Jump to content

BMW E92 320i


HitmaNLive

Recommended Posts

Va salut! 

Noaptea lui 27 spre 28 decembrie pe la ora 2 jumatate sunt trezit de mama, ca peste masina a cazut un copac si pompierii erau deja pe treaba sa taie ce se mai poate. Ma trezesc, ies pe balcon si stupoate mai mare nu credeam ca o sa intalnesc, copacul cat 4-5 etaje cazut peste masina... Mda, nu era cine stie ce masina, era o Skoda Fabia Combi 1.4 16V 74 KW, in care in iarna aia a fost vopsita, jantele la reconditionat (15 aliaj OEM, avea anvelope atipice 195/50/R15, dar foarte misto la drum intins). Cu toata mecanica necesara, facuta la moft, investisem in jur de 7000 lei in ea in 2019. Era prima masina care o aveam zilnic pe mana, pe care mi-au dat-o parintii, fiind masina familiei. Cateva zile am ramas intr-o tristete si dezamagire profunda, nu mai aveam chef de nimeni si nimic. 

Pana intr-o zi de 31 decembrie 2019 cand m-am decis sa incep sa caut un seria 3 E92 320i cu navigatie, scaune sport si eventual pachet M. Nu m-a interesat foarte mult ce navigatie avea pentru ca stiam ca aveam pe viitor sa o fac exact pe gustul meu, ci doar sa aiba plansa de bord cu navigatie. 

Pe 2 ianuarie am fost la Iasi sa vad un E92 albastru(care din poze parea din reviste) la fel, 320i, si am ramas impresionat de el pana m-am apropiat de el si l-am studiat mai in amanunt. Fluctuatii la relanti foarte mari, aproape murea motorul, scurgeri foarte mari de ulei, anvelopele, avand jante pe 19, aproape se vedea sarma. Avea navigatie, interior sport alcantara, exterior M pachet. Omul era un arab care zicea ca nu sunt probleme, ca se rezolva, ca are lantul de distributie in portbagaj si doar trebuie schimbat, ca ulei curs e de la capac cand au turnat ulei si altele. Am ramas dezamagit si stiind ca mai trebuie bagati o groaza de bani am zis pas pana la urma. Din nou am venit acasa dezamagit si cu gandul ca nu o sa gasesc ceva cum trebuie. 

Seara ajung acasa si iesind cu prietenii la o bere, gasesc un E92 gri din Adjudeni Roman simplu detaliat care arata ok si fix cu dotarile care ma interesau atunci. 

Dau un telefon in Irlanda, vorbesc cu baiatul, imi zice ca sa ma duc sa vad masina ca merita si nu e nimic de ascuns la ea, ca el e in Irlanda si a mers in 3 ani 5000 km cu ea, o tine in garaj si nu are rost sa o mai tina. 

Ma hotarast sa plec sa o vad sambata. Ajung o vad, ma plimb cu ea (aproape ca intra cineva in noi la test drive, din cauza poleiului) masina mergea foarte bine, se simte foarte bine. Primul Bmw condus vreodata de mine. Mi-a placut si pe drum spre casa ma gandeam ca asta e, asta o sa o iau. 

Vorbesc duminica cu proprietarul ultimele detalii si luni s-au dat cash banii pe ea, 6 ianuarie 2020. 

Urmeaza niste momente care m-au imbatranit probabil inca cativa ani... 

Ajung cu masina la Iasi, merg cateva zile si apar pe diverse grupuri ca BMW are campanie de rechemari. Bag VIN la APAN Iasi, aflu ca am 2 rechemari, fac programare, mi se inlocuiesc piesele si facut update de soft, stupoare, eroare pe senzorul NOX. 😅

Iau masina, o aduc la munca, o ridic pe elevator si vad ca senzorul pe care era anulat din soft, era si fizic. Ma documentez in legatura cu el si aflu ca cea mai buna varianta e aia de la NOXEM Bimmerprofs (si o voi recomanda mereu la toata lumea). Comand senzorul 1800 lei, il schimb, fac toata adaptarile, masina mergea foarte ok. 

Zic, sa pun benzina doar premium de la OMV. Am facut asta timp de un an de zile, mergand cu ea doar la 500-6000 ture la drum intins. Intr-un moment de nonsalanta masina ma lasa in mijlocul drumului la o urcare cu pedala la fund, se pune in bot si merge in 3.

Masina in momentul ala avea :

-Bobine noi BOSCH 

-Bujii noi NGK 

-Schimb ulei  plus filtre

Ajung acasa cu chiu cu vai, desfac bujiile, una din ele absolut topita (din 3 electrozi, mai avea 1 jumatate). 

Atunci decid ca motorul trebuie desfacut neaparat, sa nu imi fi afectat cilindrul sau pistonul. 

Mai pe scurt o duc la cineva in Botosani, am stat 2 saptamani sa imi desfaca motorul si nu reusise sa dea chiulasa jos. Ma enervez si o pun pe platforma si o aduc la Iasi. Din momentul cand s-au pus baietii pe ea, in 5 minute ma cheama sa iau chiulasa sa o fac cap coada 😂

Schimbat la reparatia motorului absolut tot ce s-a considerat necesar:

-chiulasa completa (plan, rectificat supape, simeringuri) 

-segmenti pe pistonul 2 afectat

-bobone noi

-bujii noi

-toate garniturile (termoflot, admisie, evacuare, egr, capac culbutori) 

-verificat injectoare 

-Distributie mare noua OEM

-etc. 

Masina e pusa la punct si mergea ok, dar mergea la fel ca inainte (la semafor avea niste socuri in relanti). 

Merg cateva timp cu ea si pe urma ma trezesc cu busonul de la radiator impins afara cu antigelul curs tot si martor de temperatura aprins. Vin la Iasi pe platforma, caut buson nou si ii completez tot antigelul cu apa. 

Merg iar un drum si ma trezesc cu minim ulei, deschid capota, gasesc pe la termoflot si pe la baie totul plin de ulei. Ma documentez intens si aflu ca daca supapa PCV/CCV nu functioneaza corespunzator, pocnesc entasarile, cazul meu. 

Cumpar capat culbutori nou OEM, 1600 lei. Totodata masina isi regleaza mersul, la subturari, daca accelerezi brusc, nu mai da in socuri si la relanti intr-antaia, nu mai merge in suturi. 

Dupa aceste evenimente au urmat usor usor o multime de investitii atat mecanice cat si de design (toate sunt notate in ordine cronologica in carnetel, daca cineva va vrea sa cumpere masina candva) :

-Evacuare M3 Style (tipsuri duble, bara spate M) 

-Navigatie CIC cu Combox plus Voice Control

-Scaune Sport Textil incalzite (foarte rare) 

-Harman Kardon 

-Perdeluta electrica 

-Oglinzi incalzite

-Praguri M style 

-PDC fata

-FLA 

-Clima LCI cu functia REST activa 

-Ceasuri 325i cu cadrane albe stil M

-Multe alterele pe care nu mi le mai aduc aminte acum. 

Masina a costat in 2020 6900 euro si eu am mai bagat in momentul de fata peste 7000 euro in ea, sa o fac mecanic impecabil plus optiuni cat incape si de care sa ma folosesc. 

Daca se doresc poze, pot pune cu ea de la inceput pana acum. 

 

 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

De mentionat ca masina lanun moment dat a inceput sa aiba erori pe presiune de ulei. S-au facut toate testele necesare pentru a se vedea daca pompa de ulei este problema sau nu. 

Masina in momentul in care nu detecteaza sensorul de presiune, acesta fiind scos pentru a se pune manometru, ECU transminte catre electrovalva sa deschida maxim (in caz de urgenta) ca pompa sa bage cat poate ea, si in acel moment aveam 7 bari pe manometru. S-a constatat ca atat pompa cat si electrovalva erau in parametri, s-a schimbat senzorul de presiune ulei si nu au mai fost probleme. 

In momentul in care masina a inceput sa aiba erori de lambda, am facut test de injectoare direct pe masina la rece, unde s-a constatat ca 2 din patru curgeau si am decis sa cumpar 4 injectoare index 11 care au trebuit codate pe masina, dupa ce le-am testat si am vazut ca sunt ok la rece. 

 

Toate sondele lambda au fost schimbate, inclusiv racordul flexibil care costa in jur de 100 euro. 3 Sonde lambda (2 pe catalizator si 1 dupa catalizator) 1200 lei BOSCH. 

Se recomanda ca dupa schimbarea sondelor sa se dea resetare pe partea de lambda din ISTA. 

Link to comment
Share on other sites

Anual, solenoizii de VANOS se scot si se curata cu spray de frana. 

Folosesc doar ulei RAVENOL din simplul fapt ca atunci cand am luat masina si atunci cand am pus LM in motor, am scos solenoizii de VANOS din cauza ca am avut eroare pe ei si sitele de pe VANOS erau pline de depuneri. 

Am folosit 5W30VMP, 5W40 RUP, acum folosesc 5W40 VST si nu am depuneri deloc, desi motorul inca consuma ulei. 

Confirm ca 250ml sunt consumati la 1000 km in momentul in care uleiul este absolut nou, abia schimbat. 

Daca uleiul are KM multi in oras si iesi cu el la drum intins, masina consuma 1 litru de ulei cam la 1000 km. 

De mentionat ca masina are chiulasa facuta ca noua. Singura problema probabila fiind la partea de segmenti si cilindru. (segmenti noi si honuit cilindri)

Link to comment
Share on other sites

Cu motorul asta e indicat sa mergi la drumuri intinse frecvent, desi nu ajuta la consum in Romania. Daca masina e pusa la punct total si nu ai erori pe nimic, si valorile sunt perfecte, atunci o sa te izvesti de problema insuficientei procesului de desulfurizare a catalizatorului. 

Masina, daca mergi intr-un ritm alert si ajungi la 600 grade Celsius atunci intra in strat homogen de injectie pentru desulfurizare catalizator. Indicat e sa mergi cat mai mult posibil in genul asta, ca sa se arda funingile din catalizator, altfel o sa apara erori de catalytic conversion charge in stratified charge. 

Adica masina trece in stratificat ca sa nu ai putere maxima, acceleratie maxima, cuplu maxim, cum e in Homogen, ca sa salveze catalizatorul. 

In momentul in care nu merge senzorul NOX, masina merge doar omogen. Adica consum mare. 

Stratified inseamna consum de oras, oarecum. Adica sa mergi constant cu 20-30 la ora, atunci faci un consum de 4-5 %, daca s-ar putea la noi. 

Motorul N43 este un motor Lean Engine Burn, adica e capabil de la raportul stoichiometric de 14.64 :1 sa ajunga la raport de 60: 1 in Lean Stratifiend , ceea ce nu multe motoare stiu si pot. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

"Pentru ca masini si pentru ca pauza 3 luni" am zis ca e vremea sa pun la punct tot ce tine de parte de suspensie si reglaj directie (pentru ca am incercat acum ceva timp sa fac asta si fara succes) mi-am luat arcurile Eibach ProKit, telescoape Sachs fata-spate, bratele superioare trapez care regleaza unghiul, cu tot cu suruburi, bucse oscilante fuzeta si tot ce tine de flanse superioare amortizoare, plus bucsa inferioara amortizor spate. 

Totodata va veni si vremea sa montez jantele Style 313 😁. Can't wait 🙈🙈🙈🙈

IMG_20230922_172310.jpg

IMG-20230810-WA0003.jpg

  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.