Jump to content

Recommended Posts

2 hours ago, bimmer90f30 said:

 

Nu mi-as permite sa vorbesc asa despre altcineva pana EU INSUMI nu as profuce ceva de acelasi nivel sau mai mare.

 

 

o faci si tu si o facem toti, si e absolut normal. pe principiul de mai sus nu ai putea sa spui un cuvant rau de Elon Musk de exemplu pentru ca nu ai “produs ceva la acelasi nivel sau mai mare”

ce vroiam sa subliniez ca e Will Happer nu e un expert in domeniu, si tot ce spune el e un fel de teoria conspiratiei, nu mi se pare un exemplu in contextul de mediu

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poate si pentru ca sunt la al 3-lea EV si de vreo 6 ani doar EV conduc cu peste 200k km parcursi... dar mi se pare o mare pierdere de timp discutiile astea. Poate m-am plictisit eu sau am obosit. 

Daca nu se da o lege clara si stricta, nu se va schimba nimic.Asa a fost si cu Euro 1, Euro 2 etc.

Este bine sa apara alternative fie ele EV, fie cu hidrogen dar sa apara.

P.S. uitati la ce duce prostia, analfabetismul functional si frustrarile:

https://www.facebook.com/mariustuca.ro/posts/pfbid0rC5BGFrRxE5wJ4qxPZQ6k222jHqtKTXYj6ZWBP3DWcsmsUynMaKyT4wVCKJxByiml

comentarii care te fac sa intelegi de ce exista aur sau sosoaca prin parlament.

Ah, si de fapt stirea originala e ca in norvegia, din cauza vremii s-a stricat statia de incarcare sau nu mai aveau curent in zona si au ramas autobuzele in depou.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Bala said:

Ah, si de fapt stirea originala e ca in norvegia, din cauza vremii s-a stricat statia de incarcare sau nu mai aveau curent in zona si au ramas autobuzele in depou.

Dar sa stii ca mai sunt cazuri unde s-a renuntat la cele EV din cauza ca nu prea mergeau.

 

Link to comment
Share on other sites

Eu am ramas cu un Renaul Megane diesel pe drum. Cu EV nu am ramas niciodata. Nu as trage concluzia ca EV e o tehnologie mai matura 🙂

Am incercat sa ma uit la clipul lui @bimmer90f30

Este absolut trist ca se mai posteaza bucati de informatie, parte gresite, parte veche si se mai si citeaza ca fiind o sursa care "iti da de gandit". 

Cum scriam mai sus, nu merita deranjul. Sa devina o alternativa pentru cat mai multi si e deja un pas inainte.  

Dar hai ca totusi. Uite @bimmer90f30:

https://www.electrive.com/2023/01/31/catl-invests-e3-25-billion-in-recycling-plant-in-china/

si fiecare fabrica noua are o treime din spatiu rezervata intrarii de baterii vechi pentru a le recicla. 

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Bala said:

P.S. uitati la ce duce prostia, analfabetismul functional si frustrarile:

https://www.farcebook.com/mariustuca.ro/posts/pfbid0rC5BGFrRxE5wJ4qxPZQ6k222jHqtKTXYj6ZWBP3DWcsmsUynMaKyT4wVCKJxByiml

comentarii care te fac sa intelegi de ce exista aur sau sosoaca prin parlament.

Ah, si de fapt stirea originala e ca in norvegia, din cauza vremii s-a stricat statia de incarcare sau nu mai aveau curent in zona si au ramas autobuzele in depou.

Asa fac majoritatea citesc doar titlul si apoi trag concluzii, plus ca acel titlu este total fals a avut un clip si bjron despre asta:

A mai fost acum cateva zile o postare pe grupul orasului Bacau sa voteze lumea pentru locatia supercharge-ului tesla si m-am uitat prin comentarii, unii oameni comentau fara sens si noima pur si simplu am ramas socat, oamenii nu fac diferenta dintre investitie publica sau una privata, majoritatea tot faceau hate la electrice dar nu-i ca si cum ii afecta cu ceva.

Stiu ca ceva lume spune ca hidrogenul e mai bun pentru transport in comun dar cei din Norvegia si-au schimbat autobuzele de pe hidogen pe curent si vorba aia la ei chiar esti frig:

@Romulus Ignora fata lui musk :)))

 

Eu clar o sa incerc o electrica, nu stiu daca o sa fie anul asta sau in 2-3 ani dar sigur cumpar una, mi-a placut prea mult PHEV-ul ca sa nu fac tranzitia catre EV.

 

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pare ca si la spring pretul a fost destul de umflat artificial:

image.thumb.png.ffd23c82d4608bc3bd82408c9fd64df6.png

 

Din ce inteleg pretul masinii este fara nici o rabla.

Quote

*Ofertă destinată persoanelor fizice, valabilă în limita stocului disponibil. Prețul promo este obținut prin scăderea din prețul standard a reducerii comerciale oferite de Renault Commercial Roumanie în luna curentă pentru acest model. Vezi cursul valutar de azi aici

SI statusul pentru BMW:

A successful 2023: BMW Group posts record sales, meets ambitious e-mobility growth targets

Quote

Thanks to a strong team effort, the BMW Group once again managed to significantly increase its worldwide deliveries of fully-electric products last year to 376,183 units. This represents a year-on-year sales growth of +74.4% for the company. In the fourth quarter, the BMW Group delivered 129,316 fully-electric vehicles to customers (+47.7%). Its sales of fully-electric vehicles for the year 2023 significantly outperformed the total market for fully-electric vehicles, underlining the company's role as an e-mobility pioneer.

 

The BMW Group is confident it will be able to maintain its BEV growth trajectory in 2024. With a range of 18 fully-electric models spanning all its brands’ main segments, the BMW Group is laying a strong foundation for dynamic BEV growth in the coming years: One in every five of the company’s newly delivered vehicles will have a fully-electric drive train this year; by 2025, it will be one in four. “We see continued high demand for our fully-electric products and, based on our strong, cross-brand product portfolio, expect to sell more than half a million fully-electric vehicles in 2024“

 

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da. BMW a recuperat mult in ultimii ani. 

Cand am luat enyaq-ul, alternativa era doar un IX3 care era cu 10k eur mai scump si nu oferea nimic in plus. Ba chiar avea o baterie mai mica. Ca info, o baterie mica este mai afectata iarna (presupunand ca ai aceiasi tehnologie pe masina) pt ca volumul pe care il incalzesti la interior este relativ la fel. 

Acum ai I4, I5 cu diverse configuratii. Ai deja de unde alege. I7 este obscen de scump. Acolo nu m-as uita. 

Link to comment
Share on other sites

https://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Electric

https://www.hotcars.com/why-henry-ford-wife-drove-electric-car-in-1930s/

  • range: ~ 130 Km;
  • optional, baterii NiFe;
  • viteza maxima: 32 Km/h;
  • Clara Ford, sotia lui Henry Ford, a condus un Detroit Electric model 1914 pana prin anii '30.

Impresionant, avand in vedere ca era o masina proiectata cu tehnologia existenta inaintea primului razboi mondial.

Link to comment
Share on other sites

Interesanta treaba asta, dar foarte ciudat ca virare se face din 2 manete. Pai si masinile electrice au fost abandonate doar din consiferente militare pana la urma ? Ca nu vad dc ar fi continuat lumea cu ele, mai ales ca avea range de 130km.

M-am uitat acum pe ceva articole si in mare parte a fost din cauza ca multi oameni nu erau conectati la curent si preferau combustibil fosil, pe langa vitezele mai mici cand au aparut autostrazile.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

pana la urma discutia e endless si punctele de vedere, chiar daca diferite, pot fi valide toate. Un lucru e cert, solutia EV ca singura solutie nu este viabila si nu este aplicabila peste tot si oricui, cum mai mai zis, cel mai mult ma deranjeaza push-ul acesta accelerat, cat timp pot sa ma bucur de ICE o voi face mult si bine, nicicand nu voi renunta la placera de a conduce un benzinar cu o herghelie de cai sub capota pentru ca pentru mine acea emotie a sunetului cuplat cu un sasiu misto este imbatabila.

Am mers cu Tesla X Plaid, asta ca si varf din gama EV, si desi prima senzatie e mind blowing dupa cateva reprize devine monton nu la fel mi se intampla cand merg cu un V6 sau V8 supercharged sau un 6L aspirat old school...cu siguranta insa pentru pustanii din ziua de azi sau poate generatia fiului meu care are 10 ani, desi pe el l-am expus multor masini ICE si are deja o experienta senzoriala bogata cand vine vorba de masini,va prinde EV-ul, dar pentru mine mai mult decat o unealta pe care o aseman unui frigider nu are cum sa prinda, deci o voi luad din necesitate sau constrangere, nu de placere. Partea cu poluarea este oricum mega questionable, am Euro6 acum si pot sa trag pe nas ce iese pe teava si respir linistit, ca sunt multe care polueaza inca, da, alea vor fi mult timp de aici incolo, ca Euro6 o sa inceapa si el la un moment dat sa polueze, da, dar orice am face poluam, difera intr-adevar gradul dar si discutia asta e complexa.

Edited by mik15
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, Viper05 said:

o faci si tu si o facem toti, si e absolut normal. pe principiul de mai sus nu ai putea sa spui un cuvant rau de Elon Musk de exemplu pentru ca nu ai “produs ceva la acelasi nivel sau mai mare”

ce vroiam sa subliniez ca e Will Happer nu e un expert in domeniu, si tot ce spune el e un fel de teoria conspiratiei, nu mi se pare un exemplu in contextul de mediu

Parese ca, confuzi serios niste lucruri pe care ar trebui sa le consideri INAINTE sa pui doua categorii complet diferite de oameni unul langa celalalt, crezandu-te indreptatit sa ii judeci sau analizezi, si poate chiar pune egal intre ei.. Nu, e incorect si anormal. Citeste si intelege situatia corect mai jos:

Eleon Musk e un afacerist fara scrupule!

Pe cand Happer este un om care a stat cu nasul in carti si a pus la punct un sistem pe care armata americana probabil la folosit.

Cate diferente trebuie sa iti mai arat?

Acum intelegi de ce nu am absolut nici o forma de respect pentru un om ca Musk si o tona de respect pentru un om care cand deschide gura macar are sens ce spune si (probabil) e la limita adevarului pentru a fi inteles de cat mai multi. Avem nevoie mai multi de oameni ca Happer fata de Musk.

Acum m-am facut inteles, de ce pot vorbi fara jena despre Musk si ce face, cum minte clientii carora le vinde masini; pentru ca pot face oricand lucru mai bune ca tupeistul ala. Cat de orb sa fii sa nu vezi ce faci Musk si sa mai si accepti sa fii mintit cumparand...? (Fata de oportunisti nu am decat DEZGUST. Iar acela e Musk.) Iar asta este o MARE DIFERENTA, ENORMA.

Dar nu fata de Happer pentru ca nu am facut ce a facut el.

 

Ca sa INTELEGI SI MAI CLAR. Pe oameni ca Happer nu ii poti cumpara pe cand pe oameni ca Musk, oricand! Pentru ca Happer ar considera incorect sa renunte la ceea ce stie pentru un pumn de bani, pe cand Musk... stii ce urmeaza sa spun , se vinde categoric pentru celebritate sau draqu stie ce...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Are si Bjorn o gramada de teste de genul asta, cand facea calatoriile la cercul arctic si dormea in masina peste noapte, cu caldura pornita. Zero probleme, la temperaturi mult mai mici in unele cazuri. Si nu cred ca am vazut vreun consum oribil la una dintre masini, sa zici ca a ramas fara baterie.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, mgi said:

Zero probleme, la temperaturi mult mai mici in unele cazuri. Si nu cred ca am vazut vreun consum oribil la una dintre masini, sa zici ca a ramas fara baterie.

Adica te straduiesti sa fii tot timpul la 100% ca sa nu te prinda la 20% cumva viscolul. 🫣

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Romulus said:

Adica te straduiesti sa fii tot timpul la 100% ca sa nu te prinda la 20% cumva viscolul. 🫣

Daca te prinde viscolul cu 20% din rezervor adica 12l la un rezervor de 60L, nu e acelasi lucru ?

Parca consumul unei masini cand o lasi pornita e de 1-2 l pe ora deci in 12-6 ore ai ramas fara benzina.

Plus ca nu e recomand sa lasi masina pornita mai mult de nu stiu cat. Eu asa am auzit, nu stiu daca e mit sau nu.

https://www.autotrader.ca/editorial/20190201/how-long-can-you-stay-warm-on-a-tank-of-gas/

https://carfromjapan.com/article/car-maintenance/how-much-gas-does-idling-use/

Edited by Alex3245
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.