Jump to content

Campanie BMW I - dezastru total


Bala

Recommended Posts

Marja de profit in industria auto, nu cred ca depaseste 2-3%. Bine, din venituri de milioane, miliarde anual, e ceva, pt fiecare producator. Dar ca procent e mic.

 

Cred ca nu stim inca cat e marja de profit la masini electrice cu tot R&D initial - si deocamdata au trecut vreo doua cicluri de productie si avansul tehnologic e minimal . Nu cred ca merg rau producatorii , daca continua .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sa incep cu un mic articol, sa se inteleaga la ce stres(s) e supusa o baterie in modul fast charging:

https://news.ucr.edu...c-car-batteries

(Exista o legea a naturii care ne "spune" unora din noi ca, ceea ce se intampla la scara mica (ca fenomen) se intampla si la scara mare.

 

Orice baterie facuta pana in prezent are nevoie de un anume regim de exploatare in sensul incarcarii (exemplu articolul de mai sus), dar si al descarcarii (nivel ideal de descarcare pentru o viitoare incarcare completa, nu partiala, chimic vorbind).

 

 

M-as fi asteptat la o analiza a respectivului articol de la cineva care lucreaza in domeniu.

 

Da, baietii au luat in teste niste baterii, le-au incarcat blana la 2C, la temperatura camerei, si au concluzionat ca se strica. Ceea ce poate fi adevarat. Dar problema lor e ca nicio masina nu incarca asa bateriile. Tesla monitorizeaza fiecare celula individual si incarca in consecinta. Si cel mai probabil asa fac si ceilalti producatori. In plus, bateriile sunt racite/incalzite dupa caz. Si dovada cea mai simpla, care nu necesita niciun fel de cunostinte tehnice, e ca daca era cum ziceau baietii in studiul lor, toate bateriile de pe tesla (zic tesla ca au cele mai multe masini vandute, si au si superchargerele) s-ar fi stricat dupa un an. Ceea ce, evident, nu e cazul..

 

Chiar si la Nissan Leaf, care are baterie fara incalzire/racire, si se degradeaza capacitatea dupa niste ani, scaderea e doar de vreo 30% si pana acum n-a sarit nimeni in aer cu vreun Leaf.

 

Nu stiu cum sunt masinile alea ieftine chinezesti, poate la ele sa se aplice patentul pe care vor indivizii sa-l faca. Desi cred ca si alea incarca diferentiat intr-o masura oarecare.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu as mai lua mașina electricĂŁ daca ar fi sa dau atâția bani pe curent chiar daca ĂŽntreținerea e mai ieftinĂŁ. Mai mult de un full pe luna nu bagi in oras, adicĂŁ 350 lei maxim. Cum rahat sa dai 700-800 pe curent??? Nici nu ma gândeam la asa ceva.

 

Mașina electricĂŁ SH nu cred ca as lua sub nici o forma, posibil sa știu ca mai am garanție la baterie si 100% sa si fie in garanție, pentru ca o baterie poate sa fie cat mașina de scumpa si sigur Dezmembrari de baterii electrice auto nu cred ca o sa existe :))).

 

Cum prezenta Dacia, un 20.000 euro as da pe o mașina electricĂŁ noua de oras.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tesla monitorizeaza fiecare celula individual si incarca in consecinta. Si cel mai probabil asa fac si ceilalti producatori. In plus, bateriile sunt racite/incalzite dupa caz.

De fapt daca ma uit mai bine pe YT:

Bateria la o Tesla dureaza/tine o vesnicie; de la minutul 4 secunda 52. Ce ma bucur.

 

Nu mai am indoieli si experinta cu baterii de azi.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cred ca Bala de fapt, sta mai departe de oraș (nu sta ĂŽn oraș, oraș)..si ĂŽncarca 2 mașini electrice acasĂŁ...de acolo costul.

 

Exact!. Este costul pentru 2 masini electrice care au parcurs foarte multi km luna asta. Pe motorina sigur ieseam de 3-4 ori mai scump.

 

Sa incep cu un mic articol, sa se inteleaga la ce stres(s) e supusa o baterie in modul fast charging:

https://news.ucr.edu/articles/2020/03/11/fast-charging-damages-electric-car-batteries

 

Este foarte superficial scris articolul.

 

Pe masina ai BMS care monitorizeaza incarcarea, descarcarea si temperatura. Apoi ai alta chimie a bateriei pe masina.

 

Incarcarea / descarcarea nu este simetrica si poti incarca cu 2C si descarca cu 10C. Dar depinde de chimie. Cum tot de chimie depinde comportamentul la cald/rece al bateriei. Tot de chimie depinde si curba de incarcare.

 

De ex la I3 incarca cu 50kW pana pe la 92% dupa care scade. La un Skoda city go care e mult mai ieftina, la peste 70% deja scade incarcarea. Pe la 80% e deja la 30kW si tot scade.

 

E absursd sa scrii un articol in care iei 2 elemente de baterie, le incarci si le descarci de nebun si tragi concluzii :wacko:

 

La orice masina electrica ai garantie minim undeva pe la 8 ani si 150k km la baterie. Garantia presupune inlocuirea unui element daca ii scade capacitatea sub 80% (sau pe acolo). Apoi elemenetele inlocuite pot fi vandute sh la case, invertoare, powerwall-uri unde mai pot duce ani buni. Deci si pe banii omului, costul nu e asa de mare. La I3 care are 8 elemente, este pe la 1.5k eur un modul nou. Si recuperezi pe el mini 700eur.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Deci pentru mine masina asta pica manusa. Nu sunt ipocrit sa nu recunosc ca e a doua masina in familie si ca cealalta e o fosila. Drumurile in afara zonei de interes (casa, scoala, serviciu) sunt destul de rare. De fapt in afara de 3 drumuri in Grecia nu am mai iesit din Buc-Ilfov de mult timp. Ca fost posesor de diesel si ulterior benzinar recomand tuturor un test drive, pentru a intelege senzatia conducerii unei electrice. De fapt e simplu: trebuie doar sa-ti imaginezi ca puterea si cuplul unui ICE de la 3000 de rpm in sus sunt disponibile instant, fara efort si zgomot...
Link to comment
Share on other sites

Ca fost posesor de diesel si ulterior benzinar recomand tuturor un test drive, pentru a intelege senzatia conducerii unei electrice. De fapt e simplu: trebuie doar sa-ti imaginezi ca puterea si cuplul unui ICE de la 3000 de rpm in sus sunt disponibile instant, fara efort si zgomot...

Tu cumperi o masina (oricare) pentru senzatie?

Nu mai iau in analiza si ce senzatii de cuplu instant.. poti avea in Bucuresti..?

SAU o iei pentru cat de mult te ajuta (sau nu!) conditiile prilejuite de infrastructura prin prezenta unei masini (electrice)?

Cum ar fi: ..puncte de incarcare pe strazi, sosele.., statii de incarcare, cost (ulterior) baterie.. (daca o cumperi SH), ..daca stai/stam la bloc sau nu..- deci incarcarea acasa, etc. ?

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Sincer sa fiu, senzatia a venit ca si bonus. Am luat-o in primul rand pentru ca se pliaza foarte bine pe profilul meu de conducere: 50-60 km pe zi de luni pana vineri, traseu predictibil, posibilitatea de a incarca acasa, la birou sau la BMW Romania, care este pe traseul zilnic, deci nu trebuie sa ocolesc. Sincer nici nu prea am ce face cu acei +300km autonomie cat ii ofera masina, dar stiu ca la iarna se vor reduce cam cu 20% pentru caldura din habitaclu. A, ca ma duc de 3 ori pe an la tara la un cules de struguri, un taiat de porc, o motocoasa in curte etc, dar si pana acolo fac 70-80 km pe sens, deci suficient in orice conditii.

 

De cand am cumparat-o, singurele cheltuieli facute au fost anvelopele de iarna (am prins o promotie cu 25% discount la setul complet si le-am depozitat sub scari, deci la intuneric), camera de bord (cel mai bun prieten...), lichid de parbriz si cateva spalari la self wash. Deci probabil ca suna zgarcit, dar partea financiara ofera un anume confort de care nu m-as mai lipsi vreodata in viitor.

 

Sunt constient de faptul ca e inca perioada de "early adoption" si ca ai niste facilitati care vor disparea treptat, dar tocmai asta e momentul cel mai bun sa faci tranzitia.

 

Dar... daca: (1) nu stai la casa, (2) nu ai cel putin un punct de incarcare disponibil la orice ora din zi si noapte (birou sau acasa), (3) nu e a doua masina in familie, atunci nu recomand pentru ca apar tot felul de complicatii. De ex, sa mergi pana in Grecia cu ea ar fi aproape imposibil, infrastructura de acolo fiind aproape inexistenta. Dpmdv combinatia ideala este un PHEV si un BEV. Cel putin varianta constructiva de pe seriile 5 si 3 este foarte foarte misto. Atentie, difera de solutia pentru 225xe si x1 25e, in sensul ca motorul electric nu este cuplat la cutie la ultimele din lista, ci este montat independent pe puntea spate.

 

Si mai e o smecherie cu electricele: vei uita de fetele taiate in trafic de diversi. Cand o calci, avansezi imediat. Daca esti grabit (naste nevasta, fata cateaua etc) poti sa te misti mult mai repede in trafic decat fosilele. E foarte fasneata.

Edited by C_R_G
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, toate bune si frumoase, pana cand ai un drum mai lung de facut.

 

Iar daca stai la bloc, s-ar putea si drumurile scurte sa fie o problema. Deci deocamdata pt f multi (romani), ramane doar o perspectiva f indepartata de viitor.

 

Plus ca mai e un aspect important. Comparand electrica cu o masina mica de oras (ford fiesta, VW Golf VII), iesi mult mult mai ieftin sa iei o masina pe benzina de cateva mii de euro (5-6-7000 EUR second hand), decat o electrica de (nu stiu cate) zeci de mii, care se amortizeaza f greu.

 

Chiar si cu intretinerea unei benzinare, nu te apropii de costul unei electrice, pe langa faptul, deloc de neglijat, ca poti sa faci 1000 km in 10 ore. Electrica, pe langa faptul ca esti stresat sa o incarci de 2-3 ori, la vitezele de autostrada ii va scadea si mai mult autonomia.

Iar la preturile de acum la litrul de benzina, chiar iesi mai ieftin cu o "fosila" cum i-ai zis.

Link to comment
Share on other sites

@C_R_G - foarte bine spus pana la partea cu PHEV :thumbsup:

 

Mai mare mizerie ca un PHEV nu cred ca exista. Atat tehnic cat si ca legislatie.

 

Pe masura ce cresc bateriile la EV si se dezvolta infrastructura, un EV va deveni tot mai usor de adoptat/utilizat in viata de zi cu zi. Nu cred ca se mai poate opri aceasta tranzitie.

 

In Grecia e praf infrastructura. Am fost anul trecut cu Leaf si anul asta nu mai vrea sotiacu Ev pe acolo.

 

Cum ziceam, economia de combustibil facuta "ma indreptateste" sa iau pt concediu o masina inchiriata. Am fost saptamana trecuta la Mercedes, voiam un C sau un E pt o tura pe afara. Pretul era ok dar limita de 2k km si apoi un spor de 1eur/km !!! m-a socat. Am renuntat si urma sa merg la Bavaria sa iau un X5/X6 dar pana la urma nu mai mergem pt ca mai sunt si testele si deja simt ca ma chinui prea mult pt un concediu. Poate dau o fuga in Croatia unde infrastructura este Ok si pot merge cu EV in conditii decente.

Link to comment
Share on other sites

Un PHEV e cea mai buna varianta in momentul asta, daca vrei sa ai o masina cu care sa poti sa mergi electric in oras si la drum lung fara stres, planificare si alte restrictii.

 

Iar cu infrastructura mai e de asteptat, cel putin la noi. Deocamdata sunt alte probleme.. (link)

Link to comment
Share on other sites

Neah, PHEV este o mizerie :)

 

Electric in oras, cu PHEV sa duci copii la scoala si apoi la serviciu daca scade temperatura la sub 10 grade poate doar in orase gen Oravita sau Recas care au vreo 10 strazi. In Bucuresti, Timisoara, Cluj etc nu ai cum sa mergi atat. Ma refer sa circuli, sa incalzesti masina etc. Imposibil fizic.

 

In al doilea rand, cu bateria aia de ceas, vei baga cablul zilnic! in ea. Crede-ma ca iarna sa te dai jos sa-i bagi duda aia zilnic, vei ajunge dupa cateva luni sa nu o mai bagi. Mie la I3, intr-o perioada in care bagam zilnic minim 100km, cu incalzire din telefon, sub 10 grade afara si extern viteze de 130km/h+ ajungand cu el aproape gol zilnic, ma stresa deja. Si totusi aveam zile cand nu il incarcam.

 

Il al treilea rand, taxe, revizii, ca la o masina normala.

 

Pur si simplu un PHEV are atatea dezavantaje atat fata de EV cat si fosila incat nu se justifica. Ma refer la utilizarea zilnica. NU pe hartie. Practic este o tampenie.

 

Daca EV nu e (inca) OK, atunci fosila toata ziua. Nici cel mai mic motiv pt un PHEV.

 

P.S. PHEV se produce pt ca producatorii de masini sa nu depaseasca nu stiu ce cote de CO2 impuse de UE. Nici ei nu cred ca le-ar promova

Link to comment
Share on other sites

Generatiile noi de phev-uri pot sa mearga 40-45 km vara. Hai sa zicem, iarna scade la 30. Pentru majoritatea oamenilor e suficient pentru plimbat prin oras. Da, o incarci in fiecare zi, dar daca stai la casa o parchezi in curte si o bagi in priza. Nu mi se pare un capat de tara 1 minut in plus pentru chestia asta. Asa cum tie nu ti se pare aiurea de exemplu sa alegi tara in care mergi in concediu in functie de infrastructura, sau sa ajungi sa-ti strice concediul faptul ca ai mers cu masina electrica.

 

Taxe la phev nu ai (30 de lei pe an nu se pun). Da, ai revizii, dar pe de alta parte te sui in ea si pleci unde ai nevoie, cand ai nevoie, indiferent cat de lung e drumul. Ca la o adica de-aia iti cumperi masina si nu mergi cu uber sau cu trenul.

 

Si daca discutam de costuri (taxe, revizii), daca trebuie sa incarci in reteaua publica (pe bani), o masina electrica nu mai e chiar atat de economica. Cat e kWh la incarcare rapida in general? 1.8 lei? La un consum de 18 kWh/100km asta inseamna 32.4 lei / 100 km, adica 6.5l de benzina premium.

 

Da, tehnologia e buna si asta e viitorul. Doar ca nu suntem acolo inca, mai dureaza.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mie un SUV hibrid, eventual plugin mi se pare o alegere buna. Ai consum urban relativ redus, chiar poti merge full electric un drum scurt, manevre prin garaje/parcari subterane etc, iar la drum lung ai consum ca un benzinar normal, cu avantajul unui cuplu pus destul de bine pe sosea. In iulie am fost in Grecia cu un prieten care si-a luat noul RAV 2.4 hibrid 220 CP...a avut un consum de cca 8%, insa am mers destul de tare, iar pe urcari/accelerari chiar daca nu se tinea dupa mine (320d 190 CP), RAV-ul se misca destul de bine.

Masina a costat 36.000 euro...foarte incapatoare si bine dotata (nu avea sunroof si inca 2-3 prostii)....

 

M-ar tenta un X3 hibrid :)

Link to comment
Share on other sites

Fiecare categorie de masina are avantajele/dezavantajele sale, depinde pentru ce o folosesti; mie si hibridele, ca sunt plug in sau clasice, mi se par ok, mai ales cand folosesti masina respectiva in regim mixt urban/extraurban, si nu stai sa iti planifici mult calatoria in functie de statiile de incarcare. Iar in functie de masina, marca, mai trebuie mentionat, ca pe de o parte, masinile sunt grele, si au un comportament rutier diferit, iar pe de alta parte, sunt silentioase si placute la condus (exceptand poate zgomotul de aspirator la acceleratii puternice generate de cutiile cvt).
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt mai mult pentru PHEV decat pentru EV.

De ce?

Pentru ca daca (stiu, nu e un inceput bun, pentru ca deja cer ceva..) ar fi statii de hidrogen asa cum ar fi statiile peco de dese (iar asta e mai usor realizabil la scala nationala decat PRACTIC (pardon) sa maresti, SCHIMBI- toata reteaua electrica crescandu-i astfel capacitatea (datorita cerintei de curent crescut, seara.. cand toti ajungem acasa, vrem sa incarcam.. si sa mai gasesti surse de unde sa extragi suficienta materie prima pentru baterii.. pentru un EV!!) pentru PHEV-uri.

 

Nu mai zic ca un PHEV se "umple" muult mai repede decat un EV.

 

Surse de producere a curentului exista (centrale nucleare, energie solara, energie eoliana, energia valurilor..) deci se poate produce energie non stop si aceasta se poate "stoca" prin fabricare.. in imense depozite de hidrogen . Si de acolo se poate distribui peco-urilor.

De aceea sunt pro-PHEV. Pentru ca ar putea exista in viitor mai rapid decat schimbarea retelei electrice (nunmai zic, de unde atatea rezevrve de cupru pentru fabricarea cablurilor muult mai groase..!?) si gasirea de baterii pentru numarul de masini existent care trebuie inlocuit practic..

 

Un phev are o baterie muult mai mica, deci materie prima mai putina..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@ Bala: stiu ce zici, ca duci dupa tine toata hardughia, ca de fapt sunt 2 concepte intr-o singura masina. Alternativa cu masina inchiriata e chiar demna de luat in considerare. Dar e posibil ca pentru unii sa nu se potriveasca cu nevoile lor. Multi se plang ca trebuie sa "ajunga de la Buc la Timisoara in 5 ore", ca trebuie sa faca 1000km intr-o zi. Poate ca asa e. Ma gandesc acum mai ales la cei care alearga cu ele in interes de serviciu. Deci cred ca PHEV-ul reuseste sa ii impace si pe acestia, ceea ce un BEV nu reuseste.

 

Legat de preconditionare, am studiat la un moment dat 225xe-ul si se poate face preconditionarea similar unei electrice, din app sau telecomanda. Nici macar nu trebuie sa ai masina lasata la incarcare. Are pompa de caldura care (similar unui BEV) gestioneaza atat habitaclul cat si bateria. Ba chiar bateria mai are o pompa de backup, in caz ca nu face fata cea principala. Si pentru 27keur o configuratie decenta parca nu e chiar asa de rau. Mai e si aspectul practicalitatii. 225xe-ul are 4.3 m lungime si portbagaj de 400 de litri. Cam greu sa te bati cu astea. Iar noua baterie (incepand cu productia 07.2019) are 10kw brut si 8.8kw net. Pe spritmonitor.de vad ca duce cam 55km vara si 32-35 km iarna. Adica macar nu mai poluezi pe traseul clasic casa-scoala-serviciu si tot ai schimbat ceva in bine...

 

Mie un SUV hibrid, eventual plugin mi se pare o alegere buna. Ai consum urban relativ redus, chiar poti merge full electric un drum scurt, manevre prin garaje/parcari subterane etc, iar la drum lung ai consum ca un benzinar normal, cu avantajul unui cuplu pus destul de bine pe sosea. In iulie am fost in Grecia cu un prieten care si-a luat noul RAV 2.4 hibrid 220 CP...a avut un consum de cca 8%, insa am mers destul de tare, iar pe urcari/accelerari chiar daca nu se tinea dupa mine (320d 190 CP), RAV-ul se misca destul de bine.

Masina a costat 36.000 euro...foarte incapatoare si bine dotata (nu avea sunroof si inca 2-3 prostii)....

 

M-ar tenta un X3 hibrid :)

 

Cum naiba a reusit sa pape 8%, ca eu cu X4 2.0i xdrive am scos in jur de 7%... Ce hibrid mai e si ala...

Link to comment
Share on other sites

Lexus NX, care e de fapt o toyota rav4 cu alte finisaje nu reuseste consum sub 7, la un stil alert; pe de alta parte, dezavantajele sunt: zgomotul de aspirator la accelerati, si un surub vizibil la cotiera/consola, portbagaj mic, in rest...nu ai ce reprosa.pe is la acelasi stil de condus te invarti pe la 6.5, datorita aerodinamicii.
Link to comment
Share on other sites

Eu nu sunt compatibil cu niciun CVT pus pe masina. La scutere, da. Dar la masini nu suport.

 

Sistemul hibrid de la bmw mi se pare insa foarte bine facut - si zic asta dupa 7k km facuti cu masina, in tot felul de conditii. Singura chestie pe care as dori-o e o baterie mai mare (al meu e F), dar la G au rezolvat si chestia asta. Asa ca cine isi cauta un hibrid, i-as sugera sa dea o tura si cu un model de la bmw (adica 3,5 sau X)

Link to comment
Share on other sites

G30-ul duce am 30-32 km vara pe baterie. Fara ajutor de la baterie papa cam 7% la drum intins in stil alert. O mare hiba la acest model este dpmdv portbagajul, care pe langa faptul ca e relativ mic pentru un sedan (cam 400 litri) are si o configuratie aiurea (acces ingust, dimensiuni neregulate). Trecand peste partea practica, cred ca este cea mai misto masina pe care am condus-o la capitolul confort (si am cu ce compara). Un mare aport il aduce motorul electric intercalat intre motor si cutie, cutia gestionand cuplul cumulat al celor 2 propulsoare.
Link to comment
Share on other sites

Dimensiunea portbagajului este o problema, atat la 530e cat si la X3 hibrid, unde este pe la 450L, cat un serie 3 clasic. Daca pleci 4 persoane la ski pentru 2 zile, nu prea iti incap toate. Pentru o saptamana, cu 400l esti la limita chiar si cu o cutie pe plafon. La serie 3 hibrid este si mai mic 370l, cred ca la Touring este mai incapator.
Link to comment
Share on other sites

eu am ales un 330i in detrimentul unui 330e si nu imi pare rau. Opinia mea e ca PHEV-urile au foarte multe dezavantaje. Sa enumar doar cateva: greutate mai mare / autonomie totala scazuta (pe un 330i G20 ai pana la 1000 de km range, un 330e ajunge maxim pe la 500 din cauza rezervorului mai mic) / autonomia bateriei (destul de mica) va scadea in cativa ani simtitor / putere totala marginal mai buna (si doar temporara prin xtra boost) cu o baterie incarcata dar inferioara cu ea descarcata / dimensiunea redusa a portbagajului / pret de achizitie identic sau chiar ceva mai mare (cu tot cu voucherele de la stat), etc. Edited by m3gadeth
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.