Jump to content

BMW E92 320i


HitmaNLive

Recommended Posts

Masina a intrat in service pentru a face schimb complet de suspensie si suruburi excentrice pentru a putea face unghiurile. 

Cum calculul de acasa nu se potriveste cu cel din targ, pe langa faptul ca s-au rupt toate suruburile excentrice si mecanicul mi-a dat de inteles deja ca daca stia ca acum 3 ani cand am incercat eu sa misc suruburile, se invarteau cu tot cu bucse, nu se mai apuca de ea. 

Totodata dupa ce dat suspensia fata jos, s-a constatat ca toata fata era praf, bieleta de directie, capete de bara plus toate 4 brate. Stiam ca de regula la BMW vezi exact uzura si jocurile abia cand desfaci tot si nu stau stranse. (aveam o bataie pe fata si ma gandeam ca e din telescop) 

Asa ca am suplimentat partea de reparatii cu tot ce tine de fata, 2050 lei toate pe Lemforder. 

Deci pana acum partea de suspensie, plus toata fata, am ajuns la 5500 lei fara manopera. 

De cand mi-a zis faza cu suruburile, nici nu am mai avut curaj sa il intreb daca a mai facut ceva la ea 🤣🤣, astept sa imi zica el cand e gata 🤣

Inca un lucru, am gasit ca in poza, niste distantiere puse la flansele amortizor fata. Mie sincer mi se parea ca fata sta mult prea sus, asa ca am renuntat la ele si am pus si arcurile Eibach ProKit negre, ar trebui sa se coboare de fata exact cum trebuie. 

Vedem daca mai apar alte probleme care sa trebuiasca remediate intre timp... Pana acum, imi vine sa imi dau pumni in cap. 🤦‍♂️

received_273819788347541.jpeg

received_700480948666793.jpeg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum necazul nu vine niciodata singur, logic ca trebuia sa se complice lucrurile. Abia acum am vazut cat de neingrijita a fost masina asta de-a lungul timpului... Cat de mult m-am bucurat la inceput de ea, acum imi vine sa imi bag....pe romaneste. 

M-a sunat mecanicul ca trebuie inlocuita fuzeta spate stanga, pentru ca locasul unde vine bucsa inferioara oscilanta, cand a bagat bucsa noua inapoi, juca ca la biliard, asa ca a sudat-o cat sa nu iasa. 

Am cautat 3 zile pe Iasi fuzeta, multe cu planetara pe ele, pentru ca nu le puteau scoate din fuzeta. 

Am mers azi la cineva sa iau o fuzeta, cand am ajuns acolo, pocnita, din cauza ca a vrut sa scoata planetara la presa... 

Abia am reusit sa o gasesc pe la Pascani, la cineva care o avea scoasa de pe planetara si cat de cat ok. 

Conform calculului pana acum ma aflu la suma de 7200 lei cu tot cu manopera, vedem cat va fi manopera la schimbat fuzeta si daca va iesi planetara mea din fuzeta... 

received_289743713890583.jpeg

IMG_20231021_194833.jpg

  • Pufai. 1
Link to comment
Share on other sites

Nici nu vreau sa stiu ce ma asteapta la e39 cu suspensia pe fata, e varza. Toate componentele sunt originale '02 data pe ele minus amortizoarele, alea au fost schimbate.

Am sa o schimb personal, costa cam 1500 2000 de lei tot kit ul, tre sa mi mai cumpar si pistol de impact. Abea astept sa patesc si eu astfel de lucruri 😂

Link to comment
Share on other sites

Pai da, aveam totul original pe masina, mai putin capetele de bara cica. Sa vezi complicatii cand te apuci de reparat.. Ma doare capul, nu stiu cata rabdare mai pot avea... 

Tot ce a tinut de motor am facut singur ca nu aveam nevoie de elevator... 

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

News! 

Fuzeta cumparata avea filetele cam irecuperabile, erau inceputurile intinse, pe vreo 3-4 spire si nu mai puteam avea baza in siguranta strangerii bratelor, asa ca, am cumparat alta.. 

Evident, planetara mea nu a iesit din fuzeta si am adus-o la mine la munca, sa o scot la presa (100 tone forta), si din atentia unui coleg de al meu, am spart protectia de tabla. Am zis initial ca nu e o problema, pe naiba, curgea vaselina pe acolo... Da-o jos iar de pe masina, am adus-o iar la mine la munca, am curatat zona si am sudat-o. 

Am dus-o la baieti, cand sa stranga toate bratele, s-a rupt surubul in fuzeta de la bieleta antiruliu... 

Iar am adus-o la atelier sa scot surubul si sa refac filetul in fuzeta... 

Am zis ca iau 2 litri de benzina si ii dau foc, nu mai rezistam. 

Pana la urma, au reusit sa o faca, urmeaza unghiurile maine si sper la km fara alte probleme. 

received_337811522263522.jpeg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Așa este cu mașinile de genul.. știu despre ce vorbești.

 

Ce protecție de tabla ai spart? Cumva “capacul” ala de pe planetară care vine doar cu tot cu planetară ci nu cu cap de planetară? 
 

Si mie mi le au îndoit pe alea cu ciocanul acum vreo 6 ani, i am dar ceva sudura la ambele planetare, insa tot a aruncat vaselină. Am zis atunci ca le las pana se strica și le schimb, insa au trecut 6 ani :)) și nu s au stricat deși vaselină nu cred ca mai este in burduful de la ambele planetare partea roții. 

  • Fara comentarii 1
Link to comment
Share on other sites

Eu vad parca si burduf rupt acolo.

Trebuie dat jos si inlocuit..

Da, nu prea merge orice colier acolo. Trebuie o scula speciala pentru acele coliere.

Dumnezeule, la ce operatiuni ai supus masina..

Eu la E90 in toamna asta am schimbat planetara si rulment. Planetara mea avea joc in furca cand era dreaota ca atunci cand statea masina cu rotile pe asfalt..; am pus un SH fara joc.

In primavara-vara vreau sa dau puntea (spate) veche ca e ruginita si pun una de la alta masina din 2010.. normal, fara elevator..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30, trebuia sa fac candva si asta... Desi mie mi se parea ca totul era ok initial, de fapt nu era deloc ok...

Astazi a fost la unghiuri, astept data de 18, sa pot sa ma bucur si eu de ea 😂

Costuri totale, 7750 lei plus 3200 lei jantele si anvelopele. 

S-a dus creditul de la Provident 🤣

Edited by HitmaNLive
  • De acord! 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Pentru ca anual RECOMAND sa fie curatati solenoizii VANOS de depunerile facute de ulei, pentru a evita functionarea defectuasa a VANOS-urilor, am facut si anul asta o curatare preventiva. 

Si totodata o sa vedeti si calitatea uleiului pe care o are RAVENOL, desi multi sunt sceptici. Dupa un an si jumatate aproximativ, de la ultima curatare, sitele de pe solenoizi sunt fara pic de depunere, la fel cum a fost in ultimii 3 ani de cand folosesc acest brand de ulei. 

Eu cand spun ceva, vorbesc din intamplarile mele, nu povesti. 

IMG_20231215_101540.jpg

IMG_20231215_101917.jpg

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Itarachiu said:

Il promoveaza youtuberii astia de dau sfaturi financiare si cum sa faci bani cu crypto.

Eu de asta ma mir, pana recent nu am auzit de marca asta asa de "renumita" de unde a aparut? Cine il produce?

Quote

**Ravenol** is a German company that produces and markets high-quality lubricants for various industries, including automotive, engineering, steel, construction, mining, agriculture, and transport ¹. The company was founded in 1946 by Hans Triebel in the small town of Werther in Westphalia, Germany. Initially, the company manufactured and sold monograde engine oils and a selection of industrial cleaning products. Over the years, the range of car care products was steadily increased, and the lubricants offered were extended to include the manufacture of semi-and fully synthetic oils ¹. Nowadays, Ravenol products are available to both commercial enterprises and motorists in over 80 countries ¹.

I hope this helps!

Source: Conversation with Bing, 12/15/2023
(1) About Us | RAVENOL. https://www.ravenol.de/en/company/about-us.
(2) Ravensberger Schmierstoffvertrieb GmbH | RAVENOL. https://www.ravenol.de/en/.
(3) RAVENOL weltweit | RAVENOL. https://www.ravenol.de/en/company/worldwide.

Aparent bing spune ca sunt eu incult.

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Romulus said:

Eu de asta ma mir, pana recent nu am auzit de marca asta asa de "renumita" de unde a aparut? Cine il produce?

Exact! Nu au nici macar pagina de wikipedia sa iti faci asa o idee despre cine este acest brand. Cred ca sunt din Germania din ce am mai auzit, oricum eu nu am incredere in acest produs prin simplu fapt ca am auzit de el fix de la youtuberii aia care ragaie de foame.

In realitate uleiul poate chiar e bun, doar ca eu folosesc alt brand de care sunt multumit si nu simt nevoia sa incerc altceva 😃

EDIT: GATA! Mi-am adus aminte, este din russia cred sau cel putn youtuberii nostrii il importa de acolo la pret mai mic.

Edited by Itarachiu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Romulus said:

De cand a ajuns Ravenol un ulei asa de renumit?

Și eu am tot auzit de el, dar eram curios să văd dacă a verificat solenoizii și cu alt ulei de spune ca e așa bun. 
 

Eu am folosit vreo 7 schimburi ulei BMW original și de vreo încă 7 schimburi folosesc motul și pot spune ca zgomotul motorului este unul mai plăcut. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, quze said:

Au cca 70-80 de ani in spate de cand fac asta. Eu nu sunt pro sau contra pentru ca nu am studiile necesare sa determin daca un ulei este bun sau nu, vorbesc doar despre brand-ul nemtesc, care nu a aparut de ieri pe azi.

Este interesant cum un brand cu asa vechime au site-ul din 2017 in timp ce competitia LM au din 2001 iar Castrol au din 1995

https://www.whois.com/whois/ravenol.de

https://www.whois.com/whois/liqui-moly.com

https://www.whois.com/whois/castrol.com

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, WIN60 said:

Ce ulei ai mai folosit înainte de ravenol la această mașină?

L-am intrebat pe fostul proprietar si zicea ca pe la service ii baga Castrol, el nu era prea interesat de ceea ce se baga. Cand am cumparat masina si i-am dat jos, sitele erau imbaxite de depuneri, masina mergea intrerupt la relanti. Am pus din start Ravenol, dupa un an i-am dat iar jos, si mai ramasese foarte putin pe ei. Am mai pus inca o data Ravenol si i-am scos curati urmatoarea data. Apoi la insistentele unui coleg de munca, am pus Liqui Moly si inainte sa dau uleiul jos am scos solenoizii din nou cu depuneri. Am zis ca nu mai pun niciodata alt ulei in orice masina voi avea. 

1 hour ago, mgi said:

Sunt unii pe farcebook care tot pompează numele ravenol. Și cum lumea nu se pricepe, din ce în ce mai mulți repeta chestia asta. Și asa ajunge sa fie "recomandat" de multa lume. 

Avand in vedere ca sunt inginer mecanic si mi-am reparat mereu singur masina, cred ca stiu foarte bine de ce il recomand. Eu stiam de Ravenol dinainte sa apara pe la Youtuberi sau pe farcebook. 🙂

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bad bad bad news... 

Din pacate gandul ca masina va ramane cu consumul de ulei de pana acum si va merge totul bine dupa rezolvarea tuturor celorlalte probleme, nu s-a indeplinit pana la urma... 

Masina a inceput sa consume foarte mult ulei, un litru la 300 km cam si totodata sondele lambda, desi schimbate in urma cu 20000 km, au inceput sa o ia razna si sa dea valori eronate injectoarelor. 

Masina merge intrerupt, cateodata se opreste motorul pur si simplu, check engine cu erori pe toate lambda, lucru clar care duce la faptul ca s-au infundat de funingine de la uleiul ars. 

Rezolvarea simpla de moment  ar fi sa le mai schimb inca o data pe toate 3 dar nu stiu cat va mai merge avand in vedere consumul exagerat aparut de ulei. 

Partea foarte nasoala, trebuie sa scot intre 8000 si 10000 lei sa segmentez  motorul... Cu speranta ca voi scapa de consumul de ulei (desi am o vaga banuiala ca nu). 

Alte noutati cand ma voi apuca de ea... 

Link to comment
Share on other sites

CCV-ul? La mine la m54 am rezolvat schimband CCV-ul cu consumul de ulei. Nu-mi consuma mult, cam 2.5 litrii la 10.000 de km. Am cam 4000 de km parcursi de cand am schimbat CCV-u si nu i-am mai completat deloc, nici macar 100 de ml. Nu bag mana in foc inca pentru ca si uleiul e schimbat recent. Folosesc urmatorul nivel de vascozitate mai groasa, nu chiar ala de fabrica.

Asa-i cu benzina >200.000 de km. Teava de evacuare cum e? La mine e 99% curata, nu ramane nimic pe deget.

Edited by Itarachiu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.