Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Activare Faza lunga G20 adaptive led


lillejhon
Go to solution Solved by wolf20,

Recommended Posts

Salutare, 
De cand am luat masina, G21 cu adaptive led (fara laser) ma tot intreb daca merita sa dau 150 euro sa activez faza lunga automata. Sunt curios de la cei care au, o folositi des sau e doar asa un moft. Din cate am inteles nu are functia de "con de lumina", cum au unele modele cu faruri laser, ci doar comuta faza lunga scurta in functie de masina din fata. Cu bimmercode se poate activa? 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, goangaus said:

Eu o folosesc, nu pot sa zic ca e ceva absolut necesar, dar ajuta. Daca ai adaptive asta fac, ajustează fluxul luminos in functie de traficul din fata astfel incat sa nu orbeasca, nu stiu exact ce inseamna functia de "con de lumina".

Sunt doua lucruri diferite ce zici tu acilea. Difera fata de ce intreaba initiatorul. Din ce am citit, el vrea sa stie daca se merita acel feature care pana nu demult se numea High-Beam Assistant, feature ce presupune switch-ul automat intre Low-Beam si High-Beam doar, fara ca sa fi tu nevoit sa schimbi manual de pe maneta atunci cand iti vine din sens opus sau ai pe altcineva in fata ta si ai putea deranja daca mergi cu un High-Beam conventional. Al doilea aspect, la care face referire prin acel "con de lumina" e reprezentat de functia de AHL care iti permite sa mergi in exterior cu High-Beam-ul activat tot timpul, fara sa produci glare celorlalti participanti la trafic. Acest lucru se face prin camera din parbriz, dar si a radarului care citeste traficul si modifica distributia luminoasa intr-un mod dinamic a.i. tu sa beneficiezi de iluminare optima tot timpul si nu doar sa comute intre LB si HB asa cum face un far cu xenon la fel de bine ori cu halogen. Sunt doua sisteme separate. 

Daca-i vorba doar de High-Beam assistant, acel switch automat intre LB si HB, eu zic ca nu prea merita. Zic asta pt ca la F10 am avut doar acest sistem, fara AHL si dadea destul de multe rateuri, in sensul ca primeam destul de multe flash-uri. Avea momente cand functiona bine, dar nu tot timpul. Pe autostrada nu reusea sa detecteze traficul de pe sensul opus cred din cauza parapetilor si TIR-istii cel putin ma flash iau continu.

In schimb la G31 avand faruri Full LED Adaptive, au prin urmare si functia de AHL si n-am intampinat pana acum nici un fel de failure, in sensul in care sa primesc flash-uri. 

Link to comment
Share on other sites

Pai asta am zis si eu, daca are faruri led adaptive (nu stiu daca sunt mai multe feluri de adaptive) atunci e ok, detectează masinile din fata si modifica intensitatea si direcția luminii astfel încât sa nu deranjeze. Nu in 100% din cazuri, ma mai blitzuiesc si pe mine tiruri din cand in cand, dar sa zicem ca 95% din timp e ok.

Link to comment
Share on other sites

Farurile sunt 100% adaptive, dar nu stiu daca as avea AHL cu opțiunea High Beam, din ce citesc opțiunea doar comuta high low beam automat dar nu cred ca distribuie fluxul luminos. Sunt curios daca are cineva la g20 faruri adaptive cu opțiunea asta cumpărată/activata. Mișc eu maneta și rămân cu 180 euro.

IMG_2593.png

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, lillejhon said:

Farurile sunt 100% adaptive, dar nu stiu daca as avea AHL cu opțiunea High Beam, din ce citesc opțiunea doar comuta high low beam automat dar nu cred ca distribuie fluxul luminos. Sunt curios daca are cineva la g20 faruri adaptive cu opțiunea asta cumpărată/activata. Mișc eu maneta și rămân cu 180 euro.

IMG_2593.png

Pai AHL vine tocmai de la "Adaptive Head Light". Cel mai probabil daca nu ai aceasta optiune dpdv fizic pe farurile tale, inseamna ca nu sunt adaptive si pot face doar acel switch automat intre LB si HB, functie care este mai basic si ti-am explicat mai sus ca s-a introdus de ceva timp, functionand inclusiv pe xenon si halogen. Pune seria de sasiu si vedem in lista de optionale ce zice la faruri. Ideea este ca sunt vreo 3 variante de faruri pe G20. Am intrebat pe ChatGPT si uite ce mi-a raspuns:

 

Trei niveluri de faruri LED pe G20

Un utilizator pe Reddit le-a sumarizat perfect:

„There were three different headlight options:
1: Halogen were standard (these are the one you have)
2: LED were an option, but were included in some packages
3: adaptive LED were the top of the line headlights” Reddit

Astfel rezultă:

  1. Halogen (niveau de bază, standard)

  2. LED (non-adaptive) – o versiune modernă, mai luminoasă

  3. LED Adaptive – top of the line, se adaptează la condiții, fază lungă/ scurtă inteligente


Context oficial: variante originale (OE) BMW

LED non-adaptive (standard LED)

  • Sunt disponibile ca piesă originală BMW, dar fără funcții adaptive BimmerWorldBavAUTO.

  • Cod OE: de ex. 63118496154 pentru dreapta; nu sunt compatibile cu opțiuni ca AHL (Adaptive) sau Laserlicht BavAUTO.

LED Adaptive (AHL)

  • AHL = Adaptive Headlights. Acestea pot regla automat unghiul și intensitatea fasciculului, oferind un iluminat mai sigur în diferite condiții de drum BavAUTO.

Laser / LED Laser Style

  • Există opțiuni aftermarket care imită faruri cu tehnologie laser LED (nu confunda cu adevăratele BMW Laserlicht). Sunt variante de tip “Laser Style” sau “Laser LCI Style”, oferind un look agresiv și funcționalitate avansată. Unele versiuni includ schimbare de culoare (white, yellow, dual-color, RGB)

Link to comment
Share on other sites

https://youtu.be/CBUYm5AghVI

Daca ai adaptive ,ai si asistent faza lunga,nu trebuie sa mai cumperi nimic.

8 hours ago, lillejhon said:

Farurile sunt 100% adaptive, dar nu stiu daca as avea AHL cu opțiunea High Beam, din ce citesc opțiunea doar comuta high low beam automat dar nu cred ca distribuie fluxul luminos. Sunt curios daca are cineva la g20 faruri adaptive cu opțiunea asta cumpărată/activata. Mișc eu maneta și rămân cu 180 euro.

IMG_2593.png

 

Link to comment
Share on other sites

Nu uitati ca BMW a avut (sau inca are) nebunia cu servicii ca dotari, gen scaune incalzite - masina are dotarea dar daca vrei sa o activezi, platesti un abonament. In acelasi mod este posibil sa ai faruri adaptive dar daca vrei sa se "adapteze" - trebuie sa platesti. Posibil sa fie cazul si aici, singura chestie este ca daca sunt adaptive si platesti - ar trebui sa ai si conul de lumina, altfel nu sunt adaptive.  Pe blocul optic al masinii, scrie Adaptive LED?

Link to comment
Share on other sites

Optiunea din vin decoder este: "05A4 LED headlight with extended scopes", cand misc volanul dreapta stanga se misca si fasciculul luminos. Dar, pe g20/21 au fost 3 tipuri de faruri: 1. Led simplu, 2. led cu scop extins 3. Laser - care faza mica e tot led, doar faza mare e laser. Stiu ca in combinatie cu Laser aveai faruri adaptive la traficul din fata, (con de umbra).
La mine daca vreau sa folosesc de pe maneta High Low Beam auto, zice ca trebuie sa o cumpar, cu 180 euro din connected drive. 

Link to comment
Share on other sites

Masina nu este de SUA, nu? Stiu ca in SUA sunt niste restrictii legale pentru farurile adaptive. Sunt 3 tipuri de faruri pe G20 non-LCI din ce gasesc eu. 

Primul este LED ne-adaptiv, al doilea este adaptiv dar cu semnul intrebarii cat de adaptiv este de fapt si al treilea este Laser care este adaptiv.

Teoria este ca cel din mijloc este de fapt adaptiv complet (matrix style) dar nu este codat sa faca asta. Asa deduc eu. Pe X5 F15 si pe X3 G01, faruri LED adaptiv inseamna full adaptiv, adica fac con de lumina.

g20-pre-lci-headlight-options-definitive-guide-v0-hem4gvc3n54d1.thumb.webp.251df6637a1baea4d15ff3467c8505ea.webp

Edited by mkdan2004
Link to comment
Share on other sites

Exact, masina nu este de SUA, eu am varianta din mijloc de faruri. Asta am inteles si eu de pe niste forumuri externe, adaptivul este doar din volan, nu sunt codate sa faca con de lumina cand o masina vine din fata. De asta sunt curios daca cineva exact cu tipul asta de far, pe g20, are activata optiunea si cum se comporta 🙂

Edited by lillejhon
Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, lillejhon said:

Exact, masina nu este de SUA, eu am varianta din mijloc de faruri. Asta am inteles si eu de pe niste forumuri externe, adaptivul este doar din volan, nu sunt codate sa faca con de lumina cand o masina vine din fata. De asta sunt curios daca cineva exact cu tipul asta de far, pe g20, are activata optiunea si cum se comporta 🙂

Pai atunci e clar, nu sunt adaptive, acel AHL. Faptul ca daca rotesti de volan stanga-dreapta se muta fasciculul la fel, stanga-dreapta, asta n-are treaba cu AHL-ul si nici macar cu High-Beam Assistant. Acea functie e realizata de functia de Cornering Lights, sunt niste functii aditionale in far care ilumineaza in stanga si in dreapta farului a.i.sa ai o iluminare optima indeosebi atunci cand parchezi, dar nu numai.

Link to comment
Share on other sites

Hai ca m-ati facut curios cum functioneaza AHL 🙂 Farurile le am pe AUTO, activez optiunea din maneta, imi apare in bord simbolul faza scurta + A. Noaptea doar imi schimba de pe faza lunga pe faza scurta, in niciun caz nu imi decupeaza masina din fata. Gresesc undeva? Trebuie sa dau pe faza lunga si incepe sistemul sa decupeze masina din fata?

Am schimbat parbrizul pe casco anul trecut la bmw proleasing ploiesti, oare nu e calibrat ceva?

Screenshot 2025-09-04 at 12.13.35.png

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, lillejhon said:

Exact, masina nu este de SUA, eu am varianta din mijloc de faruri. Asta am inteles si eu de pe niste forumuri externe, adaptivul este doar din volan, nu sunt codate sa faca con de lumina cand o masina vine din fata. De asta sunt curios daca cineva exact cu tipul asta de far, pe g20, are activata optiunea si cum se comporta 🙂

si eu am tot farul din mijloc dar nu imi este activata funcita, am vazut-o in functiune pe masina unui prieten, si decupeaza traficul.

stie cineva in ce pachet era farul adaptive? eu sunt convins ca nu l-am bifat cand am luat masina

2 minutes ago, Brokencyde said:

Trebuie sa dau pe faza lunga si incepe sistemul sa decupeze masina din fata?

 

da, dar trebuie sa ai minim farul 2 dau laser

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RaYn3 said:

Pai atunci e clar, nu sunt adaptive, acel AHL. Faptul ca daca rotesti de volan stanga-dreapta se muta fasciculul la fel, stanga-dreapta, asta n-are treaba cu AHL-ul si nici macar cu High-Beam Assistant. Acea functie e realizata de functia de Cornering Lights, sunt niste functii aditionale in far care ilumineaza in stanga si in dreapta farului a.i.sa ai o iluminare optima indeosebi atunci cand parchezi, dar nu numai.

Stiu ce e cornering, aici se misca fasciculul de faza scurta, se vede si daca sta cineva in fata masinii si se uita la blocul de diode de faza mica. Pentru cornering este un alt bec in far care se aprinde si se stinge daca semnalizezi sau tragi de volan parca.
 

Viper05: g20 cu faruri non laser decupeaza traficul? E ciudat ca la connected drive nu poti sa faci refund la functie/bani daca nu ti place cum merge in 1 zi sa zic asa.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, lillejhon said:

Stiu ce e cornering, aici se misca fasciculul de faza scurta, se vede si daca sta cineva in fata masinii si se uita la blocul de diode de faza mica. Pentru cornering este un alt bec in far care se aprinde si se stinge daca semnalizezi sau tragi de volan parca.
 

Viper05: g20 cu faruri non laser decupeaza traficul? E ciudat ca la connected drive nu poti sa faci refund la functie/bani daca nu ti place cum merge in 1 zi sa zic asa.

Diodele laser se folosesc STRICT pentru functia de High-Beam a.i. sa mareasca "bataia" fasciculului luminos si doar in anumite conditii bine definite. De asemenea, functia de high-beam se realizeaza si cu diodele LED care sunt montate alaturi de cele laser in acelasi sistem optic. Cele laser asadar vin On-Top peste iluminarea produsa de LED-urile pt HB. Sunt f scumpe aceste diode laser, evident ca nr-ul lor este redus in comparatie cu cele LED. Plus ca mai intervin si niste chestii legate de safety. Pe langa pretul ridicat, dar si a conditiilor de safety, din cauza asta s-a si renuntat la modelele prezente la aceste modele cu laser. Castigul pe de alta parte nu surmoneaza dezavantajele, mentionate mai sus. 

Link to comment
Share on other sites

Ai de pierdut 180 de euro, dar daca e lifetime, nu e un capat de tara. Unele functii in magazin au si functie trial de 1 saptamana. Poti incerca pe site-ul connected drive din tara unde ai contul si poate beneficiezi de trial (sau din aplicatia My Bmw daca ai pe telefon)

Eu la X3 f25 am xenon adaptive iar la G01 Led adaptive, ambele cu high beam assistant si ca sa le pornesc/testez functia de „con de umbra”, trebuie sa fie rotita de la faruri pe auto si butonul cu simbolul de faza lunga cu A in mijloc apasat (si sa fie noapte evident). Fara functia de faza lunga nu merge sa testezi pt ca nu orbesti pe nimeni si nu „decupeaza” traficul. De asemenea ai in Idrive un mod pentru mers in UK de exemplu, in care iti dezactiveaza farurile adaptive si beneficiezi doar de on/off la faza lunga automata. 

  Cel mai bine citeste manualul masinii si sigur apare cum se foloseste

Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Cosminbad said:

Ai de pierdut 180 de euro, dar daca e lifetime, nu e un capat de tara. Unele functii in magazin au si functie trial de 1 saptamana. Poti incerca pe site-ul connected drive din tara unde ai contul si poate beneficiezi de trial (sau din aplicatia My Bmw daca ai pe telefon)

Eu la X3 f25 am xenon adaptive iar la G01 Led adaptive, ambele cu high beam assistant si ca sa le pornesc/testez functia de „con de umbra”, trebuie sa fie rotita de la faruri pe auto si butonul cu simbolul de faza lunga cu A in mijloc apasat (si sa fie noapte evident). Fara functia de faza lunga nu merge sa testezi pt ca nu orbesti pe nimeni si nu „decupeaza” traficul. De asemenea ai in Idrive un mod pentru mers in UK de exemplu, in care iti dezactiveaza farurile adaptive si beneficiezi doar de on/off la faza lunga automata. 

  Cel mai bine citeste manualul masinii si sigur apare cum se foloseste

Nu are niciun trial, ca daca era incercam si vedeam ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

  • Solution

Ca sa scurtam agonia,tu nu ai nici una,nici alta.In magazin poti sa cumperi hba,dar aia fara ahl e vax.

Daca masina avea ahl ,automat avea si hba,care hba nu avea rost sa l cumperi,pt ca il aveai la pachet cu ahl…e simplu.

  • De acord! 2
Link to comment
Share on other sites

m-am uitat sineu la descriere si asa e cum zice @wolf20, ala care decupeaza vine din fabrica , asta e un vax absolut

The camera on your interior mirror detects the headlights of oncoming vehicles from a distance of up to 700 metres. It also detects vehicles up to 400 metres ahead of you. Your BMW immediately switches from high to low beam. The camera also recognises built-up areas, road signs and changing light. It switches from high to low beam at precisely the right moment. 

adica o faza lunga aitomata kkt, apropo la mine costa 200 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.