Jump to content

On fire - BMW - Electric/mild hybrid/hybrid (propriu +/- figurat)


wind-3er

Recommended Posts

1 hour ago, bogdanx said:

Daca nu s-ar mai schimba masinile precum telefoanele la 2-3 ani poate companiile ar avea un incentive sa le faca sa tina ceva mai mult, sa faca un R&D si pe partea de calitate nu doar acele 2-3 procente cat sa fie peste concurenta si eventual peste modelul precedent.

Daar, masinile au ajuns un fel de accesoriu vestimentar, normal sa fie unele care au ceva ate rupte....

Problema masinilor actuale este ca sunt foarte complexe fata de un model din anii 2000 spre exemplu. Calitatea produselor chiar este testata destul de bine dar la nivel de laborator mai mult. Mai ales pe partea asta de infotaiment, telematica si safety stuff. Trebuie urmate niste ISO-uri au audit-uri si daca nu ai un anumit nivel nu poti livra acel produs. Inainte erau 2,3 componente care comunicau intre ele acum sunt vreo 20-30. Complexitatea mereu aduce slabiciuni, sansele ca una dintre componente sa raspunda mai greu sau sa aiba un comportament inconsistent este mai mare cand ai 30 de componente vs 2, 3. 
Asta cu producatorii fac piesa aia sa tina doar 2,3 ani e doar cancan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex3245 said:


Asta cu producatorii fac piesa aia sa tina doar 2,3 ani e doar cancan.

Nu e cancan deloc. În momentul asta de exemplu, japonezii au tolerante la rezistenta în timp a materialelor de la piesele motorului cu un ordin de mărime mai stricte decât europenii. Estimez ca ceva similar se întâmplă și la materialele de la interior. Plus uzura mai mare la motoare pentru ca sunt din ce în ce mai împinse, plus uleiuri subțiri ca să iasă noxele și consumul mici, plus câte altele or mai fi. 

Link to comment
Share on other sites

@mgi mai exact cum se calculeaza aceasta “toleranta la rezistenta în timp a materialelor”?

3 hours ago, bimmer90f30 said:

Nu tata, o sa cumpar ultimul diesel sh si o sa trag de el pana se inchid portile la autostrada carr sa zica ca nu mai am voie sa "urc" pe ea...

Va las pe voi restul sa le cumparati pe alea hibride..

Nu mai cumperi hybrid sa-i dezactivezi start/stop?

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, mgi said:

Nu e cancan deloc. În momentul asta de exemplu, japonezii au tolerante la rezistenta în timp a materialelor de la piesele motorului cu un ordin de mărime mai stricte decât europenii. Estimez ca ceva similar se întâmplă și la materialele de la interior. Plus uzura mai mare la motoare pentru ca sunt din ce în ce mai împinse, plus uleiuri subțiri ca să iasă noxele și consumul mici, plus câte altele or mai fi. 

Eu cand am lucrat in industria automotive, nu am lucrat pe partea de motor erau alti colegi, eu am lucrat pe partea de infotaiment si telematica. Si acolo un proiect are durata de viata de vreo 10 ani, dezvoltare + mentenanta. Unele chiar 15 ani. 

Link to comment
Share on other sites

Da, proiectul. Dar produsul? 

26 minutes ago, Viper05 said:

@mgi mai exact cum se calculeaza aceasta “toleranta la rezistenta în timp a materialelor”?

Se fac teste de stres cu materialele și piesele, în timpul și după expunerea la temperaturi variate, de la pozitiv la negativ. Toleranta = parametrii de pass/fail de fapt. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, mgi said:

Da, proiectul. Dar produsul? 

Se fac teste de stres cu materialele și piesele, în timpul și după expunerea la temperaturi variate, de la pozitiv la negativ. Toleranta = parametrii de pass/fail de fapt. 

Desigur ca se faceau, fiecare produs pe care il aveam noi se lasa sa ruleze si o luna intreaga si apoi urmaream ce se intampla cu el. Doar ca uneori produsul companiei X merge ok dar apoi cand se conecteaza cu produsul companiei Y, incep problemele. Treburile sunt destul de stricte mai ales pe componente critice, gen eCall sau altele. Nu ai voie sa ai un delay mai mare de x secunde, ai inca un ecu de backup si tot asa.

Multe din piesele masinilor din germania, chiar si a asiaticelor sunt facute in Romania.

Edited by Alex3245
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Mircea-Si said:

Ma uit pe  acest topic si vad foarte clar imaginea acestui popor. Daca cineva trece printr-o situatie mai complicata, intotdeauna se aduna pe langa o gramada de gura casca, parerologi de meserie, cei de arunca cu pietre si arata cu degetul samd. Inevitabil acesti spectatori se vor lua pana la urma la bataie si la flegme, ca de ce asa si pe dincolo, ca daca si cu parca...Si unii cateodata, parca se bucura de necazul altora, in sufletul lor simt o caldura cand il vad pe unu cu x7 ars, daca facem referire la cazul asta.

Ba baieti, ce mama dracu aveti? In ce masura il judecati voi pe el? Ca de ce nu si-a facut casco, ca masina n-avea 0 km , ca nu era luata de la 0 km, ca plm si bani de drum? E fix treaba lui.

Tineti minte, cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia. D-aia noi ca popor traim in alta paradigma decat restul lumii civilizate.

 

Mircea, ma simt. Omul a ales sa faca valuri in jurul lui, sa atraga atentia. O data cu asta vin si opiniile.

Il inteleg de ce a ales sa faca valuri..scopul este sa starneasca mila si poate sa il despagubeasca BMW. 

Nu a inventat nimeni perpetuum mobile. Chiar am curatat aparatul Daikin sa il pregatesc pt vara si scoate niste sunete ciudate..parca zici ca sta sa faca scurt. Pot fi eu ghinionistul, ca Daikin mai ia si foc. Groupama va plati in caz de ceva. Imi iau familia si "arde, uite cum arde". Stau si imi beau linistit apa minerala 🙂

Desi inconvenientele sunt mari, insa macar nu plang si ma lamentez ca boul si astept sa devin viral ca poate ma aleg cu ceva, prost fiind.

Discursul meu este simplu si il repet. In lumea civilizata exista mecanisme de protectie financiara accesibile tututor.

Am maximul de compasiune pt boala, pt amaratii nenorocosi loviti de soarta, desculti pt ca nu s-a putut altfel pt ei. 

Pt prost si mai ales pt prostul patit am o satisfactie sa il vad pus la locul lui. 

 

A se vedea si print-ul cu textul din el.

LATER EDIT.

A se vedea si print-ul 2. O buna, buna parte dintre romani isi permit o asigurare, doar ca lor le place adrenalina

 

Screenshot_20230620_004647_Facebook.jpg

Screenshot_20230620_172419_Instagram.jpg

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, mgi said:

Da, proiectul. Dar produsul? 

Se fac teste de stres cu materialele și piesele, în timpul și după expunerea la temperaturi variate, de la pozitiv la negativ. Toleranta = parametrii de pass/fail de fapt. 

Pai asta incercam sa intreb si mai sus, care e parametrul de pass? Nu exista asa ceva, e aproape imposibil sa proiectezi o piesa care sa pice la fix dupa de exemplu 100k km ca sa ai un ceva cu care sa compari

am lucrat multi ani in proiectare in industia  auto, ce e drept mai mult pe partea de caroserie , linii de asamblare, si sunt 100% convins ca nimeni nu face nimic voit care sa pice, e mai mult vorba de greseli de proiectare, si probabil cel mai probabil e timpul dat pentru orice. In ziua de azi absolut toata lumea are un target care trebuie atins

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca avea casco sau nu ( si mie mi s ar fi parut normal si logic sa faci la o asa masina, asta daca nu iti cad banii din buzunare si o paguba de 150k eur e o gluma ), nu e normal ca o masina aproape noua sa ia foc in garaj, din Dzeu stie ce motiv... si citind mai multe pe net au mai fost probleme la X7 si la plugin hybride... eate cam trist sincer ca gherlele la bmw mai nou sunt tot mai mari si mai dese... dar din ce am mai citit probleme sunt si la alti producatori, mai putin la Audi care se pare ca a implementat solutia plugin hybrid/mild hybrid mai bine, cel putin pana in momentul de fata.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sskkaa said:

Chiar daca avea casco sau nu ( si mie mi s ar fi parut normal si logic sa faci la o asa masina, asta daca nu iti cad banii din buzunare si o paguba de 150k eur e o gluma ), nu e normal ca o masina aproape noua sa ia foc in garaj, din Dzeu stie ce motiv... si citind mai multe pe net au mai fost probleme la X7 si la plugin hybride... eate cam trist sincer ca gherlele la bmw mai nou sunt tot mai mari si mai dese... dar din ce am mai citit probleme sunt si la alti producatori, mai putin la Audi care se pare ca a implementat solutia plugin hybrid/mild hybrid mai bine, cel putin pana in momentul de fata.

Eu pana acum nu am avut nici o problema pe A6 PHEV, chiar îmi place sistemul lor. Oricum îl am doar 8 luni.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Viper05 said:

Pai asta incercam sa intreb si mai sus, care e parametrul de pass? Nu exista asa ceva, e aproape imposibil sa proiectezi o piesa care sa pice la fix dupa de exemplu 100k km 

Nu știu exact care e parametrul. E evident ca nu pot sa programeze o piesa sa pice după un număr de km. Dar pot sa accepte una care dezvolta microfisuri după 1000 de cicluri de stres, în loc de 3000 de exemplu. Ei au în mod evident toate informațiile de telemetrie de pe mașini și pot sa facă niște medii de ore de funcționare pe an și asa mai departe. 

La fel la materialul de interior. Ca exemplu, am auzit ceva oameni care s-au plâns de calitatea pielii de la modelele noi de bmw. Nu prea am auzit pe nimeni sa se plângă de pielea de la E-uri, decât poate la cele cu 500k + km. 

Link to comment
Share on other sites

@edit, nu trebuie sa te simti vizat, eu in general, generalizez, nu arat cu degetul. La noi problema este colectiva atat dpdv al mentalitatii cat si a constientizarii mecanismelor de asigurare, aici despre asta fiind vorba.

 

Macar daca unii din noi am invata din "greselile altora"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.