Jump to content

'07 E92 330i - am facut o prostie 😂


panzi1

Recommended Posts

Am plecat alaltaieri dintr-un parc auto(stupid, știu) cu noua mea mașină veche. 

E92 330i 2007 cu n52b30, manual, destul de dotată la interior.

S-a nimerit să fie fix ce am vrut eu(plecasem pe ideea de n52b25, dar după ce am auzit numai povesti horror cu consumul de ulei, am urcat spre 3.0...dar de ce ți-e frică aparent nu scapi), avea un preț bun (puțin prea bun) dar mi-am asumat de la început un +1-2k euro să fie adusă "pe linia de plutire", la ce as vrea eu.

Mașina a fost verificata la Bimmerworkshop in Constanța înainte de cumpărare, băieții de nota 10, nota lor de constatare nu a inclus prea multe defecte găsite, ceea ce mi-a dat speranțe, si ziua următoare am făcut pasul si am luat-o de la samsar.

Lista de la service: 

-set de cauciucuri 

-bucsa oscilantă stânga spate (recomandat schimb ambele)

-un amortizor spate a început să curgă

-kit curea + role (scârțâie una din ele)

-simering căutător C.V (e puțin umedă cutia)

-mi s-a recomandat ca pe lângă schimbul de ulei, sa schimb si bujiile+bobinele, preventiv.

-testerul a arătat că mașina nu comunică cum trebuie cu unul din amplificatoare (si nu se auzea muzica pe partea stângă) - și-a revenit singură după ce am mers 2 minute cu ea, deci probabil doar un contact imperfect (Mașina are logic 7, se aude demențial)

-tot pe tester era in istoric o eroare pe o sonda lambda după catalizator.

Toate astea le-am pus "consumabile, trebuie făcute oricum".

Am plecat cu ea acasă, știind că nu-i uleiul schimbat de 1 an si jumătate, cauciucurile sunt din 2015, și totuși nu m-am putut abține să nu fac o tură de 100km. M-am îndrăgostit de ea, și de feelingul ce mi-l da, și am inima cat un purice știind câte sunt de facut.

Ce "defecte" am mai găsit eu.

-ori nu știu eu încă cum, ori nu merge pornit pilotul automat (mașina are active cruise control), am apăsăt in mers pe toate butoanele de pe el și nu a apărut nimic in bord

-nu am sesizat sa se miște farurile cand iau viraje (in lista de opțiuni sunt xenoane adaptive)

-s-a aprins check engine-ul fără nici un mesaj pe idrive, am vorbit cu un prieten care are tot e90, și mi-a spus că e foarte probabil să fie sonda lambda, dacă mi-a dat eroare si la service. Ne vedem diseară să pună si el ISTA pe ea să vedem ce e.

-cea mai "gravă" și ce m-a speriat cel mai tare, verificasem nivelul de ulei din BC când ma jucam cu butoanele, și era puțin sub jumătate, după drumul de 100km, mi-a spus să completez cu ulei 😢 SPER să fie din cauza că am parcat o puțin înclinată, ridicată de față.. că dacă nu alternativele nu sună foarte bine din ce m-am documentat panicat aseară...sa scadă din aproape jumătate în minim in 100km sună grav 😳

 

Pot să completez cu un ulei generic 5w30 (nu știu ce are în ea), să o urc la nivel si sa fac 40-50km până la mecanicul meu sa o las pt revizie?

SAVE-20240217-130447.jpgSAVE-20240217-125610.jpgIMG-20240217-125540.jpg

https://ibb.co/mBQksCT

https://ibb.co/zZb3ryJ

https://ibb.co/2hWQLzW

Asta mi-i frumoasa!

Link to comment
Share on other sites

Just now, Romulus said:

Sa ai noroc la ea? Cat te-a costat nebunia?

norocul m-a lovit direct cu mesajul că trebuie să completez ulei cand am ajuns acasă, in condițiile in care cu 100de km înainte era nivelul aproape la jumătate...

7500 a fost pretul de cumpărare, dar mă aștept să ajung cu ea la nivelul celor de 10-11-12k ce le-am tot văzut pe piață.

M-a incantat mult si cât de dotată este, las aici linkul dacă mai e cineva curios 😅

https://www.mdecoder.com/decode/wbawb51080pu92278

Da, e fabricată in 2006, dar e pe 27.12 deci o sa spun tuturor că e 2007 😂

 

 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, De-MaRcOnE said:

Nici eu n-am renuntat la idea de a lua un N52B30, dar dupa 2 ani de cautari tot n-am gasit unul sa-mi placa 😀

Misto jucaria, sa te bucuri de ea!

E unul alb frumușel la vânzare acum, dar nu am vrut automată..

 

mie-mi place mult ea, si interiorul e super frumos, o să pun o poză când cobor la mașină.

 

nu-mi place deloc în schimb ce s-a întâmplat aseară, si sper sa fiu doar eu panicat puțin si să nu fie nimic serios... restul, se fac ușor în timp și o sa scot ceva frumos din ea, sunt sigur. Vreau doar să-i fie inima în regulă, să o pot conduce, că tot ce-i pe lângă, se fac..

Edited by panzi1
Link to comment
Share on other sites

Sincer, daca ti-ai pus deoparte cum ai spus 4.500 € cum ai spus mai sus, dar și ai dedicația necesară să pui motorul la punct cum trebuie, nu cred că ar fi mare problemă și având în vedere că nu ai dat o avere mare, nici nu ai mult de pierdut.

Believe Jason Sudeikis GIF by Apple TV

Link to comment
Share on other sites

Nu te speria cu uleiul , cel mai probabil curge pe undeva . Am pățit așa la un schimb de ulei ,după 50 de km mi-a dat mesaj să completez 1 litru . Normal că și eu m-am speriat ,facându-mi tot felul de gânduri negre . Problema era la filtrul de ulei care are și termoflotul incorporat ,curgea pe la niste oringuri !

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Romulus said:

Sincer, daca ti-ai pus deoparte cum ai spus 4.500 € cum ai spus mai sus, dar și ai dedicația necesară să pui motorul la punct cum trebuie, nu cred că ar fi mare problemă și având în vedere că nu ai dat o avere mare, nici nu ai mult de pierdut.

Believe Jason Sudeikis GIF by Apple TV

nu toți deodată, la momentul de față am disponibil cam 1000-1500, să fac cele critice. Apoi plec câteva luni la muncă, si când ma întorc o să-i fac cadou un salariu:))

Uleiul are timp, km nu cred că are. Mașina din 2021 până acum a făcut cam 2000km.

2642010 3.04.2023 Statie ITP

2623722 4.04.2021 Statie ITP

să trec la 5w-40? mi s-a recomandat de cunoștințe, având in vedere că are km multicei. Desi stiu ca n52 ar trebui să primească 5w30.

N-am avut stare si m-am dus pe la ea și mi-am bagat nasul pe sub capotă. E destul ulei pe lângă filtru, deci automat oringurile trebuie înlocuite, E ulei jos pe scut pe sub filtrul de aer, probabil tot pe acolo curs. 

Capacul de la culbutori, cel puțin în partea din față e uscat la imbinarea cu blocul, în spate pe partea cu șerpii e putina umezeală de ulei. O s-o văd după schimb cum si ce face, și încerc să schimb și oringurile de la carcasa filtrului de ulei pentru început, iar pe viitor iau în calcul si capacul de culbutori.

Mi s-a părut că batea vântul pe la ușa șoferului in mers, îmi lipsesc piese pe acolo? parcă e prea golaș geamul ăla.

Am făcut câteva poze si 2 video-uri. idei? n-am stare să o știu așa si până luni nu ma baga nici un mecanic in seamă 🤣

https://ibb.co/8460j8H
https://ibb.co/3ysC3FS
https://ibb.co/SJGXyHv
https://ibb.co/rc1KWCh
https://ibb.co/XtyL1vy
https://ibb.co/q9ZWKNv

 

 

 

Edited by panzi1
Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, panzi1 said:

Mi s-a părut că batea vântul pe la ușa șoferului in mers, îmi lipsesc piese pe acolo? parcă e prea golaș geamul ăla.

Nu pare sa lipseasca dar pare ca garnitura e fie rupta fie sta foarte stramb. Eu nu inteleg mai multe din poza ta.

Link to comment
Share on other sites

Salut bro, sa o stapanesti sanatos, n-arata rau masina. Nu te speria, daca nu scoate fum albastui esti in regula. rezolva cu scurgerile si bucura-te de ea.

S[uneai ca nu vezi cand se misca farurile, asta pentru c amasina are alte faruri pe ea, ceva chinezarii vad in poze, acum de ce numai are farurile ei....nu stiu sa-ti spun.

Edited by Mircea-Si
Link to comment
Share on other sites

Nu par a fi chinezarii farurile, ci mai degraba modificate. Vezi ce scrie pe eticheta si cauta-le dupa cod, daca apar ca fiind adaptive inseamna ca ori e anulat sistemul cand au fost modificate, ori e o problema la ele. 

Vezi ca lupele mici la cele adaptive arata diferit fata de cele fara adaptiv. 

Du-te in fata unui perete si vireaza stanga, dreapta, ar trebui sa observi fascilul cum se misca. 

Link to comment
Share on other sites

am avut acum ceva ani buni o masina identica automata si culoare diferita...

pot sa-ti spun din experienta proprie ca ai cateva lucruri de facut:

1. schimba garnitura baie ulei = https://bimmercat.com/bmw/en/parts/info/en|parts|info|Profile-gasket|11137548031/11137548031

2. schimba set garniturile capac tacheti = https://bimmercat.com/bmw/en/parts/info/Profile-gasket/11127582245

3. schimba garniturile pahar filtru ulei + garnitura racitor ulei = https://bimmercat.com/bmw/en/parts/info/Gasket/11428637821 +

https://bimmercat.com/bmw/en/parts/info/Gasket/11428637820 

4. schimba supapa pcv = nu exista pe original... doar aftermarket = https://www.aliexpress.com/item/1005001608955456.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=298-731-3000&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&albagn=888888&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&albcp=20860967692&albag=&trgt=&crea=en1005001608955456&netw=x&device=c&albpg=&albpd=en1005001608955456&gad_source=1&gclid=CjwKCAiA8sauBhB3EiwAruTRJuaIfo8yzH8bkopXiI5MPuM6bgdYprRpeiuHZvRoE06JkQvbY-6h2xoCOIkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&aff_fcid=5bea034f227a4d7a85f309a633973227-1708245820127-09775-UneMJZVf&aff_fsk=UneMJZVf&aff_platform=aaf&sk=UneMJZVf&aff_trace_key=5bea034f227a4d7a85f309a633973227-1708245820127-09775-UneMJZVf&terminal_id=4ec3f6cef0ea402da2e12aa4862653f5&afSmartRedirect=y 

5. curata si verifica clapeta DISA = https://bimmercat.com/bmw/en/parts/info/en|parts|info|Adjuster%2Bunit|11617560538/11617560538

6. curata si verifica clapeta acceleratie = https://bimmercat.com/bmw/en/parts/info/Throttle+housing+Assy/13547556118

piese nu costa mult, dar e multa migaleala si munca !!!

succes si rabdare, merita !👍💪

  • Like 3
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

@petreop îți mulțumesc mult pentru toate informațiile! încep cu cele de la carcasa filtrului de ulei.

Coșul de revizie e făcut, mâine după ce confirm ca e tot ce-mi trebuie, dau comanda. 

Am avut ocazia in seara asta să pun ISTA pe ea, de la un prieten (nu știe nici el mai mult decât a-mi arăta ce erori am), și arată cam așa. Din ce m-am documentat sumar (momentan):

cea de amplificator a aparut si la service, sper sa fie ceva contacte imperfecte, ca sunt scumpe ampurile de logic 7, deși muzica merge bine si se aude fenomenal, poate e intermitentă eroarea??

002AA9 - Variable Intake System - Servo Motor 2 Activation - asta ar fi disa de sub admisie, presupun că se înlocuiește direct?

2C7F - lambda control 2 - un senzor 02 după catalizator, dar ar putea fi și o scurgere de vacuum?? sau il înlocuiesc și pe ăsta? am si poză cu voltajele. 

lampile de numere,ca și becurile din proiectoare (se aprind 2 minute si se sting, și dau eroare) sunt niște țigănii de leduri, voi lua ce a fost pe mașină din fabrică. Nu-mi merg nici angel eyes, nu ar trebui să am o eroare și acolo? o sa iau becurile mâine, am înțeles că sunt h8

Penultima nu știu ce e..ceva cu oglinzile si autodipping - nu e prioritate acum, si nici ultima care am înțeles ca e senzorul de autorecirculare aer pentru climă.

Aici sunt voltajele senzorillr:

IMG-20240218-170202.jpg

Aici e toată lista de erori după primii 100km, i-am dat clear in seara asta si următoarea e lista după 30km. Multe erori pe lumini din cauza ledurilor, le voi inlocui in timp. Faza lungă automată a mers, nu văd de ce e eroare pe ea. Steering angle se va rezolva după revizie și schimbat bucși+reglat unghi fugă 

tt7Av4X.jpeg

xk9A1jJ.jpeg

 

 

Edited by Romulus
rehost images
Link to comment
Share on other sites

Da, dar si cu IBB, daca pui aici link direct la JPG hostat la IBB sau altundeva, o incorporeaza direct, nu ca link si se vede ca mai sus.

 

Vezi poza ta cu voltajele, tu ai pus link la o pagina. Eu din acea pagina am pus aici link direct la JPG si se vede embed.

https://i.ibb.co/yW1PF1m/IMG-20240218-170202.jpg

Uite ca exemplu, un asa link facut paste aici, e embed direct de forum.

Link to comment
Share on other sites

până îmi vin piesele pentru revizie, m-am ocupat de ceva ce imi statea pe creier: pentru colegii cu e92 cărora nu le aduce brațul centurile si vor să scape românește și ieftin 🤣

1. Căutați in zona voastră pe cineva cu imprimantă 3d, sau un centru de imprimare 3d.

2. https://www.thingiverse.com/thing:3555961 le trimiteți/arătați link-ul ăsta si cereți 2 bucăți (pe mine m-au ajuns 20RON)

3. puneți puțină banda adezivă pe partea curbată

4. Bucurați-vă de ele!

IMG-20240219-150216.jpg

 

IMG-20240219-151807.jpg

 

Edited by panzi1
  • Like 2
  • Love BMW 1
  • Thanks 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu arata rau pentru niste piese scoase la imprimanta 3d. Daca vrei sa le faci sa arate ca si cum au fost turnate dintr-o bucata le poti lua la smirghel fin si dupa sa dai un spray ceva mat, mai acopera din finish-ul ala tipic imprimanta 3d.

Edited by Itarachiu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.