Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/23/23 in all areas

  1. Am mai discutat acest subiect destul de recent, intr-un alt topic. Momentul de inertie al rotii (care determina energia necesara accelerarii, dar si franarii ei) depinde atat de masa totala cat si de dispunerea masei respective fata de axa de rotatie, anume centrul rotii. O mare parte din masa jantei este in partea circulara a acesteia ("obadă", asa cum este denumita in Dex). Presupunand prin absurd ca avem doua jante de greutate egala, una de 18" si una de 19", la cea de-a doua partea circulara este cu 0.5" mai departe de centrul de rotatie, in comparatie cu prima. Ca urmare, are un moment de inertie mai mare. Retineti ca in practica, la modele /tehnologii echivalente, cu cat janta este mai mare (atat ca diametru dar si ca latime) cu atat si masa sa este mai mare. Pe scurt: o janta cu diametrul mai mare influenteaza negatic acceleratia si franarea masinii. Pentru o masina utilizata preponderent pe drumurile publice, consider ca optime sunt jantele diametrul cel mai mic recomandat de producator si sub care incap franele masinii. Acestea mai au un avantaj: inaltimea talonului (peretelui lateral al) pneului fiind mai mare, riscul de a farama anvelopa sau janta intr-o groapa ivita din senin este mult mai redus. La diametre si latimi egale, pneurile cu talon mai inalt sunt mai performate in directia de mers (accelerari / franari), in timp ce pneurile cu talon mai ingust sunt mai performante pe axa perpendiculara directiei de mers (in viraje). Ca urmare, jantele cu diametru mai mare avantajeaza comportamentul masinii in curbe si la schimbarile bruste de directie, in detrimentul accelerarilor si franarilor.
    6 points
  2. În us/Canada/australia are sens sa ai un suv de-ala model autobuz sau un pick-up mare. Distante mari, te mai întâlnești cu un ren pe sosea, mai ieși pe câmp.. In Europa nu prea te ajuta, decât ca să îți scrii pe frunte "o am mica". Cu foarte puține exceptii care chiar au nevoie la munca de asa ceva.
    2 points
  3. Nu am xdrive. Vizavi de greutate da, jantele de 19 se simt putin mai grele, dar sa fim seriosi, pe mine nu ma deranjeaza si am 190cp, nu merg pe circuit sa bat recorduri.
    1 point
  4. Jurnal de "bord" , deoarece fata prefera ursul masina merge zilnic minim 30 km si uite asa m-am trezit ca ma duc catre 1000 km lunar , fata de ce e mai sus nimic nou: -alternator 13.5 maxim 13.2 constant -electromotor nu mai duce mai mult de 4 sec de obicei dau o cheie scurta apoi la a doua porneste - suspectez si regulator presiune/pompa benzina pe moarte -dreapta fata a crapat pivot sau bieleta anti ruliu din nou din nou -stanga fata aparatoarea disc zangane incontinuu nu cred ca mai poate fi "recuperata" -spate as zice ca e pe moarte o flansa amortizor, vedem -franele - la fel desi in mod socant am avut nevoie de ele si masina s-a oprit exemplar blocat roti cam 1 metru nu a tras stanga dreapta -cauciucuri DOT 2017- am game over desi nu sunt uzate -toba atinge in continuare Dar merge fabulos, dovada ca si fata il prefera Nissanului desi pe urs nema AC si trapa e moarta ..Studiez sa ai mai aduc un fratior mai mare cu AC
    1 point
  5. Model 3 este cea mai bună afacere în momentul de față, la vreo 30 de mii cât este modelul de bază (cu tichet, evident). Dacă o mai iei și fără TVA, este la preț de Golf. Pe de altă parte, în ciuda update-urilor, este un model relativ vechi (6+ ani deja) la bază, iar în lumea electricelor este mult. Modele precum i4 sunt de generație nouă, deși dacă aștepți 2 ani pentru livrare mașina va fi deja depășită când o vei primi.
    1 point
  6. Haha, nu. Am scris eu aiurea. Acum inteleg aluzia :))
    1 point
  7. f logica explicatia ta, 535, astfel, se poate deduce ca pot fi cazuri unde avem 19 inch fara runflat care pot genera o accelerare mai buna fata de 18 inch cu runflat, pt ca in situatia a 18 inch cu runflat, poate avem greutate mai mare, ba mai mult anveloap fiind grea, face ca o mare parte din masa rotii sa fie la distanta mare de centrul rotii. totusi, asa cum spunea si Edwin, cred ca ne cacam pe noi degeaba, tocmai folosind argumentele lui.
    1 point
  8. Toate astea se intampla pentru ca produc volume foarte mici, nu pentru ca ar fi cererea sky-high.
    1 point
  9. Doametrul total al rotii este identic, indiferent ca vorbim de jante 17-18-19-20 inch. Diametrul jantei nu are cum sa influenteze acceleratia. Doar masa jantei/rotii
    1 point
  10. Poti merge linistit pe autostrada cu masina aia. Nu inteleg ce inseamna tragi de ea. Masina se descurca perfect si la viteze constante de 160+ chiar ma uitam la al meu g21, pe autostrada la o viteza constanta de cam 140 utiliza undeva la 40cp
    1 point
  11. Sunt ok mlperformance? Demult ma tot uit la ei, fac ceva box pt g20/21 cu cresteri de putere semnificative, pe dyno, dar nu gasesc nici in review
    1 point
  12. Nu faptul ca sunt run flat si non run flat e problema, ci dimensiunile. Combinatia aia de 255/35/19 si 235/35/19 nu e ok :)) Nu stiu cine te-a sfatuit sa pui 235/35/19 pe fata, cand ar trebui sa fie 225/40/19. E o diferenta de 2% intre diametrul rotilor spate vs fata, dupa cum arata colegul mai sus. In afara de faptul ca strica cutia de transfer, nici viteza nu ti-o indica corect, dar asta e cea mai mica dintre probleme
    1 point
  13. Dacă-l iei pentru soție, de ce nu iei în considerare altceva - mai spațios, ergonomic, estetic, etc.? Un A Klasse de exemplu. Generația F2x de 1er are mai puțin spațiu interior față de concurență datorită transmisiei pe puntea spate. O mașină cu FWD este mai previzibilă și (cel mai probabil) mai ieftină la întreținere. Mai mult, ca design interior este puțin învechită pentru anii ‘16-‘18, fiind practic identic cu modelul original, lansat în 2011. Nu încerc să te conving de nimic, doar îmi dau cu părerea ca posesor de seria 1.
    1 point
  14. https://tiresize.com/tyre-size-calculator/
    1 point
  15. Nici n-ar trebui sa existe modelul asta. E o nisa ciudata, nu are suficienta putere pentru drumuri nationale sau autostrazi, dar nici pentru oras nu e potrivit. Sau depinde de persoana, poti merge cu 116 cp si pe autostrada dar tragi de ea. Nu mai vorbesc la noi pe DN-uri. LE: E motorul modular facut dupa B47. Deci ar avea aceleasi probleme, daca e sa aiba, ca un 118/120d, etc. Culmea e ca pare sa aiba multe in comun cu B38, 1.5-ul benzina, ca piese.
    1 point
  16. Posibil sa am eu de la E90, sper sa nu il fi aruncat
    1 point
  17. Am mai facut o mica schimbare.
    1 point
  18. Bun, dupa cum spune titlul, am gasit azi ulei sub x3. O pata de 2.5 cm, sub masina, din ce imi dau seama acum, chiar in zona de mijloc, la imbinarea dintre motor si cutie...la prima vedere. Ma rog, este o exprimare plastica deoarece pot fi diverse cauze, dar vizual acolo pare ar curge. -- Este vorba de un F25 2.0 xDrive, decembrie 2014, cumparata la 4000 km. Acum are aprox 50000 km. -- Long story short, masina este folosita oras - concedii, exploatata normal, nimic deosebit. Fara offroad...etc. Oricum, va merge la MHS miercuri, deoarece are garantie de fabrica, prelungita cu inca 2 ani, deci nu imi fac griji. Sunt oarecum intrigat, deoarece nu am mai gasit aceasta problema pe forumuri, de aceea sunt curios ce ar putea fi. Suspectez ceva garnituri la cutie pe unde ar curge. Pe bord nu am erori, masina merge perfect.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.