Jump to content

Sfat achizitie Bmw F10


AndreiDaviid

Recommended Posts

Pai daca am 430k km trebuie sa o inlocuiesc, daca pe la 300k km am schimbat toata suspensia, fara bratele din fata, schimbat diferentialul si pompa de motorina, rulmenti spate..

Turbina schimbata (tot preventiv)?

Motorului nu i-am schimbat inca injectoarele.. (curand, dar doar pentru ca vreau sa stiu ca, curge motorina cum trebuie pe acolo); nici macar vestitele simeringuri nu i-au fost schimbate - e prea batran sa merite investitia; motor M47.

Acum doua zile schimbat ventilator bord.

 

In fiecare an masina are parte de o testare pentru noxe si frane si lumini si tot ce trebuie.

Nimeni (autoritate) nu mi-a zis ca nu e buna...

Masina o folosesc in fiecare zi si se va bucura de tot ce cred ca se uzeaza inainte de a se uza. Nu am scros ca sa ma laud, am scris ca sa "acopar" ce am zis mai sus.

 

Nu este genul de masina pentru "masina mea" aici dar mecanic cred ac sta bine, inca!

Va rog sa nu disecati acel inca prea mult ca nu are rost. ;) ;)

 

Nu dati cu piatra, dar chair ma gandeam ca unui E90/60 ii sta bine sa devina cat mai multe "de epoca", ca sunt ultimile carora nu li s-au stricat des motoarele. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

1597847229[/url]' post='2525411']

Pt mine masina e timpul meu liber...o surubareala mica, o spalare, mai un retrofit...bani aruncati :))))) Masinile noi nu-mi plac, nu prea am ce sa fac cu ele, nu-mi dau batai de cap :))))))))

 

Bine un seria 5 nou m-ar coafa...dar deh n-am "timp" :))

 

Deși ne-am mai contrat pe aici, ți-am dat numai plus azi, am rezonat :))

 

Iar acum la subiect: fiecare acționeazĂŁ dupĂŁ motivele sale. E drept ca masinile in ziua de azi, din cauza complexitatii lor pe partea electronica au o fiabilitate mai scĂŁzutĂŁ, e și normal. Auzim de multe ori vorba: “ nu se mai fac masini cum se fĂŁceau odatĂŁ” și exista o urma de adevĂŁr aici, mai ales dacĂŁ ne gândim la politicile privind globalizarea și scĂŁderea costurilor de producție. La fel cum a punctat colegul Eugen, producĂŁtorii auto ținteasc clienții persoane fizice/juridice dispuse sa o ținĂŁ din Lessing in leasing. Chiar am citit un articol mai demult ca spre asta ne ĂŽndreptam: in loc de a fi proprietar, in curând vom fi doar clienți ai unor servicii. Cam orice bun va fi obiectul unui leasing operațional. E bine pentru economie in general, dar mai sunt unii, printre care ma numĂŁr, care nu sunt dispuși sa plĂŁteascĂŁ o rata lunarĂŁ tot restul vieții pentru a avea mașina. Singura rata mai serioasĂŁ de pana acum e la un apartament cumpĂŁrat așa ca investiție, in rest ĂŽmi ajunge ca plĂŁtesc abonament la telefon, utilitĂŁți, Netflix, Apple music.

 

Personal procedez in felul urmĂŁtor, ĂŽmi stabilesc un buget maxim, caut o mașina in stare cat mai buna, cu un raport vechime/km rulați care sa ma satisfacĂŁ, o achiziționez cu bani cash și apoi ma ocup doar de ĂŽntreținerea ei. O fi bine, o fi rĂŁu, nu stiu ce cred alții, pana acum a fost bine pentru mine. Sincer nu stau sa cer foarte multe pĂŁreri pe banii mei, din moment ce ma duce capul sa ii fac, consider eu ca ma duce capul sa ii cheltui și responsabil.

 

Ăntâmplarea face sa ma fi virusat cu virusul asta numit pasiunea pentru marca BMW și ĂŽmi place și faptul senzația pe care ți-o da propulsia. Ămi place mult confortul și senzația de siguranța.

 

Eu am ĂŽnceput cu un E39, cumpĂŁrat cu 7k euro din 2003, 520d, cel mai slab motor care s-a pus pe modelul asta. Avea 9 ani vechime si in jur de 200k km. Nu as recomanda cuiva sa mai cumpere o mașina cu vechimea și rulajul asta, ca am sfârșit a bagĂŁ in ea alți 8k euro. Bine, am avut și mulți pitici pe creier, de genul sa o revopsesc integral. A vĂŁzut și reprezentata de mai multe ori, deși eram cam singurul cu o mașina așa veche care le calcĂŁ pragul.

 

Ideea e ca in 6 ani am fĂŁcut in jur de 90k km cu ea și am cheltuit, achiziție + reparații ( mentenanța și mofturi) in jur de 17k km. DupĂŁ ce a fost fĂŁcutĂŁ dauna totala de un nenorocit, am mai recuperat 3400 euro, deci in 6 ani am plĂŁtit ( fĂŁrĂŁ combustibil și asigurĂŁri) 13,6k euro. Mai, oameni buni, am adorat mașina aia și am mers și prin Europa de mai multe ori cu ea fĂŁrĂŁ sa ĂŽmi fie frica ca ma lasa in drum. Consider ca pentru mine nu ar fi meritat sa cumpĂŁr o mașina noua. Nu as fi avut parte de același plĂŁcere de o conduce și poate as fi pierdut mai mult din devalorizare.

 

In concluzie: nu exista o rețeta generalĂŁ pentru a ĂŽndeplini toate condițiile dupĂŁ care ne alegem mașina. Acum e clar ca e bine sa casti ochii și sa nu iei vreo epava in care sa bagi bani cu nemiluita.

 

DacĂŁ ar fi sa rezum ce consider eu ca fiind niște criterii de bun simt atunci când iei o mașina SH : mașina sa aibĂŁ pana in 150k km, maxim 5 ani vechime și pe cat posibil sa nu fie luatĂŁ cu bani la care plĂŁtești dobânda. Tot ce e sub aceste valori, e Bonus.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Toffefe, fiecare are realitatile proprii.

Ce vorbim noi aici este doar sa ne aflam in treaba.

Tu ai spus maxim 5 ani/150.000. Eu am spus 3 ani/100.000km pt ca poate castig 5 lei in plis fata de tine.

Tipul care abia a deschis topicul cu M5-ul pe "masina mea" va spune ca daca masina nu costa 100.000, se sterge cu ea la fund. Altul care e milionar, va spune ca suntem toti 3 prosti.

 

Ideea este ca nu exista o reteta a lucrurilor, toti oamenii in esenta avand aceleasi nevoie si satisfac din ele atat cat pot si in functie de cat de rationali sunt

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Uite eu acum tre sa-mi iau inca o masina desi n-am nevoie. Am deja doua romburi bune dar na de cand am dat e93-ul, imi sta pe suflet. Vreau sa iau ori un F31 ori F10. Problema e cu motorizarile. Parca n-as lua 3.0 d dar nici 2.0d ( ca e N47 sau B47 mi-e frica de ele ca de politie pe A2....Bugetul nu e clar, nici prea mult dar daca imi place ceva in mod deosebit nu ma mai uit...sa zic max 15.000.

 

N-am timp sa ma duc prin Belgia....e complicat nici nu ma grabesc...

 

Am vrut sa-mi iau masina noua, am incercat Puma daca nu e ST line nu prea merita, plus ce sa faci cu 3 pistoane chiar si cu 155 cai mild hibrid. Am zis Talisman, mult prea scump 32.000 dci 200 edc, aproape full, nu merita atatia bani...daca mai pui ceva iei 3-er nou....

 

Daca n-ai de gand sa tii masina cel putin 5 ani masina noua nu se justifica mai ales la preturile de la noi...

Edited by Mircea-Si
Link to comment
Share on other sites

Daca ai 20k+ pentru o Skoda nouĂŁ nu mai bine iei un BMW de 10k iar 10k ii ai de investiții ĂŽn mașinĂŁ ??? Cam cate sa se strice sa coste peste 10k ?

 

Skoda 20 k + 800 euro/an casco+1500 euro revizii+pneuri(5 ani)= 25500 cost total 5 ani, din care recuperezi probabil la revanzare 10000, rezulta 15500 euro/5 ani-3100 euro/ an, DAR, ai masina noua , garantata, pleci in vacanta linistit, nu pierzi vremea cu servceuri.

 

Bmw 10k+ 700 euro casco/an+5000 euro reparatii in 5 ani (1000 o distributie,+ frane, garnituri, articulatii,manopera etc=18500/5 ani din care poate recuperezi 6000 la o revanzare, rezulta 12500/5 ani- 2500/an, insa : stai si cauta, repara, timp pierdut, cheltuieli neprevazute;

 

Bmw 10k- cred ca aici te incadrezi cu greu la un F30/F10 din primii ani de fabricatie, un mare semn de intrebare la casco (daca mai poate fi asigurata, la ce suma), costuri mult mai mari cu reparatii/revizii (colegul toffefee a investit inca valoarea de achizitie in cativa ani), din care a recuperat(n urma unui incident doar 3,4 k); hai sa facem un exercitiu de imaginatie, nici la o vanzare nu recupera mai mult de 5.5 k, sunt masini vechi.

 

Iar serenitatea unei masini noi, garantate, la care nu ai griji ca trebuie sa repari x sau y , sau care iti poate face o surpriza in concediu cand ti-e lumea mai draga sunt nepretuite. Am detinut/detin pana in prezent 3 autoturisme sh si 3 autoturisme cumparate no (diverse marci), exceptand vreun model de duminica/rar, pe care poate l-as mai achizitiona, am fost/sunt mult mai satisfacut de cele noi fata de sh-uri, si voi cumpara numai noi, chiar marci de volum.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Uite eu acum tre sa-mi iau inca o masina desi n-am nevoie.

(...)

Daca n-ai de gand sa tii masina cel putin 5 ani masina noua nu se justifica mai ales la preturile de la noi...

 

Mircea, ce spui tu a atras in mintea mea motivul des invocat, de care (eram) sunt ferm atasat in discutiile din trecut cu alti amici ferm convinsi ca o masina moua, aproape noua, oricum luata in rate, ar fi o mai buna investitie decat o masina mai veche si BINE (si la timp) intretinuta de un simplu proprietar constient de reparatiile ocazionale "pe persoana fizica" necesare masinii.

 

Asadar te invit pe tine si toate mintile rationale si fara pretentii, si fara access la sume de bani relativ usor accesibile, sa ma convinga ca se merita mai mult o masina noua, sau aproape noua, dar platita in rate, e mai rentabila decat o masina veche, chiar de peste 10 ani dar platita integral.

Adica, ideea e fooarte simpla.. sau mai degraba intrebarea pe care trebuie sa ne-o punem: cate cheltuieli (strict) de reparatii si intretinere are nevoie o masina veche PE LUNA, sau chiar an, daca asta e mai elocvent, in comparatie cu, ce suma de bani trebuie platita luna, sau anual pentru masina mai noua, desigur aici (pentru simplitate) nu intra in calcul reparatiile nasinii noi?

 

Dupa mine esti net in castig, adica ramai cu muult mai multi bani in buzunar cand ai o masina mai veche si o intretii (mai bine decat) ca la carte, chiar in conditiile in care aceasta masina veche este ZILNIC condusa.

Si nu pastrata pentru vacante si platita lunar, la greu..

 

Ma astept ca oameni fara figuri in cap, dupa masini si modele de masini noi, sa analizeze aceasta situatie. ..Oameni rationali si intelepti si cu o minima indemanare/dorinta de a-si intretine masina ii invit sa faca o comparatie ca, cea de mai sus, ..si sa ma contrazica daca pot si stiu mai bine.

Daca vreti puteti adauga si impozite si alte taxe, dar ma indoiesc ca diferenta de pret intre taxele acestor doua categorii de masini e elocventa, in calcul; la fel si consumul de carburant; irelevant - platesti cat/cand o conduci, iar diferenta nu e mare.

 

..Altora (cu potential economic) nu cred ca ma voi stradui sa le raspund.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pai o sa-mi spun si eu scurt parerea si anume, pledez pentru masini mai noi, chiar achizitionate in rate.

Asta bazandu-ma pe experienta personala, iar aici voi da doar un exemplu elocvent, desi m-am regasit in situatia respectiva de mai multe ori (de, invat greu...)

 

Cumparat un E83 3.0sd de 12 ani vechime la 247.000km. Masina cu istoric service full, km reali garantati pe factura si verificati in reprezentanta, auto in stare buna considerand varsta si nr de kilometri.

Lasand la o parte costurile referitoare la impozit, asigurari, combustibil, etc pe care le consider subiective, mai jos sunt costurile referitoare la investitiile pe care le-a necesitat masina intr-un an de zile (servisat exclusiv in reprezentanta BMW in Germania):

 

- Baterie noua: 485 EUR

- Discuri si placute fata: 800 EUR

- Galerie admisie + ceva furtune de vaccum: 800 EUR

- Schimb ulei + filtre + placute si discuri spate + senzor de ploaie si lumina + pompa de la instalatia de spalat parbriz + ceva bucsa la volan: 1500 EUR

 

Adica vreo 3600 EUR investiti, fara a lua in calcul setul de anvelope de iarna, dar si stressul si timpul pierdut in service.

 

Urmau de luat in calcul in perioada imediat urmatoare:

 

- Turbinele: diagnosticate ca fiind pe duca. Cost inlocuire: 2000 EUR

- DPF

- Furtune imbatranite (toate)

- Anvelope Vara

 

Am vandut masina dupa un an si aproximativ 15.000km parcursi, pierzand vreo 2000 EUR din pretul de achizitie (vandut rapid unui dealer), rezultand astfel un cost de aproximativ 5600 EUR pentru un an de utilizare doar in reparatii si devalorizare.

 

Ca sa inchei, am ales ulterior sa achizitionez in rate un Ford Kuga de trei ani vechime, cu garantie, 60.000km rulati si anvelope noi vara/ iarna.

Masina ma costa anual o treime din costul de mai sus in rate, dar, cel mai important pentru mine, a redus stressul si timpii morti.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@sby - sper ca realizezi ca tot ce ai cheltuit tu acolo, putea sa te coste sub jumatate din preturile puse de tine . Probabil turbinele nu necesitau schimbare si galeria se putea curata.

Cred ca esti exemplu perfect al clientului care poate fi muls de bani - si nici nu ai cascat ochii la cumparare sau nu te pricepi .

Da, pentru cei ca tine , masina noua si ieftina e solutia .

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu ma dau mare cunoscator, dar nici atehnic nu sunt. Prefer insa sa imi fac mentenanta la masini in reprezentantele dedicate.

Asta din varii motive care au fost discutate pe forum cu alte ocazii.

 

In acelasi timp, nu incerc sa dau exemplu negativ BMW-ul.

Am avut BMW-uri cu care nu am avut nici o problema majora. Exemplu fiind X5-ul din semnatura pe care l-am achizitionat in 2012 (la 25.000km) si inca merge ceas.

 

Eu unul m-am lecuit cu masinile premium rulate excesiv, la preturi atractive.

Link to comment
Share on other sites

@sby - probabil exista un "sweet spot" la BMw (sau alta marca scumpa) - undeva la 3 ani vechime si pana in 150k km . Masina costa cam jumatate din pretul de noua si inca nu ar trebui sa creeze multe probleme. Ii faci ce trebuie pana la 200k si vei avea mult si bine o masina destul de buna.

Desi sigur mi-as permite un BMW nou de clasa medie (seria 5 sa zicem) , nu as da banii aia , ca sa pierd jumatate din ei in 3 ani , in conditiile in care nici nu apuc sa ma prea bucur de masina -

din cauza de timp si drumuri .

Link to comment
Share on other sites

@seaman - De acord cu tine, eu ma orientez in limita a trei ani si 100.000 km.

Daca bugetul alocat nu e suficient pentru o masina premium din clasa de care am nevoie, in limitele de mai sus, incep sa ma uit la alternative main stream.

Link to comment
Share on other sites

Observ cĂŁ nimeni nu ia ĂŽn considerare diferența de clasa ĂŽntre o marca premium și una buget ĂŽn discuția old vs new .... Diferențele sunt majore chiar daca marca premium e cu 3 generații ĂŽn urma fata de marca buget .
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi dilema de cateva luni, daca sa mai bag bani in e39, nimic grav, sunt chestii normale de intretinere ce ar putea sa vina

 

ori sa ma orientez catre o masina mai noua, chiar din gama non premium. Euro 6, sau minim 5.

 

Am analizat destul de mult, concluzia ar fi ca ar fi f scumpa sa iau o masina cu aceleasi optiuni: trapa, webasto la care ii dau drumul din casa iarna, senzori parcare etc. Bineinteles ca ar veni cu optiuni noi, de exemplu lane assist, sau ACC, camera 360 sau simpla si multe altele.

 

Pana la urma conteaza unde tragi linia de acceptabilitate: iti convine sa pierzi timp si bani prin service-uri (sau poate te pricepi sa iti mai faci tu), ori cauti lipsa de stress, iei o masina mai noua, insa o sa pierzi (posibil mai mult) prin devalorizare.

Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceeasi dilema de cateva luni, daca sa mai bag bani in e39, nimic grav, sunt chestii normale de intretinere ce ar putea sa vina

 

ori sa ma orientez catre o masina mai noua, chiar din gama non premium. Euro 6, sau minim 5.

 

Am analizat destul de mult, concluzia ar fi ca ar fi f scumpa sa iau o masina cu aceleasi optiuni: trapa, webasto la care ii dau drumul din casa iarna, senzori parcare etc. Bineinteles ca ar veni cu optiuni noi, de exemplu lane assist, sau ACC, camera 360 sau simpla si multe altele.

 

Pana la urma conteaza unde tragi linia de acceptabilitate: iti convine sa pierzi timp si bani prin service-uri (sau poate te pricepi sa iti mai faci tu), ori cauti lipsa de stress, iei o masina mai noua, insa o sa pierzi (posibil mai mult) prin devalorizare.

 

Masina noua nu inseamna lipsa de stress. Inseamna ca problemele vor fi rezolvate pe costurile lor sau ca garantia este oarecum preplatita. Am un amic care si-a luat masina nous ai a dus-o prin serviceuri de...

Personal as vrea masina sa nu se strice cu sau fara garantie. Nu ma ajuta cu nimic acea garantie daca nu ma bucur de masina.

PS: Am observat ca serviceurile care dau garantie cer si un pret urias. So... la final tot din banii tai o repara.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posibil spre 0 probleme.

Zi mai mult, nu ne lasa asa.

Daca nu, lasa ca zic tot eu:

 

In general un lucru, si mai ales o masina (in trafic cu altii ;) ) se strica in functie de CUM este exploatata si apoi CUM este intretinuta.

Desigur ca sunt si modele mai nereusite de motoare, masini.. dar aici google ti-e prieten, sau tu esti orb.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tu compari seria 7 la intretinere cu un focus inaltat ( kuga) ? Oare fordul cate probleme o sa aiba la 250.000 km? Sau pana atunci.

 

Nu, compar un seria 3 inaltat (E83) de 250.000km cu un Focus inaltat de 60.000km, care cel mai probabil nu prinde 120.000 in posesia mea

Si asta dpdv fiabilitate, costuri de intretinere, etc.

 

Sigur ca X3-ul are atuurile sale, dar la varsta si nr de km de mai sus, sunt diluate de variile probleme inerente.

 

In cazul meu e simplu: vreau X3, il iau pana in 3 ani si 100.000km. Nu-mi permit, ma uit si in alte curti.

Edited by sby
Link to comment
Share on other sites

In general o masina mai simpla, gen ford renaul, pejo, citropis, skoda etc, isi trag fiabilitatea din simplitate. Daca vorbim de clasicele 1.6 tdci / hdi de generatii mai noi sa zicem 2010 - 2012, intretinute corespunzator n-au moarte. De 1.5 dci nu mai vorbesc... O distributie, o transmisie si aia e.

Daca vorbim de motoarele 1.4 / 1.6 benzina aspirate iarasi ....

 

Eu nu stau sa caut pe google bimmer, eu vorbesc din experienta mea cu masinile care mi-au trecut prin mana. Masini proprietate personala din 2007 pana acum am avut cam 30...diferite branduri, cam de toate...plus cele avute pe mana de la job...

 

Cam stiu sa ma orientez ce e bun si ce nu..

Link to comment
Share on other sites

Fara nici o intentie de a jigni sau persifla pe cineva, dar in toata aceasta discutie masina sh/noua (desi initiatorul topicului nu asta intreba), eu va mai pun o intrebare: chiar nu conteaza daca sunteti voi primul proprietar? chiar nu va deranjeaza faptul ca bunul a fost folosit de catre cine stie ce persoana inainte, care poate se scobea in nas in mod repetat la semafor, genul de persoana pe care nu ti-o doresti in preajma? Sau nu va deranjeaza sentimentul ca sunteti pe cale sa preluati un bun pe care cineva nu il mai considera interesant, tocmai pentru a isi cumpara ceva nou?

Stiu ca suna a himera, dar mi-ar placea sa vad romanii ca isi permit si vor sa achizitioneze mai mult produse noi, si nu second-hand ce se dispenseaza vesticii de ele, sau produse de calitate inferioara, indiferent de autoturisme, electrocasnice, alimente, etc...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fara nici o intentie de a jigni sau persifla pe cineva, dar in toata aceasta discutie masina sh/noua (desi initiatorul topicului nu asta intreba), eu va mai pun o intrebare: chiar nu conteaza daca sunteti voi primul proprietar? chiar nu va deranjeaza faptul ca bunul a fost folosit de catre cine stie ce persoana inainte, care poate se scobea in nas in mod repetat la semafor, genul de persoana pe care nu ti-o doresti in preajma? Sau nu va deranjeaza sentimentul ca sunteti pe cale sa preluati un bun pe care cineva nu il mai considera interesant, tocmai pentru a isi cumpara ceva nou?

 

Inainte de a-ti raspunde, o intrebare ajutatoare: casa in care stai e noua? Sau a fost a altcuiva inainte, care poate se scobea in nas, sau doamne-fereste, facea orgii in ea? Si vorba aia, acolo dormi tu, dorm copii..

 

Ca raspuns la intrebare: fireste ca nu ma deranjeaza ca masina a fost a altcuiva. Masina poate sa fi fost un leasing al unei firme, nu inseamna ca cineva s-a plictisit de ea neaparat. Si chiar daca s-a plictisit, e treaba lui personala, nu a mea. Iar cu scobitul in nas - de-aia exista curatatorii si detaling. Vrei sa-mi spui ca daca tie iti vomita cainele sau un copil in masina e gata, o schimbi?

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.