Jump to content

De ce vibreaza volanul cand franez?


Recommended Posts

Nu am zis nici decum ca nu ai dreptate...si nici nu am avut vreo intentia sa te jignesc dar tu m-ai luat un pic peste "pantofi" la inceput, era un procedeu pe care si tu il stii. Fac pariu ca 90% dintre oameni isi verifica presiunea in roti cu pantofu....

Eu imi repar masina numai la bavaria in timisoara (in 2007 cel mai bun service din romania dintre toate reprezentantele BMW) este mai scump dar daca tii un pic mai mult la masina ta dai un ban in plus si daca faci un calcul simplu tot acolo ajungi cu banii. Daca schimbi discuri "prune" din 40000-40000 de km sau daca le schimbi la bavaria din 80000-80000 tot acolo esti doar ca mergi mai rar la service, ai parte de calitate (foarte rara in ziua de azi) si in cazul asta e vb de siguranta ta.

Felicitari florentincriste pt gandire si pt constiintele pe care zici ca le ai....bine ca nu te-ai plafonat si ca nu ai ramas jos...dar oricum indiferent ce faci sau cum faci onoarea e cea mai importanta!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 389
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu stiu daca astea Zimmerman perforate au gaurile alea doar de frumusete sau nu (desi inclin sa cred ca nu), dar cert e ca franeaza foarte bine si simtitor mai bine decat cele originale. Cand o sa vina vremea sa le schimb si pe spate...o sa caut tot perforate.

Aici este placebo.

Din moment ce n-ai schimbat si etrierii, deci forta de franare ramane aceeasi, nu franeaza masina mai bine cu aceste discuri.

 

Diferenta ar trebui sa apara atunci cand le folosesti foarte mult, de exemplu daca mergi foarte agresiv pe serpentine.

 

Atunci s-ar vedea diferenta pentru ca discurile fiind mai bine ventilate s-ar raci mai usor deci nu ar aparea brake fading.

 

Insa distanta de franare la mers normal ramane aceeasi.

Ori ai avut discuri si placute de proasta calitate inainte. :twoup:

 

Nu cred ca tre sa ai masina de peste 400 cai sa ai asa ceva; de exemplu M3 are doar 343 CP si are perforate fata/spate :D

 

Repet, daca vrei sa cumperi Zimmerman, Brembo sau mai stiu eu ce din targ din Vitan, e o mare prostie...sunt niste facaturi. Daca iei ceva de firma original, o sa coste mai mult, dar o sa ai frane.

 

PS: pt discuri perforate e bine sa pui si niste placute mai tari; oricum se mananca ceva mai repede.

Am exagerat putin. :D

 

Se pot pune la masini de peste 200 cp sa zicem, insa daca nu ai avut probleme cu fading-ul franelor, este clar ca le iei doar pentru design.

Practic se pot pune pe orice BMW, insa utilitatea este discutabila.

 

O sa-mi iau si eu discuri perforate, tot pentru design. :twoup:

 

Insa mai dureaza ceva timp, am schimbat discurile acum 15 000 km.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

In mare masura ii dau dreptate lui Ciupanezu, aportul principal al discurilor perforate constand in reducerea fading-ului (mai mult sau mai putin). Eu pot sa spun ca am dat niste ture mai in forta pe traseele Cheia si Poiana si nu am sesizat fading cu Zimmermann-urile. As fi insa nedrept daca as spune ca asta este o imbunatatire, pentru ca nu am mers similar cand aveam discurile stock (avand masina de putin timp, am fost mai precaut).

 

Totusi, discurile perforate se mai lauda cu un avantaj si anume contracararea urmatorului efect:

Cel putin teoretic, la franarile puternice si prelungite, intre placuta si disc se formeaza un strat (extrem de fin) de "ferodo", datorita particulelor desprinse din placute in urma frictiunii cu discul. Perforatiile au in acest caz rolul de a indeparta de pe disc acele depuneri. De asemenea, ele previn formarea unor perne de aer intre placuta si disc.

 

Repet, aceste chestiuni sunt mai mult teoretice. Nu cred ca in cazul masinilor "normale" apar astfel de probleme... dar cine stie. Oricum, investitia in discurile perforate Zimmermann a fost inspirata si o recomand oricui.

 

Dezavantajul principal al acestui tip de discuri consta in uzarea mai rapida a placutelor. Insa este un pret ok, din punctul meu de vedere, pentru un plus de performanta (mai mult sau mai putin teoretic) si de look.

 

ON TOPIC: Trepidatiile la franare pot avea cauze diferite in functie de temperatura franelor. Daca fenomenul apare cand franele sunt reci, este posibil ca discurile sa se fi slefuit, caz in care problema se poate rezolva folosind hartie abraziva pentru a le reda aderenta. Daca franele sunt calde, este posibil ca discurile sa nu mai fie perfect plane, caz in care trebuie inlocuite (sau rectificate... dar nu merita complicatia decat daca esti intr-o mare criza de bani).

Link to comment
Share on other sites

Totusi, discurile perforate se mai lauda cu un avantaj si anume contracararea urmatorului efect:

Cel putin teoretic, la franarile puternice si prelungite, intre placuta si disc se formeaza un strat (extrem de fin) de "ferodo", datorita particulelor desprinse din placute din cauza frictiunii cu discul. Perforatiile au in acest caz rolul de a indeparta de pe disc acele depuneri. De asemenea, ele previn formarea unor perne de aer intre placuta si disc.

 

Exista si la franele normale o modalitate de a scapa de ferodoul in exces care s-ar putea aduna intre placuta si disc, cel putin la unele marci.

 

Solutia este data chiar de forma placutei, mai ingusta in parti.

Asta am observat la placutele ATE, @BoBo vorbea de acelasi lucru pe un alt topic.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

In mare masura ii dau dreptate lui Ciupanezu, aportul principal al discurilor perforate constand in reducerea fading-ului (mai mult sau mai putin). Eu pot sa spun ca am dat niste ture mai in forta pe traseele Cheia si Poiana si nu am sesizat fading cu Zimmermann-urile. As fi insa nedrept daca as spune ca asta este o imbunatatire, pentru ca nu am mers similar cand aveam discurile stock (avand masina de putin timp, am fost mai precaut).

 

Totusi, discurile perforate se mai lauda cu un avantaj si anume contracararea urmatorului efect:

Cel putin teoretic, la franarile puternice si prelungite, intre placuta si disc se formeaza un strat (extrem de fin) de "ferodo", datorita particulelor desprinse din placute in urma frictiunii cu discul. Perforatiile au in acest caz rolul de a indeparta de pe disc acele depuneri. De asemenea, ele previn formarea unor perne de aer intre placuta si disc.

 

Repet, aceste chestiuni sunt mai mult teoretice. Nu cred ca in cazul masinilor "normale" apar astfel de probleme... dar cine stie. Oricum, investitia in discurile perforate Zimmermann a fost inspirata si o recomand oricui.

 

Dezavantajul principal al acestui tip de discuri consta in uzarea mai rapida a placutelor. Insa este un pret ok, din punctul meu de vedere, pentru un plus de performanta (mai mult sau mai putin teoretic) si de look.

 

ON TOPIC: Trepidatiile la franare pot avea cauze diferite in functie de temperatura franelor. Daca fenomenul apare cand franele sunt reci, este posibil ca discurile sa se fi slefuit, caz in care problema se poate rezolva folosind hartie abraziva pentru a le reda aderenta. Daca franele sunt calde, este posibil ca discurile sa nu mai fie perfect plane, caz in care trebuie inlocuite (sau rectificate... dar nu merita complicatia decat daca esti intr-o mare criza de bani).

fratilor iar sunt in ceata pana mai devreme ziceau colegii sa pun ate ca este cel mai ok mai ales ca se folosesc si ca discuri stock,acum te audpe tine de zimmerman si inca un coleg pe aici care spuneti ca sunt foarte bune,sincer nu mai stiu ce sa iau din cele 2 modele aricum si ate am gasit cu santuri iar zimmerman perforate,pana la urma ce sa pun? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

pie, cu alte cuvinte ma faci prost. nu i pb imi sta bine cand fac pe prostu. faza e ca daca vrei sa testezi brate , amortizoare, etc, se face pe un elevator sau se scoate roata si cu masina pe cric probezi jocurile respective. ce ai spus tu ca dai cu picioru, chiar nu e relevant, crede ma. iar la faza cu schimbat discurile la 15000 nu ca n am inteles eu ce ai scris tu, citeste ce a scris romulus parca, si ce au mai scris colegii intre timp, dupa tine si chiar dupa mine. ca unii schimba chiar si la 10k, 15k, 20k discurile. are dreptate, insa numai daca sunt dintr alea buneeeeeeee de aruncat, favcute din fier mort. acu ploua si nu am chef de demontat insa in weekend dau jos rotile si ma uit la discuri dupa stante sa vad data fabricatiei. si daca e cum spun, si cum stiu ca e, o sa trebuiasca sa recunoaste ti in sinea voastra ca se poate, ca nu e o regula sa fie asa, dar e posibil.

 

si ca sa ma si laud, nu ma dau pe 50% din mecanicii care au facut reparatii la masinile celor de pe acest forum. nu stiu sa fac multe dar nu ma dau inapoi si am in spate nu experienta neaparat, ci intuitie, viziune, noroc, etc. am facut cursuri de mecanica in liceu, am avut cateva masini pe care le am facut aproape orice cu manutele astea 2, dar daca as fi fost mecanic, eram printre cei buni cu siguranta. am preferat in schimb sa lucrez mai curat si sa stau la birou intr o banca momentan. deci daca eram un tiriplici eram lacatus, daca mi a mers un pic mintea facui facultate, acu master, da ma dau si pe alte domenii cum ar fi mecanica. si pun pariu ca cel putin jumate din cei de pe forum merg la service pt schimbat un filtru sau placute. si le ia bavaria 1000 ron pe un sch placute, pe mine ma costa cel mult 300. da asa e cand esti mai sarac si ti le faci singur. bafta tuturor

 

Florentin, daca ai sa faci asta, are sa ti se spuna ca tu sau fostul proprietar le-a pus second hand (dupa ce au stat vreo 3 ani prin vreun cimitir de masini) si de aceea sunt vechi. Eu zic sa te concentrezi pe jumatatea "plina" a forumului si sa lasi academicienii sa bata campii in continuare.

 

Toate bune si tie!

Link to comment
Share on other sites

Sincer, nu cred ca discurile mele anterioare erau foarte bune. In primul rand trepida ca naiba la frana, deci evitam sa le folosesc agresiv. Poate de asta mi s-a si parut ca acum cu astea noi franeaza mult mai bine :twoup: Am fost cu ele si pe serpentine, am condus extrem de agresiv si nu m-au dezamagit deloc.

 

Probabil ca intre ATE cu striatii si Zimmerman perforate as alege urmatoarea oara pe cele cu performante mai bune (dupa ce m-as documenta serios pe site-uri de specialitate nu asa din auzite). Daca performantele ar fi asemanatoare, as alege categoric perforate datorita aspectului.

Link to comment
Share on other sites

Florentin, daca ai sa faci asta, are sa ti se spuna ca tu sau fostul proprietar le-a pus second hand (dupa ce au stat vreo 3 ani prin vreun cimitir de masini) si de aceea sunt vechi. Eu zic sa te concentrezi pe jumatatea "plina" a forumului si sa lasi academicienii sa bata campii in continuare.

 

Toate bune si tie!

 

Faci afirmatii fara fundament si postezi fara sens.

 

200 000 km inseamna foarte mult pentru niste discuri de frana.

 

Eu raman la parerea ca niste discuri de frana clasice nu rezista atat de mult.

BMW-urile sunt totusi masini destul de grele dar si performante, iar discurile sunt solicitate foarte mult.

 

Este adevarat ca daca preferi sa uzezi transmisia deci sa faci frana de motor, uzura asupra discurilor va fi mai mica.

Insa nu are rost din moment ce pretul discurilor de frana este mult mai mic decat al unei transmisii.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa te concentrezi pe jumatatea "plina" a forumului si sa lasi academicienii sa bata campii in continuare.

Si eu iti recomand ca in sectiunea tehnica sa postezi doar daca ai ceva cu adevarat util de zis legat de subiect.

Pentru aprecieri personale, discutii conexe si pareri despre efectul razelor de luna asupra papucilor de guma iti recomand calduros sectiunea "Pe margine".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Sunt posesorul unui bmw 320i E36 si la fiecare franare imi vibreaza volanul puternic si face scurt stanga dreapta dak il las mai liber si cu cat ii viteza mai mare cu atat face mai puternic, ce poate fii? :twoup:
Link to comment
Share on other sites

cat are dreptate, 99% sunt discurile de frana ovalizate, trebuiesc schimbate (impreuna cu placutele!). Am avut si eu aceeasi problema la fosta masina (Golf IV). Ovalizarea discurilor se poate intampla cand le incingi tare (franari violente) iar apoi au parte de o racire brusca (treci printr-o balta, intri la spalatorie imediat si pun baietii apa rece pe ele etc).
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri!!

Ai cumva masina de curand, esti nou posesor de BMW ?

Daca da, asta este normal, vei invata sa franezi un BMW si vei vedea ca aceasta situatie nu se va mai repeta. sistemul de franare la BMW este mai eficient decat la alte masini, si cand tu apesi frana, o faci mai tare decat la alta masina, si de aici ai acest raspuns al masinii.

Crede-ma, am avut aceleasi situatii in primele luni de cand am luat masina, apoi nu imi mai aduc aminte sa mi se mai fi intamplat vreodata.

Asa ca inainte sa schimbi ceva la masina, mai mergi cu ea ca sa te obisnuiesti cu ea si o sa vezi ca nu o sa te lovesti de asemenea situatii.

Link to comment
Share on other sites

Mai exista o varianta...Daca ai achizitionat masina de curand atunci poate sa se fi depus un pic de rugina pe placute si discuri si din cauza asta sa iti vibreze volanul, dar dupa cateva sute de km nu o sa mai ai probleme.

Daca ai facut mai multe sute de km sau nu ai achizitionat-o de curand sau daca nu a stat masina mai mult timp afara atunci sunt discurile ovalizate...

Numai bine...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.