Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov) ×

BMW E46 320D din 2003 (luna iulie), manual in 6 trepte, EURO 3.


R0b3rt

Recommended Posts

Salut, din 2023 tot am pe inima masina asta... chiar daca intre timp mi-am luat masina (un A4 B7) ... este vorba despre un E46 ... deci persoana in cauza il vinde deoarece este Euro 3 si practic nu prea mai are voie cu ea in Italia... este al doilea proprietar pe acte iar ce m-a impresionat... cat de intretinuta este in comparatie cu altele pe care le-am tot vazut...

Va dau mai jos cateva poze sa va faceti o idee... si da kilometrajul este 100% real si dovedit, am ramas masca.

cCWmIow.jpeg

Dw83Ww1.jpeg

SQiTnet.jpeg

CakbEHw.jpeg

RghWIJX.jpeg

YKkiP1h.jpeg

Zij7Bbe.jpeg

0r3tetB.jpeg

 

Vreau sa aud parerea in principal a celor care au detinut sau detin acest model... dar si a cunoscatorilor... si am cateva intrebari extra.

Distributia pe modelul asta, iulie 2003, e in spate sau in fata pana la urma?

Motorul e mai fiabil decat 2.0 TDI-ul meu (BLB)? e mai problematic?

Cat de scumpa ar fi intretinerea acestui BMW? In ziua achizitiei... eu oricum ma voi duce cu cineva, daca e sa gasesc... daca nu, ce ar trebui sa intreb?

 

Mersi fain.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Au fost masini bune, e o masina din 2003, mai schimbi una, mai pica alta, nu ai treaba cu distribuția, poate sa aibă km mulți...Găsești destul material despre ce probleme au, spor la citit.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

O sa te ajungă asigurarea in jur de 2000-2500 lei pe an. 

Fiind Euro 3 ai toate sansele ca de la 1 ianuarie să plătești o Ecotaxa pe care Guvernul vrea sa o adopte, care se va ridica si aia la peste 1500 lei pe an. 

Tu îți faci calculele in functie de ceea ce produci lunar. 

Chiar de are 125000 km , reali sau nu, masina nu merită atâția bani, parerea mea, mai mult de 3000 eu nu as da, din considerentele de mai sus, este Euro 3, este veche si vor urma taxi mari pe masinile vechi.

Link to comment
Share on other sites

On 7/8/2025 at 7:49 PM, R0b3rt said:

distributia pe modelul asta, iulie 2003, e in spate sau in fata pana la urma?

motorul e mai fiabil decat 2.0 TDI-ul meu (BLB)? e mai problematic

distributia e 100% in fata motorului.

singurele probleme cunosute sunt ca isi poate inghiti ceea ce se numesc swirl flap-uri. Adica sigur si le inghite daca cad de pe tije.. iar asta sigur strica cilindrul si pistonul.. in care cade, sau cad. Se pot verifica starea lor - sunt prinse in galeria de admsie. Se si pot nitui.. (cu, ceva talent) ca nu sunt nituite suruburile acelor flapsuri.

Apoi problema pompei de inalte al carui circuit electronic i se poate arde, ceva tiristor se arde; dar nu e usor de inlocuit. La unele pompa de inalta presiune fac span.. probabil si din cauza calitatii motorinei.. Asta se poate preintampina categoric cu ulei 2T in motorina..

In rest, eu am motorul asta inca perfect functional, probabil cu, ceva uzuri interne.. dar nu consuma ulei decat daca ma dau la el in turatii de benzinar.. si are peste 500k curent cu distributia originala. Sper ca vara asta sa gasesc timp sa o schimb ca e pacat sa crape din neglijenta mea.

Deci poti fi sigur ca e un motor fiabil. "Accesoriile" se mai strica cum am zis dar nu motorul in sine.

Oricare din masini au nevoie de un schimb complet de lichide: ulei - motor, cutie viteze si diferential. Antigel si lichid sistemului de directie. Asta de indata ce devii proprietar. Iar masina te ve tine un timp mai indelungat fara probleme.

Pe mine personal taxele sunt frectie la picior de lemn daca masina nu imi da batai de cap mari. Taxele le platesc ca trebuie dar si satisfactia fiabilitatii e mare. Bine, asta vine prin simplitatea pe care o accept si o vreau; mie imi trebuie masima sa mearga, nu gadget-uri pe roti, sa mi se strice sa sa imi bage gonge in cap, ca ba aia nu merge sau celalalta.., de cate ori pornesc motorul. Tu stii cel mai bine ce-ti trebuie.. probabil. 😉

 

PS. daca ai folosit chat gpt sa afli despre masina si nu ai aflat nimic din ce ti-am spus mai sus, flapsuri si pompa inseamna ca fie probabil nu intrebi ce trebuie fie nu il foosesti cum trebuie.

Pentru mine e un fel de "stiati ca"... rahat GPT asta...

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu știu cu ce întrebări l ai bombardat pe gbt, chiar săptămâni întregi.. pana la urma cumperi o masina de 3-4mii de euro nu o nava spațială, o masina care are niște ani vechime si nu poti sa știi ce o sa cada la ea, motoarele merg, in rest tot ce e de cauciuc îmbătrânește, furtune etc.

Dacă nu faci km mulți poate sa te tina mult si bine, in același timp poate sa cada orice.E o masina veche totuși, fiind euro 3 o sa aibă taxe mari.

Link to comment
Share on other sites

@R0b3rt ti-am editat eu postarea si ti-am pus imaginile din imgur direct.

Nu stiu ce sfaturi te astepti sa primesti, e o masina ce are 22 de ani totusi. Masina daca sta mult pe dreapta va avea nevoie de schimbat de piese ce imbatranesc. Daca merge mult, la fel, va avea nevoie de piese datorita uzurii. 

Tu stii mai bine ce iti permite buzunarul sa iti iei, dar dupa cum ti-au spus si colegii vezi ca EUR3 te va ustura din cauza emisiilor, e foame mare de bani la buget. 

Si ca idee, xenon nu, scaune incalzite nu, e cam cheala masina fie vorba intre noi, eu unul nu as lua-o si nu datoria optionalelor lipsa ci datorita motorului cu emisii EUR3.

Link to comment
Share on other sites

Am tinut una 14 ani si 330k km,( 2005-2019)masina e tanc,singura care mi a parut rau ca am vandut o.Motor+cutie ireprosabil,suspensie fata cam fragila,pe spate nu am schimbat decat arcuri si amortizoare.

La 250k i am desfacut motorul ( incepuse sa se aprinda check engine)si am curatat chiulasa,simeringuri supape,admisie si capac chiulasa schimbate,la turbo nu am umblat,a fost ok.Tot atunci am schimbat si ambreiajul,kit complet.A cumparat o un amic,a mai mers el 80k,deci la cam 420k a dat o si el,cuiva de la audi in pipera.De atunci nu mai stiu nimic de ea.

Toate piesele schimbate ,originale si in service bmw.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca e cam scumpa.

Eu am dat 4400 pe un e39 2.2 benzina, cu 126000 km, mult superioara, atat ca aspect cat si ca dotari. Cei drept, spunea in anunt ca are probleme electrice pe care aproape le-am rezolvat (merg foarte rar cu ea).

Din experienta proprie, la costurile de aducere si inmatriculare, mai pui 1000 euro minim, chiar daca ti se pare sau este descrisa ca impecabila (aici, cei drept, fiecare cu pretentiile lui, la mine totul trebuie sa fie perfect).

Uitandu-ma la motorul lui e39 (si comparandul cu cel de la 325xi din trecut) as spune ca la 125k km motorul tau este impecabil (daca nu a avut vreo belea in istoric). Dar, dupa atatia ani, sunt altele care cer bani.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Lospaa said:

Pana la urma masina face banii care esti dispus sa i dai pe ea.

Eu as lua masina numai de-al naibii; sa fiu antisistem. Si apoi sa o tin sa intre si la categoria de epoca dupa inca vreo 20 de ani.. (daca sunt tanar as lua-o garantat..) 

E drept ca "tractoarele" diesel vechi nu se bucura de acelasi respect ca, cele pe benzina.. dar poti sa ii trantesti un motor pe benzina si respectul creste, @Rob3rt. 👍

  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.