Jump to content

Schimb filtru motorina


Sultzzy

Recommended Posts

Salut, fiind din alt oraș, am fost de dimineața la un service din București găsit pe google cu ceva review uri ok sa fac revizia. Toate bune, in final îmi pune filtrul de motorina, după se urca in masina si fără sa fiu pe faza da cheie. Face masina ca toate alea cam 3-4 secunde, după pornește. Eu știind ca in mod normal trebuia aerisit sistemul de alimentare. Întrebarea ar fi.. ar trebui sa îmi fac griji pentru pompa de înalte din câte am inteles? Voi cum procedați? 
 

multumesc!

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, six in line said:

Pai in mod normal trebuia sa amorseze pompa din soft, dar daca ii da la automat se chinuie putin cu riscul de a face span. 

Nu a învârtit exagerat de mult la automat pana sa pornească, sa zic 5 secunde maxim.. e posibil sa se fi uzat pompa? Masina merge ca înainte, dar îmi e frica sa nu se fi uzat prematur 

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Sultzzy said:

Nu a învârtit exagerat de mult la automat pana sa pornească, sa zic 5 secunde maxim.. e posibil sa se fi uzat pompa? Masina merge ca înainte, dar îmi e frica sa nu se fi uzat prematur 

N are nimic, stai liniștit. 

Normal se pune contactul de 2 3 ori înainte sa o pornești. 

Dacă a pornit în 5 sec e ok, nu s a întâmplat nimic.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Shep86 said:

@six in lineSalut, imi poti explica si mie fenomenul ?

Filtru de motorina vine cu un capacel din plastic pe capatul sau subtire. 

Se umple filtru de motorina cu motorina prin capatul celalalt cat se poate de mult. De obicei se poate destul de mult, pana la 90-95% din capacitate. Apoi se baga adaptorul de pe masina in filtrul din partea unde s-a turnat motorina. Se fixeaza clema dedicata pe corpul fitrului. Acum motorina nu are pe unde sa mai curga decat prin teava aceea subtire (care are capacel inca acum). Se scoate acum capacelul iar sanse ca motorina sa curga sunt minime pentru ca, celalalt capat este cuplat. Si oricum poti pune degetul sa opresti eventualele picaturi. Se cupleaza furtunul unde a fost capacelul si se strange clema pe  furtun si teava filtrului.

Se scoate acum si clema de pe furtun care strange furtunul dinspre rezervor...

Se pune contactul de cateva ori sa amorzeze cat de cat prin pompa din rezervor circuitul din filtru.. si apoi se porneste motorul 

Sanse de functionat pompa pe uscat sunt minime asa.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Shep86 said:

Eu tot nu am inteles fenomenul si de ce sar strica ceva. Nu am vazut pe nicaieri sa se face procedura de armare pompa din ista, nici macar la reprezentante.
 

Mie când ma duceam la reprezentanta îmi scria in deviz aerisire combustibil, dar aparent la service de cartier nu se practica 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Shep86 said:

Eu tot nu am inteles fenomenul si de ce sar strica ceva. Nu am vazut pe nicaieri sa se face procedura de armare pompa din ista, nici macar la reprezentante.
 

Pompa de înaltă presiune își asigura lubrifierea exclusiv prin motorina care trece prin ea. 

Dacă pornești motorul cu goluri de aer pe instalatia de alimentare, pompa nu va mai avea lubrifierea asigurata și exista șanse ca frecarea metal pe metal dintre cama axului pompei și pistonas sa genereze șpan care se propaga prin tot sistemul de injecție, și știm cu toții ce urmează.

În ISTA exista procedura de aerisire a sistemului de injecție, se numește BLEEDING FUEL SYSTEM. 

Link to comment
Share on other sites

Din proprie experienta, cu toate ca am pus motorina in filtru, de pe conducte a curs destula motorina, astfel incat chiar daca am pus de 3-4 ori contactul fara sa dau la automat, motorul nu a pornit la prima incercare. Aveam la indemana ISTA, am rulat procedura de bleeding si din rezervor s-au auzit bolboroseli puternice. Cand procedura s-a incheiat motorul a pornit instant.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

procedura este simpla, desfaci filtrul vechi si-l inlocuiesti cu cel nou dupa care purcezi la aerisirea sistemului. In timpul procedurii esti indrumat pas cu pas de ISTA, respecti tot ce apare pe ecran si esti good to go fara alte probleme. Daca te apuci de alte scheme ca umplutul filtrului si tinutul degetelor pe acolo risti sa contaminezi traseul cu impuritati si de acolo mai vezi tu ce patesti. Important este sa aveti  motorina in rezervor inainte de a rula procedura de aerisire, exista avertizare de deteriorare a pompei din rezervor in caz de nivel scazut al combustibilului.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Da, asa este, daca desfaci filtrul risti SA NU IL MAI PUI LA LOC, pardon demontezi filtrul, ... sa iti prinzi degetele.. si mai ales nasul si sa iasa treaba nasol!! Astfel mai bine mergi la cei care se pricep.👍

Mesaj pentru cei care au ISTA sub pat sau in debara.. 😉

Asa, daca ai ISTA nici nu trebuie sa il desfaci ..ca il contaminezi cu praf (cand de fapt nu poti sa il mai pui la loc ca e incapsulat). Adica desfacut, nu de motorina am vrut sa zic..🤯

Ali, te rog eu urmareste ce s-a inrtebat mai sus si nu imi raspunde indirect. Fii pe intrebari..

 

Mai baieti si fete, iaca eu am schimbat doua filtre in regim propriu exact cum am descris mai sus si pot sa va asigur ca pompa(masina) n-ar nici pe naiba la aproape 500k km. Asa ca nu mai exagerati. 

Cate pompe a-ti auzit voi ca s-au stricat de la schimbat filtre de motorina? Dara atunci cand sistemul in trecut avea aer si nu era bleedingul, picau pompele ca mustele sau acum pompele sunt mai sensibile fara bleeding?

A, in filtrul ala intra vreo 150-250ml. Nu e mai usor sa bagi cat mai mult ca sistemul sa fie cat mai plin deja?

Daca nu a-ti schimbat filtre asa nu aveti cum sa intelegeti.. asta e varianta de bordura, criza, daca vreti si merge fara probleme.

Sa nu spunetii ca plecati ca mine in vacante cu ISTA in portbagaj pentru evenimente ca astea? 🤜🤛

Edited by bimmer90f30
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 9/10/2022 at 7:28 AM, mase said:

Pompa de înaltă presiune își asigura lubrifierea exclusiv prin motorina care trece prin ea. 

Dacă pornești motorul cu goluri de aer pe instalatia de alimentare, pompa nu va mai avea lubrifierea asigurata și exista șanse ca frecarea metal pe metal dintre cama axului pompei și pistonas sa genereze șpan care se propaga prin tot sistemul de injecție, și știm cu toții ce urmează.

În ISTA exista procedura de aerisire a sistemului de injecție, se numește BLEEDING FUEL SYSTEM. 

Și ista ce anume face, nu da comanda pompei din rezervor sa funcționeze continuu câteva secunde pana amorseaza? Contactul pus de câteva ori ar trebui sa facă același lucru, greșesc? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Emil88 said:

Și ista ce anume face, nu da comanda pompei din rezervor sa funcționeze continuu câteva secunde pana amorseaza? Contactul pus de câteva ori ar trebui sa facă același lucru, greșesc? 

Nu gresesti, numai ca, cel mai bine e sa umpli filtrul cu motorina cum poti mai bine. Mi se pare ca am explicat in topicul asta cum procedez eu. 

Cu, cat filtrul e mai plin cu atat mai putin aer trece prin pompa de inalta presiune.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu gresesti, numai ca, cel mai bine e sa umpli filtrul cu motorina cum poti mai bine. Mi se pare ca am explicat in topicul asta cum procedez eu. 

Cu, cat filtrul e mai plin cu atat mai putin aer trece prin pompa de inalta presiune.

Asa făceam intuitiv, mulțumesc frumos oricum. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pvsilviu said:

Nici pe departe nu amorsezi instalatia prin punerea contactului, chiar si de mai multe ori.

Or sti astia ceva:

https://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-3-Series-E90/FUEL-Diesel_Engine_Fuel_Filter_Replacement/FUEL-Diesel_Engine_Fuel_Filter_Replacement.htm

Trebuie sa caut in TIS?

Iata ce spune cuvant cu cuvant:

"Installation note:

Venting fuel system:

Switch on the ignition and leave switched on for approx. 1 minute. During this period of time, the fuel pre-supply pump will be activated and the line to the high pressure pump will be bled.

 

Check fuel system for leak tightness."

Te rog nu ma ura pentru treaba asta..

Nu astept flagelare ci apreciere. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.