Jump to content

My G30 540i xDrive


Edi91

Recommended Posts

Buna ziua domnilor si bine v-am gasit 🙂

Sunt un (nu chiar) proaspat posesor de 540i, cumparat in august 2022 din Germania la 31.561 km.

IMG_6149.JPG.e5b99aa53249ab6c40625e19c8d37a5a.JPG

IMG_6150.thumb.jpg.ac81d879556c4124076e7b129c84fc80.jpg

 

Am trecut la BMW dupa 8 ani de VAG, mai exact dupa un Golf MK6 GTI Edition 35 in care am investit mult timp, bani si pasiune. Pun si 2 poze cu fosta daca e permis 🙂

E564DDC0-87EA-437B-AE56-E4C10086683E_1_201_a.thumb.jpeg.a9d6947c3f1ff3a2ba3649f307cbaf4e.jpeg

G1.jpeg.53d501e029827c86fe7ac096d5cec752.jpeg

 

Pana sa cochetez cu ideea de a schimba masina ma tot uitam la B58 si la ce potential are. Nu eram setat neaparat pe G30, dar cumva un prieten cu 530d m-a impins spre clasa aceasta. La finalul zilei tot ce pot zice este ca "je ne regrette rien".

Masina e fabricatie 02/2018, Carbonschwarz Metallic (416) cu interior Leder Dakota/cognac/exklusivnaht (LCRO). Voi enumara cateva din optiunile mai importante: 223 Adaptive Suspension, 2NH M Sportbrake, 2VH Integral Active Steering, 323 Soft Close Automatic System For Doors, 337 M Sport Package, 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable, 4HA Seat Heating Front And Rear, 552 Adaptive Led Headlight, 688 Harman/kardon Surround Sound System, 715 M Aerodynamics Package, 5AT Driving Assistant Plus, 5DN Parking Assistant Plus, 6CP Apple Carplay Preparation si alte chestii precum comfort access, portbagaj electric, incalzire in volan, HUD, trapa, perdelute spate.

Neavand luxul de a lua o masina noua a trebuit sa fac niste compromisuri la partea de optiuni, dar le rezolv usor usor cu mici retrofit-uri.

Ca sa nu fac o singura postare kilometrica voi continua mai jos 🙂

Edited by Edi91
poze
  • Like 4
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@edit da, am verificat-o inainte de cumparare la BMW si a fost OK, cu istoric la reprezentanta si un singur proprietar in Germania 🙂

 

Dupa ce a ajuns masina am inceput cu mici schimbari 🙂 Am bifat pe lista grile originale M-Performance negre, tips-uri originale negre, difuzor de M-pack LCI, stopuri LCI si PPF pe faruri. Nu mi-au placut niciodata stopurile pre-LCI, imi dau un vibe de F30. 

TmG6eeY.jpeg

fH2CXYw.jpg

gKC2oUb.jpg

dYKRAhF.jpg

43NImHD.jpg

 

Nefiind mare fan al anvelopelor runflat am luat un set de anvelope de iarna Michelin PA5 non-rft + kit de roata de rezerva original. Am pierdut ceva spatiu din portbagaj dar macar pot merge linistit 🙂

GH5f2FZ.jpeg

vVrn0nM.jpeg

Edited by Edi91
  • Like 3
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

A urmat o corectie a vopselei + aplicarea unui tratament ceramic, detailing la interior si la motor.

zcvp3AM.jpg

7n5vcgp.jpg

 

De Black Friday masina a beneficiat de un stage 1 de la MHD pentru motor si un stage 3 de la XHP pentru cutia de viteze.

In primavara am cautat sa iau un set de jante pentru vara. Am vrut 20 initial, insa n-am gasit niciun model interesant la vanzare asa ca am luat un set pe 19, style 799M de BMW G29. Mi-a placut faptul ca jantele au specificatii bune pt G30 si stau la fata fara distantiere.

IPm2LKC.jpeg

 

Acum incepem usor sa intram in rabbit hole 🙂 A urmat o pompa de inalta presiune de B58TU, un downpipe cu catalizator EU6 de 300 celule si protectie termica, un set de boost pipes de la FTP (intake pipe + charge pipe) si softul MHD stage 2 HPFP pentru motor.

7KAdlsW.jpeg

mjT4q61.jpeg

xhYautf.jpeg

HMA2DO1.jpg

RYbQ6vr.jpeg

Edited by Edi91
poze
  • Like 2
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@mada_linn multumesc! 🙂 Nu as putea sa zic ce putere are acum pentru ca nu am mers la dyno. MHD zice "up to 500hp 720nm" pentru setup-ul acesta, insa pe benzina noastra de 100 e mai jos, probabil ~450. Jonglez cu ideea de a da o tura pana la Kotte Performance in Germania pentru turbo hibrid si soft, dar nu sunt hotarat. E timp 🙂

 

La inceputul verii 2023 am mers la o intretinere a tratamentului ceramic. A aparut in peisaj un eleron M-Performance style, care cel mai probabil nu e pe gustul tuturor. Initial si mie mi s-a parut too much, dar m-am obisnuit cu el si acum imi place 😄 Am colantat cromul de pe manere negru lucios.

is8YuW7.jpg

UU3ovvV.jpg

a1XHsXT.jpg

 

Acum incepe partea de retrofit-uri 😄 Am mers cu 540i-ul unui prieten care avea optiunea de ceramic controls si mi-a placut, asa ca m-am apucat sa caut. A mea neavand clima pentru locurile din spate a venit cu climatronicul monocrom. Stiam ca cel color cu touch e plug&play asa ca am inceput sa caut. Am luat un modul de G11, l-am facut puzzle si l-am montat. All good 🙂 Difera spatele si trebuie schimbata carcasa cu cea de pe clima de G30.

pzl6f2n.jpg

HUfrkKW.jpg

ufQhJBr.jpg

 

A urmat schimbatorul + controller-ul iDrive ceramic 😄

lUREmF7.jpg

oK5Raoz.jpg

8tQH3WB.jpg

Edited by Edi91
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Pentru ca nu sunt sanatos si mi se parea mega silent doar cu downpipe-ul schimbat, am montat o evacuare axle-back de la Remus. Evacuarea are omologare ECE, dar din pacate pe cei de la RAR nu ii intereseaza aceasta omologare. Am mers pe difuzor original de M550i LCI, nu ma intereseaza sa o fac fake-M5 cum tot vad peste tot G30-uri cu difuzoare M5 look de pe aliexpress... 🙂

rmQIIA0.jpg

DOmQJoB.jpg

eRN9lj0.jpg

 

Am vazut pe forumurile externe ca barele stabilizatoare de M5 F90 sunt bolt-on pe G30 xDrive si sunt o solutie buna pentru o imbunatatire a stabilitatii/dinamicii, asa ca am bifat si barele stabilizatoare de M5 + bielete antiruliu originale de M5 🙂

4yaVVdb.jpg


Mi se par cam anemice padelele originale de pe G30, asa ca am optat pentru un set de padele de la Evolve UK. Bonus trim-ul volanului de M5, imi place mai mult cum arata cu decupatura aia in spita de jos 😂

91jXG7P.jpg

XiyZntn.jpg

zqS52k0.jpg

Edited by Edi91
  • Like 2
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@raduron10 @WIN60 va multumesc! 🙂

 

Fiind obisnuit cu masini joase, G30-ul mi s-a parut de la inceput foarte inalt. Am zis ca nu ma ating, insa n-am avut abtinere si am montat un set de arcuri H&R. Spre surprinderea mea, nu am pierdut foarte mult din confort. E pe Comfort cam cum era pe Sport cu arcurile originale, aprox. 🙂

0gRrbEt.jpg

ehhzz97.jpg

f2e6z1b.jpg

v0TNrZO.jpg

u7hTtbd.jpg

 

Nu mi-au placut de la bun inceput trimurile interioare Piano Black si am cautat sa le schimb. Nu credeam ca o sa pun vreodata in viata asta, de bunavoie, lemn in masina, but here we are 😂

Am gasit, cumparat si montat un set de trimuri de G30 LCI, mai exact trimuri Fine Wood open-pored Ash Grain (sau ceva de genul). Am luat si alt panou de butoane pentru memoriile scaunului de la sofer si in felul acesta am bifat optiunea "gentleman switch".

uTMUcrW.jpg

VWggPvX.jpg

lq2xOqe.jpg

hRT295e.jpg


Cam asta a fost. Pe masura ce mai fac ceva voi updata aici.

Daca intereseaza pe cineva, trimurile Piano Black sunt de vanzare 😂

 

Alte planuri? Cred ca anul viitor voi face pasul la jante pe 20". Cel mai probabil voi merge pe jante Wheelforce HE.1-FF 🙂 

HE1-XDC-2111-SATIN%20BRONZE%20(2)-shadow

HE1-XDC-2111-SATIN%20BRONZE%20TVW%20EDIT

 

ODO la momentul actual: 58.248km

Edited by Edi91
  • Like 1
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

N-am scris nimic de mentenanta, sa nu credeti ca am neglijat-o 🙂

Am facut pana la momentul actual 3 schimburi de ulei / filtre, la 34.400km, 43.240km si 51.640km.

La 46.750km am schimbat bujiile, am mers pe NGK 94201.

La 56.600km am schimbat placutele de frana fata-spate, am pus furtunase de frana metalice (HEL) si tampoane Powerflex la toba finala. Am mers pe placute de frana originale.

La 57.300km, odata cu arcurile H&R am montat si flanse noi, originale, fata-spate.

Cand va veni timpul pentru discuri noi, sunt tentat ori sa pun discuri de G20 M-Performance pe dimensiunile mele stock (374mm fata, 345mm spate) ori sa fac upgrade la kitul de franare M-Performance de G30 (395mm fata, 370mm spate). Ramane de vazut 🙂

In viitorul apropiat urmeaza sa schimb uleiul in diferentiale si cutia de transfer. La cutia de viteze inca sunt in dubii daca sa fac revizia la 60 sau 80k. Masina fiind modificata, tind sa o fac mai devreme.

qsDsVnW.jpg

IOhhBsN.jpg

quci3NW.jpg

 

Bag si 2 sound check-uri 🙂

 

 

Edited by Edi91
  • Love BMW 3
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumoase modificări, cam aceleași modificări le am și eu în plan pentru al meu 540i.

Mai ai cumva part numbers pentru componentele ceramice din interior? Și eu vreau sa le schimb pe a mele cu acelea. Și pentru gentleman switch, part numberul e 61316997294? 

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

@Eco89909192 multumesc! 🙂
Codul panoului de butoane e 61316826758. E reper de G38 (G30 long de China). Din pacate nu stiu codurile elementelor ceramice, eu le-am luat pe toate la pachet de la cineva care si-a vandut masina cu cele normale.
 

@raduron10 eeexact. Am preferat sa merg pe ceva testat de care stiam ca suna bine.

@sskkaa danke 🙂

Edited by Edi91
Link to comment
Share on other sites

On 4/13/2024 at 8:28 AM, Edi91 said:

Jonglez cu ideea de a da o tura pana la Kotte Performance in Germania pentru turbo hibrid si soft, dar nu sunt hotarat. E timp 🙂

nu am mai auzit de ei pana acum. au un site super interesant si parese ca sunt super profesionali.

mersi de info

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am si eu unul de ii dau ca la magar in panta mereu doar ca al meu nu e xDrive. Imi place mult de tot motorul, acelasi ca si cel de pe X5 dar nu mai are ditamai gabaritul. 🙂 
 

Efectiv nu ma pot abtine sa nu il ard desi mereu zic ca merg mai incet dar degeaba zic. 

Edited by RedCap
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 4/14/2024 at 1:27 PM, Edi91 said:

@Eco89909192 multumesc! 🙂
Codul panoului de butoane e 61316826758. E reper de G38 (G30 long de China). Din pacate nu stiu codurile elementelor ceramice, eu le-am luat pe toate la pachet de la cineva care si-a vandut masina cu cele normale.

Ai cumva idee, daca mai trebuie ceva codat inafara de modulul scaunelor pentru acel Gentleman's Switch? Pe net am gasit ca doar pentru scaune trebuie sa fac codarea, dar ca surpriza, nu imi mai merg controalele pentru geamuri, oglinzi si lumina ambientala din usa stanga acum. Nici macar oglinda nu se mai pliaza. Uitandu-ma la errori, imi apar din BDC erorile si ma gandesc sa nu mai trebuiasca ceva codare si in BDC pentru noul switch.

 

Link to comment
Share on other sites

@Eco89909192 a ta fiind LCI cu iD7, o fi alta procedura? Nu stiu, doar ma gandesc. Eu am codat cu Bimmerlink modulele scaunelor fata si a mers.

 

On 4/15/2024 at 9:26 AM, Mircea-Si said:

Bro, misto masina....B58 scrie si pe mine dupa ce scap de B47 care-l am acum.

Mersi 🙂 Baga mare, merita!

 

On 4/15/2024 at 9:35 AM, Ciprian01 said:

Me like it.


Vin si eu curand in grupul baietilor cu B58. Imi place evacuarea cum da, niste prea prea nici foarte foarte.

Pe comfort e stock-ish 🙂 Fara drone pe autostrada, foarte misto Remus-ul.

 

22 hours ago, RedCap said:

Am si eu unul de ii dau ca la magar in panta mereu doar ca al meu nu e xDrive. Imi place mult de tot motorul, acelasi ca si cel de pe X5 dar nu mai are ditamai gabaritul. 🙂 
 

Efectiv nu ma pot abtine sa nu il ard desi mereu zic ca merg mai incet dar degeaba zic. 

Cere bâte, ii place :)) Se misca foarte bine si in configuratie stock, am fost placut surprins cand am condus-o prima data.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.