicul cat mai des.1 point
-
Masina a fost cumparata de mine din Romania la 14.500 km prin BMW Premium Selection, pt detalii privind istoria follow My link. Atat dpdv optic cat tehnic masina este in stare excelenta, revizii efectuate la 15.000 km (inclusiv schimb ulei cutie de viteza - Kit ZF baie & 10 litri ulei). Revizii: full service history (BMW service Proleasing) Roti vara: 225/45/18 & 255/40/18 Michelin Pilot Sport 4 Roti iarna: 225/55/17 Michelin Pilot Alpin 5 (rulate 2 sezoane aprox. 12.000 km per set iarna/vara) Pret: 20.500 Euro BMW 320d xDrive VIN WBA3K51030K308414 Code / Type F31 / 3K51 Vehicle History Chassis Touring (5 Doors) Market Europe (left Steering) Engine N47T 200 CP, 420 Nm, MPPK M Performance Power Kit Drivetrain All Wheel-Drive Transmission manual Color Estoril-blau Metallic (B45) Upholstery Stoff Hexagon/alcantara/anthrazit (HAAT) Manufacturer BMW AG / Munich, Germany Mileage 135.000 km Production Date 2014-08-25 Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 230 Eu Specific Additional Equipment 249 Multi-function For Steering Wheel 258 Runflat Tyres 2PA Locking Wheel Bolts 2PE 18"m Lt/aly Wheels Star Sp. 400m/mt 2TB Sport Automatic Transmission 2VB Tyre Pressure Indicator 2VL Variable Sports Steering 302 Alarm System 337 M Sport Package 3AT Roof Rails Aluminium Satinated 3L8 Exterior Parts In Aluminium Satined 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 431 Interior Rr Vw Mirror 465 Through-load System 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 488 Lumbar Support Driver/front Passenger 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 4AE Armrest Front Retractable 4DX High.trim Fin. Blue Met. 4MR Int. Tr. Fin. Aluminium Hexagon 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 520 Foglights 521 Rain Sensor 522 Xenon Light 524 Adaptive Headlights 534 Automatic Air Conditioning 548 Speedometer With Kilometer Reading 563 Lights Package Lichtpaket 575 Additional 12v Power Socket 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5DA Passenger Airbag Deactivate 5DC Folding Rear-seat Headrests 5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct. (with forward collision warning and braking) 609 Navigation System Professional 614 Internet Preparation 698 Area-code 2 6AA Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices 6AL Bmw Live 6NR Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm 6WA Instrument Cluster W. Extended Cont 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 775 Individual Roof-lining Anthracite 7NH Service Inclusive 5/100 853 Language Version English 8AR Romanian / On-board Documentation 8KA Oelservice Int. 15.000 Km/18 Months 8SC Country Spec. Release Of Teleservice 9AA External Skin Protection Retrofits: MPPK M Performance Power Kit - 200 CP, 420 Nm 3AG Camera spate 8TH Speed limit info Alpine audio amplifier & aditional speakers Folie ceramica Lumar (inclusiv faruri)1 point
-
1 point
-
Acum cateva luni am testat 840i si 840d. Am ales 840d fara sa stau pe ganduri! Cred ca ai ajuns sa urasti dieselul datorita motorului de 2.0, care-i un motor bun, decent, dar fara valente sportive spectaculoase, un motor de la care, totusi, nu trebuie sa ai mari pretentii.1 point
-
Daca aveai run flat, nu pateai asa ceva. RFT, daca sunt o marca buna (e.g. Michelin, Conti, Goodyear etc) sunt aproape indestructibile. Eu cand am luat fosta masina (F36), eram impotriva RFT, asa ca am renuntat la ele si am pus normale, si vara si iarna. Mare greseala. Nu vrei sa stii ce cosmar am trait intr-o iarna, cand am ramas la dracu cu carti dupa ce am luat o groapa care mi-a spart anvelopa. Chiar daca aveam rezerva nu rezolvam nimic. Erau -11 grade si drum in rampa cu multe denivelari. A trebuit sa chem platforma, noroc ca aveam inclusa in asigurarea Casco. Sunt si multe alte povesti horror pe aici descrise de alti colegi care regreta ca nu aveau RFT. In plus, anvelopele normale (fie ele si XL) schimba comportamentul masinii in rau, mai ales la un seria 5 care e destul de grea. O face mai moale, ii da un balans mai ales la viteza mare, practic ii strica tinuta de drum pe care BMW a consacrat-o. Tehnologia run flat a evoluat foarte mult, nu se mai compara cu aia de acum 10-15 ani. La anvelopele mai noi, aproape ca nici nu simti diferenta, mai ales daca ai jante pe 17-18 (poate de la 19 in sus se simte ceva) insa comportamentul unui BMW echipat cu RFT, garantez ca nu se compara cu cel al unuia fara RFT. Cu RFT e pur si simplu lipita de asfalt, e senzatia aia misto, parca mergi pe sina.1 point
-
Si care din masini sunt mai eficiente din punct de vedere al cheltuielilor? A mea sau a ta? Ca doar amandoi vrem sa ajungem unde avem nevoie, doar ca tu platesti mai mult. Asta asa o analiza a "fiabilitatii" banilor cheltuiti pe persoana fizica. Tu ai fi ultima persoana care sa aiba o opinie despre fiabilitate cand te bazezi doar pe faptul ca orice s-ar strica masina e in garantie. Adevarata fiabilitate declarata vine din partea celor care isi intretin singuri masina, ca mecanicii (buni) ai zilelor noastre.. sunt prea putini si prea scumpi.1 point
-
E folclor treaba asta. Schimba-i modurile de condus fara nici o grija. Mi se pare o aberatie total deplasata sa faci astfel de afirmatii. De ~5ani de cand am masina schimb din Comfort in Sport/Sport+ si invers fara sa fi avut nici cea mai mica problema vreodata. De altfel schimba ea singura din Sport+ in Sport atunci cand activez ACC-ul(pilot automat), deci de ce s-ar strica ceva. Daca ar fi fost asta o problema, fii sigur ca producatorii ar fii adaugat niste sisteme de siguranta a.i. sa nu se distruga cutia, motorul sau oricare alt subansamblu. Baliverne rostogolite de fel si fel de "inteligenti"1 point
-
Dintre 30i și 30d, aș alege clar dieselul. Nu m-aș crampona ĂŽn ce e rațional și ce nu ĂŽn funcție de nr. de km fĂŁcuți pe an, important e zâmbetul tĂŁu când faci o depĂŁșire/simți cuplul ĂŁla nesimțit1 point
-
Singura chestie e ca polueaza de rupe comparativ cu un M4. In orice alta tara mai rasarita din Europa nu te lasa sa circuli pe strada cu ea.1 point
-
Am mers cu un 6-ar GT al unui prieten. Nu are prea mare treaba cu un 6-ar Gran Coupe sau Coupe, insa este o masina luxoasa si misto. Daca as avea 40-50 ani si o familie cu 2 copii, as cumpara-o maine! Dpdv al design-ului este wow, eu sunt fan al masinilor cu haion, GT, cum vrei sa le spui, combi, etc. Daca tie iti place, cumpar-o direct! Este o masina comfortabila care merge ft frumos la drum intins. Este manevrabila, evident, ca orice BMW de clasa medie-mare, etc. SA ne zici ce decizie ai luat si ce utilaj cumperi! Spor la achizitie!1 point
-
1 point
-
Nici nu stiam ca exista GT si la seria 6. Ce mai lipseste ? Seria 1 GT , sau exista si asta ? BMW a devenit un ghiveci de orice cu mult prost gust in ultimul timp .1 point
-
Automat all the way, comfortul este mult mai mare si pentru mine conteaza mai mult. In unele cazuri si performanta este mai mare, fata de manual.1 point
-
Sa nu exageram, 1 la 60-120 mii km sa schimbi un ulei la cutie nu e o avere, si daca ai o cutie automata intretinuta asa cum trebuie, te duce mult mai mult decat una manuala, la care schimbi volanta etc.. Eu am avut x5 e70 cu 550.000 km , cumparat de nou de mine si cutia schimba perfect,schimbat ulei si filtru la ea, atata.. nimic mai mult..e60 cu 300.000 km tot cumparat de nou, schimbat ulei + filtru, cutia mergea ca scris.. Da, daca iei o masina la care nu s-a facut intretinerea cum treubie la cutia automata, atunci poti avea "gaura mare in buget". Dar daca e intretinuta corespunzator, nu e "dracul asa negru" pe cum se aude.1 point
-
Bun, a trebuit sa dau o fuga in oras dar inainte de pornire m-am pregatit cu capota ridicata si cu tel pe filmare. Afara +1°C. Am pipait cureaua de accesorii si nu pare frecata, patinata, lustruita, "tras" de ea, nimic dubios. Mda, normal ca totul a fost in regula. A pornit instant, nici un sunet dubios, nici un sughit, martor, absolut nimic de reprosat. M-am uitat atent la toate fuliile in special alternator, se invart firesc, nu am prins vreo tendinta de blocare sau ceva, nici vorba de vreun miros de cauciuc sau macar "praf de curea" depus in exces pe undeva. M-am jucat si cu AC-ul (am dat rotita bord si cea din consola pasageri spate pe albastru) dar eu n-am sesizat sa cupleze compresorul. Ori nu porneste pe frig ori nu am sesizat eu, nu stiu dar nu a aparut nici o schimbare in mersul masinii la relanti. Sufla in habitaclu aer rece dar greu de spus daca era AC sau simplu aer de afara. Am rulat vreo 15-17km si nu am avut ce sa-i reprosez masinii. Intre timp mie mi se contureaza in bilã niste idei tot mai clar. - incep sa scot motorul din ecuatie. Am urmarit filmarea mea de zeci de ori si asa cum am auzit si "live", sunetul vine de sub masina mai intens in zona de mijloc spre spate si asta ma duce cu gandul la filtru motorina - conducte - rezervor. - am dedus ca sunetul apare imediat ce temp coboara sub nivelul de inghet ori doar apa reactioneaza atat de rapid la diferente de 5° (+1° ... -4°C) - mai mult, sunetul nu mi se pare mecanic, de frecare ci ma duce cu gandul ori la vibrare, ori la ceva electro(mecanic). Eu zic ca ori pompa din rezervor face figuri la ger, ori am apa retinuta in filtru de motorina si care cand ingheata suprasolicita pompa din rezervor. Altfel nu-mi explic de ce la minus -7°C cu acelasi sunet prezent motorul s-a oprit singur de 3 ori ...si ieri la +1°C, tot cu sunetul prezent, nu s-a mai oprit si in final sunetul a disparut de la sine. Deocamdata voi inlocui filtrul zilele astea si mai vad ce se intampla.0 points
-
Am luat 530i pana la urma, si mi se pare o alegere ok. Intre timp, dupa ultimele experiente cu fosta masina (F36 420d) am devenit anti diesel si nu mai vreau sa aud de asa ceva. Am inceput sa urasc si zgomotul ala specific (acel tors). Desigur, e o pura experienta personala si nu inseamna ca dieselul e neaparat naspa. Am cautat un 540i, dar din pacate nu am gasit nimic ok. Preturile au explodat pe fondul crizei de microcipuri. Una cu dotarile pe care le voiam eu (si garantie BPS) ajungea la 43/44k cu usurinta. Am dat 37k pe 530i xdrive care e aproape full option. Nu mi se pare ca nu ar face fata motorul, e destul de agresiv, mai ales pe sport, pe la 4000/5000rpm. Dupa ce expira garantia o sa ii fac si un stage 1 daca va mai fi la mine la vremea aia0 points
-
Nu. Voia sa zica fix ce a zis. Art77, Pot doar sa iti spun opinia mea: masina asta este un hibrid intre seria 7 si un seria 5. Daca te vei uita, are ampatamentul identic cu seria 7 SWB adica 3070mm ceea ce arata ca e o masina construita pe sasiul seriei 7 cu niste solutii tehnice de la seria 5, pentru a o pozitiona mult mai accesibila fata de seria 7. Caroseria este cu design idividualizat seriei 6GT, antifonarile, materialele fiind la nivelul seriei 5 pt a fi mai suportabil pretul. Pernelele de aer sunt doar pe spate nu si pe fata ca la seria 7. Daca te vei uita la pretul din configurator, vei vedea ca este mai mare si decat X5 cu motorizare identica ceea ce este justificat tinand cont de apropierea de seria 7. Nu m-am urcat in X7 ca sa stiu cum e, insa din toata gama Bmw masina asta este cea mai spatioasa. Spatiul pt pasagerii fata/spate este peste seria 7 desi au ampatamentul identic si asta probabil pt ca bancheta spate este mai putin voluminoasa si nu la fel de luxoasa comparativ cu seria 7. Portbagajul are 610 litri si fiind hatch, este imens. Go for it, daca iti place. Designul este controversat, nu e BMW de smecheri, de asta romanul nu o cumpara si nu o gasesti pe forum.-1 points
-
sa fim seriosi...orice BMW e de smecheri. Mai ales alea care costa mai putin decat un iphone ON topic: mie imi place 6GT e mai reusit decat 3/5.-1 points
-
-1 points
-
Mi-am mai facut timp si de locomotiva asta mica si am refacut puntea spate care avea prinderea grupului rupta. Dupa am continuat cu un set de lumini in fetele de usa,sa vedem si noi in ce calcam cand deschidem usa si ceva leduri la portbagaj pentru ca acestea nu existau. Si incheiem anul cu aceasta opera de arta: Sarbatori fericite va urez si la multi multi ani sa lucrati pe la masini nu doar 1-2 si dupa sa o vindeti ! :sorcerer:-1 points
-
Volanul e top!! E facut de tine? Si eu am incercat sa-mi fac volanul meu in carbon, a durat mult timp pana mi-a iesit ...-1 points
-
-1 points
-
Uff, n-am facut nimic intre timp cu masina, m-am descurcat azi fara ea. Zgomotul de dimineata era ceva de genul din clipul gasit pe YouTube (vezi momentul 0"16 - 0"20) Motorul a pornit normal si de la volan am remarcat acest sunet. Initial mi-am lungit gatul sa vad ce trece pe strada, apoi am realizat ca se aude de la mine. Am iesit din masina incercand sa localizez sursa sunetului, se auzea tare si imi faceam griji de ora matinala intre blocuri ...dar ca localizare n-am reusit sa-mi dau seama. Parea ca vine de sub motor dar se propaga si pana undeva sub jumatatea masinii. Am cateva presupuneri dar o sa incerc sa-mi fac timp maine sa le verific mai ales ca se anunta in zona mea o incalzire a vremii.-1 points
-
Posibil Alex sa fie ceva banal... XXL - sunetul ala de franare, de tambur blocat parca provenea din partea de jos a motorului dar se auzea la fel de intens pe ambele parti. Prostia a fost ca masina era flancata de alte autoturisme pe laterale si sunetul rezona in toate partile. Motorul se invarte, cureaua accesorii e la loc, directia e fullelectric, nu stiu... Am vrut acum sa mai fac o incercare avand in vedere ca sunt afara +3° dar a murit bateria. A dat o invartitura anemica si apoi somn. Ok, din 2 variante de a incarca bateria, adica imprumut curent de la alta masina macar pana pornesc sau dus bateria in casa si pusa pe redresor - am ales-o pe cea mai idioata ! Flescaiala si mizerie pe jos, de sus pica enervant ploaie/lapovita, am decuplat borna minus si apoi am cazut pe ganduri pt ca nu reuseam sa pricep cum naiba se declipseaza chestia aia rosie cu multe fire de pe borna plus (cred ca e un fel de distribuitor) sa pot desface borna plus. Cand am fost tot ud pe spate si plin de nervi de incercari nereusite, a sarit si prostia aia singura - cred ca s-a declipsat din mila fata de mine. Scoaterea bateriei a fost de poveste ! Normal ca bornele "se baga" fix unde nu vrei intepenindu-ti miscarea de extragere, cu o mana tineam de distribuitor, cu cealalta tremuram de efort (clar, bateria are 2 tone, fara discutie) ...simteam ca mai tine ceva dar nu vedeam ce, mai ales ca am demontat si clema fixare baterie pe podea. Am mai suplimentat efortul cu 2 celule musculare si mda ...am auzit un "plici" discret. Bateria avea un furtunas (probabil colector gaze in urma reactiilor din ea) ce era conectat la o mica țeava din caroserie. Ok, verificat daca usile au ramas incuiate, pipait cheia (mecanica) portbagaj in buzunar, trantit portbagajul si am dus tonajul ala de acumulator la etj.4. Ciudat, arata 12,2 V, nu stiu ce sa zic... Cum pot afla data fabricatiei acumulatorului ? Daca as sti ca are peste 4/5 ani, nu mi-as mai bate capu' cu ea ci merg sa cumpar una noua. Am spalat-o, am pipait-o, am urmarit cu lumina tel mm cu mm din suprafata ei, si am gasit urmatoarele: Pe eticheta Matador 595 402 080 12V 95Ah 800A(EN) Punctat pe plasticul carcasei C9C 160051 0284 533017 XC5E Nu-i cam mare bateria asta pt e90, 320d ? Mare in sensul ca alternatorul nu reuseste sa o mentina 100% incarcata ...dar nu stiu nici ce putere are alternatorul meu. Presupun ca trece de 100A. PS - imi zicea cineva ieri ca mi s-a rupt axul la turbina. No da-l in mĂŁsa de ax, nu prea imi vine sa cred. As fi vrut sa scot azi tubulatura sa-mi bag degetele la palele turbinei dar sunt prea inghetat si prea ud sa mai stau afara.-1 points
-
No bun, sa incerc sa-mi raspund la cate ceva daca tot am "gogalit". ...nu stiu de unde a reusit sa gaseasca fostul proprietar bateria asta dar e clar ca s-a straduit, merita un premiu. Foarte putine detalii am gasit despre acest producator si cu atat mai putine despre data fabricatiei. Am priceput ca fiecare producator are un sistem (enigmatic) aparte pt a data o baterie. Poi m-am uitat la Rombat ...intradevar, trebuie sa fi lovit rau in bilĂŁ sa poti debita o astfel de codare a datei de fabricatie ! Ce naiba era asa greu sa se treaca acolo zz-ll-aa (ziua,luna, anul) ?? Deci nu stiu cand a fost fabricata bateria. Ok, eu am masina de 2 ani si nu cred ca fostul proprietar mi-a vandut-o cu baterie noua (nici macar in garantie) pt ca s-ar fi laudat cu asta. Presupun totusi ca are undeva intre 4 si 5 ani. Apoi ...sa nu uit de la ce am pornit - pornit/fluierat/motor cazut ca secerat. Nu inteleg cum am pornit ieri dimineata foarte usor la -7° si 24 ore mai tarziu bateria era moarta, mai cu seama ca ieri, dupa incuierea masinii am stat sa vad daca intra in sleep mode. Si a intrat. Mai mult, in casa am masurat voltajul si imi da 12,2 V. Adica 50% descarcata. Nu e prea roz dar ar fi trebuit sa mai invarta la valoarea asta. (stiu, nu e o regula, nu e obligatoriu ca de la un voltaj minim de 11,7 bateria sa-si poata face treaba) Nici macar nu am pus bateria pe redresor ci direct pe balcon ! Vine Craciunu, acum e despre altceva, nu despre cabluri, volti si invartiri. Am sa o pun la incarcat peste 2-3 zile sa vad in principiu ce mai face motorul si daca mai are chef de fluierat si oprit, eventual sa pot aduce pe cineva cu un tester si apoi mai vad daca inlocuiesc bateria sau ma ocup de alte enigme aparute sub capota. M-am uitat putin pe aici pe forum, da, puterea bateriei ar fi ok pt un e90, 320d dar referitor la alta baterie, va fi distractiv cu alegerea ei. Io-s cĂŁpos si vreau Exide sau macar partenerul lor Tudor, dar nu mi-ar fi jena nici cu un Rombat "nimerit". Exclus Varta sau Bosch (sa nu intelegeti gresit - nu zic ca sunt bune sau slabe, nu le vreau eu si gata) Matadoru' asta are dimensiunile 350x170x190 mm si parea "la fix" in portbagaj deci cred ca trebuie sa ma incadrez in astea (sau mai mici) respectand caracteristicile tehnice. In fine Deci daca mĂŁrețul BMW si-a tras concediu, ok, sa-i fie de bine, oricum e prilej de sarbatoare si concediu. Pt drumuri urgente voi activa cu Forduletul d-nei, categoria low-cost dar masina cinstita si muncitoare, nu cu atatea scheme si figuri in cap precum e90-ul. Deci practic va doresc Craciun Fericit !-1 points
-
Rotatie completa n-am incercat ci doar cateva grade sa ma asigur ca se invart toate fuliile si rolele. Poi dimineata inainte de a demonta bateria am auzit clar o invartitura completa (si bleagã) a motorului, nu are cum sa fie gripat, nu avea cand sa se gripeze ! Alaltaieri seara am parcat ok, masina in regula, apa la 91°C Ieri dimineata a pornit ca de obicei ...vajait ...mers 30 secunde, murit. Are ulei, n-am primit semnale de avertizare, ceva. Au mai urmat 2 porniri ok dar dupa 2 secunde a murit. Azi doar invartirea aia anemica...-1 points
-
-1 points
-
Fac diferenta intre carosabil ud si uscat, deci pe sezonul rece/umed imi bag "mintile in cap" si merg si eu omeneste... Cu surubaritul ma dau cand e strict nevoie. Sti povestea: ...Vasile primeste o combina de recoltat de la nemti (ajutoare, fonduri, nu conteaza). Combina in stare foarte buna, mergea ceas, pornea instant, silentioasa, taia si sorta brici, consum mic, conditii, AC, GPS, ceva de vis. Si vin nemtii dupa 3 zile sa-l vada pe Vasile cum se descurca cu utilajul, intra in curte si gasesc combina imprastiata prin curte, desfacuta pana la ultimul surub ! Consternati il intreaba pe Vasile: - pai bine omule, ce ai patit ? S-a defectat ? Nu mai pornea, nu mai treiera, nu mai functiona ? Ce s-a intamplat ?? - nuuuuu, zice Vasile, ba functiona ...da' atata merea de bine incat am vrut sa vad de ce ! La ce sa-mi fi demontat bateria pana acum daca n-am avut treaba cu ea ?? Da, am mai pus redresorul pe ea uneori dar conectat la priza motor, in rest... ........ "bornele sunt INVERS pozitionate" ...fațĂŁ de ce ! Am gasit pe masina o baterie "normala", europeana daca o pot numi asa, adica cu borne de tip "dreapta +" La unele "asiatice" sunt de tip "inversat fațĂŁ de noi" adica "stanga +". In plus, cred ca pot pune bateria si "invers" in locasul ei - nu am incercat expres dar cablurile "plus" si "minus" sunt suficient de lungi. Ca pozitionare fizica nu este nici asa o problema, baza bateriei e un dreptunghi, atata tot. Revenind Despte utilajul din dotare Ieri am coborat pana in parcare in ideea sa invart manual de motor o rotatie completa dar n-a fost sa fie. Adica nu am putut patrunde in masina sa deschid capota. Cazuse in prima jumatate a zilei "ploaie inghetata" si toata masina era incastrata in gheata, nici vorba sa pot trage de manere sau sa pot deschide usile. Si oricum se anunta pe azi tot ploaie dar la +1° asa ca am renuntat. Nici macar acumulatorul dus in casa nu l-am pus la incarcat. Nu am vrut. Din cauza unui "feeling" sa zicem. L-am dus degeaba pana la etj 4, asa ca l-am tinut de Craciun pe balcon. L-am plimbat cu mare drag azi-dimineata inapoi, l-am pus in Fordulet si m-am dus sa-mi cumpar un acumulator nou. (revin mai tarziu)-1 points
-
Cu privire la poveștile horror, de când am carnet nu am fĂŁcut vreo pana, am roata de rezerva in portbagaj nefolosita. ConteazĂŁ daca mergi cu mașina in concedii mult si pe la mama naiba, daca mergi cu mașina preponderent pe oras nu recomand rft pentru ca sunt mult mai tari si simți totul mult mai tare, mai ales pe drumurile noastre. Mai confortabil este cu rft pentru ca nu stai sa schimbi roata, sa pĂŁțești sa nu ti se desfacĂŁ, etc, mai apes daca nu știi sa schimbi o roata, mai ales daca e frig afara si urat si ai si bagaje in spate. Deci rft nu e mai bun, e mai bun doar in anumite condiții pe care le am explicat mai sus. Pentru fiecare e mai buna cealalta opțiune in funcție de cum e folositĂŁ mașina.-1 points
-
Deci Recapitulare - in 22 dec parchez seara masina in buna-regula, apa la 91°, turbina "pe mute" (fluierĂŁ doar "pe rece" 2-3 km), totul normal. - in 23 dimineata, afara -7°, porneste frumos dar la relanti in parcare apare un sunet puternic si continuu ce seamana cu tambur franare semi-blocat. Dupa 30 sec motorul se opreste ca secerat. Mai fac o incercare, porneste lejer, dupa 2 sec motorul se opreste brusc. Mai fac inca o incercare, idem. Incui masina, ma asigur de "sleep mode" si abandonez masina. - in 24 dimineata, temp in jur de 0°C, mai fac o incercare, bateria abia misca motorul si isi da duhul. Azi Iau Forduletul, ma duc la dealer specific, bag bateria in magazin, o pipaie baietii, o masoara, concluzia - baterie praf, irecuperabila, fabricata in 2014 ! Ok, eu cu lectia invatata de acasa, vreau un Exide de 80ah. Ala se uita la mine, zice "gata, poftiti, 550 lei", imi pune bateria in fata si ma intreaba ..."pareti hotarat, da' nu-i cam mare pt Forduletul de afara ?" ...bun, incep sa deapĂŁn povestioara, e90, 2.0, nfl, ii spun ce-am patit, ii spun de sunet ...ok, da, bateria e o alegere buna. Ne mai punem la povesti, ii mai spun omului ca uneori fac si drumuri scurte cu multe porniri, devine atent si ma intreaba daca am 100 lei in plus. - imprumut intreb ? ...ala rade, cica nu, dar ar vrea sa imi propuna o alta baterie cu tehnologie EFB. - adica AGM ? - nuuu, AGM e putintel altceva dar cam pe acolo. Stiu, nu aveti start-stop pe masina dar tehnologia EFB va permite incarcarea rapida a acumulatorului intr-un timp scurt si va prinde bine la drumurile scurte. https://technoluxpro.com/ro/akkumulyatory/avtomobilnye/efb.html https://motofocus.ro/9837/exide-dezvaluie-tehnologia-de-generare-a-noilor-generatii-de-carbon-boost-2-0-pentru-bateriile-efb-si-premium-cu-un-avantaj-unic ...sovaiam, nu prea imi place sa fiu intors din hotarari ...in final accept si mai scot 100 lei. Cu EFB, 650 lei. Revenim la e90-ul absent, bateria veche predata, bateria noua platita, omul se scarpina, intervin eu - boss, nu te framanta, nu imi dai garantia pana nu vin cu masina sa-mi masori incarcarea. Ma duc acasa, o montez, pornesc daca pot, nu stiu ce are masina, poate sunetul a disparut si e totul ok iar daca nu si continua sa faca figuri si sa se opreasca, ma voi intoarce dupa garantie dupa o sapt, o luna, nu stiu, cand rezolv. Batem palma si "An Nou Fericit". ........ Trag de Fordulet, ajung langa "mĂŁretul BMW", montez bateria, evident, pe o ploaie generoasa care ma uda corespunzator, afara 1°C si "momentul adevarului"! ...ma rog, pe aproape, ca m-am mai luptat cu usile inghetate. "Cheie", masina porneste instant si tot instant apare si sunetul. M-am intors la "day 1". Bun. ...stateam ca prostu' langa masina, cu fața picata si scarpinandu-ma-n fund si ma minunam de cat de tare suna zgomotul ala asteptand ca din clipa in clipa motorul sa moara secerat cand brusc imi aduc aminte ca am la mine telefonul si ma apuc sa filmez. ...nu am DPF, verific, fumul iese liber, pe bord nimic, bag telefonul pe sub motor, pe langa roata, pe langa praguri, pe bord nici un semnal, motorul parea ok, parca sunetul vine de undeva din afara lui, cam de la jumatea masinii, pe dedesupt ...accelerez putin pe loc ...cand l-a un moment dat cand am vrut sa filmez si partea dreapta, sunetul dispare brusc ! Sa-mi fut una, zic, ce fĂŁcem amu' ! Ce urmeaza ! Misc de volan, ambalez, totul in regula. Ies din parcare, dau o tura de bloc, perfect ! Imi fac curaj, dau o tura de cartier, totul normal. Imi era frica sa nu se opreasca din senin dar usor-usor am iesit pe centura si i-am dat sa ruleze vreo 50 km in final - totul absolut in regula. Ma intorc in parcare acasa pt testul opririi (sa nu ma pomenesc aiurea ca nu mai porneste) opresc, ies, incui, descui, intru, pornesc - porneste instant, totul normal. Ma duc in casa, revin peste 3 ore, pornesc, totul ok, ies iar in oras, dau talpa, dau forja, masina trage demential, nimic de reprosat. ....... Ma intorc la magazinul de baterii dupa hartii, ies baietii sa masoare incarcarea, 14,8V (!?) - ...domnu', aveti IBS ? Ca parca spuneati ca nu aveti. - poi nu am, e un NFL, si in plus pe borna minus nu am decat un singur fir. - totusi, zice, ma lasati sa verific, pare ca masina are "incarcare inteligenta". - verifica boss ce vrei numa' nu o opri ca nu stiu inca ce problema are cu sunetul ala si poate raman aici la voi. ...si vine baiatu, conecteaza OBD2 ...zice sec "are incarcare inteligenta" , inregistreaza/codeaza, trece acolo pe 80ah (nu ma pricep) dupa care imi spune ca in scurt timp ar trebui sa scada incarcarea la 14,4/14,2 ...ceea ce s-a si intamplat mai tarziu, dupa alti 10 km rulati aiurea (bateria veche era de 95ah si in moarte clinica cine stie de cand) ........ Totusi imi ramane un feeling ca problema asta va mai aparea la temp de sub 0°C. Si un clip YouTube. Spuneti voi daca sunetul nu e asemanator cu un autobus obosit in franare sau cu un sabot uzat blocat pe un tambur... https://youtu.be/Ev5zcFAb-qE Ce naiba face asa ? La ce sa ma astept ? Ce sa verific ? Mie unul mi se pare ca vine din "auxiliare", motorul il aud ca e ok asa in ansamblul lui. PS - intre timp la Oradea ploaia s-a transformat in ninsoare-1 points
-
Mie mi se pare ca e ceva din afara motorului dar am sa incerc si ce spui tu, sunt receptiv la orice. Am avut initial cateva presupuneri: - apa in filtrul motorina care stranguleaza fluxul motorinei spre motor ...dar am mai prins cateva nopti cu minus 4, minus 5 si n-am avut probleme. Motorina a fost aceeasi de vreo 2-3 sapt, azi am alimentat iar cu EvoMol desteapta. In plus, in forja, masina trage ireprosabil. - pompa ce impinge din rezervor - nu stiu totusi ce sa zic - evacuare inghetata de la condens. Am mai bagat reșoul aprins sub un catalizator Laguna 2 benzinar care avea catalizatorul inghetat de la condens dar ala nu putea scoate "fumul" si se oprea. Mie imi ies gazele liber. - vreun releu pe undeva care nu poate "cupla" din cauza curentului insuficient (baterie veche). Dar acum cu baterie noua ? - motorasul "fullelectric" al directiei, mufa ceva cu ea, contact imperfect - am pipait-o, pare ok, oricum nu am avut nici o clipa sentimentul ca e ceva neclar cu directia. Chiar nu stiu...-1 points
-
In orice tara normala nu ai avea voie sa circuli cu soba asta pe lemne. Polueaza mai mult decat un Roman de la RATB.-1 points
-
Salutare. Am vrut sa plec acum dimineata cu masina si am constatat ca nu am cu ce. Aseara am parcat-o in perfecta stare, nu am umblat la nimic de o luna de zile, motorina e aceeasi de vreo 2 saptamani dar acum dimineata la minus -7° m-a lasat nedumerit. A invartit, a pornit ca de obicei si odata cu pornirea motorului a inceput sa se auda la relanti un sunet ciudat si destul de tare asemanator cum se aude cand franeaza autobusele alea obosite (nu gasesc alta comparatie). Chiar m-a trecut gandul ca trece unul pe strada cu un tambur frana semi-blocat ...dar strada era goala. Am ignorat sunetul, am zis ca o sa-i treaca ca nah, toate inghetate si intepenite dar surpriza ! - dupa 30 sec motorul s-a oprit. L-am pornit din nou (a pornit usor) dar dupa 2 secunde s-a oprit. L-am mai pornit o data, la fel, dupa 2 secunde s-a oprit asa ca am renuntat. Ok, stiu, diagnoza (sa vad unde gasesc pe cineva) ...dar pana atunci mi-ar prinde bine orice fel de parere.-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00