Jump to content

Anvelope XDrive


minu94

Recommended Posts

@Tanstaafl Pe viitor, referitor la producatorii de anvelope, tine cont de faptul ca acestia se impart in trei categorii principale:

  1. Producatori premium: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin si Pirelli. Unii includ in aceasta categorie si pe Hankook;
  2. Producatori mid-range: lista este semnifictaiv mai lunga, dar cuprinde in principal: BF Goodrich, Falken, Firestone, Fulda, Hankook (daca nu il incluzi la cat. 1), Kleber, Kumho, Nexen, Nokian, Semperit, Toyo, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. // posibil inca (putini) altii, care imi scapa.
  3. Restul.

Iti recomand sa echipezi masina numai cu pneuri noi, de la producatorul tau favorit din categoria 1 (de preferinta), sau cel mult din categoria 2. In mod evident, aceasta recomandare se aplica atunci cand nu intra in contradictie cu instructiunile producatorului - in mod particular in ceea ce priveste sistemul xDrive.

  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tanstaafl said:

Salutari gang BMW, nu stiu cat de relevant mai este acest thread dar acum ma confrunt si eu cu situatia aia mentionata de voi mai devereme. Comandate anvelope, puse pe auto cu xdrive, luata la drum si surpriza, smuceli la schimbarea vitezelor, tinuta de drum diferita si parca "vibreaza" intr-un mod total diferit si nesanatos. 

Ccz: rotile de pe fata sunt cu 2cm++ mai mari decat cele de pe spate in contextul in care diametrele lor sunt 245/40/20 pe fata si 275/35/20 pe spate. Ambele RFT.
Marca Landsail... Stiu, nu ma f$^# in gura ca mi-am auzit destule deja. 

ffs ca le-am ales dupa clasa lor B la consum si A la aderenta pe drum umed. Nici nu-mi pasa cine le fabrica, in mintea mea considerand ca nu conteaza daca vectorii B & A sunt aceiasi pt toti producatorii. aparent m-am inselat. muie mie. 

 

Stie cineva daca pot face ceva sau trebuie dejantate, trimise, schimbate, re-montate si 1000 de lei mai tarziu doar din manopere poate schimba si capra aia vitezele fara sa smuceasca. 

 

Mentionez ca inainte de astea am avut 4 gume de iarna SAILUN noi si masina schimba seamless. Fara sa simti nimic. O placere as spune minus faptul ca daca le lasam pe alea vara asta ma puteam pisa linistit si cu bolta in performantele lor la iarna. 

 

Va multumesc si va stimez in mod egal pe toti. 

 

Încearcă și LING LONG,tot o marcă consacrată,echipare de fabrică bmw.

 

1 hour ago, Tanstaafl said:

Salutari gang BMW, nu stiu cat de relevant mai este acest thread dar acum ma confrunt si eu cu situatia aia mentionata de voi mai devereme. Comandate anvelope, puse pe auto cu xdrive, luata la drum si surpriza, smuceli la schimbarea vitezelor, tinuta de drum diferita si parca "vibreaza" intr-un mod total diferit si nesanatos. 

Ccz: rotile de pe fata sunt cu 2cm++ mai mari decat cele de pe spate in contextul in care diametrele lor sunt 245/40/20 pe fata si 275/35/20 pe spate. Ambele RFT.
Marca Landsail... Stiu, nu ma f$^# in gura ca mi-am auzit destule deja. 

ffs ca le-am ales dupa clasa lor B la consum si A la aderenta pe drum umed. Nici nu-mi pasa cine le fabrica, in mintea mea considerand ca nu conteaza daca vectorii B & A sunt aceiasi pt toti producatorii. aparent m-am inselat. muie mie. 

 

Stie cineva daca pot face ceva sau trebuie dejantate, trimise, schimbate, re-montate si 1000 de lei mai tarziu doar din manopere poate schimba si capra aia vitezele fara sa smuceasca. 

 

Mentionez ca inainte de astea am avut 4 gume de iarna SAILUN noi si masina schimba seamless. Fara sa simti nimic. O placere as spune minus faptul ca daca le lasam pe alea vara asta ma puteam pisa linistit si cu bolta in performantele lor la iarna. 

 

Va multumesc si va stimez in mod egal pe toti. 

 

Încearcă și LING LONG,tot o marcă consacrată,echipare de fabrică bmw.

Cu steluță  

 

  • Thanks 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tanstaafl said:

Salutari gang BMW, nu stiu cat de relevant mai este acest thread dar acum ma confrunt si eu cu situatia aia mentionata de voi mai devereme. Comandate anvelope, puse pe auto cu xdrive, luata la drum si surpriza, smuceli la schimbarea vitezelor, tinuta de drum diferita si parca "vibreaza" intr-un mod total diferit si nesanatos. 

Ccz: rotile de pe fata sunt cu 2cm++ mai mari decat cele de pe spate in contextul in care diametrele lor sunt 245/40/20 pe fata si 275/35/20 pe spate. Ambele RFT.
Marca Landsail... Stiu, nu ma f$^# in gura ca mi-am auzit destule deja. 

ffs ca le-am ales dupa clasa lor B la consum si A la aderenta pe drum umed. Nici nu-mi pasa cine le fabrica, in mintea mea considerand ca nu conteaza daca vectorii B & A sunt aceiasi pt toti producatorii. aparent m-am inselat. muie mie. 

 

Stie cineva daca pot face ceva sau trebuie dejantate, trimise, schimbate, re-montate si 1000 de lei mai tarziu doar din manopere poate schimba si capra aia vitezele fara sa smuceasca. 

 

Mentionez ca inainte de astea am avut 4 gume de iarna SAILUN noi si masina schimba seamless. Fara sa simti nimic. O placere as spune minus faptul ca daca le lasam pe alea vara asta ma puteam pisa linistit si cu bolta in performantele lor la iarna. 

 

Va multumesc si va stimez in mod egal pe toti. 

 

daca 245/40/20 pe fata si 275/35/20 sunt dimensiuni agreeate de BMW si sunt trecute si pe stalpul masinii trimite imapoi anvelopele si pune ceva producator mai serios. 

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, FiveThreeFive said:

@Tanstaafl Pe viitor, referitor la producatorii de anvelope, tine cont de faptul ca acestia se impart in trei categorii principale:

  1. Producatori premium: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Michelin si Pirelli. Unii includ in aceasta categorie si pe Hankook;
  2. Producatori mid-range: lista este semnifictaiv mai lunga, dar cuprinde in principal: BF Goodrich, Falken, Firestone, Fulda, Hankook (daca nu il incluzi la cat. 1), Kleber, Kumho, Nexen, Nokian, Semperit, Toyo, Uniroyal, Vredestein, Yokohama. // posibil inca (putini) altii, care imi scapa.
  3. Restul.

Iti recomand sa echipezi masina numai cu pneuri noi, de la producatorul tau favorit din categoria 1 (de preferinta), sau cel mult din categoria 2. In mod evident, aceasta recomandare se aplica atunci cand nu intra in contradictie cu instructiunile producatorului - in mod particular in ceea ce priveste sistemul xDrive.

Eu am fost obligat sa dau jos Michelin Primacy cu Ao pe ele ,  imi dadea cutia de transfer socuri la schimbarea directiei de credeam ca acum imi pica cutia de transfer pe drum.

Nu am mai riscat si am montat conti rft cu *, masina este din alt film: fara socuri, fara trepidatii, etc. si cel mai mare PLUS fara stres( ca sunt rft)

Link to comment
Share on other sites

@Tanstaafl macar ai inteles mesajul - pe BMW cu X nu se pun panarame de cauciucuri!

..Ca explicatiile sunt date de PREA MULTE ORI (de multi dintre noi) despre DE CE NU.. in paginile acestui forum!

Nu mai zic ca VIATA nu trebuie sa depinda@@ de cum sta o masina pe 4 (patru) plicuri pe asfalt, ca tu stiai.., ca ai schimbat banda deja.. 😉

Hai sa schimbam topicul ca tu sigur ai inteles.

Poti sa imparti multumiri tuturor care ti-au raspuns.

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

de asumat mi-am asumat-o. si aparent si luat-o. 

Tanstaafl e un acronim, vine de la There Ain't No Such Thing As A Free Lunch. Am vrut din acelasi buget sa incalt si mobra si pe capra asta. Macar aialalta a primit niste Michelin-uri misto.

Mai am un stress, de fapt cel principal. Am rulat @80km cu rotile alea si am simtit cum cutia schimba naspa si toate vibratiile. Prima vulcanizare e la @10km distanta;
de unde se naste si intrebarea, how fucked am I? Pun cruce vtg-ului daca o mai duc si pana acolo pe roti pt dejantare & shit? 

Sunt cutiile astea de transfer asa fragile? 

 

Multumesc voua pentru raspunsuri. 

 

@op daca am deturnat thread-ul, scuzele de rigoare. 

Edited by Tanstaafl
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tanstaafl said:

de asumat mi-am asumat-o. si aparent si luat-o. 

Tanstaafl e un acronim, vine de la There Ain't No Such Thing As A Free Lunch. Am vrut din acelasi buget sa incalt si mobra si pe capra asta. Macar aialalta a primit niste Michelin-uri misto.

Mai am un stress, de fapt cel principal. Am rulat @80km cu rotile alea si am simtit cum cutia schimba naspa si toate vibratiile. Prima vulcanizare e la @10km distanta;
de unde se naste si intrebarea, how fucked am I? Pun cruce vtg-ului daca o mai duc si pana acolo pe roti pt dejantare & shit? 

Sunt cutiile astea de transfer asa fragile? 

 

Multumesc voua pentru raspunsuri. 

 

@op daca am deturnat thread-ul, scuzele de rigoare. 

Eu când mi-am luat cauciucuri le-am ales după ce am verificat cu seria de șasiu ce cauciucuri mi se potrivesc și rft cu steluță erau doar de la continental și Pirelli . 
Pe 18 și in doua dimensiuni , 4 cauciucuri au costat 900 euro .

Edited by AAC
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tanstaafl said:

de asumat mi-am asumat-o. si aparent si luat-o. 

Tanstaafl e un acronim, vine de la There Ain't No Such Thing As A Free Lunch. Am vrut din acelasi buget sa incalt si mobra si pe capra asta. Macar aialalta a primit niste Michelin-uri misto.

Mai am un stress, de fapt cel principal. Am rulat @80km cu rotile alea si am simtit cum cutia schimba naspa si toate vibratiile. Prima vulcanizare e la @10km distanta;
de unde se naste si intrebarea, how fucked am I? Pun cruce vtg-ului daca o mai duc si pana acolo pe roti pt dejantare & shit? 

Sunt cutiile astea de transfer asa fragile? 

 

Multumesc voua pentru raspunsuri. 

 

@op daca am deturnat thread-ul, scuzele de rigoare. 

Nu pateste nimic inca 10km cutia de transfer. Nu, nu sunt atat de sensibile cand montezi anvelope corecte, cu circumferinta in limitele de toleranta date de producator. Dar cand ai diferente de 2cm++ cum spui, clar e diferenta si mai mare la circumferinta si normal ca se comporta aiurea.

Nu este obligatoriu sa pui anvelope cu * atunci cand ai toate cele 4 anvelope (jante) la fel ca si diametru, insa, atunci cand vorbim de jante in 2 dimensiuni, acea * certifica faptul ca circumferintele anvelopelor de dimensiuni diferite, este in limita de toleranta data de producator.

  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tanstaafl said:

Sunt cutiile astea de transfer asa fragile? 

Nu ca's fragile dar sensibile sunt. ADICA diferenta numarului de rotatii intre punti da peste cap cutia de transfer. Nu ma intreba mai multe, dar stiu asta ca s-a tooot discutat asta aici si alta solutie NU este! Aici si pe alte forumuri, Amin.

Alte intrebari doar proiectanti de la bmw stiu de ce au facut asa.. 

Probabil pentru controlul tractiunii cat mai precis ceea ce mi-e mi se pare cam idiotic. Puteau sa le faca si altfel si sa fim si noi mai relaxati. 

Asa ma vad cu paru'n-proverbial cand am X.. iar ei se bucura probabil.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

poate n-ati ras destul azi, intre timp am invatat sa citesc. forumuri si mama ce prost am fost.

...in apararea mea (?) masina a venit subit, a fost un vis umed si frumos vechi de ani de zile care s-a materializat foarte repede. 



se poate sa scot siguranta de la xdrive si sa  cand merg* cu ea in RWD? 

 

 

*pana la service. 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Bună seara. Proaspăt posesor de BMW f48 xdrive. Este necesar sa schimb anvelopele pe față (pe spate sunt bune, ~7mm, no name). Toate cele 4 anvelope sunt runflat. 

Doresc sa trec la anvelope normale.

Fiind Xdrive, pot apărea probleme dacă pe față voi avea anvelope normale, iar pe spate rămân anvelope runflat? Vor fi aceasi dimensiune. 

Mulțumesc! 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, goangaus said:

Nu cred ca e ok, nu se recomanda nici modele diferite, dacă mai sunt și RFT și non RFT efectele pot fi și mai accentuate.

https://www.e-roti.ro/blog/anvelope-diferite-fata-spate

In acest moment anvelopele sunt diferite ca și marcă față spate. Chiar dacă sunt no name, au totuși 7mm pe spate. 

Dar decât sa am probleme, le voi schimba toate 4 și voi pune aceeași dimensiune (cea de pe stâlp) și normale. 

  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Mai așteaptă și alte păreri, eu le-as schimba pe toate.

Cutia de transfer nu cred ca are de suferit pentru ca anvelopele au aceeași dimensiune dar pentru eficienta la franare și stabilitate nu cred ca e ok sa fie profile diferite și structura diferita.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Nu este recomandat sa ai anvelope diferite ca marca fata/spate, pentru ca pot exista diferente in dimensiuni chiar daca anv sunt noi intre 2 marci diferite, fie ele si premium!

Daca masina cere runflat, pune runflat, adica in functie de ce anvelope ai omologate pe masina. Daca nu e necesar runflat, pune fara, dar sa fie toate 4 aceeasi marca, si in dimensiunile omologate.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ca fapt divers o discutie pe bimmerpost despre un caz în care cineva a făcut pana pe fata cu RFT, nu a putut fi reparat pentru ca era cui în peretele lateral. A schimbat ambele anvelope pe fata, ca asa a fost sfătuit, dar apoi si-a dat seama ca are profil de 8mm pe fata si 4.5mm pe spate, depasind recomandarea BMW de max 2mm diferenta, deci trebuie schimbate si anvelopele spate. Si uite cum de la o amarata de pana trebuie schimbate toate anvelopele 🤦‍♂️

Ce este și mai ciudat este ca informația asta cu maxim 2mm diferențe de circumferința între roti nu apare în documentația publica, gen user manual, doar printr-un TSB sau Ista. În cazul asta ma întreb dacă nu cumva este problema BMW dacă pica cutia de transfer.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Terminati prostiile.

Desi ideal este sa ai uzura identica fata/spate, toti producatorii pun anvelope de diametre diferite fata/spate.

X4-ul omului de pe bimmer post are omologate pe 21 inch 245/40 fata cu 275/35 spate. Inseamna din start 3.5mm diferenta de diametru.

Seria 5/7/8 au omologate 245/35 fata cu 275/30 spate, inseamnand 6.5mm diferenta de diametru. Nu am inteles niciodata retardarea celor de la bmw (mercedes au aceleasi dimensiuni) in a se incapatana sa nu puna 285/30 spate astfel incat sa echilibreze aproape total diametrele intre punti.

Este ca si cum ai simula intamplarea omului din bimmer post. Presupunand ca ar fi avut 245/50R19 fata/spate si acum punand roti noi pe fata, conform BMW, isi permite o uzura a profilului spate de 3.25mm.

 

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, edit said:

Terminati prostiile.

Desi ideal este sa ai uzura identica fata/spate, toti producatorii pun anvelope de diametre diferite fata/spate.

X4-ul omului de pe bimmer post are omologate pe 21 inch 245/40 fata cu 275/35 spate. Inseamna din start 3.5mm diferenta de diametru.

Seria 5/7/8 au omologate 245/35 fata cu 275/30 spate, inseamnand 6.5mm diferenta de diametru. Nu am inteles niciodata retardarea celor de la bmw (mercedes au aceleasi dimensiuni) in a se incapatana sa nu puna 285/30 spate astfel incat sa echilibreze aproape total diametrele intre punti.

Este ca si cum ai simula intamplarea omului din bimmer post. Presupunand ca ar fi avut 245/50R19 fata/spate si acum punand roti noi pe fata, conform BMW, isi permite o uzura a profilului spate de 3.25mm.

 

Difera in functie de dimensiune, la mine sunt perfect echilibrate cu 245/45/R20 fata si 275/40/R20 spate.

Link to comment
Share on other sites

da, la tine e perfect, rotile fata fiind mai mari cu 0.5mm in fata comparativ cu spate. deci nimic.

totusi, daca pui pe 21 inch ai dimensiunea spusa de mine mai sus si se creeaza o diferenta fata/spate de 3.5mm in diametru.

exact cum spuneam, sunt masini in gama BMW cu 6.5mm diferenta fata/spate desi ar fi fost simplu sa nu aiba o asa diferenta, punand pe spate o alta dimensiune de anvelopa.

 

cu alte cuvinte, asa cum mentionam, chiar de ai 4 anvelope 100%  identice ca dimensiune pe ambele punti, insa pe o punte anvelope cu uzura consistenta, conform logicii luata din gama de dimensiuni de anveope recomandate de bmw, nu este absolut nicio problema.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

putin offtopic. pe vremuri exista opel calibra turbo 4x4 , o masina foarte misto dar cu o cutie de transfer absolut de kkt. cu 4 cauciucuri identice daca faceai pana la o roata erai cam obligat sa schimbi toate anvelopele sau schimbai cutia de transfer

oricum 30 de ani mai incolo tot sunt probleme( nu la fel de mari)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.