Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

Hola ppl! Am reusit sa aflu ca s-a folosit Mobil 1 inainte. Din pacate atat am aflat, nu si ce tip exact de ulei. Ma gandeam sa folosesc totusi Castrol, am avut un 316i din '91 cu motor M40 inainte si am folosit Castrol GTX3 de care am fost extraordinar de multumit. Inca o chestie, ce fel de filtru sa pun? Am auzit ca Mann ar fi cele mai bune... Voi ce ziceti?
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit, Alex. Pana acum cativa ani, inainte de a fi redenumit TWS Motorsport, Castrol RS 10W60 era bine mersi recomandat de BMW. Dupa care n-a mai fost. Intre timp, motoarele M20 tot asa au ramas :blink:

31670[/snapback]

 

Motoarele M20 tot asa au ramas, dar Castrol a pus alta eticheta pe uleiul ala.

Iar sub eticheta RS acum este un alt ulei - acel nou ulei nu este "aprobat" de BMW. Nu va legati de cuvant, e doar o traducere aproximativa. Agreat ar fi mai ok, dar.. eu as fi pus calificat. Pt. ca un ulei trebuie sa se califice pentru a putea purta marca BMW Special Oil, sau Longlife

Link to comment
Share on other sites

Ok, deci pana la urma o sa pun Castrol, acum marea problema este de care? Si cu ce filtru?

31746[/snapback]

 

Castrol are un ulei pentru diesel,GTD mi se pare.Daca schimbi uleiul la un interval mai mic,poti lua cam orice fel de filtru gasesti.In general gasesti Purolator sau Mann,diferenta intre ele nu cred ca e cineva in stare sa o spuna.La tine este de fapt element filtrant,nu filtru in carcasa de metal,asa ca nu are o valva care sa se poata strica mai repede sau mai tarziu.Valva e montata in cilindrul in care bagi elementul filtrant.

Link to comment
Share on other sites

Castrol are un ulei pentru diesel,GTD mi se pare.Daca schimbi uleiul la un interval mai mic,poti lua cam orice fel de filtru gasesti.In general gasesti Purolator sau Mann,diferenta intre ele nu cred ca e cineva in stare sa o spuna.La  tine este de fapt element filtrant,nu filtru in carcasa de metal,asa ca nu are o valva care sa se poata strica mai repede sau mai tarziu.Valva e montata in cilindrul in care bagi elementul filtrant.

31749[/snapback]

 

 

Aha, uite o sa caut azi sa vad ce aflu despre uleiul GTD de la Castrol (pret si specificatii). Cat despre "elementul filtrant' (nu stiam ca valva este in cilindrul respectiv si in carcasa si ca practic nu e un filtru) o sa vad ce o sa gasesc, dar daca gasesc, iau Mann.

In general cam la ce numar de km se schimba uleiul la motoarele diesel? GTX3 la 316i il schimbam parca pe la 5000... nu mai imi aduc aminte chiar asa de bine... :blink:

Link to comment
Share on other sites

In principiu o sa-l schimb pe la 10mii. Efectele nu pot fi decat bune. Cunosc alte persoane care au folosit 10W60 tot pe urs (2.5) si la 8000km l-au scos din motor miere. :) What could want more? :blink:

26109[/snapback]

 

eu il folosesc (rs 10w-60)de 2 ani cu schimb la 10-12000 si arata f bine. In plus, motorul (m10)merge mai linistit si nu se incalzeste prea tare vara. In mod sigur motorul s-a mai curatat fata de cind foloseam aral.

Edited by vladmo
Link to comment
Share on other sites

Castrol are un ulei pentru diesel,GTD mi se pare.Daca schimbi uleiul la un interval mai mic,poti lua cam orice fel de filtru gasesti.In general gasesti Purolator sau Mann,diferenta intre ele nu cred ca e cineva in stare sa o spuna.La  tine este de fapt element filtrant,nu filtru in carcasa de metal,asa ca nu are o valva care sa se poata strica mai repede sau mai tarziu.Valva e montata in cilindrul in care bagi elementul filtrant.

31749[/snapback]

 

 

Purolator este mult mai eficient la curatzat uleiul insa trebuie schimbat mai des, eu folosesc Purolator sau K&N depinde care il gasesc cand cumpar ulei. Mann nu este la noi deci nu pot sa spun, stai departe de filtrele Valvoline.....foarte departe

 

un mic edit....

 

Un amic foloseste acelasi ulei ca mine Mobil1 5-30 insa la 4.000km schimba filtru (purolator) si uleiul la 8.000km, e foarte multzumit pana acum.

Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu stiu ce ulei aveam inainte dar azi cand ma pregateam de plecat din tara am verificat joja si era sub minim asa ca am dat fuga si-am luat 1L de oloi Castrol TXT 5W40. Care sunt sansele ca ceva rau sa se intample...poate daca era alt tip inauntru?!? Oricum, mai am 1800km pana la oilservice(pp ca asta inseamna ca se va schimba tot uleiul,nu?)Si cand o duc la AB ma vor intreba ce vreau sa bag din ce au ei sau ma duc io cu ce ulei vreau?

Este alt ulei (mai) recomandat pt tipul meu de motor?

 

Dupa ce termin cu oilinspection normal ar fi sa-mi arate 10.000km pana la serviceinspection,nu?

Edited by ironm
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Daca voi n-ati vrut sa imi spuneti la cat se schimba uleiul, am lasat pana s-a aprins oil service, respectiv ledul galben. :) Asta s-a intamplat dupa 11.700 km.

Mecanicul a zis ca uleiul vechi nu se prezenta intr-o stare f. proasta, adica sa fi trebuit schimbat mai de mult. Asta am adaugat pt. cei care spuneau ca uleiul castrol magnatec e prost. :blink:

E normal la cati km m-a avertizat oil service, ar fi trebuit mai devreme sau mai tarziu? Cu uleiul asta am facut vreo 7.000 km pe autostrada, cu motorul tinut constant la 4500 de ture sau chiar mai mult.

Link to comment
Share on other sites

N-ai mers deloc prea mult cu el. Daca mecanicul a vazut ca uleiul era foarte murdar, inseamna ca uleiul ala a fost foarte bun. Rolul lui este sa curete orice impuritate sau depunere de prin motor, ca sa fie eliminata la schimb, sau sa ramana in filtru. Eu am demontat un motor de 2 ori cand foloseam Magnatec, si de fiecare daca gaseam motorul super curat, cu o pelicula aurie de ulei prin toate ungherele. E un ulei foarte bun pentru cat costa. Uleiul privit intr-o galeata arata dubios, dar importante sunt proprietatile de ungere, nu mizeria din el. (De fapt, aia e mizerie din motor, uleiul era curat cand l-ai bagat in motor, si nu s-a murdarit singur).
Link to comment
Share on other sites

Mecanicul mi-a recomandat ca, inainte de urmatorul schimb, sa iau o solutie de curatat motorul pe care sa o torn in uleiul vechi, sa las sa mearga 10 min., apoi sa fac schimbul. Cica ar fi si f. ieftina, vreo 5 RON, a facut cineva asta?

Si inca ceva, sa ma iau dupa indicatorul de bord ca sa schimb uleiul sau la nr. de km?

Link to comment
Share on other sites

In functie de turatiile care le dai motorului in regimuri termice neprielnice (5-6000rpm) cu motor rece, computerul te va trimite mai repede sa schimbi uleiul. Daca ai facilitatea asta, foloseste-o, e un lucru bun.

 

Later edit: Ce ti-a zis mecanicul sa pui inainte sa dai jos uleiul e un detergent. E ok sa-l folosesti, este foarte indicat daca uleiul folosit nu are proprietati bune de spalare.

Edited by Darren
Link to comment
Share on other sites

un amic sia desfacut motoru unu 325 E36 sa decompreseze sa bage turbo (a pus pistoane ARIA) si de la 0km la 150.000km a folosit numai Mobil1 Syn, am vazut motoru cand la desfacut .... PERFECT, vanosul PERFECT, tolerantzele PERFECTE nu era murar dinci prin coltzuri ... ma facut sa ma simt superb ca de la 60.000km folo numai Mobil1 Syn si acum am aproape 120.000 :blink:

 

pentru mine nu exista alt ulei!

 

faza cu uleiul muradar nu indica ca uleiul CURATZA :) mai indica ca uleiul se arde pentru ca e prea prost....cum testezi uleiul repede? simplu pui e pe jorja cateva picaturi in palma si freci cu cealalta pana dispare ....daca ramane pata schimbal, daca miroase a ars schimbal

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul mi-a recomandat ca, inainte de urmatorul schimb, sa iau o solutie de curatat motorul pe care sa o torn in uleiul vechi, sa las sa mearga 10 min., apoi sa fac schimbul. Cica ar fi si f. ieftina, vreo 5 RON, a facut cineva asta?

Si inca ceva, sa ma iau dupa indicatorul de bord ca sa schimb uleiul sau la nr. de km?

49864[/snapback]

 

 

Eu nu as pune asa ceva in motor :)

 

In primul rand ca nu este detergent.Este un derivat din distilate petroliere.Un fel de benzina altfel spus :blink:

 

Solutia curata,nimic de zis.Pe langa mizeria din motor iti curata si simeringurile de la supape(daca nu ma insel ,sunt din material plastic).

 

Daca schimbi uleiul la timp si folosesti un ulei calitativ, nici nu ai nevoie de asa ceva.

 

Normal,tu decizi ce si cum faci, pentru motorul tau.Doar mi-am spus parerea :)

Link to comment
Share on other sites

In functie de turatiile care le dai motorului in regimuri termice neprielnice (5-6000rpm) cu motor rece, computerul te va trimite mai repede sa schimbi uleiul.

49919[/snapback]

 

 

Nici un computer de BMW nu iti analizeaza acest lucru :)

 

Singurele BMW-uri care apreciaza real calitatea uleiului, sunt cele care folosesc un "senzor de calitate"(modelele noi,Bangle :blink: ).

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca a facut cea mai buna alegere cu vanosul pentru turbo :blink:

50100[/snapback]

 

 

de ce nu? .....altceva nu avea ce alege, azidimineazta ia venit ceva came Shrick de la nemtzi facute sa meraga cu vanosu, compresia si cutia lui de viteza si un Garret GT40 la 14psi.

Link to comment
Share on other sites

pentru mine nu exista alt ulei!

 

faza cu uleiul muradar nu indica ca uleiul CURATZA :blink: mai indica ca uleiul se arde pentru ca e prea prost....

49937[/snapback]

 

 

Uleiul care este murdar nu este = cu ulei ars.Daca schimbi uleiul cand este ars nu te mai ajuta nici Mobil pentru masini de curse, nici Tide :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu as pune asa ceva in motor :)

 

In primul rand ca nu este detergent.Este un derivat din distilate petroliere.Un fel de benzina altfel spus :blink:

 

Solutia curata,nimic de zis.Pe langa mizeria din motor iti curata si simeringurile de la supape(daca nu ma insel ,sunt din material plastic).

 

Daca schimbi uleiul la timp si folosesti un ulei calitativ, nici nu ai nevoie de asa ceva.

 

Normal,tu decizi ce si cum faci, pentru motorul tau.Doar mi-am spus parerea :)

50269[/snapback]

 

de fapt, este motorina :)

simeringurile de la supape sunt din cauciuc

Link to comment
Share on other sites

de ce nu? .....altceva nu avea ce alege, azidimineazta ia venit ceva came Shrick de la nemtzi facute sa meraga cu vanosu, compresia si cutia lui de viteza si un Garret GT40 la 14psi.

50272[/snapback]

 

non-vanosul are blocul un pic mai bun, cu peretii cilindrilor un pic mai grosi, bielele mai scurte si axele pe 240grade fata de cel cu vanos care sunt pe 228(asta nu oprea conteaza din moment ce schimba axele)

cel fara vanos are si compresia mai mica din fabrica si este clar ca poate produce mai multa putere

de ce doar 14 psi? cred ca stock tine maxim 12

Link to comment
Share on other sites

pai a avansat aliajul din ce e facut motoru de la ala fara vanos la ala cu vanos plus vanosul la bmw e facut pentru consum mic nu pentru putere, odata ce te joci cu el si uitzi de consum mere de rupe. 14psi e deajuns pentru cam 270-280 kw si 520NM de cuplaj unde cutia de viteza de bmw se preface in stica
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.