Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 01/14/22 in all areas
-
DIn pacate, in domeniul auto, istoria a consemnat un sir de decizii politice luate in pripa, fara a analiza impactul pe termen lung. 1. In anii '20, a aparut benzina cu tetraetil de plumb, care - spectaculos - a rezolvat dintr-un foc atat problema detonarii cat si a uzurii supapelor motoarelor termice. Au urmat cinci decenii in care s-a utilizat in mod universal benzina astfel aditivata. Timp in care poluarea cu plumb a biosferei a crescut de multe zeci de ori fata de nivelul pre- anii '20. (Printre altele, plumbul diminueaza IQ-ul, efect vizibil in mod evident, astazi). Benzina cu plumb si-a inceput declinul pe la mijlocul anilor '70, odata cu aparitia primelor catalizatoare. Dar poluarea cu plumb din natura, cauzata de benzina cu tetraetil de plumb, va ramane la un nivel inalt pentru cel putin inca jumatate de secol. 2. De prin anii '80, guvernele europene au incurajat - in principal prin accize semnificativ mai reduse la motorina decat la benzina - vanzarea de autoturisme cu motoare Diesel, in baza faptului ca emisiile lor de CO2 sunt mai reduse. Iar oamenii, de buna voie sau fortati financiar, au cumparat in masa astfel de masini. Pana cand s-a descoperit, destul de recent, ca, in fapt, emisiile motoarele Diesel sunt mult mai periculoase pentru sanatate decat cele ale motoarelor pe benzina. Deodata, posesorii de masini Diesel - cei care le-au cumparat "impinsi" de politica guvernelor - s-au trezit aratati cu degetul si invitati/fortati sa renunte la ele. Acum, sunt "invitati" sa renunte la autoturismele Diesel si sa scoata din buzunar bani pentru altfel de masini. 3. Iata-ne in valul de electrificare. Peste noapte, motorul termic a devenit paria. Exista insa analize bine fundamentate asupra impactului ecologic pe termen lung (cititi: decenii) a productiei masive de baterii? Sunt bine puse la punct proceduri de recuperare / reciclare a acestora? S-a stabilit o strategie de dezvoltare a productiei nepoluante de energie electrica si a retelelor de distributie a acestei energii, sincrona cu cresterea exponentiala a parcului de autoturisme electrice? Nu. Se merge orbeste, exact cum s-a mers in exemplele de mai sus. La un moment dat, probabil, se va descoperi fie o problema majora, fie vreo otrava care se va fi acumulat in oameni. Cine va plati costul?3 points
-
2 points
-
Salut, postez anuntul pentru un prieten. Cei interesati il pot contacta direct https://www.olx.ro/d/oferta/bmw-seria-5-530-xdrive-IDfkDQr.html1 point
-
Pai masina nu vine direct cu android auto? Eu am iphone si stiu sigur ca vine direct cu carplay. asta cu remote startul din ce am citit pe alte forumuri depinde de locatie si de legile tarii, nu stiu cat de adevarat e ,pentru ca inca nu am vazut pe nimeni sa spuna “eu locuiesc in tara x si am remote start”.1 point
-
1 point
-
Alimentez curent Mol, motorina premium. Nu-mi pasa cat costa, bag de cati bani am. Am mai incercat: - Rompetrol, Efix - nu m-am inteles cu masina. Am considerat ca am alimentat cu un aditiv in care erau ceva urme de motorina. Relanti instabil, nu eram sigur pe plecarea masinii - ori țâșnește ...ori moare. Mi-am facut cruce cand am terminat-o. - OMW, cu Maxx ala - am stat la rand, am alimentat, reclama la nimic. Banal. N-am mai trecut pe la ei. - Luk - sortimentul premium, Ecto. Am prins la un moment dat probabil ceva "promotie", ceva din reclame, masina s-a comportat intr-un mare fel ! Am revenit - ceață. Masina bleaga, calcam si nu pleca ...in rest sound motor moale. Atat. - Luk, sortiment normal motorina. O mizerie, asta imi spune masina. In schimb sotia alimenteaza de la ei cu benzina de 10 ani intr-un Fiesta si totul e ok. - Petrom - am vrut dar n-a fost loc. M-am pus la coada si dupa 25 min m-am plictisit si am plecat. Cred ca sunt singurul roman care foloseste diesel de vreo 8 ani si care n-a alimentat niciodata de la Petrom. ...in rest evit statiile obscure.1 point
-
Electricele au luat viteza dupa succesul Tesla din ce imi dau eu seama , apoi fiecare a inceput sa "propavaduiasca " avantajelelor pe termen scurt, pe termen lung nu intereseaza pe nimeni . Posibil totusi sa se mai opreasca valul asta un pic dupa ce o sa "moara" primele masini electrice atunci vor apare problemele ridicate de tine.1 point
-
Din 3 service-uri (inteleg), chiar sa-l fi nimerit tot timpul pe Dorel ? In service nr.2 cica masina a pornit dar tot fara ventilator.1 point
-
Nu stiu de ce ai sarit la 2000km cand cel mai decent si asta daca conduci atent scoti un 800 hai 900 km cu un plin de motorina.. (am vazut de ce. Pentru ca Romulus a mentionat. Oricum desimea incurajeaza trecerea la electrice ... daca si pretul nesimtit de mare pentru ce spatiu interior cumperi... hmm) Cat despre EV-uri, asa cum spui tu, problema nu este incarcarea ca doar putem face statii de incarcare in cativa ani.. 2-3 fara gluma, dar nu stiu CU, CE O SA TRANSPORTAM atata curent. Ca o masina electrica se incarca (sau mai frecvent) mai des decat o masina cu motorina pe o distanta data deci cererea e mai frecventa, deci statiile de incarcare electrica probabil vor trebuie sa fie mai multe. Iar autonomia de 500k e un vis realizabil ..doar prin multe franari regenerante la EV-uri. (Dar sa NU luati de buna presupunere mea..) Dar, nu vreau sa uit sa ATRAG atentia mai putin informatilor ca o incarcare rapida are un efect rau asupra bateriei, adica o streseaza intern mult mai mult decat o incarcare normala in parametri dati de producator. Zic asta, ca sa nu cada cerul pe voi si sa nu ramaneti fara cuvinte prin ceea ce va v-a veni sa spuneti cand la masina iesita din garantie, adica bateria sa isi scurteze viata si sa nu stiti de ce. Pentru ca a-ti incarcat bateria prea tare adica volum de curent prea mare, grabindu-va... Asa ca mare grija potentiali clienti tentati de electrice.. cititi si randurile mici cand semnati un contract. Eu astept minunea aia de baterie sa apara si statiile de incarcare cam peste tot in drumul meu si poate imi iau un EV...1 point
-
Da, buna observatie… tot acolo suntem, deși au crescut mult consumatorii ca sa zic asa, însă tot nu s a gasit o soluție. Țin minte când au aprut smartphone-urile si ea cursa producătorilor sa le facă cat mai subțiri si spuneau ca nu au cum de la un anumit punct din cauza bateriei, țin minte ca am zis atunci ca cine știe ce baterii sa producă ca sa țină bateria foarte mult pentru ca astea cu lithium nu le vor face mai mari din cauza design ului telefonului.1 point
-
Ca sa bag batzul prin gard putin...1st things 1st: Bendix este denumirea unei marci producatoare (de to felul) care a inventat tot felul de treburi in automotive printre care si electromotorul auto, sa numesti un reper "bendix" este ceva similar cu "adidasi", "webasto", etc asa ca cred ca e destul de greu sa stabilesti ce piesa sau ansamblu "e bendix"...e doar o denumire populara1 point
-
Parerea mea e ca masinile pe baterii nu sunt viabile din urmatoarele motive: - minereurile necesare producerii bateriilor, sunt finite, neexploatate corect, se termina mai repede decat petrolul(sunt si mai putine ca si resurse, plus, baterii se folosesc si in alte domenii) - tehnologia bateriilor nu este inca destul de evoluata pentru a oferi incarcari rapide(sub 10 min) si autonomie mare(peste 500 km), se poate dezvolta, desigur - nicio infrastructura electrica din lume nu este pregatita (momentan) pentru asa utilizare larga, chiar si cand o sa fie pregatita, imagineaza-ti ca din 10 de milioane de masini electrice, toate in aceiasi tara, 8 milioane se pun noaptea la incarcat, in acelasi timp... (asta daca nu se schimba repede punctul 2 de mai sus) -curentul electric nu poate fi stocat, nu l-ai folosit, l-ai pierdut, spre deosebire de hidrogen, care poate fi stocat -reciclarea bateriilor este un proces foarte anevoios, complex si poluator, producerea lor, la fel. Pana la urma, scopul masinilor electrice e sa fie eco-friendly, dar in momentul de fata nu prea sunt(in special datorita procesului de productie si reciclare a bateriilor), plus, nu tot curentul electric provine din surse "verzi". Momentan, imi mentin ideea, cum ca viitorul e pe hidrogen, poate fi stocat, retelele existente de combustibili pot fi adaptate mult mai ieftin si usor(spre deosebire de modernizarea retelei electrice pentru a incarca sute de mii de masini simultan si rapid) pentru a stoca, alimenta etc. hidrogen. Avand in vedere ce multi tree-huggeri exista mai nou, electrificarea asta e un mare fas la nivel mondial, pentru a castiga voturi(politica) si bani(politica si nu numai).1 point
-
Update-ul zilei - folie mata pe displayul central. Antizgariat, antiamprente, antireflex - recomand tuturor. Am pus-o la 24gsm.ro (tot acolo am pus si la skoda si la mai multe telefoane inainte). Sper sa nu fie considerata reclama, n-am nici o treaba cu omu dar sunt multumit ca face treaba buna. 80 lei folia, 10 lei aplicatu. Extra info: Am intrebat si pentru "ceasuri" - strict teoretic e posibil insa trebuie sa ia masuri si ar dura fff mult "toata ziua" - timp pe care eu nu l-am avut si a ramas ca poate altadata.1 point
-
Daca aveai run flat, nu pateai asa ceva. RFT, daca sunt o marca buna (e.g. Michelin, Conti, Goodyear etc) sunt aproape indestructibile. Eu cand am luat fosta masina (F36), eram impotriva RFT, asa ca am renuntat la ele si am pus normale, si vara si iarna. Mare greseala. Nu vrei sa stii ce cosmar am trait intr-o iarna, cand am ramas la dracu cu carti dupa ce am luat o groapa care mi-a spart anvelopa. Chiar daca aveam rezerva nu rezolvam nimic. Erau -11 grade si drum in rampa cu multe denivelari. A trebuit sa chem platforma, noroc ca aveam inclusa in asigurarea Casco. Sunt si multe alte povesti horror pe aici descrise de alti colegi care regreta ca nu aveau RFT. In plus, anvelopele normale (fie ele si XL) schimba comportamentul masinii in rau, mai ales la un seria 5 care e destul de grea. O face mai moale, ii da un balans mai ales la viteza mare, practic ii strica tinuta de drum pe care BMW a consacrat-o. Tehnologia run flat a evoluat foarte mult, nu se mai compara cu aia de acum 10-15 ani. La anvelopele mai noi, aproape ca nici nu simti diferenta, mai ales daca ai jante pe 17-18 (poate de la 19 in sus se simte ceva) insa comportamentul unui BMW echipat cu RFT, garantez ca nu se compara cu cel al unuia fara RFT. Cu RFT e pur si simplu lipita de asfalt, e senzatia aia misto, parca mergi pe sina.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Salut colegi . Astăzi am luat masina , a funcționat perfect cand au testat + pornit la rece , proba de drum , am si mers cu ea de acolo pana pe blvd Pache unde a pierdut toată apa , văzusem ca începuse sa se mărească temperatura si am oprit … a ieșit abur si a curs toată apa . Ma oftic pt ca am am apucat sa merg cu ea si imi plăcea mult mergea parca mult mai bine decat cand am luat-o prima data in 2009 cu motorul de 3.0 original . Asta e , nu am noroc … voiam sa ma țină si pe mine o perioada pana mi se vindea o proprietate sa imi iau alt e60 sau F10 , momentan cred ca nici asta nu mai iau ca mereu cand patesc ceva ma consum așa si nu mai pot , cred ca iau o de-asta comuna gen Passat Skoda sau alte mărci măcar alea daca se strica nu ma interesează , nu ma supăr0 points
-
0 points
-
Tocmai, ca mie mi se pare ca generatia curenta e suficient de buna, si ca infrastructura e problema deocamdata. Adica eu cred ca deja se termina faza de early adoption si trecem spre cea de folosire in masa. Nu stiu cum e situatia cu materialele la nivel mondial. Dar, din nou, cred ca solutii exista pentru ca altfel nu s-ar baga atatia bani in piata asta.0 points
-
Haha..sa vedem nu m am hotarat . @MuscleMike - mai gasim si motive sa putem convinge sotiile ca trebuie schimbata masina )0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00