Jump to content

BMW-uri de evitat !


FRE

Recommended Posts

On 6/10/2025 at 6:32 AM, ebay said:

Autolatest sunt efectiv primii din lista de "jurnalisti auto" care trebuie sa primeasca 0 atentie. Mănânca o gramada de rahat pe subiectele astea, indiferent de marcă.

 

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, throw said:

Autolatest sunt efectiv primii din lista de "jurnalisti auto" care trebuie sa primeasca 0 atentie. Mănânca o gramada de rahat pe subiectele astea, indiferent de marcă.

 

Astia pe ce loc ar fi? 

https://www.bumper.co/blog/hybrid-battery-replacement-cost

https://www.rallyebmw.com/service/service-and-parts-tips-tricks/hybrid-battery-replacement/

 

https://www.evhybridtech.co.uk/bmw-x5-battery-replacement

Alea sunt preturi SH.

Deci pe cine sa credem?

E ieftin sau scump?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Incă aștept dovezile ca sunt problematice sistemele hybridizate de la BMW, pe toata plaja lor de vehicule. Asta si devizul de 31 000euro. Singura chestie pe care a nimerit-o este inlocuirea celor 6 celule care poate ajunge la 10 000 euro, da.

Edited by throw
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, throw said:

Incă aștept dovezile ca sunt problematice sistemele hybridizate de la BMW, pe toata plaja lor de vehicule. Asta si devizul de 31 000euro. Singura chestie pe care a nimerit-o este inlocuirea celor 6 celule care poate ajunge la 10 000 euro, da.

Asa e. Articolul pare foarte mult scris pe genunchi, nu foarte elaborat cum putem noi sa elaboram aici pe forum.. (sa stii ca este u  topic despre cum functioneaza o hybrid-a; inca se poate gasi solutia, ca nu a gasit nimeni o explicatie, ca sa mai mesterim si noi proprietarii la ea/ele..) Asadar se dovesesc a fi niste lucruri (pe roti) foarte foarte complicate. Iar unde e multa complicare e si scump. Cel putin  eu asta am observat. Si pentru asta articolul cat de scris pe genunchi e un dram de adevar tot are.

A, ca nu trebuia sa spuna probleme ci stress, scurtarea vietii bateriei.. asta e alta poveste. Nu toti avem cuvintele la noi de multe ori...

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e vreo noutate pentru cineva din domeniu ca orice hybrid poate brusc deveni foarte costisitor, nu degeba nici garantia nu acopera mai mult de cei 6/8 ani sau 160k km, cel putin din punctul meu de vedere sunt de evitate achizitiile unor masini hybrid iesite din garantie. Intr-adevar preturile lor de achizitie la SH sunt mai mici vs masinile identice dar doar cu ICE, ma uit si aduc masini de la licitatii si vad diferentele de preturi, orice hybrid care e in buza iesirii din garantie are pretul atractiv sau cele EV precum Tesla care au trecut de 160k km, Model 3 in speta pentru ca astea sunt cele mai des intalnite fiind foste taxiuri prin tarile de jos.

Eu nu recomand o masina hybrid cu peste 80-100k km si mai veche de 4 ani, dupa acest interval riscul e mare si la fel si devalorizarea, pentru ca la momentul cand vei vrea sa o vinzi prima intrebare va fi daca mai are garantie sau daca s-a schimbat deja bateria hybrid.

Vrei hybrid sau EV, ia noua sau cat mai noua, oricum vor cam fi de unica folosinta(cat timp acumulatorii raman la fel de scumpi de schimbat) dar macar sa apuci tu sa te folosesti de ea vreo 6 ani pana o vinzi apoi, mai amortizezi ceva din investitie si stai fara grija cat ai garantie.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, throw said:

Bateriile la hybride nu sunt facute sa crape in cativa ani. Da, isi pot pierde din eficienta dar nu crapă asa usor precum crede opinia publică. 

Exact. Nici motoarele ICE nu ar crapa daca le-ar face mai bine..

Si nu o zic DELOC din perspectiva vreunei conspiratii. E doar din cauza ca s-a creat cu ajutoriul calculatoarelor; ceea ce e stiut de multi ca Planned Obsolecence.

Adica uzura (nu morala..) programata!

Uzura morala fiind cel mai bine explicata/exprimata prin rugina elementelor de caroserie! Care in trecut era un fenomen ..natural. Doar lectia asta a fost si este bine stapanita in prezent. Dar ce rost are sa ai o masina neruginita daca se strica des si te enerveaza efectiv financiar?

Cine stie de dubele Ford Tranzit stiu ce spun. Le curgea tabla si motorul nu avea nici pe naiba.. Sau mercedes Sprinter!

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, bimmer90f30 said:

Este principalul motiv pentru care am ales 30D. Diferența era net de 10.100 euro între 45e și 30D în august 2020, când am făcut comanda. Dar cum vroiam să țin mașina mulți ani, era clar că după niște ani bateria, sau elemente din ea, trebuie schimbată. Nu mi a plăcut această perspectivă, eu nu am luat pe firmă, pe leasing, nu o returnez după câțiva ani. Cei care au această posibilitate, de ce nu?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

incepe dup 150K daca masina e folosita preponderent urban, una care face mult extraurban trece lejer de 250k fara probleme la sistemele antipoluare. Apoi si daca ar fi sa inlocuiesti dpf si sistem adblue, tot nu sunt costurile unei baterii de cca 30kw cat are cea de pe un X5 45E. Dar din experienta mea, sistemele antipoluare duc lejer 250-300k daca masinile sunt exploatate corespunzator, daca iti iei 3.0d sa te fatai prin oras atunci probabil nici 100k km nu prinzi fara probleme, in cazul asta mai bine iei un hybrid nou sau cat mai nou.

Link to comment
Share on other sites

Sincer din experienta mea cu BMW uri luate sh aveam asa:

- E30 323i 1985 - nr de km irelevant crapat la el garnitura de chiulasa - cauza radiator care nu facea fata, motoras "clima" - cauza vechime

-E46 325 compact 2001 - luat de aici de pe forum pe la 60k km si 7 ani vechime  vandut pe la 150k km dupa 11 ani, cazut :

-senzor ax cu came

-radiator si vas expansiune

-bucse brate fata 

-rulment spate

-piesa cu tepi

-pompa de apa

-E84 23d 2011 - luat pe la 90k km inca e in familie are cam 150k km acum cazut"

-distributie

-fulie arbore

-conducta servodirectie

-CD player

-EGRx2

-F21 M140i  2017- luat de pe forum 45k km parca tinut pana pe la 60k cazut:

-buson vas expansiune

- purge valve 

Erau pe duca si actuatoarele din punctul meu de vedere, le-am dat la pachet cu masina

As zice ca dupa 5-7 ani nr de km e absolut irelevant camt tot ce este de cauiciuc/plasic incape sa plece.Asta am descoperit pe singurul BMW ramas 318is - toate bucsele fata puse acum 10 ani au cedat desi km au fost putini pur si simplu materialul s-a rupt, acelasi lucru s-a intamplat spre groaza mea si cu un furtun de vacuum nou nout original .Asa ca da din punctul meu de vedere am ajuns la un moment la care un BMW dupa 5-7 ani va incepe sa ceara sume de bani destul de consistente pentru intretinere.

Sau... poate am avut eu ghinion

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, alex230ro said:

[...] toate bucsele fata puse acum 10 ani au cedat desi km au fost putini pur si simplu materialul s-a rupt, acelasi lucru s-a intamplat spre groaza mea si cu un furtun de vacuum nou nout original [...] poate am avut eu ghinion

Alex, aici este o alta problema: calitatea pieselor de schimb - fie ele direct de la BMW, fie de la producatori consacrati - este net inferioara celor care au fost utilizate la fabricarea masinii. Nu stiu care este exact cauza, poate se folosesc materiale mai ieftine, poate procesul de fabricatie s-a modificat, poate sunt pastrate prea mult timp si/sau in conditii improprii.

Cert este ca, pe masura ce esti nevoit sa inlocuiesti piesele originale, vei avea din ce in ce mai des probleme tehnice cu masina. Cu alte cuvinte, un BMW E30 cu absolut toate elementele de suspensie si directie inlocuite acum cu piese noi-noute este de fapt net inferior ca durabilitate unui BMW E30 iesit din fabrica acum mai bine de trei decenii.
Aproape toate piesele de uzura: brate de suspensie, bucse, furtunuri, rulmenti, discuri de frana, etc. au o durabilitate mai slaba (sau chiar mult mai slaba) decat piesele cu care a iesit masina din fabrica.

Am observat o singura exceptie: anvelopele moderne, produse de un brand de varf, sunt net superioare celor de acum cateva decenii. Sub rezerva ca inca sa mai gasesti tipo-dimensiunea de care ai nevoie.

Link to comment
Share on other sites

56 minutes ago, FiveThreeFive said:

calitatea pieselor de schimb

Am discutat odata cu cineva care are cunostinte in domeniu (a fost sef de service la o reprezentanta Mercedes). Aparent exprimarea tehnica e "piesa de prim montaj" (adica ce se pune pe masina in fabrica, ii spune chiar numele "prim" montaj), si "piesa de montaj ulterior" (adica piese de schimb, ce le cumparam din magazine auto).

Imi spunea ca e o diferenta uriasa de calitate intre cele doua, in sensul ca "piesa de prim montaj" e mult mai buna decat cea de "montaj ulterior". A vazut cazuri cand mecanicii au preferat sa pastreze o piesa de prim montaj, chiar daca era de peste 15 ani vechime, deci au preferat sa o pastreze aia decat sa o inlocuiasca (preventiv) cu o piesa noua de "montaj ulterior".

Intuitia imi spune ca si la BMW (de fapt la toti producatorii) e la fel 😀

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FiveThreeFive said:

Alex, aici este o alta problema: calitatea pieselor de schimb - fie ele direct de la BMW, fie de la producatori consacrati - este net inferioara celor care au fost utilizate la fabricarea masinii. Nu stiu care este exact cauza, poate se folosesc materiale mai ieftine, poate procesul de fabricatie s-a modificat, poate sunt pastrate prea mult timp si/sau in conditii improprii.

Cert este ca, pe masura ce esti nevoit sa inlocuiesti piesele originale, vei avea din ce in ce mai des probleme tehnice cu masina. Cu alte cuvinte, un BMW E30 cu absolut toate elementele de suspensie si directie inlocuite acum cu piese noi-noute este de fapt net inferior ca durabilitate unui BMW E30 iesit din fabrica acum mai bine de trei decenii.
Aproape toate piesele de uzura: brate de suspensie, bucse, furtunuri, rulmenti, discuri de frana, etc. au o durabilitate mai slaba (sau chiar mult mai slaba) decat piesele cu care a iesit masina din fabrica.

Am observat o singura exceptie: anvelopele moderne, produse de un brand de varf, sunt net superioare celor de acum cateva decenii. Sub rezerva ca inca sa mai gasesti tipo-dimensiunea de care ai nevoie.

De acord dar am luat piesa originala stanta BMW, aftermarket nu mai am pretentii dar daca pana si alea originale BMW se rup in 2 ani 😞 piesa e asta https://www.schmiedmann.com/en/product/e46379-new?product=13-41-1-721-907

s-a rupt pur si simplu la imbinare. nu intelegeam de unde trage aer fals si m-am incapatanat sa pastrez sistemul "de fabrica" , in general la M42 lumea scapa de jumate din furtunele de vacuum .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, FiveThreeFive said:

..aici este o alta problema: calitatea pieselor de schimb  este net inferioara celor care au fost utilizate la fabricarea masinii.

Am eu raspunsul potrivit; pretul de achizitie, garantia si reputatia.

Asta e motivul pentru care nimic nu echivaleaza piesele de fabrica.

De aia japonezii au castigat partea lor, piata lor, reputatia lor. Pentru ca fac din fabrica calitate/fiabilitate mult mai buna decat BMW. Ca nu fac senzatie.. asta vine cu pret de BMW.         Dar si la japoneze vine cu, cost ulterior.

Problemele mele raman, de ce pus galerii de admisie din plastic? De ce folosesc furtun de plastic de micron de milimentru de gros (peretele) pe gaze recirculate pozitionat chiar langa turbina!!!??

De ce se duce lantul de distributie!?? Adica de ce se duce acum mai devreme ca inainte; ca e stiut oamenii vorbesc despre ce observa, ...sa nu o dam in numarul de vanzari..   De ce i-au schimbat locul???Repozitionarea are 0.5 efect. Dar CE EFECT are in buzunar? Asta nu ii intereseaza... 

Si mai sun si alte de ce-uri dar nu imi amintesc acum..

Frate vreau sa cumpar o masina BMW pentru motor, ca stiu ca tine..      (nu mai tine frate, obisnuieste-te cu ideea..) De aia nici nu ma intereseaza de marca asta daca, cu electricele dau buleala.  Oricum electricile nu se vor acomoda decat partial; oamenii cu viata lor dictata de altii au inceput sa se prinda.. Conteaza Pamantul.. dar pana una alta Pamantul ce il lasa copiilor, copii aia trebuie sa manance, sa fie educati.. cum cere societatea.. care mai e..

Dar sa nu divagam.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, alex230ro said:

Pai si ce ,30D nu are dpf, ad blue, egr?După 150k începe si acolo distracția. 

La cum merg eu, cu puțin oraș și mult afară, și afară cu 220, ca acum spre Grecia, probabil peste 200 de mii. Am 74 de mii, deci câțiva ani o mai duc . Ține și de șansă.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Am eu raspunsul potrivit; pretul de achizitie, garantia si reputatia.

Asta e motivul pentru care nimic nu echivaleaza piesele de fabrica.

De aia japonezii au castigat partea lor, piata lor, reputatia lor. Pentru ca fac din fabrica calitate/fiabilitate mult mai buna decat BMW. Ca nu fac senzatie.. asta vine cu pret de BMW.         Dar si la japoneze vine cu, cost ulterior.

Problemele mele raman, de ce pus galerii de admisie din plastic? De ce folosesc furtun de plastic de micron de milimentru de gros (peretele) pe gaze recirculate pozitionat chiar langa turbina!!!??

De ce se duce lantul de distributie!?? Adica de ce se duce acum mai devreme ca inainte; ca e stiut oamenii vorbesc despre ce observa, ...sa nu o dam in numarul de vanzari..   De ce i-au schimbat locul???Repozitionarea are 0.5 efect. Dar CE EFECT are in buzunar? Asta nu ii intereseaza... 

Si mai sun si alte de ce-uri dar nu imi amintesc acum..

Frate vreau sa cumpar o masina BMW pentru motor, ca stiu ca tine..      (nu mai tine frate, obisnuieste-te cu ideea..) De aia nici nu ma intereseaza de marca asta daca, cu electricele dau buleala.  Oricum electricile nu se vor acomoda decat partial; oamenii cu viata lor dictata de altii au inceput sa se prinda.. Conteaza Pamantul.. dar pana una alta Pamantul ce il lasa copiilor, copii aia trebuie sa manance, sa fie educati.. cum cere societatea.. care mai e..

Dar sa nu divagam.

 

Pai daca la Bmw ii cresc vanzarile de masini de ce sa nu mearga inainte ?  ( nu le tin partea )

Link to comment
Share on other sites

54 minutes ago, frateletau said:

Pai daca la Bmw ii cresc vanzarile de masini de ce sa nu mearga inainte ?  ( nu le tin partea )

fratelemeu, eu scriu aici in incercarea de a ne da seama si poate schimba mentalitati.

Daca nu stiai, eu am aflat si spun si la altii ca lumea asta civilizata a Vestului Europei dar SI AMERICA de cand criza din 2008.. care pe noi romanii ne-a lovit cand cuca eram pe val si nimeni nu credea ca vine asa ceva, atat de grav..

...afla cum am aflat si eu ca lumea de atunci nu mai are bani.. 

A, ca se mai fac afaceri, da lumea castigului financiar trd ebuie sa se miste ca altfel ne certam si iese razmerita urat.. DAR sa stii ca din 2008 lucrurile nu mai sunt cum au fost inainte de 2008.

Asa ca poate, poate ar trebui sa umblam la mentalitate, sa ne ascutim un pic mai mult simtul a observa ceea ce ni se intampla.. mai ales la astia mici.. ce nu calaresc cai puternici.. finaciar.

Asadar nu dau doi lei pe vanzarile BMW...

 

 

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, mik15 said:

incepe dup 150K daca masina e folosita preponderent urban, una care face mult extraurban trece lejer de 250k fara probleme la sistemele antipoluare. Apoi si daca ar fi sa inlocuiesti dpf si sistem adblue, tot nu sunt costurile unei baterii de cca 30kw cat are cea de pe un X5 45E. Dar din experienta mea, sistemele antipoluare duc lejer 250-300k daca masinile sunt exploatate corespunzator, daca iti iei 3.0d sa te fatai prin oras atunci probabil nici 100k km nu prinzi fara probleme, in cazul asta mai bine iei un hybrid nou sau cat mai nou.

La mine a fost folosita preponderent extraurban si rar abuzata, in general mers normal, revizii tot la 10k km... pe la 150k injector adblue si conducta rezervor-injector... vreo 7 800eur aprox, dpf pe la vreo 152k ( din calculele mele cred ca era fisurat de vreo 20 30k km dar n a dar erori decat pe senzor nox si ulterior dpf... inca vreo 3200eur...

Egr e schimbat pe rechemare acum vreo 100k km, sper sa mai tina, dar ma gandesc la galerie admisie, capac culbutori... ambele plastic cu probleme cunoscute, distributie la undeva pe la 200 220k km... preventiv sau nu... depinde...

Eu n as mai lua diesel.

Si da, pana si cei de la bmw service au recunoscut ca masinile au devenit consumabile, totul e cat mai green/eco si calitatea e intr un declin total... trist, dar e generala treaba in industria auto.

Link to comment
Share on other sites

eu le am facut pe cele enumereate de tine mai sus, plus schimbat cuzineti, pompa ulei, curatat tot.....la un n57 m5.0d....totul preventiv.

personal, as lua tot diesel, momentan....drumuri lungi....si alte situatii pro diesel. dar, pentru oricine altcineva , as recomanda , mai ales la km putini sau cei cu mai putine cunostinte auto, pt liniste si cheltuiala mai mica.......benzinara, hibridara.....orice altceva.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La n57 trebuie verificat obligatoriu si vibrochenul, pt ca gaurile de ungere pt cuzineti din el, pot fi colmatate grav de la revizii cu interval mare 20 30k km, iar la rulaje mari 150/200k km au fost cazuri in care schimbul de cuzineti nu a ajutat, motorul clacand pana la urma, din lipsa de ungere, desi pompa de ulei facea presiune, dar nu ajungea suficient ulei in zona cuzinetului din cauza colmatarii gurilor de ungere din vibrochen.

Sa vedem cum o fi si la b57 🤣

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.