Jump to content

Nu "scartaie"


Recommended Posts

Salut.Am si eu o nedumerire.Am un BMW E36 318i cu motorul M40 si in momentul in care vreau sa plec de pe loc "tare" incat sa patineze rotile nu pleaca cu "scartait".Motorul trage ff bine.Eu zic ca merge in parametri lui sau daca nu oricum e foarte aproape.Care credeti ca e problema?Sa va explic simptomele.O turez pana la 5000-6000 rpm ( am incercat si mai jos ) dau drumul brusc la ambreiaj si pleac ff bine dar nu scartaie.Dar pleaca ca bine de pe loc ( cam cum pleaca un 4x4 ) Scade si turatia pana pe la 3500 -4000 rpm.Dar nu cupleaza brusc sau nu stiu ce are de nu patineaza?Oare o fii patinand ambreiajul?Cum imi pot da seama daca e pe duka ambreiajul? Numai bine
Link to comment
Share on other sites

Salut.Am si eu o nedumerire.Am un BMW E36 318i cu motorul M40 si in momentul in care vreau sa plec de pe loc "tare" incat sa patineze rotile nu pleaca cu "scartait".Motorul trage ff bine.Eu zic ca merge in parametri lui sau daca nu oricum e foarte aproape.Care credeti ca e problema?Sa va explic simptomele.O turez pana la 5000-6000 rpm ( am incercat si mai jos ) dau drumul brusc la ambreiaj si pleac ff bine dar nu scartaie.Dar pleaca ca bine de pe loc ( cam cum pleaca un 4x4 ) Scade si turatia pana pe la 3500 -4000 rpm.Dar nu cupleaza brusc sau nu stiu ce are de nu patineaza?Oare o fii patinand ambreiajul?Cum imi pot da seama daca e pe duka ambreiajul? Numai bine

ai incercat sa decuplezi dsc ul? cand faci chestia aia cu plecare ade pe loc brusc nu simti nici un miros ciudat in masina? oricum decupleazai dsc ul.cu el cuplat nu o sa patinezi niciodata.

Link to comment
Share on other sites

Salut.Am si eu o nedumerire.Am un BMW E36 318i cu motorul M40 si in momentul in care vreau sa plec de pe loc "tare" incat sa patineze rotile nu pleaca cu "scartait".Motorul trage ff bine.Eu zic ca merge in parametri lui sau daca nu oricum e foarte aproape.Care credeti ca e problema?Sa va explic simptomele.O turez pana la 5000-6000 rpm ( am incercat si mai jos ) dau drumul brusc la ambreiaj si pleac ff bine dar nu scartaie.Dar pleaca ca bine de pe loc ( cam cum pleaca un 4x4 ) Scade si turatia pana pe la 3500 -4000 rpm.Dar nu cupleaza brusc sau nu stiu ce are de nu patineaza?Oare o fii patinand ambreiajul?Cum imi pot da seama daca e pe duka ambreiajul? Numai bine

ai incercat sa decuplezi dsc ul? cand faci chestia aia cu plecare ade pe loc brusc nu simti nici un miros ciudat in masina? oricum decupleazai dsc ul.cu el cuplat nu o sa patinezi niciodata.

 

nu prea cred ca are DSC.....daca are ceva asistat probabil ca are ASC, si intradevar daca este cuplat e mai greu sa o scartie

Link to comment
Share on other sites

Oare o fii patinand ambreiajul?Cum imi pot da seama daca e pe duka ambreiajul?

 

Asta ar fi o varianta ... mai am o intrebare, ce jante ai?

 

La patinarea de ambreiaj, cand pleci de pe loc sa zicem, accelerezi (turezi) si ea trage slab .. parca nu are forta

Edited by Lt.Powell
Link to comment
Share on other sites

Nu are DSC si nici ASC sau ce or mai exista.Cel putin nu are nici un buton de decuplare.Dar nu cred ca are.Deci asta e exclus.Jantele sunt cele originale pe 15" din aluminiu cu cauciucuri de 205/60/15.

 

Lt.Powell dar nu ar tebui ca motorul sa se tureze in gol.Adica acul de la turometru sa stea la 6000 rpm dar defapt ea abea sa plece ??

Link to comment
Share on other sites

La mine cu ASC cuplat tot pot sa dau un mic scartz :twoup:

Despre ambreiaj, ca sa-i faci o proba daca patineaza: mergi cu a 1-a pana ajungi la turatia de 1500-2000. Mergi asa constant si apoi calca pedala la blana. Daca da nitel in nas e ceva la motor (la aer, nush exact), dar daca se tureaza si abia apoi incepe sa traga inseamna ca patineaza ambreiajul. Poti sa faci chestia asta si in alta viteza (2 sau 3), tot asa mergi constant la o turatie mica apoi dai blana.

Link to comment
Share on other sites

Daca ai facut mai multe incercari de genul turata la 5-6 mii, e clar ca ambreiajul a inceput sa cedeze. Dorinta de a auzi un scartait te va costa acum un ambreiaj nou. Mai intreaba si pe altii cum se pleaca de pe loc, si cu 316 poti sa pleci cu un mic scartait, fara sa o turezi la maxim.
Link to comment
Share on other sites

Mai intreaba si pe altii cum se pleaca de pe loc, si cu 316 poti sa pleci cu un mic scartait, fara sa o turezi la maxim.

 

Corect! Poti sa faci si cercuri (daca esti amator de astfel de senzatii) doar ca acolo la asa motor trebuie turatii mari!

Link to comment
Share on other sites

turnerbj sa fim seriosi daca sa stricat ambreiajul de la 5 plecari de pe loc mai violenete insemana ca e de carton.Cred ca nu isi au rostul astfel de discuti , pt ca mi se par off-topic si nu cred ca imi platesti tu ambreiajul.

Revenind.Deci clar e de la ambreiaj.Dupa atatea pareri si dupa ce am stat un pic si am gandit log am ajuns la concluzia ca este de la ambreiaj.Ce ma sfatutit.Schimb kitul de ambreiaj complet, sau doar ce e defact, gen placa sau disc, rulment.Ce marca imi recomandati sa iau ?? Nu vreau ceva sinterizat , sau super sprot dar nici unul sa ma tina 20 mii km.Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

turnerbj sa fim seriosi daca sa stricat ambreiajul de la 5 plecari de pe loc mai violenete insemana ca e de carton.Cred ca nu isi au rostul astfel de discuti , pt ca mi se par off-topic si nu cred ca imi platesti tu ambreiajul.

Revenind.Deci clar e de la ambreiaj.Dupa atatea pareri si dupa ce am stat un pic si am gandit log am ajuns la concluzia ca este de la ambreiaj.Ce ma sfatutit.Schimb kitul de ambreiaj complet, sau doar ce e defact, gen placa sau disc, rulment.Ce marca imi recomandati sa iau ?? Nu vreau ceva sinterizat , sau super sprot dar nici unul sa ma tina 20 mii km.Va multumesc

 

 

in functie de uzura componentelor decizi daca schimbi tot sau partial

marca? cred ca luk si sachs

Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi o treaba....

Nici eu nu reuseam la inceput sa plec cu scart cu masina mea...

Da-o unui prieten :twoup: Si-ai sa vezi ca el poate.... :twoup:

 

 

 

.... serios!

 

 

 

Si ar mai fi o treaba care iti ingreuneaza scartaitul: default masina ta avea cauciucuri de 185. Punand 205 i-ai marit putin aderenta. Nu foarte mult, dar destul cat sa nu mai scartie imediat.

 

Daca vrei neaparat sa scartai mergi si tu undeva unde-i nisip/pietris fin/asfalt umed sau alte conditii care reduc aderenta.

Edited by Psycho
Link to comment
Share on other sites

Sa nu ne intelegem gresit.Problema chair nu este intre volan si scaun asa ca elimneazta orice astefl de posibilitate.NU e prima masina , nici ultima si nici cea mai puternica sau mai sportivas avuta sau condusa de mine.Sa nu deviem.Este pur si simplu vb de o pb tehnica si ma gandeam ca cineva dintre voi a mai patit aceasi chestie ca si mine.Numai bine
Link to comment
Share on other sites

turnerbj sa fim seriosi daca sa stricat ambreiajul de la 5 plecari de pe loc mai violenete insemana ca e de carton.Cred ca nu isi au rostul astfel de discuti , pt ca mi se par off-topic si nu cred ca imi platesti tu ambreiajul.

Revenind.Deci clar e de la ambreiaj.Dupa atatea pareri si dupa ce am stat un pic si am gandit log am ajuns la concluzia ca este de la ambreiaj.Ce ma sfatutit.Schimb kitul de ambreiaj complet, sau doar ce e defact, gen placa sau disc, rulment.Ce marca imi recomandati sa iau ?? Nu vreau ceva sinterizat , sau super sprot dar nici unul sa ma tina 20 mii km.Va multumesc

In primul rand, nu ai precizat ca ai incercat sa pleci cu turatie mare doar de cateva ori sau faci asta in mod constant. In al doilea rand, de la un anumit grad de uzura, fortarea ambreiajului chiar numai de cateva ori, poate duce la deteriorarea rapida a acestuia. Cat despre costul unei eventuale reparatii, nu stiu de unde ideea ca cineva care isi expune parerea aici, trebuie tratat ca unul care ti-a adus vreo ofensa.

Despre schimbul ambreiajului, indicat ar fi sa pui un kit complet, pt. ca a da cutia jos nu e o operatiune pe care sa o faci prea des. Ar fi pacat sa schimbi o componenta, ca apoi sa cada alta.

Link to comment
Share on other sites

Sa nu ne intelegem gresit.Problema chair nu este intre volan si scaun asa ca elimneazta orice astefl de posibilitate.NU e prima masina , nici ultima si nici cea mai puternica sau mai sportivas avuta sau condusa de mine.Sa nu deviem.Este pur si simplu vb de o pb tehnica si ma gandeam ca cineva dintre voi a mai patit aceasi chestie ca si mine.Numai bine

 

Nu te supara pe mine, dar incearca totusi sa o dai si altcuiva.

Chiar zilele trecute am dat cuiva masina (ce-i drept era fata si nu mai condusese masina cu tractiune spate) si nu putea sa dea scartz nici daca o tinea in 4-5000 ture si dadea drumul la ambreiaj. Nu-mi explic de ce nu dadea :twoup: .

Eu plec cu ea serpuit toata a 1-a din 3-4000 :twoup: . Daca ii dau drumu la ambreiaj din 5000 ma aleg cu un burnout :D

E drept ca a mea e 2.5, dar nu pot sa cred ca la a ta nu merge dat scartz daca o ti in 5000+ ture si dai drumu la ambreaiaj.

 

Later edit: daca tot desfaci cutia schimba tot kit-ul de ambreiaj. E destul de ieftin (eu am dat 400ron) si nu dai jos cutia in fiecare zi.

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Am si eu tot un E36 318i cu motor M40. Motorul asta are 113 CP.

Pe pietris, piatra cubica si pe asfalt ud reusesc de fiecare data sa patinez !

Pe asfalt uscat, nu prea ! Depinde de temperatura, daca este rece afara patineaza un pic, daca este cald, nu patinez deloc.

Singura data cand patinam si auzeam scartiit la roti de fiecare data cand plecam de pe loc, a fost cand am avut cauciucurile tocite.

Tocite in sensul ca nu se mai vedeau desenele de pe cauciuc !

 

Din cate stiu eu, masinile cu motor M40 nu au ASC sau alte minuni electronice pentru controlul tractiunii.

In concluzie, cu motorul asta nu o sa reusesti sa pleci cu scartiit decat in conditiile spuse de mine mai sus.

Singura solutie ar fi un motor mai puternic sau roti uzate.

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar asta e adevarul (in cazul meu!).

Link to comment
Share on other sites

In concluzie, cu motorul asta nu o sa reusesti sa pleci cu scartiit decat in conditiile spuse de mine mai sus.

Singura solutie ar fi un motor mai puternic sau roti uzate.

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar asta e adevarul (in cazul meu!).

 

Imi pare rau sa te contrazic! Am acelasi motor doar pe o caroserie de E30 ... si poti scartai, poti sa il invarti si pe asfalt ... :twoup:

 

Cu rotile de iarna fara probleme (cele pe 14) , cu cele de vara care la mine sunt pe 15 cu profil de ploaie, e mai greu ... insa daca ii prinzi spilu' merge

 

Edited by Lt.Powell
Link to comment
Share on other sites

In concluzie, cu motorul asta nu o sa reusesti sa pleci cu scartiit decat in conditiile spuse de mine mai sus.

Singura solutie ar fi un motor mai puternic sau roti uzate.

Imi pare rau sa te dezamagesc, dar asta e adevarul (in cazul meu!).

 

Imi pare rau sa te contrazic! Am acelasi motor doar pe o caroserie de E30 ... si poti scartai, poti sa il invarti si pe asfalt ... :twoup:

 

Cu rotile de iarna fara probleme (cele pe 14) , cu cele de vara care la mine sunt pe 15 cu profil de ploaie, e mai greu ... insa daca ii prinzi spilu' merge

 

 

Asa o fi, cu toate ca este diferenta intre caroseria E30 si E36.

Poate merge invartita, dar mie mi-a fost mila de "pisi" a mea ca sa-i dau talpa ca sa plece cu 5.000 RPM!

Da' o sa incerc! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Poate merge invartita, dar mie mi-a fost mila de "pisi" a mea ca sa-i dau talpa ca sa plece cu 5.000 RPM!

Da' o sa incerc! :twoup:

 

Asta ii altceva :twoup:

 

P.S. Atentie sa nu ii dai de gust ... ca nu mai scapi :D no worries este limitator

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca s-a mai spus insa roaga un prieten sa faca asta.....Cumnatul meu a venit din Italia cu un CLK 200 Kompresor 200CP cu aceeasi dilema. M-a rugat sa-i "scartai" rotile ca el nu reuseste....Cred ca i-am lasat 1/3 din cauciucuri pe asfalt la prima plecare....Eu nu o turez inainte de a da drumul ambreiajului.....ci simultan...cred ca e vorba de concordanata miscarilor picioarelor......Stiu ca ai spus ca ai mai avut masini sport insa tractiune spate a avut vreuna ?
Link to comment
Share on other sites

User008 de unde esti? Hai sa ne vdm si daca tu reusoesti sa o scartai pe a mea la plecarea de pe loc eu fac cinste cu o masa buna ( dau si o sticla de vin ) daca nu dai U:) ce zici ? Ma intrebam daca nu cumva abreiajul se poate regla ?Am impresia ca are prea mult joc sa nu fie din cazua asta?Sa nu cupleze brusc.Se poate regla ambreiajul la 318i ?? Am testat-o un pic la viteza urca acul pana la 200 km/h si 6000 rpm.Ex.: daca plec de pe loc urca cu treapta 1 pana la 6000 schomb brusc doi scartaie un pic.Ce sa aiba ce sa aiba ?Ieri a plouat un pic si am incercat sa plec cu scart, am patinat vre-o 20 m.I-am dat chiar si bournout.Deci motorul poate.Ramane ori abreijaul pe duca ori mia trebe strans in cazul in care se poate.Va tin la curent
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.