Jump to content

Recommended Posts

O intrebare care poate avea 1000 de raspunsuri.

Primul raspuns ar fi: poti da "search" aici pe forum ca s-a dezbatut subiectul asta de foarte multe ori.

Totusi, pt ca sunt atat de multe variante, nu vei gasi un raspuns 100%.

Cum ma ghidez eu, in ordinea asta:
1. Mult mai important ca marca uleiului e sa schimbi uleiul (si filtrul evident) mai des, de ex la 7.000 - 10.000 km.
    - si sa pui un filtru de calitate (Mann, Mahle(Knecht), Hengst, etc...)
2. Orice ulei ai lua, sa respecte norma BMW care iti scrie in manual, de ex "BMW Longlife-04", sau ce scrie acolo.
3. Ori pui ulei original BMW, ori pui ceva de la marcile consacrate: Motul, Ravenol, Castrol, Liqui Moly, Mobil, Valvoline.
    - dai pe google "Motul oil selector" (sau oricare alta marca) si te va duce la o pagina unde iti selectezi ce masina ai, si iti zice ce ulei e bun.
4. Aici e strict parerea mea, asa am fost invatat de mecanici de-a lungul timpului, dar nu is expert, deci ii posibil sa gresesc.
    - ideal e sa pui un ulei "full syntetic"
    - 5W30 e un ulei echilibrat, se potriveste in majoritatea cazurilor.
    - 0W... (de ex 0W30, 0W40) e potrivit pt motoare in stare foarte buna (nu neaparat noi/moderne (de ex 2020+), dar in stare foarte buna).
    - 5W40 e bun pt motoare cu un rulaj mai mare, de ex peste 300.000 km.

Eu de ex pun original BMW LL-04 5W30 si/sau Castrol 5W30 LL (pt ca asta il are mecanicul meu pe stoc, si l-am pus in cealalta masina de 11 ani si nu am avut probleme).

Bafta la alegere!

Edited by catar
Link to comment
Share on other sites

@catar la benzina nu trebuie LL04 pentru ca e prea scump iar BMW spune LL01 pentru benzina.

Apoi pentru OP, Nnu era mai bine sa fi intrebat fostul proprietar ce ulei punea la masina? Marca, densitate.. uleiul la un motor nu se schimba precum ciorapii, dupa culoare sau ca nu iti mai plac... se schimba cu atentie si dupa trecutul prin care a trecut motorul continuand cu, ce a avut in trecut pana incepe sa  consume uleiul, cu toate ca asta nu este neaparat un indicator..

Link to comment
Share on other sites

Uleiul se alege in functie de zona in care folosesti masina (dpdv al climei), nu in functie de uzura motorului... Jesus... Parca traiti inca dupa sfaturile mecanicului nea Gica care repara dacii in parcare si stia el ca uleiul se pune dupa uzura motorului... 

Stergeti-va din cap prostia asta ca daca motorul consuma ulei, ii pui ulei mai gros si nu mai consuma, nu are nici o legatura cu tipul uleiului, acolo intra alte detalii care tin de specificatiile pur tehnice ale uleiului. 

https://r2.easyimg.io/0fawfhw4y/screenshot_20240406_161839.jpg

Edited by HitmaNLive
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

Al meu benzinar tot din 2009 cu motor n43 a trecut recent de 200k km. Incepuse sa manance un pic de ulei. Inca in limitele date in manual. Insa i'am schimbat garniturile de supape si uleiul nu a mai scazut deloc in ultimii 3000km. Drumuri predominant lungi. Folosesc doar ulei BMW 5W30. La fel foloseam si pe fosta masina pe diesel, n47. 

Daca ai si tu n43, recomand ca si ceilalti colegi sa schimbi uleiul mai des. Gen la 7000km. Sunt motoare fierbinti. Degradează uleiul mai repede, garniturile de supape se rigidizeaza cand imbatranesc si incep sa lase uleiul sa scape cand motorul ajunge la temperatura de functionare.

Succes si drumuri bune!

 

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/6/2024 at 2:23 PM, HitmaNLive said:

Uleiul se alege in functie de zona in care folosesti masina (dpdv al climei), nu in functie de uzura motorului... Jesus... Parca traiti inca dupa sfaturile mecanicului nea Gica care repara dacii in parcare si stia el ca uleiul se pune dupa uzura motorului... 

Stergeti-va din cap prostia asta ca daca motorul consuma ulei, ii pui ulei mai gros si nu mai consuma, nu are nici o legatura cu tipul uleiului, acolo intra alte detalii care tin de specificatiile pur tehnice ale uleiului. 

https://r2.easyimg.io/0fawfhw4y/screenshot_20240406_161839.jpg

E ca si cum ai spune ca in motoarele cu ardere interna nu apar uzuri o data cu functionarea lor. Poti sa spui ca nu se uzeaza un motor intern..?

Ai dreptate dar nu in totalitate.

Dar, daca insisti ca stii exact cum sta treaba, atunci, de ce dealerii zic ca e ok ca motoarele moderne sa consume ulei? E de dorit o concluzie solida bazata pe cercetare asa cum a fost ceea ce ai spus mai sus. 😉

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Din cauza normelor de poluare, tolerantele dintre segmenti/piston si cilindri, sau grosimea segmentilor, sau inaltimea pistoanelor s.a.m.d au fost reduse substantial. Tolerantele au crescut foarte mult pentru a nu mai exista frecare la fel de mare cum existau la motoarele E4 si mai jos. De asta motoarele alea mergeau cat nu duce trenul, pentru ca nu erau f....ti de la spate ca intreaga flota de modele sa scoata x grame de co2, altfel 1 milion euro amenda per gramul de co2 depasit. O data cu toate chestiile astea care au fost trase de par pentru a fi la limitele cerute, automat ca motorul consuma ulei. Sa nu mai zic ca uleiurile noi sunt apa chioara. Stii ce ulei se foloseste in America la Toyota ultimele modele? 0w8, esti nebun la cap? 

Si ca sa iti explic pur tehnic, 2 materiale care au o suprafata mai mare de frictiune, produc un efort mai mare al unui motor pentru a fi puse in miscare, automat emisii mai mari. Vrei si altfel de cercetari si explicatii sau sunt de ajuns? 

 

Ma repet pentru a mia oara, cand incepe sa consume ulei, trebuie rezolvata cauza.

Mie de ce nu mi-a scazut consumul desi cand am luat masina am pus 5w30, apoi am trecut la 5W40? Aveam fix acelasi consum de ulei 🙂. Astept o explicatie la randul meu de la tine, tot cat se poate de tehnica. 

Edited by HitmaNLive
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Da nym tot n 43 este .are 210000 km.am luat-o din septembrie și ăsta ar fi al doilea schimb .primul schimb  la recomandarea mecanicului am pus ulei BMW Ll-04-0w 30.locuiesc in cta nu știu dacă are importanță asta .

Edited by cosmindumitru7
Link to comment
Share on other sites

Ia si pune 5W40 fullsintetic, garantat, nu ca scrie sintetic pe ambelaj. Ia si cauta brandurile care ofera uleiuri fullsintetice pe bune. Eu nu mai recomand pe forum branduri de uleiuri ca toti reproseaza si chiar nu are rost sa intram in polemici. Daca masina depaseste consumul de 1 litru la mia de km mers sportiv, gen in peste 50-60% din timp cu peste 130-140 km/h si reprize de acceleratii in turatii de peste 5000 de ture, atunci primul lucru, da chiulasa jos, si fa-o cap coada. 

Merge pus si LL04 si LL01. Neaparat sa aiba norma producatorului. Merge schimbul la 7000 km, cum a spus colegul mai sus. Eu din experienta mea am observat un consum mai crescut dupa 5000 km chiar si la un mers normal, din cauza temperaturilor mari la care lucreaza motorul. Termostatul deschide la 105 grade si in reprize foarte brutale de acceleratii si viteza, temperatura uleiului se duce aproape de 115 grade. 

Cine are ochi sa citeasca si urechi sa asculte, va face un bine masinii. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, HitmaNLive said:

2 materiale care au o suprafata mai mare de frictiune, produc un efort mai mare al unui motor pentru a fi puse in miscare, automat emisii mai mari.

Emisiile au de a face direct cu uzura motorului, nu cu marirea cilindree-ii; -tocmai datorita uzurii deci a emisiilor crescute (in comparatie cu, cele stabilite in fabrica) o masina nu mai poate circula pe strada pana nu i se repara motorul.

Acum, de cand cu cu filtrele pe esapament aceste pot fi "mascate" de filtrul. De aceea diagnoza devine complexa din acest punct.

Aprecierea consumului ca fiind acelasi s-a facut in acelasi stil de condus, pe acelasi drum, fara mari schimbari (drumuri mai scurte, fata de altele mai lungi) majore? 

O norma si mai mare ai incercat? Acelasi rezultat?

Pierderea unde a foat pana la umra in cazul tau?

Ca sa iti dau dreptate, pun link mai jos despre ce zic baietii care chiar au vazut motoare multe in viata lor:

 

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/have-engine-tolerances-really-changed.246216/

Si se pricep si la uleiuri.

Concluzia mea ar fi ca un motor o dat uzat, uzat ramane.. uleiul probabil nu il mai salveaza.

Am si eu o dilema, fii linistit😉, la un X1 care vrea 0W30 ma gandesc serios sa schimb curgerea la rece.. m-a convins cumva o replica gasita in topicul de mai sus..

Cu alte cuvinte, daca nu dauneaza/influienteaza uzura cresterea de curgerii, DE CE sa nu o crestem arbitrar??!!

Nu ma intereseaza consumul redus, ma intereseaza fiabilitatea crescuta.

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, bimmer90f30 said:

Emisiile au de a face direct cu uzura motorului; tocmai datorita uzurii deci a emisiilor crescute (in comparatie cu, cele stabilite in fabrica) o masina nu mai poate circula pe strada pana nu i se repara motorul.

 

Si atunci la ce sa schimbi vascozitatea uleiului? Ti-ai dat singur raspunsul si totodata ai confirmat ce am zis eu, cand incepe sa consume ulei, trebuie rezolvata problema, nu schimbata vascozitatea. Schimbarea vascozitatii nu poate duce decat la un singur lucru concret, ajungerea la vascozitatea care trebuia folosita de la bun inceput. 

Inca o intrebare am, astia care au stabilit denumirile uleiurile sub forma cunoscuta, au fost tampiti? Sau si-au dat seama ca prima data uleiul se alege in functie de zona unde ruleaza masina? 

Si ca sa te mai pun inca intr-o tema, un bmw merge cu acelasi tip de ulei la noi in Romania si in Moscova? Astept raspunsul tau cercetat. 

Link to comment
Share on other sites

@HitmaNLive Garantat nu vreau sa transform acest topic in unul de dezbatere despre ulei, asa ca o sa raspund doar la punctele ridicate de tine.

In principiu cam ai dreptate in tot ce ai spus. Sunt 100% de acord cu tine ca norma SAE se alege in functie de climatul zonei respective, si eu am vazut de multe ori acel grafic la care faci referire. Eu doar am expus principiile dupa care ma ghidez eu, altii evident se ghideaza dupa altceva.

Strict la punctele tale:

  • si eu sunt foarte surprins cand am vazut ca la Suzuki de ex, aia la reprezentanta pun 0W20 (!?). Acolo nu mai e vorba de nici o clima 😅 E strict de emisii asa cum ai spus si tu, ulei subtire (sau tolreante mari, sau ambele combinate), motorul se invarte mai usor, consum mai mic, emisii mai mici (chiar eu am luat "teapa" cu Audi 1.8 TFSI care consuma ulei din fabrica, pe acest principiu, si m-a costat o caruta de bani sa il repar)
  • marimea supratafetei de frecare nu conteaza. Forta de frecare = coeficient * forta_normala. Producatorii acolo jongleaza, la coeficient cu uleiul, si la forta_normala cu tolerantele (de ex cu cat toleranta e mai mare (gen e distanta mai mare intre segment si cilintru), cu atat forta_normala e mai mica - aici am zis asa generic, pentru ca evident conteaza multi factori, de ex dilatarea metalelor la anumite temperaturi, etc...).
  • 5W30 vs 5W40, e foarte greu sa replici exact aceleasi conditii. Dar presupunand ca ai avut aceleasi conditii de condus, da, ai dreptate, ai avut acelasi consum de ulei pt ca uzura motorului a produs acel consum, si nu norma SAE (aici iti spun sincer ca ma asteptam ca 5W40 sa il consume mai putin, dar m-am inselat)
    • cu ocazia asta am citit si eu un pic despre "high mileage oil", si sm invatat ca poate fi un ulei 5W30 high mileage (nu trebuie sa fie 5W40), iar diferenta o fac aditivii, care cica "fac sa se umfle anumide garnituri, ca sa etanseze mai bine). Dar repet, uleiul e tot SAE 5W30.
    • deci cu ocazia asta imi re-adaptez strategia, si zic ca "la motoare > 300.000 km, pun ulei high mileage cu aceeasi norma SAE de ex 5W30, si nu trebuie sa trec la 5W40" 😅

Am simtit un pic de agresivitate in raspunsurile tale, dar intr-un fel inteleg asta, pentru ca acest subiect (i.e. "uleiul"/"consumul de ulei") face trigger pt ca e dezbatut de multe ori, si se repeta aceleasi mesaje. Ceva de genu "iar incep astia cu discutia despre ulei?" . Inteleg perfect, tocmai de aceea incerc sa formulez cat pot de "neutru" 😀

 

Edited by catar
  • Like 1
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

Principiul e simplu. Suntem pe un forum public si nu imi permit sa vorbesc din basme si din povesti. Exista riscul ca daca eu recomand sa puna ulei de masline in motor, sa apara cineva sa imi ia sfatul de bun si sa ma batjocoreasca toata viata lui dupa aia. Care ar fi scopul sa spun ceva ce nu e adevarat, ceva cu care m-am lovit, am studiat si am ajuns la niste concluzii concrete?

Eu nu vreau sa ma cert cu nimeni, repet, cine are ochi sa citeasca si urechi sa asculte, ce am scris pe forumul asta am scris doar informat. 

Repet, nu sunt tribolog, desi mi-as fi dorit sa fi facut in facultate, master, cat de cat mai in amanunt tot ce tine de mecanica fluidelor si tribologie. Sunt inginer mecanic si chiar lucrez in domeniul hidraulic, asa ca am unele cunostinte. 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, HitmaNLive said:

Si ca sa te mai pun inca intr-o tema, un bmw merge cu acelasi tip de ulei la noi in Romania si in Moscova? Astept raspunsul tau cercetat. 

Omule, nu imi raspunde ca si cum tu ai raspuns la toate intrebarile..

Nu cred ca te-am pus in vreun colt, sau am tras vreo concluzie in privinta masinii tale..

Imi amintesti de densitati ca si cum subiectul mi-e necunoscut..

De ce nu comentezi tolerante, sa vezi ca de fapt nu au crescut.. (cel putin nu in ultimii 10-20 ani) subiect cu, care te lauzi ca stii prea bine.. 

Sau, de ce recomanzi sursa sigura si nu una ieftina? Sau de unde stii ca o anumita combinatie de aditivi adaugata unui anume ulei, nu o are altul facut de alta firma la fel de reputabila?

Am spus mai sus ca BMW nu cere sa se puba LL04 la benzina (cand se stie ca LL04 e mai scump tocmai datorita caracteristicilor sale..); si pe asta ai demontat-o..

Sunt multe variabile prin care un motor in decursul vietii sale a trecut, foarte probabil fiind neglijat.. cand incepe sa consume.

Asadar nu cred ca e cazul sa ne impaunam cu adevarul absolut, mai ales cand nu avem toate datele.

Eu, ma opresc aici cu, comentatul.

Edit: recitind ultimile comentarii, daca spui ca esti inginer mecanic de ce nu deschizi un topic (te incurajez) in care sa iti spui parerea despre cum trebuie tratat (cu succes) desigur un motor termic, de la pornire la rece, schimburi de ulei si alte cele care trebuie sa le stim cu totii dar le uitam.. sa zicem..

Asa desgur eliminam multe tribalizari de care aduci vorba.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

De ce nu comentezi tolerante, sa vezi ca de fapt nu au crescut.. (cel putin nu in ultimii 10-20 ani) subiect cu, care te lauzi ca stii prea bine.. 

 

 

Cat de mult mi-as dori sa imi pot aminti exact ce motor de bmw a avut 2 tipuri de segmenti... Ca sa iti demonstrez ca s-au schimbat. Dar nu e problema, imi aduc aminte si iti scriu aici. 

 

27 minutes ago, bimmer90f30 said:

 

Am spus mai sus ca BMW nu cere sa se puba LL04 la benzina (cand se stie ca LL04 e mai scump tocmai datorita caracteristicilor sale..); si pe asta ai demontat-o..

 

Unde am demontat-o, omule? Am scris ca se poate pune si LL01 si LL04. Ce demontare e aici? Daca omul are bani sa puna LL04, care e problema? 

Am pus si eu ulei la 400 lei 5 litri, cu LL04, care a fost problema? 

Repet, am scris ca BMW accepta pe benzina si LL04 si LL01. 

O iei mult prea personal. Nu accepti sub nici o forma contradictia si replicile constructive. Poate multi au de invatat din discutiile astea, tu le iei personal. 

[quote] 

Sau, de ce recomanzi sursa sigura si nu una ieftina? Sau de unde stii ca o anumita combinatie de aditivi adaugata unui anume ulei, nu o are altul facut de alta firma la fel de reputabila? [\quote] 

Nu stiu la ce te referi cu sursa sigura, de asta nu mai recomand nimanui un anume brand de ulei pe forum, pentru ca am recomandat pe topicul meu si parca am scris despre un ulei folosit prin alte continente. Sa puna fiecare ce vrea, dar sa nu planga cand desface motorul. 

 

//Edit: Daca as fi fost de ieri pe forum si nu te cunosteam, aveam poate alta impresie, dar chiar nu isi are rost mistocareala ieftina @bimmer90f30. Nu ti-ai gasit persoana ideala cu care sa faci asta. Nu ti-am cerut nici o explicatie de pe urma unei postari initiale facute de tine, asa ca, daca ai o alta parere ti-o poti expune liber fara sa incepi sa iei la misto persoanele dupa functia si meseria pe care o au. Eu am spus doar ca sa se inteleaga ca nu sunt ala de la colt de strada care isi da si el cu parerea unde se toarna uleiul. 

Aparent esti genul de persoana care le stie pe toate si orice ar spune altceva, numai tu ai dreptate, cam din orice subiect. Nu accepti alte argumente si alte opinii verificate si testate. 

Edited by HitmaNLive
Link to comment
Share on other sites

Fac 9000 de km la 3.4 luni și.mereu de câte ori am luat piese  am preferat sa iau ceva mai de calitate nu am salariu de mii de euro nu lucrez prin afara nu nimic lucrez la CFR .prima oară când am schimbat uleiul mi-a pus mecanicul o sticlă de ulei 150 de lei 😁 să cad jos când mi-a spus prețul iar acum l-am găsit la ofertă și de aceia am întrebat ce ulei sa pun .plus că sunt și începător pe forum 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.