Jump to content

ULEIURI - totul despre uleiuri: teste, recomandari, etc.


Recommended Posts

numarul de dupa w reprezinta "rezistenta" uleiului la temperaturi ridicate. numarul dinainte de w reprezinta calitatea uleiului la temperaturi scazute.

 

baga castrol 10w40 magnatec cu incredere. daca ai de gind sa "faci" autostrazile la redline, fii cu ochii pe ceasul de temperatura. in rest n-ai probleme.

28226[/snapback]

 

Magnatec este un ulei foarte murdar, daca il folosesti si nu il schimbi la timp itzi murdareste motorul foarte repede si enorm de mult

Link to comment
Share on other sites

da? eu citisem ca depune un strat de nu stiu ce substanta (ca un grafit sau ca un duralube daca vreti :blink: ) si de-aia e foarte bun.

 

eu am avut in motor 10.000 km (dupa segmentare si rodaj) si nu mi s-a parut murdar cind l-am dat afara (nici el, nici motorul)

Link to comment
Share on other sites

la un BMW 320d - 136CP.....

 

1. cat ulei intra ???

2. am vazut in carrefour castrol magnatec 5w??? 1199000lei ... merita ?? sau sa iau de la bmw uleiul lor ??

 

( mai am 4500km pana in revizie ulei si d'aia intreb caci vreau sa o fac mai devreme )

Link to comment
Share on other sites

la un BMW 320d - 136CP.....

 

1. cat ulei intra ???

2. am vazut in carrefour castrol magnatec 5w??? 1199000lei ... merita ?? sau sa iau de la bmw uleiul lor ??

 

( mai am 4500km pana in revizie ulei si d'aia intreb caci vreau sa o fac mai devreme )

28565[/snapback]

 

 

Aprox 5 l!

 

Incearca Castrol TXT sau ulei original!

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Magnatec este un ulei foarte murdar, daca il folosesti si nu il schimbi la timp itzi murdareste motorul foarte repede si enorm de mult

28347[/snapback]

Daca si cei de la castrol fac uleiuri proaste,zau ca nu stiu ce sa mai cred...:blink:

De ce spui ca e un ulei murdar, ai avut experiente urate cu el?

E singurul din gama castrol care prezinta problema asta?

La cati km trebuie schimbat?

Link to comment
Share on other sites

asta [resupune sa il resetez intai :). plus, am schimbat acum uleiul inainte sa imi spuna indicatorul, la limita de km indicata de aral. cand am ajuns cu indicatorul anul trecut, au scos marmelada din motor si s-au crucit ca nu s-a stricat nimic pe-acolo.

26381[/snapback]

 

E bine sa-l resetezi de fiecare data (e super simplu, doar conectezi 2 pini din mufa de OBD timp de 5 sec/sau 10, in functie de oilservice sau inspection).

Cand ai scos marmelada era ARAL? Am un amic care are service si la el am vazut un motor de espero care avea baia plina cu marmelada. Tipul avea masina de noua si pusese tot timpul acelasi tip de ulei.. ARAL parca, dar si asta poate fi contrafacut. Stiu ca si Valvoline era pe vremuri "fake". :blink:

Link to comment
Share on other sites

Magnatec este un ulei foarte murdar, daca il folosesti si nu il schimbi la timp itzi murdareste motorul foarte repede si enorm de mult

28347[/snapback]

 

Sa va spun ce m-a invat un prieten (mecanic bun, acum are service-ul lui, se duce la cursuri de instruire, etc, super): Un ulei este bun, daca atunci cand il dai jos din motor este murdar. Asta inseamna ca detergentii din el si-au facut treaba si curata motorul cum trebuie. Daca uleiul este curat ai 2 sanse: ori e nou motorul, ori e prost uleiul (prost la curatare, nu la ungere). Pentru astfel de uleiuri trebuie folosit un detergent de curatare inainte de a fi eliminat. Cred ca uleiurile de "forja" nu contin foarte multi detergenti, tocmai pt. a nu afecta calitatile de ungere.

Eu am vazut motorul (de Espero, nu BMW) desfacut dupa ce am mers mult timp folosind doar Magnatec. Arata suuuuper :) . Chiar si dupa cateva ore dupa ce scursesem uleiul din motor, toate piesele erau suuper curate, cu o pelicula perfecta aurie de ulei pe ele. Adik, oameni buni, e super ulei. Puteai sa juri ca imi aurisem toate piesele.

Acum, la cata reclama i-am facut lu' Castrol, nu ma injurati ca eu tocmai mi-am cumparat Mobil 1 5-40w pt. BMW. Dar n-am gasit Magnatec 5-40w, doar 10-40w, si eram in graba. In plus, BMW stiu ca a lucrat cu Mobil o perioada buniciica, si uleiul asta de l-am luat chiar are certificare BMW'98, deci eu zic ca o sa fie ok.

Bine, filtrele le-am luat de la Filaret :) , pt. ca aftermarket nu sunt recomandate. Chiar daca umbla zvonul ca sunt Mann rebranduite, .. de ex. filtrul de benzina la bmw este facut sa reziste 20-30.000km.

Din pacate.. :blink: amicul asta cu service-ul ma tot amana si umblu cu uleiul in portbagaj si mi se face rau de fiecare data cand pun contactul si vad OILSERVICE (acum mi s-a aprins si led-ul ROSUUU :) ). Trebuie neaparat sa gasesc o rampa, ceva sa-mi schimb uleiul si filtrele, ca nu mai rezist. o sa ma zgarie pisicuta pana la urma. (cre' ca pana la urma o pun cu 2 roti pe bordura si fac operatia in strada heh.)

Link to comment
Share on other sites

nu e bine sa schimbi uleiul pe bordura, pentru ca iti sta motorul inclinat si nu se scurge tot, apoi iarasi sta inclinat si nu poti sti daca ai pus cit ulei trebuie pentru ca pe joja vei vedea altceva decit e real.

 

despre filtrul de benzina... mie la Filaret mi-au zis ca trebuie sa-l schimb la 5000 km :blink:

Link to comment
Share on other sites

Sa va spun ce m-a invat un prieten (mecanic bun, acum are service-ul lui, se duce la cursuri de instruire, etc, super): Un ulei este bun, daca atunci cand il dai jos din motor este murdar. Asta inseamna ca detergentii din el si-au facut treaba si curata motorul cum trebuie. Daca uleiul este curat ai 2 sanse: ori e nou motorul, ori e prost uleiul (prost la curatare, nu la ungere). Pentru astfel de uleiuri trebuie folosit un detergent de curatare inainte de a fi eliminat. Cred ca uleiurile de "forja" nu contin foarte multi detergenti, tocmai pt. a nu afecta calitatile de ungere.

Eu am vazut motorul (de Espero, nu BMW) desfacut dupa ce am mers mult timp folosind doar Magnatec. Arata suuuuper  :) . Chiar si dupa cateva ore dupa ce scursesem uleiul din motor, toate piesele erau suuper curate, cu o pelicula perfecta aurie de ulei pe ele. Adik, oameni buni, e super ulei. Puteai sa juri ca imi aurisem toate piesele.

Acum, la cata reclama i-am facut lu' Castrol, nu ma injurati ca eu tocmai mi-am cumparat Mobil 1 5-40w pt. BMW. Dar n-am gasit Magnatec 5-40w, doar 10-40w, si eram in graba. In plus, BMW stiu ca a lucrat cu Mobil o perioada buniciica, si uleiul asta de l-am luat chiar are certificare BMW'98, deci eu zic ca o sa fie ok.

Bine, filtrele le-am luat de la Filaret  :) , pt. ca aftermarket nu sunt recomandate. Chiar daca umbla zvonul ca sunt Mann rebranduite, .. de ex. filtrul de benzina la bmw este facut sa reziste 20-30.000km.

Din pacate..  :blink: amicul asta cu service-ul ma tot amana si umblu cu uleiul in portbagaj si mi se face rau de fiecare data cand pun contactul si vad OILSERVICE (acum mi s-a aprins si led-ul ROSUUU  :) ). Trebuie neaparat sa gasesc o rampa, ceva sa-mi schimb uleiul si filtrele, ca nu mai rezist. o sa ma zgarie pisicuta pana la urma. (cre' ca pana la urma o pun cu 2 roti pe bordura si fac operatia in strada heh.)

29465[/snapback]

 

Poate are detergenzi bun in el insa eu am avut probleme cand fojam masina, nu cu BMWul, cu XR6'ul. Nu era zi sa nu il am la 5.500RPM cam vro 10minute. (motor de 4 litri in 6cilindri turbo). Daca se incazea motorul trebuia sa schimb uleiul deoarece cred ca totzi detergentzii aia ardeau. De atunci am folosit numai Mobil 1 5-30 (vro 15.000km) si la 5.000 schimb uleiu. Am dat jos de doua ori rockercoverul si nu am vazut nici o urma de mizerie de la Mobil1. Am crezut ca am avut motorul murdar, am pus castrol din nou si yup ... pe jorja se vede ca e murdar. De acum niciodata nu o sa mai folosesc magnatec ci numai Mobil1.

 

Am simtzit si o diferentza cu Mobil1, e putzin mai fin motorul la 5.500 RPM, adica nu simt cum tremura deloc si turatziile se ridica mult mai rapid decat cu Castrol.

 

Cred ca sunt multe la uleirui la care sa te uitzi si sunt foarte multe companii care le fac. Shell Helix Ultra foloseam acum 2 ani timp de vro 4 ani a fost superb dar cand am pus Mobil1 am simtzit finetze mult mai mare la RPM inalt si am pus ca daca unge mai bine si nu vibreaza tre sa fie mai bun.

Link to comment
Share on other sites

nu e bine sa schimbi uleiul pe bordura, pentru ca iti sta motorul inclinat si nu se scurge tot, apoi iarasi sta inclinat si nu poti sti daca ai pus cit ulei trebuie pentru ca pe joja vei vedea altceva decit e real.

 

despre filtrul de benzina... mie la Filaret mi-au zis ca trebuie sa-l schimb la 5000 km :)

29470[/snapback]

Aia cu bordura cred ca era o gluma (proasta, dar masina mea nu citeste ce scriu eu aici :) )

Astia de la Filaret vor sa faca bani? In manualul de service, filtrul de benzina se schimba la fiecare INSPECTION 2

si reviziile vin cam asa:

0 km

10.000 - OILSERVICE

20.000 - INSPECTION 1

30.000 - OILSERVICE

40.000 - INSPECTION 2

50.000 - OILSERVICE

60.000 - INSPECTION 1

70.000 - OILSERVICE

80.000 - INSPECTION 2

 

Am ales aproximativ 10.000 km intre 2 revizii (dupa cum am citit, tu ai talpa mai grea, si s-ar putea sa fie mai putini la tine :blink: )

Si eu am gresit, filtru de benzina se schimba la fiecare a 4-a revizie (aprox. 40.000 km). Si la cat costa.. pune-i pe cei de la Filaret sa-ti arate tabela cu operatiuni pt. fiecare OILSERVICE/INSPECTION 1 &2. si vin eu sa o mananc daca scrie acolo la fiecare 5000km "Replace fuel filter" (sunt aproape de Filaret :) ).

P.S.: E36

Edited by Darren
Link to comment
Share on other sites

Poate are detergenzi bun in el insa eu am avut probleme cand fojam masina, nu cu BMWul, cu XR6'ul. Nu era zi sa nu il am la 5.500RPM cam vro 10minute. (motor de 4 litri in 6cilindri turbo). ...

29473[/snapback]

Daca as tine motor turbo in 5.500RPM zilnic... sigur nu as baga 10-40w. poate un RS 10-60W. Magnatec e un ulei mai "casnic" ca sa zic asa, este tratat sa adere la suprafetele cu care intra in contact (magentic ?!? :)) si sa pastreze pelicula de ulei pana la urmatoarea pornire. E bun daca tii la motor si vrei sa-l ai muulti ani. (Regim de 5.500RPM zilnic inseamna ca nu prea te gandesti la a tine muulti ani motorul). Deci, faci bine ca-l schimbi asa.. Uleiul oricum nu se murdareste.. decat de la ceva murdar (adik motorul).

Offtopic: Ca sa cureti un lucru trebuie sa murdaresti pe altul. Dar poti sa murdaresti 2 lucruri fara sa cureti nici unul. Murphy a zis-o. :)

Maaaama ce destept sunt :blink:)))

Link to comment
Share on other sites

Aia cu bordura cred ca era o gluma (proasta, dar masina mea nu citeste ce scriu eu aici  :) )

Astia de la Filaret vor sa faca bani? In manualul de service, filtrul de benzina se schimba la fiecare INSPECTION 2

si reviziile vin cam asa:

0 km

10.000 - OILSERVICE

20.000 - INSPECTION 1

30.000 - OILSERVICE

40.000 - INSPECTION 2

50.000 - OILSERVICE

60.000 - INSPECTION 1

70.000 - OILSERVICE

80.000 - INSPECTION 2

 

Am ales aproximativ 10.000 km intre 2 revizii (dupa cum am citit, tu ai talpa mai grea, si s-ar putea sa fie mai putini la tine  :blink: )

Si eu am gresit, filtru de benzina se schimba la fiecare a 4-a revizie (aprox. 40.000 km). Si la cat costa.. pune-i pe cei de la Filaret sa-ti arate tabela cu operatiuni pt. fiecare OILSERVICE/INSPECTION 1 &2. si vin eu sa o mananc daca scrie acolo la fiecare 5000km "Replace fuel filter" (sunt aproape de Filaret  :) ).

P.S.: E36

29477[/snapback]

 

Aveti aici operatiunile care trebuiesc facute la revizii.. e mai aproape decat manualul

http://www.mbmw.com/servicechecklist.htm

Link to comment
Share on other sites

Si eu am gresit, filtru de benzina se schimba la fiecare a 4-a revizie (aprox. 40.000 km).

29477[/snapback]

 

 

Din pacate in Romania nu se poate respecta termenul de schimbare al filtrului de benzina sau al filtrului de polen.Cred ca este greu de hotarat cand trebuie schimbat filtrul de benzina.De unde sa stii cand vei pune benzina + apa +mizerii! :blink:

 

Oricum la modelele dupa 95(daca nu ma insel) filtrul de benzina este lifetime.

Sunt curios daca respecta cineva regula! :)

Link to comment
Share on other sites

nush ce sa zic. aste e prima revizie care trebuie sa o fac, si pe langa ulei si filtru am hotarat sa schimb si filtru de aer si benzina. vreau sa-i curat si injectoarele si debitmetrul si eventual sa-i schimb si bujiile. Ea merge bine (pisica), dar asa, just in case, ca nu stiu ce a facut ultimul proprietar.. dupa aceea o sa respect ce a zis bmw despre revizii..

benzina de obicei nu pun decat de la statii noi, si nu imediat dupa ce au primit cisterna. si nu de la orice statii.

a mea e din dec. 95.. oare se aplica ce ai scris tu? sa fie lifetime? la cat a costat.. heh, ar fi cazul :blink:. Exagerez acum..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pentru motorul tau M51 (asta il ai, nu-i asa? :)), in TIS exista urmatoarele specificiatii de ulei:

BMW Longlife-01

BMW Longlife-98

BMW Special Oil

Acum, ce inseamna fiecare:

BMW Quality Longlife-01 SAE 0W-40 (fully synthetic)

ACEA: A3/B3, API:SJ/CD, EC II

sau

BMW Quality Longlife-01 SAE 5W-40 (fully synthetic)

ACEA: A3/B3, API:SJ/CD, EC II

 

BMW Super Power Plus SAE 5W-30 has been supreseded by BMW Quality Longlife-01 SAE 5W-30.

 

La categoria asta, exista o gramada de producatori de uleiuri care au produse aprobate de BMW si care intra in categoria asta.

 

BMW Longlife-98 oils:

BMW Super Power Oil SAE 5W-40

ACEA: A3/B3 (CCMC-G5/PD2) or API SJ/CD, EC

 

plus o gramada de uleiuri aprobate de BMW ca facand parte din categoria asta. De ex, pe Mobil 1 Synth scrie pe spate BMW Longlife-98

 

 

 

BMW Special oils:

BMW High Power Special SAE 10W40

ACEA: A3/B3 (CCMC-G5/PD2) or API SJ/CD

 

De ex, in categoria asta intra Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60 (vechea denumire fiind Castrol Formula RS Racing Syntec SAE 10W-60).

Apropo de asta, o atentionare din partea BMW: "Castrol will continue to market an engine oil under the old trade name which has not been approved by BMW!" :blink: :) :)

Deci ce vedem noi pe piata ca fiind RS Racing Syntec nu e aprobat de BMW la Special Oils. Atentie!!

Link to comment
Share on other sites

De ex, in categoria asta intra Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60 (vechea denumire fiind Castrol Formula RS Racing Syntec SAE 10W-60).

Apropo de asta, o atentionare din partea BMW: "Castrol will continue to market an engine oil under the old trade name which has not been approved by BMW!"  :)  :)  :)

Deci ce vedem noi pe piata ca fiind RS Racing Syntec nu e aprobat de BMW la Special Oils. Atentie!!

31661[/snapback]

Castro RS neaprobat? :) :blink: hmm tre sa vad ce zice pu cutia aia de RS care o mai am in masina poate am bagat ulei neaprobat :)

Link to comment
Share on other sites

Pentru motorul tau M51 (asta il ai, nu-i asa? :)), in TIS exista urmatoarele

De ex, in categoria asta intra Castrol TWS Motorsport SAE 10W-60 (vechea denumire fiind Castrol Formula RS Racing Syntec SAE 10W-60).

Apropo de asta, o atentionare din partea BMW: "Castrol will continue to market an engine oil under the old trade name which has not been approved by BMW!"  :blink:  :)  :)

Deci ce vedem noi pe piata ca fiind RS Racing Syntec nu e aprobat de BMW la Special Oils. Atentie!!

31661[/snapback]

 

 

Eu nu as recomanda sa puna ulei 10w 60 in M51! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.