Jump to content

G30 b48 pilitura in filtru ulei


Cristi0809

Recommended Posts

Si eu m-am gandit initial ca poate nu ar trebui desfacut TOT motorul, ci doar in anumite zone (asa cum ziceati si voi, cuzinetii de la biela. Pentru cuzinetii de la arbore trebuie dat jos arborele, deci evident se desface TOT).

Dar e posibil ca el sa desfaca 2 biele, si culmea alea sa fie ok, si uzura sa fie in celelalte (suna stupid dar cine stie...?). Si atunci mai bine ar desface la toate cele 4 biele.

Dar (din nou "Dar"), daca uzura nu e de acolo? Poate e de la pompa ulei, sau distributia poate freaca in ceva (desi atunci intr-adevar, ar trebui sa se auda si alte sunete), etc...

Ceea ce incerc sa zic este ca daca desface "partial" ii posibil sa nu gaseasca un indiciu, si atunci tot trebuie sa desfaca "total", si atunci de ce sa nu desfaca "total" din prima ...?

O alta pista de investigatie ar fi sa zicem:

  • ok, nu se desface (inca) TOT motorul.
  • se face o analiza a acelei pilituri, ca sa vedem ce fel de metal e sau ceva de genul, astfel incat sa vedem daca acel metal provine de la o piesa sau alta (dar aici inseamna ca stim ca piesa X e facuta din metalul A, piesa Y e facuta din metalul B - deja imi dau seama si eu ca bat campii aici).
Link to comment
Share on other sites

Treaba e simpla, daca nu vrea sa desfaca motorul, desi nu inteleg de ce... Eu am facut efortul cu un amarat de N43, vai de pl lui, blamat de toti, respins de toti, sa il fac de la 0, sa cheltui bani, mai multi decat trebuiau, sau poate mai multi decat mi-as fi permis pentru o masina veche de 17 ani, dar am facut din ambitie si din dorinta sa fie un N43 in tara facut ca nou. 

Nu iti permiti la o masina de peste 20000 euro sa iti asumi o desfacere de motor? Nasol! Mai departe iti dai singur raspunsul. 

Am divargat, cum ziceam, treaba e simpla, da uleiul jos, iei mostra de ulei si o trimiti la un laborator de testare si aia iti zic exact ce fel de particole se gasesc in ulei, dupa aia tragem concluziile. Sa nu imi spui ca nici 200-300 lei pe testat ulei nu iti permiti sa dai. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Io zic ca băiatul nu s a plâns de bani, a întrebat și el ca să își facă o idee ce are de făcut. Poate l au și ajutat unele sfaturi.Io zic sa i uram succes în alegerile ce urmează sa le faca și un dram de noroc...! S auzim de bine! 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca in acest moment te afli in fata unor dileme, insa daca iti vei face un plan bine pus la punct, vei stii la final ce trebuie sa faci; eu ti-as recomanda:

-  schimba uleiul actual, si pastreaza o mostra de ulei

-ruleaza 1.000 km cu uleiul actual, si preleveaza o mostra identica cantitativ ca si uleiul anterior/inspecteaza filtrul de ulei

-trimite mostre din ambele uleiuri la un laborator (gasesti pe internet) si vezi cam care e procentul de metal/ce tip de metal se gaseste (alu pistoane, etc); o sa iti poata aproxima daca exista uzuri mari in motor

-in cazul fericit in care analia uleiului nu releva probleme importante, te bucuri in continuare si urmresti periodic eventuale depuneri de particule metalice in filtrul de ulei

-in cazul unor anomalii detectate in ulei, gasesti un service experimentat ce poate face o evaluare/reparatie competenta pe parte de motor/sistem lubrifiere/sistem racire, si/sau cumperi un motor sh si il schimbi pe actualul, sau incerci sa vinzi masina in starea actuala, informand potentialii cumparatori de potentialele defecte

 

Oricum, soft original, soft modificat, daca au aparut uzuri in motor, poti sa pui ce soft doresti tu, raul a fost facut si nu mai exista cale de intoarcere.

 

Succes!!

  • Love BMW 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Baietii am stat si am analizat toate raspusurile voastre si am luat hotararea sa desfac motorul. Bugetul imi permite sa fac asta doar ca imi era teama sa nu cumva sa se faca experimente pe motorul meu. Acum va intreb pe voi, ce service recomandati in zona bucuresti/ilfov care sa fie priceput in a desface motoare. b-force sunt ok sau nu se baga la asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Daca te duci la b-force, o sa dai o carca de bani. Mie mi-au luat 350 lei sa caute o scurgere, care de fapt nu a existat niciodata, si in 15 min au terminat cu "verificarea completa". Stau bine pe PR baietii, nu am ce zice 🙂 

BCS Performance, Service Scream (Tezparii), altele nu imi vin in cap.

Edited by Ciprian01
Link to comment
Share on other sites

O sa incerc la BSC sa vedem ce zic baietii. Astazi am revenit la softul original al masinii. Am si descarscat softul care era pe masina si s-a uitat un baiat pe el care se ocupa cu asa ceva si mi-a spus ca nu era un soft atat de rau, adica in nici un caz masina nu a facut pilitura din cauza softului. Cel mai probabil intretinerea defectuoasa de dinainte. Revin cu update...

Link to comment
Share on other sites

Masina am luat-o la 83k km. Pana atunci a avut 2 revizii, una la 30k si una la 60k. Si nu cred ca cine a avut-o inainte facea cum fac eu, adica sa o porneasca inainte sa plece cu ea la drum. Cel mai probabil pleca pe electric si masina pornea tot timpul in sarcina. Hibridele astea nu sunt pt oricine...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Baietii revin cu update. Masina am pus-o la vanzare. Am gasit sa o dau cu 19k €. Consider ca este un pret corect pentru problema pe care o are masina. Viitorul proprietar stie despre problema, deci dorm linistit. Si deja mi-am comandat un 330e din 2019 cu 98k km. Va multumesc tuturor pentru raspuns!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.