Jump to content

Probleme baterie hibrid


Recommended Posts

Buna tuturor!

Dețin un BMW 225xe Active Tourer plug-in, an fabricatie 2018 şi de ceva vreme observ că autonomia electrică nu mai depășește 12-15 km. Maşina are 60 000 km, nu are alte probleme, dar nu se mai încarcă cum ar trebui. Investigând, am descoperit informaţii despre necesitatea schimbării bateriei. Vreau să aflu dacă cineva a făcut acest schimb sau ştie dacă merită investiţia în acest caz. De asemena, poate fi stabilit daca degradarea este un defect sau pur si simplu asta a fost durata de viata a acesteia?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Active Tourer 225 Plug-in said:

dar nu se mai încarcă cum ar trebui.

Realitatea e putin altfel (dar nu conteaza prea mult..) adica de incarcat se incarca, doar ca probabil nu mai tine curentul care il tinea cand era mai noua bateria.

Daca nu se incarca primeai o avertizare cel putin in bord..

Oricum, parerea cautata este ca ar fi bine sa mergi la aceia care au cel putin ISTA (program de diagnoza) sa ii citeasca erori.. sa ii aplice un test plan (doar programul de diagnoza oficial al marcii poate face asta..) si o iei de acolo..

Noi chira te rugam sa revii si sa ne spui ce s-a gasit defect. Ce a trebuit schimbat..

Esti printre primii care deschid problema pe subiectul hibride.

Eu banuiesc ca o baterie la hibrida tine in functie de cat de solicitata a fost si este bateria.. pe undeva evident. 😉 Dar nimeni nu stie cert. Fiecare din noi cand o sa le avem o sa ne tina probabil dupa cum tragem de ele..

Bun venit!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, alex230ro said:

Plugin-ul nu are 8 ani ca electricele garantie? 

Mda pare ca nu . 

Asa ar trebui, cel putin la mine bateria si motorul electric au garantie 8 ani sau 160.000 km. Nu stiu insa din ce an a obligat UE producatorii sa ofere aceasta garantie suplimentara doar pe componentele sistemului electric. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, tzucul said:

De când ai mașina?Dacă opresti caldura ce autonomie iti apare?225e din 2018 are o baterie de 7.6kw brut deci nu e mare.Din cei 60000km cati sunt parcurși electric?

Masina o am din 2021, autonomia era de 25-30 de km, functie de anotimp. Masina a fost condusa in mare parte in oras, nu am iesit cu ea decat de vre 3-4 ori. In oras o folosesc pe modul autodrive sau Maxedrive.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Romulus said:

Am citit pe alt topic aici pe forum, ca se poate schimba doar un modul din baterie la nevoie, nu toata bateria neaparat. Cauta si vezi.

 

Voi cauta, multumesc.

16 hours ago, Romulus said:

Dupa cum se vede mai sus in postul meu, nu prea. Discutiile alea sunt din 2023.

 

Eu am gasit discutii si din decembrie 2024, tot despre hibride (BMW).

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, mgi said:

Ce inseamna, mai precis, "am descoperit informaţii despre necesitatea schimbării bateriei"? A facut cineva o diagnoza? Daca da, care a fost rezultatul? Coduri de eroare?

Nu am ajuns inca, as vrea mai intai sa ma documentez sa nu ma trezesc ca sunt pacalita. Incerc sa aflu cat mai multe informatii si ce anume ar trebui sa intreb dar cel mai important poate gasesc si un service care este autorizat pe partea asta. Poate pe aici imi recomanda o unitate service 🙂

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Active Tourer 225 Plug-in said:

Nu am ajuns inca, as vrea mai intai sa ma documentez sa nu ma trezesc ca sunt pacalita. Incerc sa aflu cat mai multe informatii si ce anume ar trebui sa intreb dar cel mai important poate gasesc si un service care este autorizat pe partea asta. Poate pe aici imi recomanda o unitate service 🙂

Service-ul la care fac reviziile spune ca nu apare nimic in neregula. 

Just now, alex230ro said:

Pai atunci de ce sa schimbi bateria? Daca nu stii ce erori sunt ?

Am explicat in postarea initiala, autonomia a scazut, asta este motivul pentru care am intrat si pe acest forum, poate gasesc o minte mai luminata sa ma sfatuiasca.

Link to comment
Share on other sites

E bateria de 7,6 kwh sau de 10kwh ?

Daca e bateria mica - pe forumurile englezesti toti se plang de degradare mare desi au km putini.

E important ca , in rampe sa folosesti motorul termic nu cel electric , indiferent ca ai bateria plina sau nu .

Edited by BaXXon
typo
Link to comment
Share on other sites

@Active Tourer 225 Plug-in Sintetizand oarecum informatiile de mai sus:
1. Mergi la un dealer BMW, solicita-i sa iti faca o diagnosticare a capacitatii bateriei (SOH) si sa emita un "battery health report". Acest lucru il poti face si la o cunostinta care are ISTA+ pe un laptop si se poate conecat la masina prin cablu ENET / ICOM, dar daca vestile nu sunt bune tot la dealer ajungi.
2.  In cazul in care rezulta ca bateria are mai putin de 80% din capacitatea initiala, verifica cu dealer-ul BMW daca bateria mai este acoperita de garantie. Este scenariul fericit, prin care poti rezolva problema.
3. Daca SOH<80% si nu mai ai garantie, discuta cu dealer-ul daca o reparatie este fezabila, tehnic si financiar. Empiric, poti considera ca pentru fiecare 100€ cheltuiti cu reparatia, ai putea sa circului cca. 1000 Km (estimare bruta) lasand masina in starea in care este acum.

Link to comment
Share on other sites

@Active Tourer 225 Plug-in

as mai adauga/recomanda, daca ar fi sa schimbi bateria sau chiar si reparatie.. sa fiu in locul tau as cumpara/plati pentru serviciu tot dealer BMW. Aproape sigur iti vor da o garantie pe baterie si te vei simti (m-as simti in mai mare siguranta stiind ca sursa e sigura in privinta bateriei).

Stai linistit nu sunt deloc fan dealer BMW. Dar cand e vorba de siguranta mea sunt dispus sa platesc pentru asta.

Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, FiveThreeFive said:

@Active Tourer 225 Plug-in Sintetizand oarecum informatiile de mai sus:
1. Mergi la un dealer BMW, solicita-i sa iti faca o diagnosticare a capacitatii bateriei (SOH) si sa emita un "battery health report". Acest lucru il poti face si la o cunostinta care are ISTA+ pe un laptop si se poate conecat la masina prin cablu ENET / ICOM, dar daca vestile nu sunt bune tot la dealer ajungi.
2.  In cazul in care rezulta ca bateria are mai putin de 80% din capacitatea initiala, verifica cu dealer-ul BMW daca bateria mai este acoperita de garantie. Este scenariul fericit, prin care poti rezolva problema.
3. Daca SOH<80% si nu mai ai garantie, discuta cu dealer-ul daca o reparatie este fezabila, tehnic si financiar. Empiric, poti considera ca pentru fiecare 100€ cheltuiti cu reparatia, ai putea sa circului cca. 1000 Km (estimare bruta) lasand masina in starea in care este acum.

Multumesc mut pentru raspunsul detaliat. Din pacate am depasit perioada de garantie iar bateriile pentru BMW hibrid nu se pot reconditiona, din cate am inteles). Voi reveni cu noutati 🙂

1 hour ago, BaXXon said:

E bateria de 7,6 kwh sau de 10kwh ?

Daca e bateria mica - pe forumurile englezesti toti se plang de degradare mare desi au km putini.

E important ca , in rampe sa folosesti motorul termic nu cel electric , indiferent ca ai bateria plina sau nu .

Multumesc, nu stiam treaba asta.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, bimmer90f30 said:

@Active Tourer 225 Plug-in

as mai adauga/recomanda, daca ar fi sa schimbi bateria sau chiar si reparatie.. sa fiu in locul tau as cumpara/plati pentru serviciu tot dealer BMW. Aproape sigur iti vor da o garantie pe baterie si te vei simti (m-as simti in mai mare siguranta stiind ca sursa e sigura in privinta bateriei).

Stai linistit nu sunt deloc fan dealer BMW. Dar cand e vorba de siguranta mea sunt dispus sa platesc pentru asta.

Parerea mea.

De acord, multumesc.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Active Tourer 225 Plug-in said:

Autonomia era de maxim 30 km

Si eu am vazut la mine autonomie de 70km cu bateria plina dar și 50km.In functie de cum a fost condusă înainte de "plin" și de vremea de afara autonomia poate sa difere în unele cazuri destul de mult.

Legat de reparatii am văzut ca sunt ateliere care repara bateriile prin București.

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, tzucul said:

Si eu am vazut la mine autonomie de 70km cu bateria plina dar și 50km.In functie de cum a fost condusă înainte de "plin" și de vremea de afara autonomia poate sa difere în unele cazuri destul de mult.

Asa este, dar a scazut dintr-o data la 12-15 km. N-oi fi eu specialista dar zic ca nu e semn bun 🙂

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa faci doua lucruri:

1. Mergi la un alt service de baterii care sa iti verifice cum a zis si colegu, "SOH" ul sa vezi bateria fizic in ce stare e. Daca e totul ok aici dar nu numai:
2. Mergi la un service BMW sa iti dea un "factory reset" pe mașină. E foarte posibil sa se fi dat peste cap niste valori in ECU si sa iti dea un range gresit in urma citirii unor parametrii falși.

Din pacate personal nu te pot ajuta efectiv cu niste nume de service uri dar cred ca poti afla.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.