Jump to content

E46 - 320CI FL


bogdanx

Recommended Posts

Mai adaug un mic update.

Am reusit sa schimb flansa, rulment cardan si sonda lambda iar bonus am schimbat si bucsa de la schimbator, avea joc si daca tot eram acolo...

Chin sa dau jos evacuarea deoarece cineva s-a mai chinuit in trecut si piulitele erau facute zob.

Norocul meu a fost ca era la munca baiatul care manuieste autogenul si a reusit sa imi dea jos suruburile si piulitele.

De acolo totul a fost destul de usor.

 

Mai ramane acum partea din fata, sa vad cat mai tin bratele cu pivoti si barele de directie + ca am un foarte mic joc in caseta de directie asa ca o sa o inlocuiesc si pe aceea cand o sa vina momentul.

Apoi ramane diferentialul, care are ceva backlash, cutia si motorul.

Estetic, am gasit aripa fata indoita fix pe evazare langa far, bara spate stearsa pana la plastic pe colt... toate asta prin parcari.

Mai las sa se adune si poate o sa ma indur sa le duc la reparat, dar la cum e bucurestiul nu stiu ce sa zic.

 

Adaug si o lista cronologica de piese inlocuite, pt jurnal si pt a avea un log cu cat costa toata distractia asta de a avea masina (spoiler alert ~7000 ron)

 

Vas expansiune (pocnit) - swag - 177 ron

Pompa servo - Luk - 530 - ron

 

Prima revizie:

Bujii 6 - Bosch - 150 ron

Discuri frana fata - Ferodo - 374 ron

Discuri frana spate - Ferodo - 442 ron

Filtru aer - Starline - 16 ron :D

Filtru Polen - ITN - 30 ron

Filtru Ulei - Bosch - 23 ron

Garnitura carcasa filtru ulei - Elring - 7 ron

Set placute frana fata - Ferodo - 98 ron

Set placute frana spate - Ferodo - 93 ron

Set saboti frana - QWP - 63 ron

Termostat - Wahler - 155 ron

7l Ulei - Bmw 5W30 - 210 ron

 

2l Ulei - Bmw 5w30 - 62 ron + inca multi litri papati

Aparatoare noroi - prasco? - 41 ron (mai bine luam din dezmembrari)

Bielete antiruliu fata - Lemforder - 124 ron

Bielete antiruliu spate - Lemforder - 68 ron (nemontate)

Bucsi brate fata (FCAB) - Meile HD - 313 ron

Filtru combustibil - Mann - 65 ron (nemontat nu se potriveste)

Flanse amortizor fata - Lemforder - 166 ron

Flanse amortizor spate - Meile - 72 ron

Pompa vas spalare parbriz - Febi - 20 ron

Becuri xenon d2s - Osram - 288

Set suspensie - Bilstein B12 pro kit - 2100 ron

Bucsi brat spate - Lemforder - 86 ron

Flansa cardan - Febi - 143 ron

Suport Rulment Cardan - Febi - 110 ron

Bucsa diferential - Swag - 64 ron

Rulmenti butuc spate - Optimal - 152 ron (unul nemontat)

Bucsi exterioare brate spate superioare - TRW- 134 ron

Bucsi exterioare brate spate inferioare - Lemforder - 82 ron

8l ulei - Motul 5w40 8100 x-cess - 320 ron

Bucsa schibator - oem - 62 ron

Sonda lambda - delphi - 198 ron

 

Se mai adauga niste litri de ulei luati pt completari, vreo 530 ron pt detailing-ul facut, dar am vrut o lista cu toate chestiile schimbate.

 

Am ajuns pe la 231500km.

Edited by bogdanx
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoasa masina si intretinuta! Cu cat e mai bine intretinuta, cu atat te vei bucura mai mult de ea.

Motorizarea mi se pare foarte buna, atat in ceea ce priveste taxele cat si consum/performante.

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

Edited by Alin KIR
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Salutare

Mai adaugam un mic update.

Efectiv la masina nu am mai facut mai nimic, blocat in apartament pe timpul pandemiei.

Dar dupa relaxarea vietii am fugit la munte cu tot familionul... "working" from home.

In timpul asta am decis sa rezolv si motorul care mananca ulei destul de mult.

O resegmentare era necesar asa ca am gasit un 2.5 plus cutie in 6 trepte pe care sa le refac si sa le pun pe masina.

Nu am vrut 3.0 pentru ca nu mi-l pot justifica din punct de vedere al costului, plus de asta diferenta de pret fata de acest 2.5 refacut nu era mare.

 

Acum motorul este desfacut, curat tot ce pot, inlocuiesc toate garniturile, cuzineti, simeringuri.

Blocul nu are uzura prea asa mare, l-am dus la Ozun sa il verifice si au zis ca e ok.

Chiulasa a fost dusa la Ozun pentru o planare si schimbat simeringuri.

Urmeaza sa comand piesele, sa imi construiesc un stand si sa ma apuc sa il refac.

 

Pun si niste poze, sper sa nu uit sa fac in timp ce mai lucrez si sa mai urc aici. (plus o poza doua cu e36-le care imi place la fel de mult)

Acum mai trebuie sa gasesc un suport pentru cutie, timonerie si eventual un cardan de 2.5 SMG - Daca stie cineva pe cineva, rog sa lase un semn.

 

 

96da5df1-f6a5-4b77-8104-20fc3dc344da.jpgIMG-1933.jpg IMG-1934.jpg IMG-1879.jpg IMG-1878.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sincer eu așa intenționez, sa ii fac o honuire ușoarĂŁ.

Ei au spus cĂŁ nu ar fi necesar pentru cĂŁ ĂŽncĂŁ e prezenta honuirea de fabrica, acel cross-pattern, și ĂŽntr-adevĂŁr așa este.

Din ce m-am documentat, cei de la mahle spun cĂŁ nu e necesara. Dar pĂŁrerile sunt ĂŽmpĂŁrțite.

Sa vad daca pot sa gĂŁsesc device-ul acela cu bile sa pot lua pĂŁrțile aspre dupĂŁ honuirea cu piatra aia cu 3 "spițe".

Mie cĂŁ dacĂŁ nu fac asta o sa consume segmentii.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mai fac si eu un update mic.

Mi-a ajuns gramada de piese si am cam inceput sa asamblez motorul la loc.

Cuzinetii arbore si biele, segmentii pistoanelor, si montate in bloc.

Mi-a venit si timoneria + suport cutie de pe Bavauto, mai ramane doar sa scurez cardanul.(slabe sanse sa gasesc ce trebuie prin sh)

Am comandat si un kit de garnituri pt vanos. Imi stateau pe creier si nu gaseam in Ro.

Probabil peste o saptamana o sa incep sa dau jos motorul vechi si sa iau ce piese am nevoie de pe el.

Motorul vechi e de provenienta E60 si are ECU M45, asa ca trebuie schimbati niste senzori cred si bobinele sa mearga la instalatia mea.

Mai trebuie baia de ulei(nu cred ca se potriveste, si am mai si spalat la ea...) si admisia de pe al meu(se potriveste admisia dar a fost gaurita pt GPL).

 

BTW, are cineva idee, la rar, pentru omologare, am nevoie de actele masinii donatoare? - pe site zic doar de factura din service, dar am tot auzit diverse pareri.

 

DAD6-B762-7451-4088-96-CA-B0-D2-AB619-B0-B.jpg IMG-2160.jpg B4-B57-B29-DD9-C-4507-BF5-F-BC5-E9-F0-E86-CF.jpg IMG-2169.jpg IMG-1947.jpg

Edited by bogdanx
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Aaaand it's done :D Acum am un E46 coupe 2.5, 6 trepte manual!!! yay :D

 

Azi s-au terminat cele doua saptamani de concediu in care am terminat rebuild-ul la motorul "nou" si facut transplant pe masina.

Totul a mers destul de bine, doar ca au fost doua mici "probleme".

Prima, initial aproape am inchis motorul nou, cu timing-ul facut la distributie, dar intre timp l-am dat jos pe al meu si am vazut ca e mult mai curat in chiulasa, mult mai putin ulei ars.

Asa ca am decis sa folosesc axele, tachetii si vanosul de la motorul meu, cu desfacut, tot iar, refacut timig si toate cele.

Mi-am facut singur cale de blocat axe si scula de setat vanosul, daca e pun pozele mai tarziu cu dimensiunile.

Apoi urmatoarea problema a fost la cardan unde nu am stiut ca astea de 6 trepte au flansa mai mare in PCD, drept urmare a trebuit sa caut un cardan de 2.0 diesel pe care sa il scurtez.

Lungimea necesara pentru setup-ul acesta este 1469 mm - cardanul de 2.5 SMG 6 trepte, pn - 26117523925 - asta ca sa nu fie nevoie de schimb diferential in daca mergeam pe varianta cardan de 330.

De aici totul a fost ok, multe masuratori sa fac tija de la schimbator, chin cu joja ca nu voia sa accepte oring care sa tina uleiul in baie, pana la urma i-am dat silicon vitctor rentz si s-a potolit.

Am facut update la ECU cu PN/ul de 2.5 cu WinKFP, a mers fara probleme, motorul a pornit din prima si deja am vreo 200km cu el.

Cutia e perfecta pt ce am nevoie, pot merge linistit la viteza de autostrada fara sa ma deranjeze zgomotul, iar consumul e si el tinut in frau.

per total destul de multumit de rezultat, si nitel surprins ca mi-a iesit, avand in vedere ca eu am facut totul in curte cu scule de baza.

Sa vedem acum cat o sa tina.

Daca vrea cineva detalii, poate sa scrie si postez aici.

 

Mai pun niste poze si un filmulet cu a doua cheie.(din pacate nu am putut sa fac poze la tot procesul)

 

 

05-DFADA5-37-EB-4509-81-B1-C085-B3227163.jpg 8-C9-EC027-9-C59-48-B2-933-C-5-CB0-DD119-A9-D.jpg 11561-ACF-C8-D5-438-B-AD57-D72132-A1-BA76.jpg D2-E3736-E-FB94-471-A-87-BF-974-FFD34-C6-A3.jpg D096-E3-D3-6-F6-C-4349-9-AD6-74-F1-B8-D47-BF3.jpg F703-C866-66-D5-4-AA0-ADCE-86-E4-D8782341.jpg IMG-2237.jpg IMG-2238.jpg

Edited by bogdanx
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mi-am dat seama ca n-am mai pus poze cu masina dupa swap.

Urmeaza sa primeasca ulei, o sa merg pe Liqui Moly ceva LL-01.

Si mai trebuie schimbata coloana volan, cea cu crucea de langa firewall, face zgomot.

Plus rulmetul de la ambreiaj face galgie la ralanti, am uitat sa il gresez inainte sa il pun. :mellow:

 

In rest totul merge bine, trage frumos, a primit si un set de gume noi, mi-au cazut in brate niste Pirelli Pzero nero care se comporta destul de bine.

Poate ceva rigiditate in peretii laterali era binevenita ca se misca destul de mult in lateral cand abordez viraje mai tare, dar sunt destul de confortabile.

 

IMG-2331.jpg IMG-2351.jpg IMG-2356.jpg IMG-2357.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ca si etajare sunt destul de similare primele 5 trepte.

 

GS6-37BZ

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | R

4.350 | 2.496 | 1.665 | 1.234 | 1.000 | 0.851 | 3.926

 

S5D-250G

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | R

4.23 | 2.52 | 1.66 | 1.22 | 1.00 | 4.04

 

Este o mica diferenta, primele trei trepte fiind nitel mai scurte, in oras mergand mai des in a 4, pe cand la cea in 5 mergeam in a 3 a - in zona vitezei legale 40 - 70 - raport final 3.38

O diferenta cutie versus cutie la reprize e mai greu sa fac, avand in vedere ca am schimbat motorul si foarte mult din acea diferenta vine de acolo.

La mers constant e placerea unde pot sa ii dau a 6 a si am un zgomot/turatii ceva mai reduse, ceea ce si cautam.

Pe un motor diesel sa zic ca merita efortul si costul swap-ului, dar pe benzina, mai ales non 330, nu stiu, doar daca pica o super oferta cu toate piesele, in rest bataia de cap nu stiu daca merita.

Edited by bogdanx
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Mai ridic praful putin...

Nu prea am mai facut chestii la masina, doar condusa zilnic, facuta revizie anul trecut, montat o saracie de navigatie android cu toate acareturile (camera, IBUS app, etc)

Weekendul asta am fost la munte, facut ITP-ul, unde am descoperit ca am o bieleta antiruliu pe fata rupta si firul care imi deschide portbagajul plus cel de la becurile de nr e rupt.

Am schimbat bieletele, facut schimb de ulei, filtru si saptamana asta sa ma uit la acel fir sa vad ce ii fac.

Trebuie inlocuita volanta ca e la capat de drum, face galagie.

Si sa vad cum fac sa gasesc unde sa imi repare un scaun, s-a rupt pielea la suportul lateral. (doar ca la cate povesti am auzit cu tapiterii din ro, mi-e ca mai bine caut un alt scaun)

A trebuit sa inlocuiesc parbrizul deoarece am vrut sa il curat si cand am dat oglinda jos, s-a dat cu tot cu sticla, era incins...

Nu am gasit pe stoc pe nicaieri ceva ok, si a trebuit sa ma multumesc cu unul chinezesc cu loc pentru senzor de ploaie/lumini asa ca trebuie sa caut acum capac, senzor si oglinda.

Saptamana trecuta Duminica am gasit acel semicerc de arc in cauciuc, facuta pana, apoi Marti gasit in celalalt cauciuc un surub, facuta iar pana, ambele pe spate, traiasca bucurestiul.

Am ajuns la 250000 km, motorul inca e intreg, deci pare sa fi facut o treaba decenta, sunt putin surprins pe de-o parte.

 

https://ibb.co/3TzZ18Y
https://ibb.co/cCTyDvf
https://ibb.co/27rHHrs
https://ibb.co/QMm6dST
https://ibb.co/fMCcYsk
https://ibb.co/wrKNjYy
https://ibb.co/VCwvqw1
https://ibb.co/SBtBhh7
https://ibb.co/gt3Whv7

Edited by bogdanx
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.