Jump to content

Regenerari foarte frecvente


Recommended Posts

19 hours ago, trafycante said:

Original, sh, curatat la odorhei. Si cel pe care l am pus acum si pe cel al masinii original, ambele aceelasi interval de regenerare il au, iar la ambele oscileaza soot mass . Acum arata 8 grame, instant se face 14, apoi iar scade la 10, apoi apare 18

Si cei, ce ti-au curatat filtrul nu ti_au dat garantie?

Apoi, nu le-ai spus de problema. Nu ti-au zis nimic? Nu au nici o solutie?

 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, trafycante said:

bun, am luat filtru sh de pe o masina cu 68.000 km, l am pus, la fel face.

Ai zis ca pui senzor nou la EGR.

Schimba ce ai zi si revino.. Nu cred ca are rost sa incarcam topicul cu toot felul de alte prsupuneri.

Inteleg perfect ce zici.

 

Pe de alta parte lauda si aprecierea de mai sus:

E ciudat, foarte ciudat, ca un filtru cu 400k la vechea masina facea regenerari normale si in oras. Asta nu e normal, e impotriva logicii, a fizicii implementate pe masina.

Nu poate sa aiba acelasi filtru la  400k k  si sa functioneze normal! Pur si simplu nu se poate.

Ori a crapat elementul filtrant si nu te-a interesat, ori a patit altceva filtrul - ceva interventie, un "chiuretaj"...

E imposibil ce zici.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Alex313 said:

daca diferenta de presiune masurata de senzor este constanta 0, de ce se incarca filtrul ?

Presiune trebuie sa fie aproape de 0 cu motorul oprit! 

La relanti maxim 35hpa

2000rpm maxim 75hpa

3000rpm maxim 130hpa

4000rpm maxim 200hpa

La tine sigur este problema de soft de nu-ti indica bine presiunea

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, trafycante said:

 

Nu am sesizat vreo schimbare, insa, nu am check engine aprins dar pe tester apare eroare de debitmetru si inca una legat de  admisie

Erorile alea pe debitmetru si admisie dupa ce le stergi, reapar? Adica sunt permanente sau nu?

Din moment ce ai erori pe ele trebuie verificate ambele sa functioneze corect.

22 minutes ago, trafycante said:

 

Nu am sesizat vreo schimbare, insa, nu am check engine aprins dar pe tester apare eroare de debitmetru si inca una legat de  admisie

Erorile alea pe debitmetru si admisie dupa ce le stergi, reapar? Adica sunt permanente sau nu?

Din moment ce ai erori pe ele trebuie verificate ambele sa functioneze corect.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, bimmer90f30 said:

Ai zis ca pui senzor nou la EGR.

Schimba ce ai zi si revino.. Nu cred ca are rost sa incarcam topicul cu toot felul de alte prsupuneri.

Inteleg perfect ce zici.

E ciudat ca un filtru cu 400k la vwchea masina facea regenerari normale si in oras. Asta nu e normal, e impotriva logicii, a fizicii implementate pe masina.

Nu poate sa aiba acelasi filtru la  400k k  si sa functioneze normal! Pur si simplu nu se poate.

Ori a crapat elementul filtrant si nu te-a interesat, ori a patit altceva filtrul - ceva interventie, un "chiuretaj"...

E imposibil ce zici.

Aia ma gandesc si eu, probabil fostul propietar sa fi schimbat filtrul, eu o luasem la 340.000.

asa e, revin cu update dupa ce schimb senzorul

Link to comment
Share on other sites

On 5/30/2025 at 12:27 AM, cosmin_86 said:

cand scoti mufa de la senzor sau o montezi la loc,  am observat ca regenerarile le face mai repede, gen 12gr., pana cand ECU vede care este traaba, acum de ex am 16 gr, 370 km si inca nu cere regen. 

fara mufa arata -50 gr, cu mufa pusa am temperaturi in trafic bara la bara de 140-160 gr lejer. Nu gasesc care ar fi temperatura normala de lucru. ChatGPT spune ca nu ar trebuie sa fie mai mare de 100 gr...... pana nu probez nu cred....

ideea este ca daca atunci temp de evacuare este in jur de 200 gr, recirculate, trecute prin racitorul egr ar trebui  sa fie racite suficient de mult. 

ref mersul cu mufa scoasa nu ma pot pronunata daca e bine sau nu. 

@bimmer90f30 a specificat ca atunci cand scoate mufa senzorului de temperatura are -50 de grade si cu ea pusa 140-160 de grade. De aici a pornit toata discutia pe acest topic ca a inlocuit senzorul de temperatura dupa EGR.

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sskkaa said:

Erorile alea pe debitmetru si admisie dupa ce le stergi, reapar? Adica sunt permanente sau nu?

Din moment ce ai erori pe ele trebuie verificate ambele sa functioneze corect.

Erorile alea pe debitmetru si admisie dupa ce le stergi, reapar? Adica sunt permanente sau nu?

Din moment ce ai erori pe ele trebuie verificate ambele sa functioneze corect.

Daca am mufa scoasa la debitmetru, da, apar, daca bag mufa nu

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, srb_alex said:

fara mufa arata -50 gr, cu mufa pusa am temperaturi in trafic bara la bara de 140-160 gr lejer.

Din ce observ eu am incercat sa ii raspund lui alex313 iar tu i-ai raspuns lui cosmin..

Apoi cosmin se exprima cu gr si la grade si la grame...😡 😢 😡

In fine, pe citatul extras, e firesc sa creasca temperatura pe recirculare mai ales prin oras, bara la bara cand e soare. Gazele pe evacuare au mult peste 600 de grade iar antigelul e la 90 de grade! ce se asteapta? Cum sa fie/vina gaze racite la 100 de grade pe recirculare la RGR cand ies pe evacuare la peste 600? Normal ca pot ajunge la 140 de grade Celsius!

Cat sa poata raci racitorul ala gazele; are deja in el antigel la 90 de grade! Racirea se face prin transfer termic de temperatura, racire.   Unul e trasferul cu motorul rece, antigel pana in 90 de grade si altul e cu motorul la regim si in trafic!

 

28 minutes ago, srb_alex said:

Poate doar a curatat dpf-ul! 

Si poate, probabil fiind un Euro 5 norma fiind mai putin stringenta, probabil elemente de control al filtrului mai putine. Mai putini senzori, mai putin sensibili..

Bun venit in noua lume mai putin poluanta!

Edited by bimmer90f30
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, bimmer90f30 said:

Din ce observ eu am incercat sa ii raspund lui alex313 iar tu i-ai raspuns lui cosmin..

Apoi cosmin se exprima cu gr si la grade si la grame... 😢

In fine, pe citatul extras, e firesc sa creasca temperatura pe recirculare mai ales prin oras, bara la bara cand e soare. Gazele pe evacuare au mult peste 600 de grade iar antigelul e la 90 de grade! ce se asteapta? Cum sa fie/vina gaze racite la 100 de grade pe recirculare la RGR cand ies pe evacuare la peste 600? Normal ca pot ajunge la 140 de grade Celsius!

Cat sa poata raci racitorul ala gazele; are deja in el antigel la 90 de grade!

Am verificat pe autostrada! Cand EGR ul este pe 0 adica pe inchis temperatura gazelor scade pana aproape 90 de grade, apoi urca si tot asa.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, srb_alex said:

Am verificat pe autostrada! Cand EGR ul este pe 0 adica pe inchis temperatura gazelor scade pana aproape 90 de grade, apoi urca si tot asa.

Pai daca e inchis gazele nu sunt recirculate. Iar transferul termic, recircularea, nu mai exista, nu?

Gazele sunt evacuate direct in filtru. Acolo e acum temperatura gazelor evacuate.

Senzorul de la EGR citeste doar racirea din antigel..

(E stiut ca recircularea e facuta/gandita ca gazele nearse sa fie recirculate datorita valorii marii de NOx.. iar asta se intampla cand masina e prin oras in turatii joase.)

Gresesc eu undeva?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, bimmer90f30 said:

Pai daca e inchis gazele nu sunt recirculate. Iar transferul termic, recircularea, nu mai exista, nu?

Gazele sunt evacuate direct in filtru. Acolo e acum temperatura gazelor evacuate.

Senzorul de la EGR citeste doar racirea din antigel..

Gresesc eu undeva?

Oricum mai exista o clapeta pe racitorul de gaze ca se inchide/deschide. Tu ai dreptate dar nu stiu sa-ti raspund sigur pentru ca sunt mai multe necunoscute pentru mine si nu vreau sa raspund gresit.😃

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, srb_alex said:

Oricum mai exista o clapeta pe racitorul de gaze ca se inchide/deschide. Tu ai dreptate dar nu stiu sa-ti raspund sigur pentru ca sunt mai multe necunoscute pentru mine si nu vreau sa raspund gresit.😃

Aceea este clapeta de bypass care in traducere libera inseamna ca evita sistemul de recircularea a gazelor. Asa zisul EGR delete, dar aici e facut automat/controlat de DDE.

Adica ocoleste EGR in anumte conditii.

Din ce am inteles tot din TIS este ca doar anumite modele il au, nu toate.. probabil cele cu CP mai multi.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Alex313 said:

Toate au bypass la racitor nu la egr

 

Nu, nu toate. Cel putin cele cu motoare N47 sigur nu. Dar tu poti sa faci efortul sa arati ca gresesc.. sunt sigur. 🤞

 

Si daca trece de racitor.. intra in EGR pana la urma sau nu?

(Parese ca vrei tii sa ma contrazici. 😁 Dupa cum se pare ca stii mai multe, precum un mecanic, pe cate nu il gasesti.. /dar mai multumit as fi sa raspunzi la prima intrebare 😉)

1 hour ago, Alex313 said:

Racitoarele au o supapa vacuumatica, acea supapa trage o clapeta care directioneaza gazele pe langa racitor.

 

Parese ca nu trece si de EGR dupa parerea ta. 👎

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Alex313 said:

Nu am timpul fizic necesar sa iti demonstrez ceva, oricum in toate tipicurile in care scrii in loc sa ajuti la rezolvare gasesti sa te certi cu cineva… nu merita osteneala

Hai sa incercam ceva.

Eu am topicuri, asa: despre incarcare incarcare baterii ICE, despre sistemul de blocare al volanului, despre valva CDV, despre schimbul de ulei in care explic clar practic tot ce se intampla. Le gasesti pe toate sub nick-ul meu. Toate se pot face cu scule minime! Si poti sa faci adaugiri cate vrei in topicurile alea deschise de mine. Nu resping nici o parere valida!

Mai urmeaza: schimbare placute de frane, aerisirea si inlocuirea lichidului de frane, resetarea placii de presiune ambreiaj, schimb arcuri. Am poze, tot ce trebuie. Eu nu am timp.. 

(iar tu nu ai timp sa demonstrezi un lucru.. /ai timp sa scoti doua mufe sa te miri.. , sa ii inviti si pe altii sa se mire.. si sa iti dea raspunsuri, dupa ce tu scoti mufe.. bun asa.. / nu ai timp sa digerezi, dar ai timp sa critici ca altii nu te ajuta..)

..Tu ce topicuri practice ai? Sa vedem. Am rabdare, stau prin zona.. 

Te rog sa abtii sa jignesti persoana!

Cred ca ai primit deja destula incurajare pe problema intampinata. A, stai, nu gasesti un mecanic bun.. 

(aviz altora.. masina nu se rezolva cu doua mufe scoase si o uitatul intr-un ecran de telefon.. )

Nu e nici un atac la persoana e critica pe fapte, dupa cum am fost invitat sa o expun..

Baiete, eu critic atitudinea nu persoana. Adica comportamentul nu persoana. Daca scoti ochii pot sa ajung si eu la ai tai. (Ai zis ca toate au bypass numai ca sa ma contrazici..)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, bimmer90f30 said:

Din ce observ eu am incercat sa ii raspund lui alex313 iar tu i-ai raspuns lui cosmin..

Apoi cosmin se exprima cu gr si la grade si la grame...😡 😢 😡

In fine, pe citatul extras, e firesc sa creasca temperatura pe recirculare mai ales prin oras, bara la bara cand e soare. Gazele pe evacuare au mult peste 600 de grade iar antigelul e la 90 de grade! ce se asteapta? Cum sa fie/vina gaze racite la 100 de grade pe recirculare la RGR cand ies pe evacuare la peste 600? Normal ca pot ajunge la 140 de grade Celsius!

Cat sa poata raci racitorul ala gazele; are deja in el antigel la 90 de grade! Racirea se face prin transfer termic de temperatura, racire.   Unul e trasferul cu motorul rece, antigel pana in 90 de grade si altul e cu motorul la regim si in trafic!

 

Si poate, probabil fiind un Euro 5 norma fiind mai putin stringenta, probabil elemente de control al filtrului mai putine. Mai putini senzori, mai putin sensibili..

Bun venit in noua lume mai putin poluanta!

Cu scuzele de rigoare pentru ca am folosit prescurtarea gr la grade si grame...dar in fraze se mentioneaza temperatura sau regenerare ... clar ma refeream la grade si grame ca unitati de masura,...poate in momentul in care am scris eram in graba sa fac si altceva

Edited by cosmin_86
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, trafycante said:

Aici este vorba de mine. Scuze, dar atat ma pricep in momentul de fata, daca stiam mecanica sau rezolvarea problemei nu mai scriam aici

Reparatia nu se rezuma la o mufa scoasa, dar prin ce am facut fiecare si ce am constatat, ne exprimam aici pe forum ca sa punem informatiile cap la cap si sa gasim cauza/cauzele si in conditiile in care nu exista erori sa putem repara intr-un final.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, trafycante said:

Aici este vorba de mine. Scuze, dar atat ma pricep in momentul de fata, daca stiam mecanica sau rezolvarea problemei nu mai scriam aici

😀

Stai linistit. Am exagerat putin sa dau efect.

Ideea e ca in nici un caz sa se creada ca se pleaca fara sugestie de pe forum. Dar una e o sugestie intr-o problema complicata si alta e in una mai simpla.

Cum ar veni, @onix a venit cu o solutie buna mai devreme; parese ca senzorul ala de temperatura de la EGR face ca regenerarile sa isi revina la iteervalul normal. Dar asta cand alte conditii si senzori sunt si ei in parametri.

In schimb, sa te apuci sa vorbesti aiurea ca altii ar vorbi aiurea.. E CHIAR AIUREA si'n tramvai.. 😉

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, cosmin_86 said:

Reparatia nu se rezuma la o mufa scoasa, dar prin ce am facut fiecare si ce am constatat, ne exprimam aici pe forum ca sa punem informatiile cap la cap si sa gasim cauza/cauzele si in conditiile in care nu exista erori sa putem repara intr-un final.

Stiu ce spui.. Topicul face parte din zona "sa prevenim in loc sa inlocuim" numai ca filtrul DPF tot se umple, tot imbatraneste, tot trebuie curatat..

(Eu, tot din zona preventiei face parte si ce fac eu si imi iese; cu uleiul 2T. Asta e clar alt subiect. Trebuie discutat in alta parte)

Numai ca subiectul e prea complex de inteles de aceia care scot conectori si vor sa inteleaga ce se intampla. Nu asa se afla si inteleg lucrurile.. cel putin nu prin logica cautata.

Deci, "daca scot deconectez senzorii de presiune diferentiala oare se mai umple filtru?" Normal ca se umple!! De ce nu s-ar umple!? Iti ia foc si masina!  trebuie doar sa o chinui un pic mai mult! Ce logica trebuie gasita ca sa nu faci/deconectezi senzori de presiune diferentiala, ca nu rezolvi mare lucru?..Ei isi fac simpla treaba (daca sunt in parametri) sa transmita DDEului stagiul de umplere! A, ca nu ne place ca se umple filtrul.. 🤣 hai sa vedem "daca ii deconectam se mai umple"?

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

@bimmer90f30 tu nuniti intelegi nici ideile tale… iti mai explic o data, sper sa reusesti sa intelegi ce spun eu nu ce vrei tu

 

1. senzorul de diferenta de presiune conectat in mufa, dar scos din dpf

2. normal ca dpf se umple  FIZIC atat timp cat motorul este pornit

3. masina nu ar trebui sa mai stie cat de incarcat este filtrul, ar fi trebuit sa arate diferenta de presiune 0, adica filtrul gol sau EROARE, insa pe diagnoza crestea SOOT, asta imi da mie eroare

@trafycante @cosmin_86 

4. am stat de vorba cu un amic ce lucreaza la bmw si mi.a mai aratat un x2 cu b47 care face regenerare la 200 km

5. sunt absolut sigur ca problema este versiunea de soft din 07.2023 si cel mai probabil din cauza tuv germania / austria unde se masoara particulele de liberate de masina pe evacuare, am citit f mult pe forumuri din germania si austria. Are ceva logica, daca filtrul este lasat sa se incarce mult va elibera si particule in atmosfera, cu cat se regenereaza mai des si mai complet cu atat va scoate mai putine particule.

6. @bimmer90f30 daca nu vii cu o solutie sau nu te afecteaza aceasta problema te rog sa fii DOMN si sa te retragi politicos ( poti cauta in DEX : DOMN , POLITICOS ) nu exclud sa iti fie straine definitiile, dar cat traieste omul invata.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.