Jump to content

Sfat cumparare primul meu BMW


Recommended Posts

Salut, sunt la inceput de drum cu bmw, am aproximativ un an de experienta, 19 ani, si un buget de 3000 euro, si incerc sa cumpar prima mea masina, fiindca am luat in plan ca am condus multe masini pana acum, am ales sa iau un bmw, si incerc sa gasesc si eu niste sfaturi pentru prima mea masina, multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca suna ca un cliseu, dar cel mai bun BMW (sau orice alta marca) este cel pe care ti-l permiti. Si aici evident ma refer atat la pretul initial de achizitie, cat si la ce urmeaza dupa (asigurare RCA, care e mare la tineri, impozit, anvelope, revizii anuale, reparatii).

Acum la subiect, eu daca as putea da timpul inapoi, mi-as lua urmatoarea configuratie:
- E91/E90 (pe primul loc ar fi E91, dar daca as gasi un E90 bun atunci e ok si E90)
- motor M47 (cel cu distributia in fata), in orice varianta de putere (oricum nu va trage ca un M57 3.0 d, deci indiferent ca e 122/163, e mai mult decat suficient pt Romania).
- cutie viteze manuala, tractiune spate.
- suspensie standard (nu sport).
- interior din stofa (deci nu piele). Acuma daca gasesti interiorul sport ar fi super, dar si scaunele standard sunt ok (posibil sa se poata face retro-fit).
- jante aliaj pe 16
- de preferat fara navigatie (parerea mea), pt ca oricum folosim telefonul. Eu oricum nu ascult nici muzica (ascult doar motorul 🙂 ) si nici nu stau pe telefon cand conduc, dar aici fiecare cu preferintele lui.

3000 Eur pt achizitie poate cam putin pt un E91 rezonabil, dar mai important e sa ai inca aprox 1000-1500 Eur pt niste mentenanta "initiala" ca sa zic asa (adica banii care ii vei baga in masina la inceput, ca sa o aduci pe "linia de plutire").

Bafta!

Edited by catar
  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, BaXXon said:

Daca 3k euro sunt toti banutii tai pt masina , orienteaza-te spre alta marca .

Sa stii @01ICD ca nu e o gluma, nu e ceva aruncat ca sa te simti tu rau, e realitatea cruda din pacate. Asta daca vrei sa chiar circuli cu masina cumparata.

Link to comment
Share on other sites

E90, E60... sunt destul pe mobile de ex intre 2500 si 3000eur... acuma in ce stare tehnica sunt si ca mai poti baga inca 3000eur in ea sa o aduci pe linia de plutire e alta discutie.

  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

On 5/19/2025 at 11:22 AM, Mircea-Si said:

Spune-ne te rog cam ce model BMW vrei sa cumperi cu 3000 euro?

sincer, pt 3000, nu ma pot arunca in vant, dar ma uitam pt un e46 prefacelift 318i

 

On 5/18/2025 at 2:09 PM, catar said:

Stiu ca suna ca un cliseu, dar cel mai bun BMW (sau orice alta marca) este cel pe care ti-l permiti. Si aici evident ma refer atat la pretul initial de achizitie, cat si la ce urmeaza dupa (asigurare RCA, care e mare la tineri, impozit, anvelope, revizii anuale, reparatii).

Acum la subiect, eu daca as putea da timpul inapoi, mi-as lua urmatoarea configuratie:
- E91/E90 (pe primul loc ar fi E91, dar daca as gasi un E90 bun atunci e ok si E90)
- motor M47 (cel cu distributia in fata), in orice varianta de putere (oricum nu va trage ca un M57 3.0 d, deci indiferent ca e 122/163, e mai mult decat suficient pt Romania).
- cutie viteze manuala, tractiune spate.
- suspensie standard (nu sport).
- interior din stofa (deci nu piele). Acuma daca gasesti interiorul sport ar fi super, dar si scaunele standard sunt ok (posibil sa se poata face retro-fit).
- jante aliaj pe 16
- de preferat fara navigatie (parerea mea), pt ca oricum folosim telefonul. Eu oricum nu ascult nici muzica (ascult doar motorul 🙂 ) si nici nu stau pe telefon cand conduc, dar aici fiecare cu preferintele lui.

3000 Eur pt achizitie poate cam putin pt un E91 rezonabil, dar mai important e sa ai inca aprox 1000-1500 Eur pt niste mentenanta "initiala" ca sa zic asa (adica banii care ii vei baga in masina la inceput, ca sa o aduci pe "linia de plutire").

Bafta!

cel mai simplu, fiind chestie de familie, sa ii dau o parte de bani, gen 2000 euro, in doua rate, matusei ca tot vinde e91, 320d, facelift, suspensia sport, jantele m negre, toate optiunele inafara de trapa

On 5/19/2025 at 8:14 AM, Romulus said:

Sa stii @01ICD ca nu e o gluma, nu e ceva aruncat ca sa te simti tu rau, e realitatea cruda din pacate. Asta daca vrei sa chiar circuli cu masina cumparata.

Stiu ce a vrut sa zica, maxim ce pot gasii in bani astia doar cu o mica negociera, e46, in rest, ce e mai ieftin, sunt masini in bataie de joc a propietarilor

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca NU are trapa e chiar foarte bine, pentru ca ai o problema mai putin (trapa trebuie intretinuta, se curata etc, si daca fostul proprietar nu a avut grija de ea, exista riscuri sa intre apa, se infunda scurgerile).

Daca ai ocazia, eu zic sa mergi pe E91 (chiar daca are suspensia sport, asta e, nu poti nimeri chiar combinatia ideala). Din pct meu de vedere, e o diferenta mare intre E46 si E90, in sensul ca E90 e mai bun la orice capitol.

Problema e ca e E91 facelift, adica cu motorul N47 (cu distributia in spate). Acuma daca distributia a fost deja schimbata, ai scapat (ai scapat pentru moment, pentru ca e posibil sa trebuiasca sa o schimbi din nou peste cativa ani, dar deocamdata poate ai noroc).

Totusi, indiferent ca vei cumpara "in rate" (sau ce combinatie vei reusi), neaparat sa ai inca min 1500 euro, extra, pentru investitia "initiala" (oricat de bine a fost tinuta masina de vechiul proprietar, nu stii niciodata. Si mai ales ca ar trebui macar chestiunile ce tin de "siguranta" sa le verifici/rezolvi tu pe banii tai, ca sa stii ca is ok, adica frane, lichid frana, cauciucuri, articulatii, telescoape. Nu mai mentionez de revizia initiala, care e by default ca sa zic asa 🙂).

 

Parerea mea e ca daca nu ai inca toti banii necesari, mai bine sa astepti un pic, nu te grabi. Deci daca gasesti o masina care costa X mii euro, atunci mai intai strangi cash (X + 1500) euro, si abia apoi cumperi masina.

Link to comment
Share on other sites

Bmw nu este o masina recunoscuta pentru fiabilitate, asa ca sfatul meu sincer este sa te îndrepți spre branduri cunoscute pentru fiabilitate, gen Toyota, daca tot ai de gand sa iei o masina cu mulți km.

Inteleg si atracția, arata altfel, este mai fun, doar ca piesele sunt mai scumpe, manopera este mai scumpa, totul este minim dublu la preț fata de mărcile non premium, plus ca se strica mai repede.

Edited by goangaus
Link to comment
Share on other sites

Isi poate gasi un seria 1 nfl cu 3000. Cu problemele de rigoare dar clar mai putine decat la un E90,E91, E60 sau orice mai mare ca dimensiuni.

O varianta cu optiuni mai putine, sa aiba climatronic si senzori parcare (utili ptr un incepator si nu numai).

Daca vrea diesel sa verifice sa aiba filtru de particule activ, asta inseamna ca e ok pe motor sau injectie. Restul fierataniilor pe la roti sau dedesubt se mai schimba. 

Sa nu fie sudata si facuta din doua, iarasi foarte important !

 

Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am luat primul BMW cu vreo 16k EUR daca mai retin bine prin 2008 parca sau 2007 + drum, taxe, etc. Ca idee 3K EUR imi pare foarte mic ca buget de luat un BMW. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/18/2025 at 11:18 AM, 01ICD said:

19 ani, si un buget de 3000 euro

Pentru ca ai primit aproape tot ce trebuie sa stii; un bmw nu e o masina simpla la intretinut!

Asadar, in caz ca nu stiai, pe langa faptul ca nu sunt multi mecanici priceputi la bmw asta o sa atraga doar experimente pe masina ta.

Iar cei priceputi fie timpul lor te va costa pe tine mai mult fie nu sunt in zona ta.

Ce profesezi la 19 ani, daca imi permiti sa te intreb? In ce masura te vezi capabil sa pui mana pe o cheie de reparat..? Daca stai la casa.. cateva lucrari de intretinere le poti face tu insuti.. iar pe viitor, nu se stie niciodata..

Daca stai la bloc ideea de mai sus devine muult mai complicata.. mult.

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, bimmer90f30 said:

Pentru ca ai primit aproape tot ce trebuie sa stii; un bmw nu e o masina simpla la intretinut!

Asadar, in caz ca nu stiai, pe langa faptul ca nu sunt multi mecanici priceputi la bmw asta o sa atraga doar experimente pe masina ta.

Iar cei priceputi fie timpul lor te va costa pe tine mai mult fie nu sunt in zona ta.

Ce profesezi la 19 ani, daca imi permiti sa te intreb? In ce masura te vezi capabil sa pui mana pe o cheie de reparat..? Daca stai la casa.. cateva lucrari de intretinere le poti face tu insuti.. iar pe viitor, nu se stie niciodata..

Daca stai la bloc ideea de mai sus devine muult mai complicata.. mult.

 

stau la cas, si termin in 3 saptamani pe profesia de electrician constructor, desi am putina experienta in ce consta mecanica, pana acum m-am descurcat cu golf 6 1.4 tsi variant, ceea ce mi s-ar parea convenabil si ce am vazut, distributia pe fata pe lant e ok, desi nu e masina mea, pe benzina ma descurc sincer un pic mai mult cu reparatia acasa, de exemplu ce am schimbat cu ajutorul unui prieten a fost compresia, turbocompresoru mai exact, in rest presupun ca ori imi iau e91, merge daca a fost intretinut, deci daca nu se strica ceva 3 luni de zile maxim sunt sigur ca pot schimba si motoru de pe el, din cate observ, toate explicatiile prin modul fiecaruia, ar fii cel mai bine fiindca momentan nu am avut nicio masina sa stiu ca pot sa fac ce vreau eu din ea, ar fii sa iau ceva la pret mic, sa ma joc cu el efectiv sa imi fac de cap, de exemplu un golf 4 alh sau pe benzina azd si dupa sa imi iau pofta inimi, multumesc ❤️ 

On 5/23/2025 at 7:02 PM, daniellu said:

Isi poate gasi un seria 1 nfl cu 3000. Cu problemele de rigoare dar clar mai putine decat la un E90,E91, E60 sau orice mai mare ca dimensiuni.

O varianta cu optiuni mai putine, sa aiba climatronic si senzori parcare (utili ptr un incepator si nu numai).

Daca vrea diesel sa verifice sa aiba filtru de particule activ, asta inseamna ca e ok pe motor sau injectie. Restul fierataniilor pe la roti sau dedesubt se mai schimba. 

Sa nu fie sudata si facuta din doua, iarasi foarte important !

 

senzori de parcare sincer nu e important pentru mine, mi-a fost mult mai uitil pe o namila de Ford Raptor F150, care am mers ceva saptamanii, multumesc de ideea de seria1, dar pentru seria 1 as merge clar pe benzina, fiind hatchback fuge mai tare asa, nu mai stiu ce motor am vazut ca consum ok si fiabil

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, 01ICD said:

ori imi iau e91, merge daca a fost intretinut, deci daca nu se strica ceva 3 luni de zile maxim sunt sigur ca pot schimba si motoru de pe el, din cate observ, toate explicatiile prin modul fiecaruia, ar fii cel mai bine fiindca momentan nu am avut nicio masina sa stiu ca pot sa fac ce vreau eu din ea, ar fii sa iau ceva la pret mic, sa ma joc cu el

Excelent!

Nu esti habarnist si te bagi. Bravo.

Ia ceva simplu de la bmw, vezi cum e.. Piesele nu sunt extraordinar de scumpe.. mai ales daca e de generatie mai veche.

Daca nu te sfiiesti la un schimb de discuri, toate lichidele.. asta o sa te scuteasca de niste chestii de rutina.

Ideea e ca daca in cazul unui simptom banal.. nu te sfiesti sa incerci sa repari/desfaci/schimbi ceva inainte sa ajungi la mecanic, e bine.

Daca ai doua cricuri si o rampa poti sa faci destule la bmw. Materiale de informat sunt destule. Cred ca BMW are cele mai multe forumuri de pe internet..

Si asa te poti lamuri daca devii fan ca mine sau renunti si treci la alta marca..

Iti trebuie sa ai instalat o ISTA, program de diagnoza pe un laptop si o interfata D-CAN.. Poti afla ce o doare..

 

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • RedCap changed the title to Sfat cumparare primul meu BMW

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.